Connect with us

EDUCATIE

UNICEF organizează un curs dedicat elevilor și profesorilor pentru combaterea schimbărilor climatice

Publicat

www.qie.ro

Zeci de mii de elevi din toată ţara vor putea lua parte, până pe 22 noiembrie, la un curs dedicat combaterii schimbărilor climatice, alături de tineri din întreaga lume, anunţă UNICEF.

În contextul Zilei Internaţionale a Drepturilor Copilului, sărbătorită în toată lumea pe 20 noiembrie, UNICEF invită cadrele didactice şi elevii din România să se alăture iniţiativei globale „Cea mai mare lecţie din lume” (World Largest Lesson).

Până pe 22 noiembrie, cu ajutorul materialelor oferite de UNICEF, învăţătorii şi profesorii vor ţine o oră de educaţie despre acţiunile care pot fi întreprinse împotriva schimbărilor climatice.

UNICEF pune la dispoziţia profesorilor şi elevilor resurse gratuite pentru a învăţa despre acţiuni concrete împotriva schimbărilor climatice, Obiectivele de Dezvoltare Durabilă incluse pe Agenda 2030 şi modurile responsabile de a gestiona echipamentele de protecţie personală de care este nevoie în contextul pandemiei COVID-19.

Suportul de curs este conceput într-un format vizual interactiv, uşor accesibil copiilor şi adaptat predării online.

Resursele pentru cea mai mare lecţie din lume vor putea fi folosite de pedagogi şi pe viitor, ca materiale didactice pentru programe de educaţie continuă având ca obiect protecţia mediului.

Materialele didactice pentru lecţie sunt disponibile pe platforma qie.ro.

Accesând linkul www.qie.ro/drepturilecopilului/, cadrele didactice se pot înregistra şi descărca materialele de suport.

După încheierea lecţiei, cadrele didactice sunt rugate să încarce fotografii şi alte materiale rezultate. După această etapă, certificatul de participare va fi eliberat în format electronic.

„Schimbările climatice reprezintă o temă de mare interes pentru copii şi tineri, care şi-au manifestat de nenumărate ori îngrijorarea cu privire la viitorul planetei şi al generaţiilor din care ei fac parte.

Tematica protecţiei mediului din acest an răspunde cererii globale din partea cadrelor didactice de a avea materiale de predare adaptate pentru acest subiect, dar şi ca urmare a interesului crescând al autorităţilor de a include în programa şcolară educaţia pentru dezvoltare durabilă”, menţionează UNICEF.

Elevii din România care vor lua parte la cea mai mare lecţie din lume vor discuta despre un subiect de mediu actual şi important. În contextul pandemiei de COVID-19, creşterea cantităţilor de echipamente de protecţie personală (măşti, mănuşi etc.) folosite la nivel global a generat o sursă suplimentară de poluare.

Şi în România, măştile şi mănuşile aruncate în mod necorespunzător pot deveni o problemă de sănătate şi de mediu, deopotrivă, precizează UNICEF.

Conform sursei citate, copiii vor afla cum să se debaraseze responsabil de aceste materiale, în siguranţă atât pentru oameni, cât şi pentru natură. De asemenea, vor fi îndrumaţi să vină cu idei de acţiuni colective pentru ca în localităţile lor să nu mai existe astfel de obiecte aruncate la întâmplare.

Pe baza planului de lecţie care îi va ghida, pas cu pas, cadrele didactice şi elevii vor identifica moduri prin care să-şi informeze comunitatea despre riscurile debarasării incorecte de materialele de protecţie personală şi prin care să încurajeze comportamentul responsabil în acest sens.

Participând la cea mai mare lecţie din lume, copiii şi cadrele didactice din România se alătură unei comunităţi globale de tineri dornici să contribuie la schimbările necesare implementării Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă asumate de statele membre ONU.

Anul trecut, la nivel mondial, milioane de copii au participat la „Cea mai mare lecţie din lume”, arată UNICEF. Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Andrei Baciu: Gradul de ocupare a paturilor este 34,05%. Școlile rămân deschise

Publicat

Gradul de ocupare a paturilor din spitale este joi la nivel național de 34,05%, iar săptămâna viitoare școlile vor funcționa în format fizic, a anunțat Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății.

Andrei Baciu spune că în România sunt 25.000 de paturi de spital dedicate îngrijirii pacienților cu Covid.

Conform acestuia, joi gradul de ocupare este la nivel național de 34,05 la sută.

„Asta înseamnă că săptămâna viitoare toate școlile își mențin activitatea în formatul normal, nedepășindu-se nivelul de 75%”, a aăugat Baciu.

El spune că gradul de ocupare a paturilor variază la nivelul județelor între 9 și 68%.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

EDUCATIE

Peste 100 de elevi infectaţi cu COVID-19, în şcolile din judeţul Vrancea

Publicat

test covid antigen e1641801760608.jpg
Arhivă foto

Peste 100 de elevi din unităţile de învăţâmânt din judeţul Vrancea şi 44 de cadre didactice sunt infectaţi cu COVID-19, a informat, marţi, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea.

„Conform datelor primite din şcoli, la acest moment sunt infectaţi cu virusul SARS-CoV-2 108 elevi şi 44 de persoane din rândul personalului didactic şi didactic auxiliar. Precizăm că nu toate cazurile sunt confirmate încă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea”, a declarat inspectorul general al IŞJ Vrancea, Daniela Marchitan.

Din cauza numărului de copii infectaţi cu noul coronavirus, şase clase îşi desfăşoară în aceste zile cursurile online, dar situaţia este într-o continuă dinamică.

Potrivit reprezentanţilor IŞJ Vrancea, sâmbătă şi duminică au ajuns în judeţ 180.000 de teste de salivă destinate elevilor, care vor fi distribuite în aceste zile în unităţile de învăţâmânt.

În unităţile de învăţâmânt şcolar şi preşcolar din judeţul Vrancea învaţă circa 49.000 de elevi. Agerpres

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministerul Educației: În depozitele inspectoratelor școlare au intrat 10,5 milioane de teste rapide

Publicat

test covid antigen.jpg

În depozitele inspectoratelor școlare au fost primite, sâmbătă și duminică, 10.540.000 de teste rapide destinate preșcolarilor, elevilor și personalului din învățământ, anunță Ministerul Educației.

Acestea sunt ambalate în kituri individuale sau de câte două.

Marți acestea vor fi distribuite beneficiarilor, urmând a fi utilizate de îndată.

În consecință, prima testare din săptămâna viitoare se va putea realiza marți sau miercuri, spune ministerul.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii cer reintroducerea pragului de incidență în localitate în stabilirea scenariilor pentru școli

Publicat

test covid e1640707526233 590x354

Reprezentanții elevilor cer reintroducerea pragului de incidență în localitate în stabilirea scenariilor pentru școli. Aceștia susțin că al cincilea val epidemic se află în plină evoluție, „dar sistemul educațional se regăsește încă în plin declin”.

Într-o scrisoare deschisă adresată Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, Consiliul Național al Elevilor solicită stabilirea unui prag minim de incidență al localităților la care cursurile cu prezență fizică în unitățile de învățământ să fie suspendate.

„Greșelile din trecut ne-au demonstrat, în timpul a mai bine de doi ani de pandemie, că, pentru sistemul educațional românesc, impredictibilitatea și lipsa de asumare a unor decizii ferme și adaptate nu au reușit decât să degradeze atât calitatea învățământului, cât și siguranța sanitară a elevilor, a profesorilor și a familiilor acestora. În prezent, fiecare comunitate locală și fiecare unitate școlară se confruntă cu probleme specifice, cu un număr de infectări diferit și, cu atât mai mult cu cât analizăm obiectiv, cu serie de particularități specifice de la caz la caz. Numărul îmbolnăvirilor, infrastructura școlară, resursele umane, rata de vaccinare și disponibilitatea sistemului medical sunt doar câteva dintre criteriile variabile care ar trebui să construiască profilul deciziilor ideale, descentralizate, potrivit fiecărei comunități locale”, se arată în scrisoare.

Consiliul Național al Elevilor și celelalte organizații semnatare ale scrisorii propun adoptarea unui algoritm/unei matrici de calcul în baza căruia/căreia să se decidă scenariul de funcţionare a unei şcoli.

„Rata de vaccinare a elevilor şi a profesorilor, incidenţa din localitate, suprapopularea claselor, utilizarea transportului în comun de către populaţia şcolară sunt doar câțiva dintre parametrii care ar trebui să stea la baza deciziei de închidere/deschidere a unei școli în format fizic. Istoria ultimilor doi ani ne arată că nu sunt suficiente măsuri singulare atunci când vine de vorba de descentralizare, iar toți itemii enumerați mai sus și alții care pot fi stabiliți de experții epidemiologi sunt elementari atunci când vine vorba de siguranța elevilor”, susțin elevii.

Aceștia susțin că, în prezent, regulile stabilite prin ordin comun al Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății pot aduce unitățile de învățământ în două situații fără scăpare: fie se închid toate școlile dintr-un județ, în bloc, din cauza suprasolicitării paturilor de la ATI, deși vor exista localități cu zero rată de infectare, fie, din contră, vor exista localități cu incidențe alarmante, iar școlile de acolo vor rămâne deschise strict din considerentele capacității spitalicești.

„Este absolut necesar ca pragul de incidență al unei localități să rămână în continuare un criteriu de suspendare/reluare a activității în format fizic, astfel încât deciziile care se adoptă să fie corelate cu gradul de răspândire comunitară a COVID-19”, se arată în scrisoare.

De asemenea, Consiliul Elevilor solicită menținerea regulii conform căreia, la apariția unui caz de COVID-19 într-o clasă, toată clasa să treacă în regim online timp de două săptămâni, cu posibilitatea testării după 8 zile, precum și declararea întregii clase ca persoane-contact direct cu cel infectat.

„În același timp, atragem atenția asupra necesității stabilirii unei proceduri de stabilire a scenariului de funcționare a unei școli în funcție de infectările din rândul cadrelor didactice, pentru că, la momentul de față, singura metodă de trecere în online o clasă sau o școală în această situație este ca profesorul să declare la DSP întregul colectiv ca fiind contact direct, lucru rar întâlnit”, mai arată elevii.

Aceștia mai cer introducerea obligativităţii testării pe bază de salivă pentru toţi elevii şi pentru întregul personal din învăţământ și dotarea şcolilor cu materialele sanitare necesare şi adoptarea unei instrucţiuni la nivelul Ministerului Sănătăţii. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe