EVENIMENT
Un studiu demonstrează efectele fizice şi mentale ale Covid-19 în sport
Un studiu realizat în comun de platforma Strava, cea mai mare comunitate sportivă mondială, cu peste 70 de milioane de practicanţi de sport, şi de Universitatea Stanford din Statele Unite, demonstrează costurile financiare, personale şi de motivaţie pe care le generează pandemia de Covid-19 în rândul comunităţii sportive americane, informează agenţia EFE.
Conform studiului, 131 de sportivi profesionişti chestionaţi au relevat o serie de schimbări substanţiale în comportament, inclusiv schimbări drastice în programele de antrenament, precum şi perseverenţa şi rezistenţa comunităţii sportive profesioniste în timpul uneia dintre cele mai complicate perioade din istoria modernă.
În general, sportivii s-au antrenat mai mult şi cu intensitate mai mare, deşi se tem de efectele economice cauzate de restricţii.
Totodată, le-a fost afectată şi sănătatea mintală. Unul din cinci sportivi (22,5 la sută) a recunoscut că are dificultăţi să se antreneze din această cauză, în timp ce înainte de restricţiile impuse de pandemie, doar 3,9 la sută dintre sportivi s-au simţit deprimaţi mai mult de jumătate din zilele săptămânii, ceea ce înseamnă o creştere de aproape şase ori.
De asemenea, conform aceluiaşi studiu, înainte de pandemie numai 4,7 la sută dintre sportivi au afirmat că se simt nervoşi sau anxioşi jumătate din zilele săptămânii, în timp ce în timpul pandemiei de Covid-19, acest procent a crescut până la 27,9 %.
Aspectul financiar este şi el una din marile preocupări pentru sportivii americani participanţi la sondaj, astfel că 71 la sută dintre ei au suferit pierderi derivate din activităţile lor sportive.
Sondajul a reunit răspunsurile a 131 de sportivi profesionişti de la discipline de anduranţă din Statele Unite, incluzând ciclişti (39%), maratonişti (44%) şi triatlonişti (11%) în activitate.
AGERPRES
EVENIMENT
21 noiembrie: Intrarea în Biserică a Maicii Domnului – Vovidenia. Prima zi cu dezlegare la pește din Postul Crăciunului
Sărbătoarea Intrării în biserică a Maicii Domnului din 21 noiembrie, numită în popor și Vovidenia sau Ovedenia, este prima mare sărbătoare din Postul Crăciunului și una dintre cele mai vechi tradiții creștine dedicate Fecioarei Maria.
Sărbătoarea amintește faptul aducerii în biserica Legii vechi, adică în templul din Ierusalim, a copilei de trei ani, care avea să fie Maica Domnului Iisus Hristos.
În Calendarul Ortodox 2025, ziua este marcată cu cruce roșie și este…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Cine îl ține în brațe pe Răzvan Ciortea de la PSD Cluj? Deputatul, în cercul lui Vasile Dîncu și Ioan Varga de la CFR
Actualul deputat Răzvan Iulian Ciortea, pornit pe cărările politicii din Turda, a înregistrat în ultima perioadă o carieră fulminantă în PSD Cluj, filială care l-a propulsat în trei demnități importante ale statului: prima, cea de subprefect, reprezentant al Guvernului în teritoriu, și, ulterior, de senator și deputat.
Potrivit CV-ului oficial, care lipsește de pe site-ul Camerei Deputaților, dar care a fost…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Primăria Alba Iulia își face firmă de transport public local. Va avea un administrator din societatea civilă și trei consilieri
Primăria Alba Iulia demarează procedura prin care vrea să își facă propriul serviciu de transport public local. Mai exact să renunțe la contractul cu STP și să internalizeze serviciul.
Drept urmare, în următoarea ședință de Consiliu Local, în data de 26 noiembrie, pe ordinea de zi este menționat proiectul de înființare a societății ALBA IULIA TRANSPORT LOCAL SRL.
Mai pe scurt Consiliul Local Alba Iulia va vota înființarea unui SRL care va administra serviciul de…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
AUR a plătit 450.000 de euro pentru O SINGURĂ EMISIUNE cu George Simion, la Realitatea TV. AEP a tăiat sume uriașe din cheltuieli
Partidul AUR a plătit sume enorme pentru promovarea lui George Simion la Realitatea TV, care ar fi trebuit returnați de la bugetul de stat, după campanie. Spre exemplu, o singură emisiune ”Culisele statului paralel”, cea din 12 mai 2025, a costat 450.000 de euro. Emisiunea a durat două ore, iar Simion nici măcar nu a fost prezent. Pentru alte 3 zile de promovare la același post, AUR a mai plătit un milion și jumătate de euro, tot pentru George Simion.
În total, campania pentru…
Citește mai mult pe Alba24.ro


