EVENIMENT
FOTO-VIDEO: Un nou punct de frontieră şi conexiune cu autostrada din Ungaria, deschis la vama Borș
Un nou punct internaţional de trecere a frontierei de stat româno-ungare, Borş II (România) – Nagykereki (Ungaria), a fost deschis, vineri, în prezenţa ministrului român de Externe, Bogdan Aurescu, şi al Transporturilor, Lucian Bode, şi a ministrul ungar de Externe, Szijjarto Peter, cu acelaşi prilej fiind inaugurată porţiunea de autostradă Biharia-Borş, de 5,35 kilometri, ce interconectează autostrăzile A3, din România, şi M4, din Ungaria.
„Importanţa proiectelor transfrontaliere de infrastructură este covârşitoare, iar România şi Ungaria au înţeles că doar printr-un dialog constant, printr-un parteneriat solid pot dezvolta proiecte comune care să asigure conectivitate şi mobilitate între cele două state. (…) Astăzi, deschidem oficial traficul din ambele direcţii pe secţiunile de autostradă corespunzătoare A3 şi M4 şi inaugurăm, totodată, şi punctul de control la trecerea frontierei de pe teritoriul Ungariei. (…) Doar printr-un dialog permanent, constructiv şi eficient, prin constituirea de grupuri de lucru în care să reunim expertiza celor două state vom reuşi să implementăm proiectele de infrastructură atât de necesare obiectivelor de conectivitate asumate de către România şi Ungaria la nivelul european”, a declarat Lucian Bode.
Acesta a precizat că este vorba de o a doua colaborare cu partea maghiară în domeniul transfrontalier, după acordul deja implementat pentru conexiunea A1 Nădlac – Arad – M43 Csanadpalota-Mako-Szeged.
Bode a adăugat că se are în vedere şi un al treilea acord, partea română aprobând în luna august un memorandum în acest sens, pentru stabilirea conexiunii dintre drumul expres Satu Mare – Oar din România şi drumul expres Mateszalka – Csenger din Ungaria, un nou punct de trecere a frontierei urmând a fi inaugurat în 2024.
Bogdan Aurescu a precizat, la rândul său, că evenimentul de vineri este o dovadă concretă că România şi Ungaria pot acţiona şi construi împreună, inclusiv în contextul dificil al crizei sanitare, în direcţia sporirii interconectărilor de transport care au potenţial de a facilita mobilitatea persoanelor şi mărfurilor şi a genera creştere economică.
„Conectivitatea reprezintă un motor al creşterii economice, al creării de locuri de muncă, al atragerii de investiţii, iar conexiunea de autostradă pe care o inaugurăm astăzi reprezintă un exemplu concret în acest sens. Asumând şi aplicând cu adevărat spiritul parteneriatului strategic dintre România şi Ungaria, vom oferi ţărilor noastre posibilitatea de a valorifica pe deplin acest potenţial semnificativ de cooperare existent în plan bilateral”, a precizat ministrul român de Externe.
Punctul de trecere este construit de partea ungară, la circa 700 de metri pe teritoriul Ungariei, cu 10 benzi pe fiecare sens, intrare şi ieşire, respectiv patru pentru autoturisme, două pentru autocare şi patru pentru automarfare. Pentru a deservi non-stop cele 20 de artere, Poliţia de Frontieră a suplimentat personalul cu 150 de poliţişti de frontieră, aducând acasă angajaţii bihoreni care au lucrat în alte inspectorate.
Punctul de trecere a frontierei Borş II – Nagykereki va funcţiona zilnic şi beneficiază de dotări moderne. Înainte de a ieşi din România, de-o parte şi de alta a autostrăzii s-au construit două parcări. La ieşirea din ţară, în parcare se vor efectua operaţiunile de cântărire a automarfarelor şi se vor putea achiziţiona vignete.
„Au fost asigurate condiţii de lucru pentru personal foarte bune. Totul este nou, am achiziţionat absolut toată tehnica necesară. Partea ungară ne-a pus la dispoziţie spaţiile, iar noi am achiziţionat tehnica de lucru. Statul de organizare a sectorului a fost suplimentat cu 150 de poliţişti de frontieră, prin redistribuire”, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, fostul inspector şef al ITPF Oradea, Marin Bondar, actual împuternicit adjunct al inspectorului general al IGPF.
Autostrada A3 Transilvania este construită în judeţul Bihor între Suplacu de Barcău şi Borş (3C) şi este împărţită în trei tronsoane: 3C3 Biharia – Borş (5,35 km) – executat, 3C2 Chiribiş – Biharia (28,55 km) – lucrări ce vor fi realizate de firma Selina, contract semnat pentru 326,5 milioane de lei, şi 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) – urmează licitaţia. AGERPRES

Miercurea aceasta, urma să se încheie ședința de politică monetară a Rezervei Federale americane. Deciziile luate vor avea un efect major asupra mediului economic mondial.
Piața anticipa o reducere cu sfert de punct procentual a dobânzilor, care se situează din decembrie trecut la 4,25 – 4,50%, măsură care a contribuit la deprecierea semnificativă a dolarului american.
ANALIZĂ. Radu Georgescu: Dolarul se…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Guvernul va aproba împrumut de 500 milioane euro de la Banca Europeană de Investiții pentru Autostrada A1 Sibiu-Pitești

Guvernul aprobă, în ședința de joi, negocierea unui împrumut de 500 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții pentru Autostrada A1 Sibiu-Pitești. Este vorba despre cofinanțarea aferentă fondurilor de coeziune ale UE.
Împrumutul în valoare de 500 milioane de euro va sprijini autoritățile române în acoperirea contribuției necesare de la bugetul de stat, prin finanțarea deficitului bugetului de stat creat/existent pe parcursul implementării proiectului, potrivit…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
România ar putea depăși criza fiscal-bugetară până în 2026. Ministrul Finanțelor: „Avem toate ingredientele să reușim”

România are șansa de a ieși din actualul context fiscal-bugetar până la sfârșitul anului 2026, dacă măsurile asumate de Guvern vor fi respectate, a declarat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, miercuri. Premierul Ilie Bolojan și președintele Nicușor Dan au transmis însă mesaje prudente, menționând că dificultățile economice vor fi resimțite și anul viitor.
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO: Restaurarea Porților Cetății Alba Carolina. Care este stadiul lucrărilor de 9 milioane lei la Alba Iulia

Restaurarea Porților Cetății Alba Carolina. Primăria Alba Iulia prezintă detalii despre șantiere, termenele de finalizare și derularea lucrărilor.
”Jumătate din Poarta a II-a a Cetății este deja restaurată și conservată, după 16 ani de la prima reabilitare. În același timp, lucrăm și la Poarta I, urmând ca, anul viitor, să demarăm lucrările la Poarta a III-a, care are nevoie de lucrări complexe”, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.
Primarul a prezentat un video în…
Citește mai mult pe Alba24.ro