EVENIMENT
Ultima zvâcnire a verii. Vremea în prima săptămână din octombrie. Prognoza meteo 3 – 9 octombrie 2022
Prima săptămână a lunii octombrie aduce o vreme plăcută, cu temperaturi apropiate de normalul perioadei. Mai mult, weekendul va fi unul care aduce un iz de vară târzie. Ploi vom avea doar în primele două zile ale săptămânii. Totuși, la munte vor fi din nou condiții de lapoviță și ninsori.
Prognoza meteo pentru săptămâna 3 – 9 octombrie 2022: Temperaturi minime:
LUNI vom avea parte de temperaturi minime cuprinse între 9 – 11, 12 grade în cea mai mare parte a țării, cu excepția Olteniei, Banatului, unde sunt posibile chiar valori spre 13 – 14 grade. La munte vom avea minime de 6 – 7 grade, cu 2 – 3 grade pe creste.
MARȚI și MIERCURI răcirea se resimte la nivelul minimelor, care scad de la o zi la alta (marți spre 8 – 10 grade, miercuri doar 7 – 9 grade), izolat doar prin Dobrogea fiind posibile valori spre 10, 11 grade. La munte deja minimele coboară spre valori negative (-1, –2 grade).
Situația nu se va schimba decât de VINERI încolo, când temperaturile de la primele ore ale dimineții urcă din nou spre valori de 11 – 13 grade la nivelul întregii țări.
Prognoza meteo pentru săptămâna 3 – 9 octombrie 2022. Temperaturi maxime:
Ziua de LUNI ne oferă temperaturi maxime de la 11 – 13 grade în zonele montane (5 – 6 grade pe creste), 15 – 17 , 18 grade în cea mai mare parte a țării. Excepție fac Muntenia, sudul Moldovei și Dobrogea, unde mercurul din termometre va urca chiar spre 20 – 22 de grade.
Și, în jurul acestor valori vom gravita pe tot parcursul săptămânii, cu mici variații de regiuni. Ca și la minime, WEEKENDUL este cel care aduce o încălzire evidentă, astfel că sâmbătă și duminică vom avea maxime și spre 23 – 24 de grade prin Banat mai ales. Temperaturile vor crește și în zonele montane, astfel că weekendul aduce valori de 16 – 18 grade, cu 11 – 12 grade pe creste.
Prognoza meteo pentru săptămâna 3 – 9 octombrie 2022. Precipitații:
Despre precipitații vorbim doar pe parcursul zilelor de luni și marți. LUNI, ploile sunt prezente prin Banat, Crișana, Oltenia, Maramureș, Transilvania, Muntenia, zonele montane (aici, mai ales pe creste, avem condiții inclusiv de lapoviță și ninsori), iar spre finalul zilei și prin Dobrogea.
Se pot acumula 15 – 20 de l /mp prin zonele montane, prin Transilvania, sudul Banatului, estul Munteniei.
MARȚI, ploile sunt prezente mai ales prin zonele montane, Transilvania, Crișana, Maramureș, în prima parte a zilei, pentru ca orele după amiezii să aducă condiții de ploi și prin Oltenia, nordul Munteniei, Moldova. Doar prin zonele montane putem ajunge la un 5 – 10 l/mp.
AbiaVINERI spre dimineață, s-ar putea să mai avem condiții de ploi prin Orientali, nordul Moldovei. WEEKENDUL va aduce zile fără șanse la precipitații.
În afară de zonele montane, Transilvania, Maramureș, unde sunt posibile și cantități totale spre 20 – 30 de l/mp, săptămâna care urmează se anunță a fi săracă în ploi, prin Muntenia și nordul Dobrogei s-ar mai putea strânge un 7 – 10 l/mp.
Prognoza meteo pentru săptămâna 3 – 9 octombrie 2022. Context sinoptic:
Prima săptămâna a lui octombrie ne păstrează în același tipar de alternanțe de care am avut parte și pe parcursul primei luni de toamnă, septembrie.
Astfel, deși începem săptămâna sub influența unui câmp de presiune scăzută, presiune asociată unui talveg depresionar al unui ciclon care acum se află poziționat în NE extrem al Europei, odată cu ziua de miercuri și până la finalul săptămânii în țara noastră să va așeza, temeinic, un vast câmp de presiune ridicată, asociat dorsalei Anticiclonului Azoric, care va domina, practic, vremea din tot sudul și centrul Europei.
În primele două zile ale săptămânii, în zona țării noastre sunt posibile un front de ocluziune (poziționat pe NV), dar și linii de convergență (în zona Moldovei respectiv Transilvania).
Alternanța se păstrează și la nivelul circulației atmosferice.
Prima parte a săptămânii ne regăsește sub avansul unui aer polar, pe o direcție de deplasare NV – SE, care va aduce abateri termice negative la 850 hPa (1.5 km altitudine), cu temperaturi mai scăzute și cu 4, 6 grade sub normalul perioadei. Începând de joi, dar mai ales pe parcursul weekendului revenim sub o masă de aer mult mai caldă, cu abateri pozitive spre +6, +8 grade.
Sursa: prognozemeteo.ro
Legături utile: Facebook.com/PrognozeMeteo Instagram.com/PrognozeMeteo https://t.me/PrognozeMeteo
EVENIMENT
Amenajarea unor hidrocentrale de mică putere, în Munții Apuseni. Proiect de peste 32 de milioane de euro
Amenajarea unor hidrocentrale de mică putere, în Munții Apuseni. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat, pe 20 noiembrie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Centrale hidroelectrice de mică putere – Valea Mare, comuna Bistra, județul Alba”.
Titularul proiectului este firma Casito Transimpex SRL, iar valoarea investiției este estimată la peste 161,5 milioane de lei, cu…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Pompierii din cadrul Detașamentelor Dej, respectiv 1 Cluj-Napoca, intervin în aceste momente pentru a stinge un incendiu care a distrus o casă situată în localitatea Pălatca.
Incendiul s-a manifestat generalizat atât la acoperișul casei, cât și la interior, pe o suprafață de aproximativ 75 de metri pătrați.
Casă distrusă într-un incendiu la Pălatca. Un bărbat de 70 de ani a suferit arsuri
Până la sosirea forțelor ISU Cluj, un bărbat care încerca…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Proiectul Autostrada A7, Lot 1 Dumbrava-Mizil: Perseverența și eficiența, două noțiuni de bază ale constructorului RETTER
Finalizare montaj tabliere
Construit într-un ritm intens, alert și susținut, Lotul 1 al Autostrăzii A7 Dumbrava-Mizil cu o lungime de 21 km se apropie în câteva zile de final.
Astăzi, 23 noiembrie, s-a atins o etapă extrem de importantă pentru constructorul RETTER: montajul tuturor tablierelor din cadrul proiectului a fost finalizat cu succes, milestone atins printr-o coordonare eficientă a tuturor resurselor și implicarea exemplară a echipei.
Ultima grindă de pe A7 Lot 1!
Progres și detalii tehnice
Lotul include un total de 15 de poduri și pasaje, din care se evidențiază două structuri de o complexitate tehnică ridicată, un pasaj superior în lungime de 550 m peste DJ101F și CF804, respectiv un pod peste A3 cu o lungime de 370 m.
Cele 15 structuri cumulează un număr total de 501 grinzi, dintre care:
- 478 grinzi de beton, prefabricate, precomprimate, cu diverse lungimi, simplu rezemate continuizate cu placa monolit;
- 23 grinzi metalice, parte din structuri mixte oțel-beton, cu lungimi de până la 145 de metri, pentru care s-a utilizat un total de peste 5000 tone de oțel.
Acest progres marchează o realizare remarcabilă în contextul unui proiect complex, cu un buget de peste 1,5 miliarde lei, care a necesitat o sincronizare atentă a resurselor și a echipelor de lucru.
Eficiența și colaborarea au asigurat un progres constant al proiectului iar, în mare parte, succesul este datorat:
- Suplimentării resurselor pe toate planurile, incluzând echipamente de montaj performante printre care macarale de tonaj ridicat de 650 to sau macarale cu care s-a efectuat montajul in tandem pentru un plus de eficienta, precum și personal calificat.
- Muncii în echipă, care a asigurat un flux de lucru continuu, reducând timpii de așteptare și optimizând procesele, cu o coordonare impecabila de catre sefii de echipa.
- Perseverenței, fiecare provocare tehnică fiind abordată rapid și eficient.
Structurile realizate, precum podurile peste Cricovul Sărat (grinzi metalice) și cel peste DN1D (grinzi metalice) dar, mai ales, structura 3, pun în evidență utilizarea tehnologiilor moderne de construcție.
Structura metalică a celui mai mare pod de pe pe lotul 1, podul care trece atât peste drumul județean 101 F, cât și peste calea ferată, având o lungime impresionantă de 550 de metri și o lățime totală de 42,4 metri, a reprezentat o lucrare amplă și dificilă, fiind o reală provocare din punct de vedere tehnic pentru constructorul RETTER.
Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grinda avand o lungime de 140 de metri liniari, la care se adauga alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale. Sistemul modular VTR®, al cărui concept a fost dezvoltat la München de partenerii RETTER – SSF Germania si SSF RO, reprezintă o inovatie tehnica fiind aplicată cu succes de RETTER Projectmanagement în cadrul proiectelor de infrastructură mare de pe Autostrazile din Romania (ex. Autostrazile Sebes-Turda Lot 2, A7 Lot 1)
În concluzie, finalizarea montajului tuturor tablierelor demonstrează dedicarea echipei RETTER și dorința de a livra un proiect de înaltă calitate, esențial pentru infrastructura României. Lotul 1 al Autostrăzii A7 reprezintă un model de eficiență și implicare, punând bazele conectivității rapide și sigure între Ploiești și Buzău. Următoarele etape se concentrează pe finisaje și verificări, asigurând respectarea termenelor și standardelor de calitate.
EVENIMENT
FOTO: ACCIDENT rutier la Alba Iulia. Două mașini s-au lovit, pe strada Alexandru Ioan Cuza
Un accident rutier s-a produs sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 16:45, în municipiul Alba Iulia. Două mașini s-au lovit, pe strada Alexandru Ioan Cuza.
Potrivit ISU Alba, Detașamentul de pomoieri Alba Iulia intervine pentru asigurarea măsurilor specifice și prim ajutor medical la un accident rutier în municipiu Alba Iulia, strada A.I. Cuza, zona Ambient.
În accident au fost implicate două autoturisme, marca Audi și…
Citește mai mult pe Alba24.ro