Connect with us

AUTO

Tunel de 1,35 km pe autostrada Sibiu – Pitești. CNAIR a lansat licitația pentru un tronson de 9,8 km între Tigveni și Curtea de Argeș

Publicat

tunel

CNAIR a lansat, sâmbătă, 9 martie, licitația Secțiunii 4 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Este vorba de 9,86 km între localitățile Tigveni și Curtea de Argeș. Costul estimat este de 2 miliarde RON fără TVA, informează Asociația Pro Infrastructura pe pagina de facebook. Lucrarea ar trebui finalizată în termen de 5 ani de la semnarea contractelor.

autotrada

Câștigătorul va avea la dispoziție 16 luni doar pentru proiectare și alte 44 de execuție efectivă în teren. Garanția minimă este 5 ani.

Sectorul conține și un tunel de 1,35 km în apropierea orașului Curtea de Argeș, primul tunel forat (săpat în versant) de pe o autostradă din țara noastră.

tunel

Mai mult, tronsonul are poduri și viaducte de aproape 2,5 km lungime totală. Împreună, structurile majore ajung la 40% din traseu. Nici nodul Tigveni nu este de neglijat sau pasajele peste autostradă. Ca să se respecte rigorile legislației de mediu, se vor instala panouri fonoabsorbante pe 4 km!

Pe lângă dotările și caracteristicile drumului, prețul estimat aparent exorbitant, de 425,5 milioane de euro, include și riscurile derivate din faptul că investigațiile de teren sunt grosiere (suntem diplomați).

Așa pățești când studiul de fezabilitate este prost: trebuie să lași “marjă de eroare” astfel încât contractul de lucrări să poată acoperi eventualele probleme tehnice (alunecări, modificări de soluții).

Pe  forum.peundemerg.ro găsiți detalii din caietul de sarcini, planșele cu planurile de situație și alte amănunte interesante.

Nu vă grăbiți. Vom circula cu 130 km/h pe-aici prin anul 2025, cel mai devreme- au scris în finalul știrii membri Asociației Pro Infrastructură.

Citește mai departe
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Poliţiştii rutieri din Vaslui au împărţit veste reflectorizante în cadrul campaniei ”O vestă pentru o viaţă”

Publicat

Sursa foto: Desteptarea.ro

Reprezentanţi ai Serviciului Rutier Vaslui, alături de omologi din Republica Moldova şi de autorităţile locale din Vetrişoaia, au împărţit, vineri, veste reflectorizante locuitorilor din comună, în cadrul campaniei “O vestă pentru o viaţă”.

Campania derulată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Vaslui urmăreşte reducerea accidentelor rutiere în care sunt implicate persoane care folosesc pentru deplasare drumurile judeţene sau naţionale şi nu sunt echipate corespunzător.

“În cadrul evenimentului au fost împărţite veste persoanelor care se deplasau pe drumurile publice folosind căruţe, pe biciclete sau în calitate de pietoni. Până în acest moment, în cadrul campaniei au fost distribuite peste 8.000 de veste reflectorizante, iar această acţiune va continua în toate comunele din judeţul Vaslui. Campania îşi propune conştientizarea participanţilor la trafic cu privire la riscurile la care se expun dacă nu folosesc aceste veste, având în vedere că multe dintre evenimentele rutiere grave înregistrate în judeţul Vaslui au avut drept cauză abaterile bicicliştilor sau căruţaşilor”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Vaslui, Bogdan Gheorghiţă.

La invitaţia autorităţilor locale, poliţişti vasluieni şi omologii lor din Republica Moldova au organizat o întâlnire cu locuitori ai comunei Vetrişoaia, prilej cu care acestora le-au fost prezentate prevederile legale în vigoare şi sfaturi care să îi ajute să nu devină victime ale evenimentelor rutiere. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

PRIMA MAŞINĂ 2019: Cum îţi poţi cumpăra autoturism nou prin programul guvernamental. Condiţii

Publicat

Din 2019, şi cei care au mai deţinut anterior un autoturism îşi pot cumpăra altul nou prin Programul “Prima maşină”. De asemenea, ecobonusurile și ecotichetele sunt acceptate pentru justificarea avansului cerut de legislaţie.

Cetăţenii vor beneficia de garanţii guvernamentale şi pentru împrumuturile contractate pentru achiziţionarea autoturismelor hibrid, electric-hibrid şi pur electric. În plus, persoanele fizice vor putea să-şi achiziţioneze un autoturism nou chiar dacă au mai deţinut anterior un astfel de autoturism, potrivit ordonanţei adoptate în 19 martie de Guvern.

În prezent, persoanele fizice care accesează Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe condiţii, prima dintre acestea fiind că nu au mai deţinut în proprietate un autoturism – bun nou. Odată cu schimbarea acestei condiții, beneficiarii nu vor mai completa nici declarația pe propria răspundere care atestă faptul că nu a mai deţinut niciodată în proprietate un alt autoturism nou.

O altă noutate introdusă în programul de anul acesta este acceptarea ecobonusurilor și ecotichetelor acordate în cadrul celorlalte programe Rabla Clasic și Rabla Plus, pentru justificarea achitării avansului minim obligatoriu prevăzut în legislația aferentă programului.

Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată:

Pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic (cu motor cu ardere internă), preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 50.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz.

Pentru autoturismele cu sistem de propulsie hibrid preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 100.000 lei, la care se adaugă TVA.

Pentru autoturismele electric hibrid şi pur electric, preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 150.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz.

Criterii beneficiari:

Beneficiarul Programului este persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

– achizitionează un autoturism nou, care se încadrează în una dintre categoriile de mai sus

– nu înregistrează obligaţii de plată restante la bugetul general consolidat

– nu înregistrează restanţe la plata altor credite bancare;

– la data solicitării creditului garantat beneficiarul Programului are vârsta de minium 18 ani şi capacitate deplină de exerciţiu.

Avans:

Beneficiarii Programului trebuie să dispună de un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid şi pur electric, în funcţie de tipul de 4 autoturism nou care se achiziţionează în cadrul Programului. Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată.

Prin autoturism nou achiziţionat prin Programul “Prima maşină” se înţelege „autoturism nou” – „se înţelege autovehiculul – bun nou (…) produs în spaţiul intracomunitar sau provenit din import, cu sistem de propulsie termic (cu motor cu ardere internă) şi hibrid (…) achiziţionat de la persoane juridice care au ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor”.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţul benzinei în România, fără taxe, a crescut mai mult decât media europeană în luna martie

Publicat

scumpiri

Preţul carburanţilor fără taxe în România continuă să fie mai mare decât media Uniunii Europene, iar, în cazul benzinei, scumpirea din ultimele patru săptămâni a fost mai mare decât cea de la nivelul blocului comunitar, potrivit datelor publicaţiei Oil Bulletin a Comisiei Europene, analizate de AGERPRES.

În România, benzina costă în prezent, fără taxe, 0,536 euro pe litru, iar media UE este de 0,518 euro pe litru. Spre comparaţie, la mijlocul lunii februarie, benzina era, în România, 0,501 euro pe litru, iar media UE era de 0,497 euro pe litru.

Se observă, astfel, că preţul benzinei în ţara noastră a crescut cu 0,035 euro pe litru, în timp ce, în UE, scumpirea este de 0,021 euro pe litru.

În ceea ce priveşte motorina, preţul în România ajunge în prezent la 0,620 euro pe litru, faţă de 0,605 euro pe litru, cât este media UE. La mijlocul lunii februarie, motorina costa 0,602 euro pe litru în România, în timp ce media UE era de 0,585 euro pe litru.

Consiliul Concurenţei a demarat, în urmă cu un an, o anchetă sectorială pe piaţa carburanţilor, după ce preţul benzinei şi motorinei în România, fără taxe, a depăşit media europeană. Autoritatea va finaliza ancheta până la mijlocul acestui an şi va veni cu recomandări pentru creşterea concurenţei pe piaţa carburanţilor, potrivit preşedintelui instituţiei, Bogdan Chiriţoiu.

În ultimele luni ale anului trecut, şoferii români plăteau la pompă mai puţin decât media europeană, însă, de la începutul lunii februarie, preţurile în România au depăşit din nou nivelul mediu, iar diferenţa se accentuează din ce în ce mai mult.

Cu toate taxele incluse (accizele şi TVA), preţurile din ţara noastră sunt sub media europeană. Astfel, benzina costă în România 1,148 euro pe litru, faţă de media UE de 1,379 euro pe litru, iar motorina are un preţ de 1,212 euro, faţă de nivelul median de 1,350 euro pe litru.

Toate acestea se întâmplă în contextul în care, la nivel mondial, cotaţiile ţiţeiului sunt şi ele în creştere faţă de finalul anului trecut. Sortimentul WTI, tranzacţionat la New York, a urcat joi la aproape 60 de dolari pe baril, de la 50 de dolari în noiembrie 2018 şi 45 de dolari în decembrie.

De asemenea, petrolul Brent, de referinţă pe piaţa europeană, este cotat la 69 de dolari pe baril, după ce a costat 60 de dolari în noiembrie şi circa 50 de dolari în decembrie. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Harta accidentelor din Bihor: Știaţi că cele mai multe evenimente rutiere se produc în luna august, în zilele de luni şi până la ora 12?

Publicat

foto: alesdonline.ro

Ştiaţi, de pildă, că cele mai multe accidente rutiere se produc în luna august, în zilele de luni şi până la ora 12.00? Ori că bărbaţii sunt mult mai neatenţi la volan decât femeile? Informația a fost publicată de portalul eBihoreanul.ro, care, pornind de la statisticile Poliției Rutiere, a întocmit harta accidentelor înregistrate în județ pe parcursul anului trecut.

Potrivit sursei citate, în 2018, cele mai multe accidente rutiere, în total 253 din 510, s-au produs în Oradea şi în împrejurimi. Spre comparaţie, în zona Marghita au fost 92 accidente, în Aleşd 58, în Salonta 54, iar în Beiuş 53.

Poliţiştii bihoreni au analizat şi evoluţia calendaristică a accidentelor rutiere grave: cele mai multe s-au produs în luna august (24), deci în perioada concediilor, urmată de ianuarie (22), octombrie (20), noiembrie şi aprilie (câte 17). Anul trecut, cele mai puţine evenimente rutiere soldate cu morţi şi răniţi grav s-au produs în februarie şi iunie (câte 8).

Pe zile, cele mai multe evenimente au fost lunea (30), duminica (29) şi sâmbăta (28), respectiv vinerea (27), în jurul orei 12.00 (17). Un număr mare de accidente se produce dimineaţa la 9.00 şi în jurul orei 15.00 (câte 14), iar cele mai puţine noaptea, între 22.00 şi 6.00 dimineaţa (în total 4).

În Oradea, situaţia a fost diferită. Cele mai multe accidente s-au consemnat în ianuarie (7), septembrie (7) şi noiembie (6), iar cele mai puţine în iunie (1), februarie, decembrie şi aprilie (câte 2), în zilele de luni, miercuri şi vineri, în jurul orei 8.00 dimineaţa şi după amiaza între 15.00 şi 18.00.

Un alt detaliu interesant este, potrivit sursei citate, că bărbaţii provoacă de trei ori mai multe accidente decât femeile, iar în 80% dintre cazuri vinovăţia a aparţinut şoferilor, doar în 18% pietonilor şi în 1% pasagerilor din maşini.

Află care au fost cele mai șocante accidente din anul care a trecut în articolul „Zile „negre” pe şosele: Vezi harta celor mai grave accidente rutiere înregistrate în Bihor!

Citește mai departe