Connect with us

ACTUALITATE

Un anumit tip de telefon nu va mai funcţiona de pe 4 ianuarie

Publicat

index

Telefoanele BlackBerry clasice nu vor mai putea utiliza date, trimite mesaje text, accesa internetul sau efectua apeluri, nici măcar către 112, începând de pe 4 ianuarie.

Compania va înceta să mai ofere suport pentru dispozitivele sale clasice care rulează BlackBerry 10, 7.1 OS şi cele anterioare. Acest lucru înseamnă că toate dispozitivele sale mai vechi care nu rulează pe software-ul Android nu vor mai putea utiliza date, trimite mesaje text, accesa internetul sau efectua apeluri, nici măcar către 112, potrivit CNN.

În timp ce majoritatea utilizatorilor de telefoane mobile au trecut peste BlackBerry, ultima versiune a sistemului său de operare a fost lansată în 2013, decizia de a întrerupe suportul pentru telefoanele sale reprezintă sfârşitul a ceea ce a fost considerat cândva tehnologie de ultimă generaţie.

Compania a anunţat iniţial vestea în septembrie 2020, ca parte a eforturilor sale de a se concentra pe furnizarea de software şi servicii de securitate pentru întreprinderile şi guvernele din întreaga lume, sub numele de BlackBerry Limited.

BlackBerry (BB) a ieşit în mare parte din afacerea cu telefoane din 2016, dar de-a lungul anilor a continuat să acorde licenţe pentru brandul său producătorilor de telefoane, inclusiv TCL şi, mai recent, OnwardMobility, un startup de securitate cu sediul în Austin, Texas, pentru un dispozitiv Blackberry 5G care funcţionează cu software Android.

Telefoanele mobile clasice ale BlackBerry cu tastatură de la sfârşitul anilor 1990 şi începutul anilor 2000 au fost cândva atât de populare încât oamenii le-au poreclit „CrackBerries”. Tastatura a fost pe placul profesioniştilor care doreau flexibilitatea de a lucra în afara biroului cu unele dintre instrumentele pe care le foloseau pe un computer de birou.

Dispozitivele au devenit un simbol al statutului şi un accesoriu pentru oamenii de pe Wall Street, celebrităţi precum Kim Kardashian şi chiar pentru preşedintele Barack Obama, datorită reputaţiei sale deosebite în materie de securitate. La apogeu, în 2012, BlackBerry a avut peste 80 de milioane de utilizatori activi.

”Istoria” telefoanelor BlackBerry

Compania şi-a început activitatea în 1996, sub numele de Research In Motion, cu ceea ce numea pagere cu două căi. Primul său gadget, „Inter@ctive Pager”, permitea clienţilor să răspundă la pagini cu ajutorul unei tastaturi fizice, un fel de hibrid de mesagerie text/email. Trei ani mai târziu, RIM a introdus numele BlackBerry cu BlackBerry 850.

În cele din urmă, telefoanele BlackBerry au căpătat suport pentru e-mail, aplicaţii, navigare pe internet şi BBM, o platformă de mesagerie text criptată care a precedat WhatsApp şi a supravieţuit mult timp după ce BlackBerry a fost depăşită de rivalii săi.

Dar revoluţia ecranului tactil al Apple cu iPhone în 2007 a făcut ca ofertele BlackBerry să pară deficitare. Aceasta a încercat ecrane tactile şi modele cu tastatură glisantă, cu puţin succes. A dezvoltat câteva telefoane fără tastatură fizică, dar acestora le lipsea principalul diferenţiator al BlackBerry: tastatura sa tactilă.

În cele din urmă, BlackBerry a renunţat la propriul software, adoptând Android şi suprapunând software-ul său de securitate. A avut succes în domeniul software-ului de securitate pentru întreprinderi şi al software-ului pentru automobile.

Deşi TCL a încetat să mai fabrice dispozitive cu numele BlackBerry în 2020, unii fani aşteaptă cu nerăbdare sosirea dispozitivului BlackBerry 5G de la OnwardMobility, a cărui lansare a fost iniţial prevăzută pentru 2021. În ciuda întârzierii, site-ul său web încă prezintă un banner pe care scrie „coming 2021”. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Amenzi de aproape 35.000 lei aplicate administratorilor drumurile NEDESZĂPEZITE din Cluj

Publicat

1642628680 deszapezire.jpg

Deoarece au fost drumuri în județul Cluj pe care nu s-a acționat corespunzător în ceea ce privește deszăpezirea, în condițiile în care, în acest debut de săptămână a nins abundent și a viscolit, au fost aplicate mai multe amenzi administratorilor responsabili, în cuantum total de aproape 35.000 lei.

„În baza verificărilor, la nivelul județului Cluj au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale, pentru neîndeplinirea obligaţiei de întreţinere a drumului public pe timp de iarnă, de către administratorii drumurilor.

Astfel, cu amendă în valoare de 10440 de lei a fost sancționat administratorul DN1, 14.500 de lei cel al DJ108C, 3.045 de lei în urma constatărilor privind DJ108A și alte două amenzi în valoare de 3.045 de lei administratorului străzii Pădurii și Bulevardului Muncii, din municipiul Cluj-Napoca”, a transmis IPJ Cluj.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proteze PRINTATE 3D. Un proiect PREMIAT al Universității Tehnice din Cluj, în sprijinul persoanelor cu nevoi SPECIALE

Publicat

marco bianchetti fron xlzebm unsplash scaled e1642604745363.jpg

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) este câștigătoarea locului I cu proiectul European network for 3D printing of biomimetic mechatronic systems – EMERALD, în urma evaluării la nivel național realizată prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale – ANPCDEF, obținând cel mai mare punctaj dintre universitățile participante.

„Cu o valoare de aproximativ 200.000 de euro, European network for 3D printing of biomimetic mechatronic systems – EMERALD, se va derula pe o perioadă de 19,5 luni cu începere de la data de 15 februarie 2022 și a fost finanţat în cadrul Programulului de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor (ESAYEP) prin Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European (SEE). Coordonator al proiectului, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca are ca parteneri alte trei instituţii de învăţământ superior – Universitatea Politehnică din Bucureşti – România, Universitatea din Agder – Norvegia, Universitatea Tehnică din Poznan – Polonia, precum şi o companie privată – BIZZCOM S.R.O din Slovacia.

Proiectul vizează dezvoltarea unor soluţii de realizare a unor noi tipuri de sisteme mecatronice biomimetice concepute şi realizate prin printare 3D care să vină în sprijinul persoanelor cu nevoi speciale (cu braţe amputate). Proiectul are un profund caracter trans şi inter-disciplinar, pe lângă tehnologiile de fabricaţie moderne (de printare 3D), fiind vizate şi alte domenii avansate, cum ar fi cel de mecatronică şi robotică, programare, inteligenţă artificială, materiale inteligente, medicină, realitate virtuală / realitate augmentată, etc.

Prin natura lui, proiectul va atrage principalele…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ce probleme întâmpină românii la ghişeele statului. Își iau o zi concediu pentru rezolvarea problemelor

Publicat

taxe

Opt din zece români susţin că nu rezolvă, de la prima vizită, problema pentru care s-au prezentat la ghişeul unei instituţii publice, în condiţiile în care 70% dintre contribuabili sunt nevoiţi să-şi ia o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce ţin de interacţiunea cu statul, arată un studiu recent efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City, cu sprijinul Dell Technologies.

Pe lista obstacolelor pe care le-au întâmpinat în situaţia în care nu au rezolvat problema la ghişeu se află faptul că nu aveau toate documentele (47,03%) şi defecţiuni tehnice sau erori umane din cadrul instituţiei (46,85%).

Conform aceluiaşi studiu, şase din zece români consideră că România este o ţară birocratizată excesiv, iar reducerea birocraţiei ar spori şansele de a urca în clasamentul ţărilor cu acces la servicii digitale.

Dintre toate interacţiunile pe care le-au avut în trecut cu instituţiile statului, 35,9% dintre respondenţi spun că niciuna dintre acestea nu au avut loc în mediul digital, 21,89% declară că doar o interacţiune a avut loc în mediul digital şi 16,93% că au avut două interacţiuni la care nu au fost nevoiţi să se deplaseze.

Totodată, majoritatea celor chestionaţi nu dau mari şanse digitalizării complete a instituţiilor administrative ale statului, în viitorul apropiat. Astfel, 27,87% consideră că acest lucru se va întâmpla peste zece ani, 22,68% peste cinci ani, în timp ce 20,63% sunt de părere că digitalizarea nu va avea loc deloc.

„Concluziile sunt îngrijorătoare, având în vedere că 88,66% dintre români obişnuiesc să interacţioneze cu instituţiile statului pentru plata taxelor şi impozitelor, iar 67,01% pentru obţinerea sau reînnoirea unor acte sau documente oficiale”, susţin realizatorii studiului.

Un alt studiu efectuat de Asociaţia Română pentru Smart City a consultat părerea reprezentanţilor statului cu privire la gradul de digitalizare din instituţiile publice.

Potrivit cercetării, principala nevoie identificată de către respondenţi este transparenţa (în procese şi durata lor), aceştia subliniind faptul că „o evidenţă a circuitului documentelor ar fi foarte necesară”, urmată de conectarea datelor şi comunicarea între instituţii. În plus, 63% dintre participanţii la acest studiu, realizat în 27 de instituţii publice, au declarat că îşi iau informaţiile despre evoluţia tehnologică direct de la locul de muncă.

De asemenea, 85% dintre cei chestionaţi au indicat că prioritatea digitalizării ar trebui fie accesibilitatea şi îmbunătăţirea infrastructurii (acces rapid la resurse), una dintre soluţiile cele mai importante pentru simplificarea birocraţiei din România fiind utilizarea soluţiilor Cloud. Cu toate acestea, din totalul numărului de respondenţi, doar 22% afirmă că folosesc această soluţie de stocare, deşi 78% consideră că ar spori considerabil eficienţa.

Asociaţia Română pentru Smart City, alături de Dell Technologies, au dat startul unei campanii pentru digitalizarea României – „România Fără Ghişee” – al cărei obiectiv este debirocratizarea instituţiilor statului prin implementarea de soluţii tehnologice adaptate nevoilor cetăţenilor.

„Deşi multe instituţii au încercat de digitalizeze procesele de comunicare cu cetăţenii, în multe cazuri a lipsit privirea de ansamblu, aşa că uneori digitalizarea nu a făcut decât să consume bani, resurse şi chiar să complice lucrurile. Campania România Fără Ghişee este modul prin care dorim să atragem atenţia asupra obstacolelor peste către trebuie să treacă cetăţenii şi să determinăm autorităţile să pună problema digitalizării României în topul priorităţilor pentru 2022. Avem soluţiile necesare pentru ca interacţiunile dintre cetăţeni şi instituţiile publice să fie mai transparente, mai productive şi să salveze timp şi bani pentru ambele părţi. Alături de partenerii noştri de la Dell Technologies punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile care vor lăsa dosarul cu şină de domeniul trecutului”, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei.

„România Fără Ghişee” este o campanie ce îşi propune să contribuie la transformarea digitală a oraşelor din România, iar Asociaţia Română pentru Smart City a lansat petiţia prin care îndeamnă reprezentanţii autorităţilor publice de a se alătura demersului şi de a deschide oportunităţi în oraşele lor. Prin parteneriatul cu Dell Technologies, reprezentanţii instituţiilor au ocazia de a beneficia de consultanţă gratuită din partea echipei de experţi a Dell. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Programul transportului public în Cluj-Napoca, de Ziua Unirii Principatelor Române

Publicat

autobuz cluj 2.jpg

 

Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță programul pentru perioada 22-24 ianuarie.

Astfel, în ziua de 22 ianuarie 2022, transportul urban și metropolitan se va desfășura între orele 5.30 – 23.00, conform programului de transport pentru zilele de sâmbătă.

În zilele de 23 ianuarie  și 24 ianuarie  – Ziua Unirii Principatelor Române – Mica Unire, transportul public în municipiul Cluj-Napoca și în zona metropolitană se va desfășura între orele 6.00 – 23.00, conform programului pentru zilele de duminică.

De asemenea, programul de funcționare a punctelor de vânzare a biletelor și abonamentelor va fi corespunzator cu programul de transport.

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe