Connect with us

EVENIMENT

Un fost poliţist DNA condamnat la 8 ani de închisoare cu executare într-un dosar de coruptie

Publicat


inchisoare, penitenciar, gratii

Valentin Răducu Preda, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost condamnat definitiv, luni, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la 4 ani închisoare cu executare într-un dosar de corupţie şi divulgarea unor secrete care periclitează securitatea naţională.

La instanţa de fond, Curtea de Apel Bucureşti, Valentin Presa primise o condamnare de 6 ani închisoare, redusă la 4 ani de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

În acelaşi dosar, Dan Emil Manolachi, fost ofiţer de poliţie judiciară în cadrul DNA, a primit 8 ani închisoare cu executare.

Dan Emil Manolachi este acuzat că a fotografiat o notă secretă a SRI care viza activitatea firmei Tel Drum şi i-ar fi trimis-o lui Valentin Preda.

De asemenea, Andrei Ştefan Caunii, reprezentant al unei firme, a fost condamnat la 3 ani şi 6 luni închisoare, iar Tudor Gabriel Bohîlţeanu, fost consilier personal al ministrului Transporturilor, a primit o pedeapsă de 2 ani şi 6 luni cu executare.

În dosar au fost condamnate şi alte persoane.

În iunie 2014, Valentin Răducu Preda, fost secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a fost trimis în judecată de procurorii DNA pentru divulgarea secretului care periclitează securitatea naţională, trafic de influenţă şi complicitate la folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii.

În acelaşi dosar au fost deferiţi justiţiei Dan Emil Manolachi, fost ofiţer de poliţie judiciară în cadrul DNA, Andrei Ştefan Caunii, reprezentant al unei societăţi, Octavia Mihaela Vasile, Marius Irofte, Cătălin Radu, administrator al unei societăţi comerciale, Tudor Gabriel Bohîlţeanu, consilier personal al ministrului Transporturilor la data faptelor, Elena Simina Hulubariu şi Lavinia Geanina Cazan.

Potrivit DNA, la data de 26 noiembrie 2012, DNA s-a sesizat din oficiu în legătură cu săvârşirea de către Andrei Caunii, Tudor Bohîlţeanu, Cătălin Radu şi Răducu Valentin Preda a mai multor infracţiuni de corupţie.

Din cercetări a reieşit că, în noiembrie 2012, Bohîlţeanu şi Cătălin Radu trebuia să se întâlnească cu Valentin Preda pentru a-i remite acestuia din urmă suma de 50.000 de euro.

În dimineaţa zilei de 28 noiembrie 2012, avându-se în vedere iminenţa comiterii unei infracţiuni de corupţie, a fost constituită o echipă complexă formată din procuror, ofiţeri de poliţie judiciară, echipă din care făcea parte şi Dan Manolachi. În perioada imediat următoare, poliţistul Dan Manolachi a vorbit la telefon cu o persoană, după care s-a întâlnit cu aceasta, mai întâi în faţa sediului DNA Bucureşti. Ulterior acestei discuţii, persoana cu care s-a întâlnit Manolachi i-a anunţat despre acţiunea DNA atât pe Valentin Preda, cât şi pe Tudor Bohîlţeanu, căruia i-a transmis să-şi anuleze toate întâlnirile din ziua respectivă.

După eşuarea constatării în flagrant a infracţiunilor, urmare a informaţiilor furnizate de Dan Manolachi, cercetările cu privire la aceste infracţiuni au continuat.

La data de 11 septembrie 2010, CNADNR a anunţat prin SEAP organizarea unei licitaţii deschise pentru atribuirea unui contract având ca obiect servicii aferent introducerii unui sistem informatic integrat, implementat la cheie pentru emitere, gestiune, monitorizare şi control a rovinietei. Câştigătoarea licitaţiei a fost o asociere dintre 2 societăţi comerciale, una dintre ele fiind reprezentată de Andrei Caunii. În perioada negocierilor dintre CNADR şi firma câştigătoare a licitaţiei, mai precis în perioada septembrie – noiembrie 2012, Tudor Bohîlţeanu s-a întâlnit cu Andrei Caunii, iar ultimul s-a arătat nemulţumit de faptul că se trenează această procedură.

Tot în contextul acestor discuţii, Caunii l-a rugat pe Bohîlţeanu să-l informeze şi pe Valentin Preda cu privire la stadiul negocierilor şi la faptul că acestea trenează.

În septembrie 2012, directorul general a CNADNR a avut mai multe discuţii, în acest sens, cu Valentin Preda privind modalitatea în care decurg negocierile pentru atribuirea contractului de extindere a sistemul informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control a rovinietei prin negociere directă. Într-un final, urmare a acestor intervenţii, contractul a fost semnat de părţi la data de 1 noiembrie 2012.

Ulterior, firma câştigătoare a licitaţiei a emis două facturi fiscale în valoare de 16.437.061 lei, plata efectivă pentru una dintre ele fiind efectuată în data de 27 noiembrie 2012, urmare a diligenţelor depuse de Valentin Preda şi Tudor Bohîlţeanu pe lângă factorii de conducere din CNADNR. În acest context, Valentin Preda i-a spus lui Bohîlţeanu că pentru intervenţiile sale pe lângă persoane cu funcţii de conducere din CNADNR, în vederea efectuării plăţii către firma respectivă, Caunii trebuie să-i remită 50.000 euro.

Tot în această perioadă, Valentin Preda i-a spus lui Bohîlţeanu că are nevoie de o sumă mai mare de bani şi i-a sugerat acestuia să-i transmită lui Caunii, că pentru intervenţiile sale să-i remită în total suma de 200.000 euro, motivând că este campanie electorală şi are nevoie de bani. Andrei Caunii a acceptat să remită suma de 200.000 euro lui Valentin Preda, numai în ipoteza în care va încasa o sumă mai mare de la CNADNR, propunând totodată să emită o factură cu o valoare mai mare, urmând ca CNADNR să facă plata şi acestei facturi.

Potrivit planului infracţional, după ce CNADNR făcea plata către firma lui Andrei Caunii, acesta trebuia să remită suma de 200.000 euro către Valentin Preda prin intermediul societăţii lui Radu Cătălin.

O altă problemă pe care au întâmpinat-o Bohîlţeanu şi Radu Cătălin era aceea că nu puteau să retragă din bancă, în aceeaşi zi, respectiv 28 noiembrie 2012, suma de 200.000 euro, motiv pentru care au stabilit să-i remită lui Valentin Preda doar o primă tranşă, respectiv 50.000 euro.

La data de 28 noiembrie 2012, Bohîlţeanu trebuia să se întâlnească cu Elena Hulubariu pentru a-i remite acesteia suma de 50.000 de euro, însă întâlnirea nu a mai avut loc. AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

FOTO: Trafic feroviar blocat la Iacobeni – Suceava, în urma coliziunii dintre două TIR-uri. Unul s-a răsturnat pe calea ferată

Publicat

Traficul feroviar este blocat, joi seara, în urma coliziunii a două autotrenuri, pe raza comunei Iacobeni, județul Suceava.

Potrivit ISU Suceava, în urma accidentului nicio persoană nu a fost rănită, însă unul dintre cele două autotrenuri s-a răsturnat pe calea ferată.

La faţa locului intervin modulul SMURD de la Detaşamentul de pompieri Vatra Dornei, cu o autospecială de stingere cu accesorii de descarcerare şi o ambulanţă SMURD.

Purtătorul cuvânt al ISU Suceava a spus că, pentru eliberarea căii ferate, în zonă urmează să fie aduse un utilaj de la Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă Iacobeni şi o macara de la Secţia de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, iar în funcţie de dinamica misiunii se vor capacita şi alte utilaje.

În prezent, traficul rutier nu este blocat, circulându-se alternativ pe câte un sens de mers până când vor începe acţiunile de repunere pe şosea a autotrenului. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Numărul pasagerilor de pe Aeroportul Internațional Satu Mare a crescut de cinci ori în patru ani

Publicat

Numărul pasagerilor care au tranzitat Aeroportul Internaţional Satu Mare a crescut de peste cinci ori în ultimii patru ani, potrivit unei informări făcută miercuri de Consiliul Judeţean (CJ).

“Numărul pasagerilor pe Aeroportul Internaţional Satu Mare a crescut semnificativ în ultimii ani, ca efect al creşterii destinaţiilor şi frecvenţelor de la Satu Mare. Dacă în anul 2015 numărul de pasageri înregistrat pe Aeroportul Satu Mare era de 17.000, în acest an cifra va depăşi 90.000. În anul 2019, până în luna octombrie, Aeroportul Satu Mare a înregistrat 74.190 pasageri. Consiliul Judeţean Satu Mare împreună cu administraţia Aeroportului fac eforturi susţinute pentru a creşte numărul de frecvenţe sau destinaţii, purtând discuţii atât cu operatorii existenţi (Tarom, Wizzair), cât şi cu alte companii aeriene pentru a introduce noi destinaţii de la Satu Mare”, precizează sursa citată.

În momentul de faţă de pe Aeroportul Satu Mare sunt curse spre Bucureşti şi Luton-Londra, urmând ca din vara anului 2020 să fie introdusă o curcă charter spre Tunisia. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Bărbat spulberat de un tren Interregio în Halta Sinaia Sud din județul Prahova

Publicat

Un bătrân de 95 de ani a fost accidentat mortal, joi seara, în Halta Sinaia Sud şi, din primele date, se pare că nu s-a asigurat la traversarea căii ferate, informează IPJ Prahova.

“Un tren Interregio care circula pe relaţia Braşov-Bucureşti Nord ar fi surprins şi accidentat mortal un bărbat, în Halta Sinaia Sud. Circulaţia feroviară nu a fost întreruptă, trenul continuându-şi deplasarea”, precizează IPJ Prahova.

Conform sursei citate, victima este un bărbat de 95 ani din Bucureşti. Se pare că acesta nu s-a asigurat la traversarea căii ferate. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice, construit în premieră naţională, la Iaşi

Publicat

Conducerea Institutului Regional de Oncologie Iaşi a anunţat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că vor fi demarate lucrările pentru construirea unui Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice, care se adresează populaţiei fără simptomatologie, în vederea diagnosticării precoce a unor tumori.

Managerul Institutului Regional de Oncologie, Mirela Grosu, a declarat că lucrările vor demara la începutul săptămânii viitoare.

Potrivit sursei citate, clădirea noului Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice va avea şase niveluri şi va fi construită pe un teren primit de la Consiliul Judeţean, în comodat, pentru o perioadă de 49 ani. Terenul are o suprafaţă de 1.385 metri pătraţi. Pentru construcţia centrului şi dotarea sa se vor cheltui peste 29,8 milioane de lei, din care 23 de milioane de lei se vor acorda prin Compania Naţională de Investiţii.

“Încă de la înfiinţare, IRO şi-a îndreptat atenţia spre activitatea de screening, pentru depistarea la timp a bolii canceroase. Ne-am dat seama foarte devreme că spaţiul de care dispunem este insuficient pentru această acţiune de screening. Atunci, în 2015 ne-a venit ideea să construim un centru de screening pentru diagnosticul bolilor oncologice. Iată că după patru ani de zile, ieri s-a primit ordinul de începere a lucrărilor la Compania Naţională de Investiţii. Este o investiţie de 30 de milioane de lei, fonduri de la stat prin CNI, iar aproape 8 milioane de lei este investiţia IRO şi a Ministerului Sănătăţii pentru echipamente medicale. Este o construcţie demisol, parter, patru nivele care va fi ridicată aproape de institut. Credem noi că va fi un spaţiu unde se vor adresa persoane asimptomatice care doresc să îşi facă controale periodice. Intenţia noastră este să depistăm orice boală la timp”, a declarat Mirela Grosu, managerul IRO Iaşi.

Managerul IRO Iaşi a precizat totodată că în prezent consultaţiile acordate în regim ambulatoriu din toate cele 11 specialităţi medicale şi chirurgicale se desfăşoară la parterul institutului. Aproximativ 360 de pacienţi sunt consultaţi zilnic, fapt care supra aglomerează spaţiile unităţii medicale.

La IRO Iaşi, singura unitate medicală de profil din regiunea Moldovei, sunt în evidenţă, tratament şi monitorizare 12.632 de pacienţi, trendul fiind crescător.

“Oportunitatea construirii acestui centru se bazează pe faptul că screening-ul periodic este important în diagnosticul bolii în stadii incipiente, dar şi în prevenţia anumitor boli. Centrul de Screening şi Diagnostic în Boli Oncologică se adresează populaţiei fără simptomatologie, în vederea diagnosticării precoce a unor tumori şi nu va primi pacienţi care se prezintă într-o fază acută a unei boli deja diagnosticate, în urgenţă. Nu va avea linii de gardă şi nici cameră de gardă. Centrul de screening nu este pentru pacienţi ci este pentru oameni sănătoşi. Este dorinţa noastră de a ieşi în întâmpinarea populaţiei care are nevoie să înţeleagă că trebuie să îşi facă un control periodic pentru ca astfel să depistăm cancerul în faze precoce, situaţii în care vindecarea este foarte probabilă. Centrul va avea o platformă mare de diagnostic şi va permite cu adevărat să se desfăşoare programe de screening pentru prima oară la noi în Iaşi”, a declarat prof.univ.dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al Institutului Regional de Oncologie.

Potrivit acestuia, după darea în folosinţă a Centrului de screening şi Diagnostic în Bolile oncologice, pacienţii care prezintă simptomatologie oncologică vor fi dirijaţi spre tratament medical şi chirurgical de specialitate către Institutul Regional de Oncologie Iaşi.

“Foarte multe persoane vin la institut pentru diagnostic, în general. Noi am avut campaniile noastre de screening. Este însă nevoie de un screening planificat, în care oamenii să fie invitaţi la screening pentru a putea face un diagnostic precoce cu adevărat. La acest moment, pacienţii se adresează Institutului Regional de Oncologie pentru că noi am derulat patru programe de screening într-o formă artizanală, pentru că am încercat împreună cu Casa de Asigurări să facem aceste programe şi să asigurăm consultaţii de specialitate dar numărul celor care ar trebui să vină la control este imens. Practic, orice persoană de 30 de ani beneficiază într-o formă sau alta de screening”, a spus prof.univ.dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al IRO Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe