Connect with us

EVENIMENT

Un bărbat a intrat cu mașina într-o mulțime de oameni, în incinta unui aeroport din Germania

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

Mai multe persoane, inclusiv agenţi de poliţie, au fost rănite după ce un individ a lovit, vineri, cu un vehicul, aparent intenţionat, un grup de pietoni. Incidentul s-a produs în parcarea Aeroportului german Köln/Bonn, afirmă surse din cadrul serviciilor de intervenţie.

„Un individ care conducea un autoturism a lovit, aparent intenţionat, alte vehicule şi persoane, unele reuşind să se ferească”, a declarat un oficial din cadrul Poliţiei, conform publicaţiei Die Welt.

„În momentul de faţă, bilanţul este de mai multe persoane rănite”, a precizat oficialul citat.

La locul incidentului au fost mobilizate numeroase echipaje de poliţie şi ambulanţe.

Deocamdată, nu se cunoaşte numărul exact al persoanelor rănite. Printre răniţi se numără doi agenţi de poliţie care au intervenit pentru imobilizarea şi reţinerea individului.

Autorul incidentului produs în parcarea Aeroportului Köln/Bonn este un bărbat de 57 de ani care ar avea probleme psihice. A fost reţinut şi transportat la un spital de psihiatrie.

(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Românii au comandat în 2022 un burger la 3 secunde. Care sunt cele mai pofticioase oraşe

Publicat

burger

Potrivit unui studiu recent, românii au plasat comenzi pentru un burger în fiecare interval de 3 secunde, înregistrându-se cele mai multe comenzi din București, Constanța, Cluj-Napoca, Iași și Craiova.

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Burgerului, marcată în (28 mai, Glovo prezintă principalele obiceiuri ale românilor referitoare la consumul de burgeri.

Astfel, în 2022, prin această platformă, în România au fost livraţi 9.229.640 de burgeri, acest preparat fiind pe primul loc în topul preferinţelor utilizatorilor, urmat de shaorma şi pizza. Această cifră reprezintă o creştere semnificativă faţă de anul 2021, de 40%.

Minutul de aur al anului în ceea ce priveşte consumul de burgeri a fost înregistrat la data de 28 februarie 2022, la ora 9.44, moment în care românii au comandat 253 de burgeri pe minut, iar în ziua de 4 martie românii au comandat cei mulţi burgeri din întreg anul 2022.

În plus, în luna martie românii au comandat cei mai mulţi burgeri pe tot parcursul anului trecut, iar în medie, la nivelul întregului an, românii au comandat un burger la fiecare 3 secunde.

Românii au comandat în 2022 un burger la 3 secunde. Bucureşti, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi şi Craiova, oraşele în care s-a înregistrat mai mult de jumătate din consumul total de burgeri în România

Românii au optat pentru preparatul cu specific american în special pentru cină, astfel că 29% dintre comenzi au fost plasate în intervalul orar 18:00-20:00, în timp ce joia şi vinerea sunt zilele preferate de români pentru comenzile de burgeri.

România ocupă astfel locul al treilea la nivel global în ceea ce priveşte consumul de burgeri din reţeaua Glovo de 25 de ţări.

La nivel local, Bucureşti, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi şi Craiova sunt oraşele în care s-a înregistrat mai mult de jumătate din consumul total de burgeri în România anul trecut, iar cele mai apreciate reţete de burger rămân burgerul de pui, cheeseburger-ul şi burgerul clasic.

În ceea ce priveşte evoluţia consumului la nivel de oraşe, datele platformei arată că utilizatorii din Botoşani au comandat de 6 ori mai mulţi burgeri în 2022 faţă de anul precedent, în timp ce utilizatorii din Călăraşi au comandat de 8 ori mai mulţi burgeri.

Recordul absolut al numărului de burgeri comandaţi pe parcursul întregului an îi revine unui sucevean care a comandat în medie 2 burgeri şi jumătate pe zi.

Sursa: MediaFax

Citește mai departe

EVENIMENT

Rezervările în stațiunile montane și balneare din România înregistrează o creștere de 50% în primele patru luni ale anului 2023

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

Potrivit datelor furnizate de un turoperator specializat în oferte turistice exclusiv în România, rezervările în stațiunile montane și balneare au înregistrat o creștere de aproape 50% în primele patru luni ale anului față de aceeași perioadă a anului trecut.

Tariful mediu al unui sejur montan contractat în perioada analizată a fost de 535 de lei, în creştere cu 28%, comparativ cu preţul mediu al unui sejur rezervat în primele patru luni ale anului trecut. În ceea ce priveşte durata medie a unui sejur în destinaţiile montante, aceasta a rămas aceeaşi, respectiv de trei zile, iar topul destinaţiilor este condus de Sinaia, Poiana Braşov şi Predeal.

Pe segmentul balneo, preţul mediu al unui sejur rezervat în ianuarie – aprilie 2023 a fost de 1.050 de lei, în creştere cu 16% faţă preţul mediu în ianuarie – aprilie 2022. Durata medie a unui sejur a rămas neschimbată, de patru nopţi, în timp ce Băile Felix, Călimăneşti Căciulata şi Băile Herculane sunt primele trei destinaţii preferate de către români pe acest segment.

„Turismul în staţiuni montane şi balneo din România a crescut puternic în primele patru luni ale lui 2023 faţă de acceaşi perioadă a anului trecut.

Odată cu depăşirea pandemiei, fie că vorbim de practicarea sporturilor de iarnă sau de activităţi de relaxare şi tratament, românii regăsesc în număr din ce în ce mai mare oportunităţile şi ofertele pe care chiar ţara noastră le pune la dispoziţie, ceea ce este desigur îmbucurător”, a declarat Adrian Voican, preşedintele Bibi Group4Travel.

Rezervările în stațiunile montane și balneare din România înregistrează o creștere de 50% în primele patru luni ale anului 2023. Hotelierii de la munte şi balneo îi aşteaptă de altfel pe români cu pachete speciale

Hotelierii de la munte şi balneo îi aşteaptă de altfel pe români cu pachete speciale şi în perioada minivacanţei de 1 iunie şi Rusalii.

Astfel, pe Valea Prahovei mai sunt disponibile oferte cuprinse între 600 lei/persoană pentru un sejur de trei nopţi la un hotel de 3 stele, cu mic dejun inclus, respectiv de 1.600 de lei/persoană tot pentru un sejur de trei nopţi la un hotel de 5 stele cu mic dejun şi acces la zona spa.

În Băile Felix, un sejur de trei nopţi, în aceeaşi perioadă, la un hotel de 3 stele costă 550 lei/persoană, cu mic dejun şi acces la piscină, iar la un hotel de 5 stele ajunge la 3.100 lei/persoană, sejur de patru nopţi, cu demipensiune, prânz festiv, programe de divertisment şi acces la zona spa.

Bibi Touroperator este unul dintre cei mai importanţi turoperatori de pe piaţa locală, specializaţi exclusiv pentru România.

Parte a grupului Bibi, un brand românesc creat în urmă cu peste 30 de ani, este numărul 2 în topul naţional al Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR). Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

Debitul Dunării, peste mediile multianuale ale lunilor mai şi iunie pe parcursul săptămânii viitoare

Publicat

fluviul dunarea
Arhivă foto

Debitul Dunării la intrarea în ţară, în secţiunea Baziaş, va prezenta o stabilitate relativă în prima parte a intervalului, situându-se în jurul valorilor de 9.300 – 9.200 metri cubi pe secundă (mc/s). Ulterior, se va înregistra o ușoară scădere până la aproximativ 9.000 mc/s, cu toate că acest nivel va fi mai ridicat decât media multianuală pentru luna mai (7.250 mc/s) și luna iunie (6.400 mc/s).

Potrivit prognozei emise de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA), valabilă până la data de 3 iunie 2023, în aval de Porţile de Fier debitele vor fi în creştere, exceptând prima parte a intervalului când vor fi în scădere pe sectorul Gruia – Calaft şi partea a doua a intervalului când vor fi în scădere pe sectorul Gruia – Călăraşi, şi relativ staţionare pe sectorul Cernavodă – Galaţi.

De asemenea, prognoza săptămânală (28 mai – 3 iunie 2023) emisă pentru râurile din România arată că debitele medii zilnice vor fi în prima jumătate a intervalului de prognoză, în general în creştere, ca urmare a precipitaţiilor prognozate şi propagării.

În cea de-a doua jumătate a intervalului debitele vor fi, în general, în scădere, exceptând cursurile mijlocii şi inferioare ale râurilor mari din ţară, unde vor fi în creştere ca urmare a propagării.

În prima parte a intervalului de prognoză sunt posibile scurgeri importante pe versanţi, torenţi pâraie, formarea de viituri rapide cu efecte de inundaţii locale şi creşteri importante de niveluri şi debite, pe unele râuri mici din zonele de deal şi munte, ca urmare a precipitaţiilor prognozate, sub formă de aversă, mai însemnate cantitativ, susţin hidrologii. Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline

Publicat

Conform rezultatelor unui studiu, 62% dintre utilizatorii români au declarat că au experimentat forme de cultură offline după ce au descoperit TikTok, cum ar fi vizionarea unui film la cinema, cumpărarea de cărți sau participarea la expoziții. Această cifră este cu 4 procente mai mare decât media europeană.

Un studiu recent realizat de Ipsos, arată că 87% dintre utilizatorii români ai TikTok au învățat ceva nou pe platformă, în timp ce 66% au creat ceva inspirat de ceea ce au văzut pe platformă (comparativ cu 62% media europeană).

Acestea sunt o parte dintre concluziile prezentate în Unlocking Culture in Europe, un raport realizat de Ipsos pentru 8 țări europene, printre care și România, care analizează modul în care TikTok permite utilizatorilor europeni (inclusiv români) accesul și participarea la diferite forme culturale și crearea unor noi comunități.

Conform acestuia, 75% dintre utilizatorii TikTok din România (69% dintre utilizatorii TikTok din Europa) au declarat că platforma îi ajută să se exprime liber și să-și împărtășească pasiunea pentru diverse forme de cultură, de la muzică și pictură până la noi preparate culinare locale sau modă.

TikTok este, de asemenea, o platformă care ajută utilizatorii să descopere conținut cultural.

Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale

Un procent relevant (70%) de utilizatori români (59% media UE) a declarat că TikTok oferă acces la experiențe pe care altfel nu le-ar putea avea în lumea reală.

TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale, în special forme culturale mai tradiționale.

Realizatorii sondajului susțin că prezența pe TikTok a permis muzeelor, precum Uffizi Gallery (IT), National Del Prado Museum (ES), Rijksmuseum (NL), dar și celor mai mari festivaluri culturale din România, precum TIFF și FITS, să rămână conectate cu publicul și să atragă noi audiențe, folosind instrumentele TikTok pentru a găsi modalități noi și inovatoare de a-și prezenta activitățile.

În plus, pentru a marca Ziua Națională a Lecturii în România, TikTok a lansat hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii, unde românii sunt încurajați să împărtășească cum i-a influențat cititul, inspirând și mai multe persoane să descopere pasiunea pentru citit.

Pentru a încuraja alți oameni să se alăture inițiativei și pentru a-i inspira să se bucure de literatură, TikTok a lucrat cu o serie de creatori îndrăgiți din România, inclusiv creatori care și-au construit o comunitate pe platformă datorită conținutului dedicat cărților.

Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. Unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape,

Din dorința de a susține comunitățile locale și a oferi experiențe autentice, TikTok anunță parteneriatul cu Romanian Creative Week, care are loc în perioada 19-28 mai la Iași, prin care comunitatea TikTok va fi încurajată să intre în universul RCW.

Aici, pasionații de modă și artă de pe platformă vor avea oportunitatea să urmărească show-urile de pe catwalk-ul din Iași și să descopere creațiile designerilor consacrați și emergenți care vor lua parte la ediția de anul acesta a Romanian Fashion Week.

Creatorii vor continua să inspire comunitatea și îi vor conduce pe iubitorii de fashion de pe TikTok în culisele show-urilor de modă, oferindu-le astfel acces pentru prima dată la conținut exclusiv din spatele scenei.

De asemenea, potrivit studiului, unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape, în timp ce 63% consideră că platforma îi ajută să înțeleagă mai bine ce fac alții și cum trăiesc.

Raportul, comandat de TikTok companiei globale de cercetare de piață Ipsos, se bazează pe rezultatele unui sondaj efectuat pe 8.000 de utilizatori TikTok din opt țări ale Uniunii Europene: Belgia, Germania, Franța, Italia, Polonia, România, Spania și Suedia.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe