Connect with us

ACTUALITATE

Un mare producător auto anunță că, în 2 ani, maşinile electrice le vor depăși în vânzări pe cele clasice

Publicat

Ford estimează că, până în 2022, vânzările de maşini electrice vor ajunge la un milion de unităţi şi le vor depăşi pe cele de vehicule tradiţionale, potrivit unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.

Ford a lansat marţi la Salonul Auto de la Frankfurt o gamă nouă vehicule ce vor pregăti terenul pentru ca modelele electrificate să depăşească în câţiva ani, la nivel de vânzări, numărul cumulat de maşini cu motoare convenţionale.

„Pe măsură ce electrificarea devine curentul principal de dezvoltare al industriei auto, creştem substanţial numărul de opţiuni cu propulsie electrificată pentru clienţii noştri, care vor putea să aleagă varianta care se potriveşte cu nevoile lor”, a declarat Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa, citat în comunicat.

„Prin facilitatea tranziţiei către un vehicul electrificat, estimăm ca până în 2022, majoritatea vânzărilor noastre de autoturisme să fie reprezentată de modele electrificate”, a adăugat el.

La începutul acestui an, compania a promis că fiecare model de autoturism nou Ford din Europa va include o opţiune electrificată, dezvăluind-şi planurile la evenimentul său dedicat „Go Electric”, care a avut loc la Amsterdam.

Printre vehiculele electrificate prezentate acum la Frankfurt se numără noile SUV-uri Kuga Plug-In Hybrid şi Explorer Plug-In Hybrid, precum şi noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid, noul crossover compact Puma EcoBoost Hybrid şi noul Ford Mondeo Hybrid Wagon.

Noul SUV electric al Ford inspirat de modelul Mustang va fi lansat în 2020, cu o autonomie pur electrică estimată de 600 km, calculată prin intermediul procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), şi cu capacitate de încărcare rapidă.

În total, Ford intenţionează să lanseze opt vehicule electrificate anul acesta, care vor conduce la vânzarea a un milion de vehicule Ford de acest gen în Europa până la sfârşitul anului 2022. Alte 9 vehicule sunt planificate pentru a fi lansate până în 2024.

Modelul Puma Titanium X va fi lansat la Frankfurt, fiind echipat cu tehnologii standard care sunt de obicei rezervate limuzinelor. Acesta oferă huse detaşabile pentru scaune, scaune cu masaj lombar şi încărcare wireless pentru smartphone-urile compatibile.

De asemenea, Puma Titanium X oferă tehnologia EcoBoost Hybrid de tip mild-hybrid, cu un consum optimizat şi performanţă sporită – una dintre variantele de motorizare puse la dispoziţie de Ford, pe lângă cea full-hybrid cu auto-încărcare, cea plug-in hybrid şi cea electrică.

„Nu există o soluţie atotcuprinzătoare când vine vorba de electrificare – circumstanţele şi necesităţile de transport ale clienţilor diferă. Strategia noastră este să combinăm opţiunea potrivită de motorizare electrificată cu vehiculul potrivit, transformând experienţa clienţilor noştri cu astfel de maşini într-una mai agreabilă”, a declarat Joerg Beyer, directorul executiv al departamentului de Inginerie din cadrul Ford Europa.

Compania a anunţat detaliile noilor soluţii de încărcare pan-europene, care vor veni în sprijinul proprietarilor şi operatorilor de vehicule electrificate. Aceste noi soluţii îi vor ajuta pe clienţii de modele plug-in hybrid Ford să fie mai încrezători şi să ajungă confortabil la destinaţie.

Ford va avea parteneriate cu şase furnizori de energie din Europa, printre care Centrica în Marea Britanie şi Irlanda, pentru a instala panouri de încărcare domestice de tip wall-box, şi pentru a oferi tarife la energie verde care să asigure o încărcare mai rapidă şi mai ieftină pentru clienţi. O altă iniţiativă din cadrul parteneriatului cu NewMotion îi va ajuta pe şoferi să localizeze şi să plătească mai uşor încărcarea, la cele peste 118.000 puncte de încărcare din 30 de ţări.

De asemenea, o nouă experienţă Go Electric va fi lansată la Frankfurt, ajutându-i pe clienţi să înţeleagă cât de uşor pot face tranziţia către un vehicul electrificat.

Luni, agenţia de evaluare financiară Moody’s Investors Service a retrogradat ratingul atribuit producătorului auto american Ford Motor la nivelul „junk”, nerecomandat pentru investiţii, estimând că planul de restructurare de 11 miliarde de dolari va duce la diminuarea câştigurilor.

Moody’s a revizuit în scădere ratingul Ford, de la „Baa3” (cel mai mic calificativ din categoria „investment grade” – recomandat pentru investiţii) la „Ba1” (cel mai ridicat calificativ din categoria „junk”).

Reprezentanţii Ford au reacţionat, apreciind că afacerea de bază este robustă, iar bilanţul este solid.

Agenţia de evaluare financiară se aşteaptă ca restructurarea Ford să se extindă timp de câţiva ani şi să includă costuri de 11 miliarde de dolari. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Prinţesa Mako a Japoniei s-a căsătorit cu iubitul ei, dar şi-a pierdut statutul regal. Care este motivul

Publicat

mako

Prințesa Mako a Japoniei s-a căsătorit cu iubitul ei din facultate, Kei Komuro – pierzându-și astfel statutul regal, relatează BBC.

În conformitate cu legislația japoneză, femeile din familia imperială își pierd statutul dacă se căsătoresc cu un om de rând, dar nu și bărbații.

De asemenea, prințesa a renunțat la ritualurile obișnuite ale unei nunți regale și a refuzat plata oferită femeilor din familia regală la plecarea lor din familie.

Mako este prima femeie din familia regală care a renunțat la ambele prerogative.

Se așteaptă ca, după căsătorie, cuplul să se mute în SUA, unde Komuro lucrează ca avocat. Mutarea a atras inevitabile comparații cu familia regală britanică Meghan Markle și Prințul Harry, ceea ce le-a adus porecla „Harry și Meghan ai Japoniei”.

La fel ca Meghan Markle, Komuro a fost supus unei examinări intense de când a fost anunțată relația sa cu prințesa Mako. Cel mai recent a fost criticat pentru că a purtat coadă de cal când s-a întors recent în Japonia. Unii au considerat coafura sa nepotrivită pentru cineva care urma să se căsătorească cu o prințesă.

Prințesa Mako a părăsit marți reședința sa din Tokyo pentru a-și înregistra căsătoria, înclinându-se de mai multe ori în fața părinților ei, prințul moștenitor Fumihito și prințesa moștenitoare Kiko. De asemenea, ea și-a îmbrățișat sora mai mică înainte de a pleca, a relatat agenția de știri Kyodo.

Mako s-a logodit cu Komuro în 2017, iar cei doi urmau să se căsătorească în anul următor. Dar căsătoria a fost amânată în urma unor știri despre problemele financiare ale mamei lui Komuro – se pare că aceasta ar fi luat un împrumut de la fostul ei logodnic și nu i l-ar fi rambursat.

Palatul a negat că întârzierea ar avea legătură cu acest lucru, deși prințul moștenitor Fumihito a declarat că era important ca problemele financiare să fie rezolvate înainte de căsătorie. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Amenzi uriașe pentru exploatarea ilegală a agregatelor minerale

Publicat

apele romane

Inspecţia Naţională a Apelor din cadrul Administraţiei Naţionale „Apele Române” (ANAR) a aplicat amenzi în valoare de 2,76 milioane de lei pentru exploatarea ilegală a agregatelor minerale şi a înaintat două plângeri penale în cadrul a 155 de controale mixte, conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.

Sancţiunile au vizat exploatarea agregatelor minerale desfăşurate în afara perimetrului autorizat sau fără acte de reglementare.

Acţiunile au început în luna mai şi sunt derulate în baza protocolului încheiat între Inspecţia Naţională a Apelor din cadrul ANAR, Garda Naţională de Mediu şi Inspectoratul General al Poliţiei Române.

apele romane1

Din totalul amenzilor, în judeţul Maramureş au fost aplicate, în trei zile, 19 sancţiuni contravenţionale în valoare de 670.000 de lei. Acţiunile au fost rezultatul a 31 de controale derulate de 16 inspectori şi 6 topografi din cadrul A.N. Apele Române, împreună cu reprezentanţii Gărzii de Mediu Maramureş şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Maramureş- Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Exploatarea ilegală a agregatelor minerale în albie are impact negativ asupra activităţii de gospodărire a apelor, întrucât pune în pericol stabilitatea malurilor. În plus, crearea depozitelor de nisip, pietriş şi pământ în albie poate bloca secţiunile de scurgere a apelor provocând creşteri artificiale de niveluri.

apele romane3

Acţiunile vor continua până la sfârşitul anului şi vor viza agenţii economici la nivel naţional care desfăşoară activităţi de exploatare a agregatelor minerale. Agerpres

sursa foto: Facebook / Apele Române

Citește mai departe

ACTUALITATE

Echipamente și medicamente pentru pacienții COVID din Serbia. Ajutorul a ajuns în România

Publicat

medicamente serbia
sursa foto: Facebook / Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă

Numeroase echipamente și medicamente pentru tratamentul pacienților COVID oferite de Serbia au ajuns marți în România. Recepția ajutorului a fost făcută de șeful DSU, Raed Arafat și de reprezentați ai Ministerului Afacerilor Externe și ai Ambasadei Serbiei la București.

170 de concentratoare de oxigen au ajuns marți în România. De asemenea, din Serbia au fost trimise peste 6.000 de bucăți de anticorpi monoclonali. Ajutorul a fost acordat prin Mecanismul European de Protecție Civilă.

„Medicamentele vor fi utilizate pentru tratarea pacienților COVID-19, conform protocolului de tratament COVID-19 decis de comisia de specialitate a MS. Chiar din această seară de 26 octombrie 2021, Ministerul Sănătății a început distribuția medicamentelor în peste 100 unități sanitare de pe teritoriul țării. Procesul va continua în următoarele zile. Ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila apreciază gestul vecinilor noștri și mulțumește pentru sprijin autorităților sanitare din Republica Serbia”, au anunțat reprezentanții Ministerului Sănătății.

Zilele trecute la Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției – Ciolpani au ajuns și numeroase medicamente folosite pentru tratamentul pacienților de la Terapie Intensivă.

Acestea au fost oferite de Franța și sunt distribuite la spitalele din România. Tot prin Mecanismul European de Protecție Civilă, Olanda a trimis în România 350 de concentratoare de oxigen.

De asemenea, autoritățile române au vorbit cu autoritățile din Polonia și Ungaria pentru noi transferuri de pacienți COVID.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Orban a anunţat că devine deputat neafiliat. S-a retras din grupul PNL

Publicat

Deputatul Ludovic Orban a declarat marţi că va activa ca deputat neafiliat şi va părăsi grupul parlamentar al PNL de la Camera Deputaţilor.

Orban a făcut anunţul în plenul Camerei Deputaţilor. AGERPRES

Orban a precizat că nu demisionează din partid.

Motivul plecării este, spune Orban, faptul că nu-și poate respecta angajamentele luate în campania electorală față de cetățeni. „Nu am altă soluție pentru a fi consecvent fata de cetățenii români care mi-au acordat încrederea decât de a mă despărți, sper temporat, de colegii mei. Ceea ce s-a întamplat în ultimile patru luni depășește orice imaginație”, a spus Orban, care a invocat o confuzie politică artificială care a dus la ruperea coaliției de guvernare și a generat „circ politic”.

„Numai lobotomizat as putea să stau complice la acest atentat asupra interesului național”, a spus Orban, care l-a atacat pe președintele Klaus Iohannis, chiar dacă nu i-a pomenit numele.

„Deputatii PNL sp renunța la golf. PNL trebuie să se întoarcă cu fața la cetățean și cu spatele la chiriașul de la Cotroceni…Am construit o coaliție, dar acum nu mai avem nimic. Cel care trebuie să stea la cârmă pescuiește acum sau a fugit la ski. Raman acelasi om si nu pot sa accept ca un partid să își bată joc de istoria sa, de înaintașii sai, să refuze să continue acest proiect de a dezvolta România”, a spus Orban. MEDIAFAX

Citește mai departe