Connect with us

EDUCATIE

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca îi pune pe studenți să ”jure” că nu vor copia la examenele online din sesiune

Publicat



Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca le cere studenților să semneze o declarație de onestitate în care se angajează să nu copieze la examenele pe care în acest an le susțin online, din cauza pandemiei de coronavirus.

Decizia Ministerului Educației, privind susținerea online a examenelor din sesiunea de încheiere a acestui an universitar îi pune în dificultate pe profesori, aceștia neavând cum să controleze dacă studenții folosesc mijloace de ”inspirație” în timpul verificărilor.

Din acest motiv, la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca s-a luat decizia ca studenții să completeze o declarație de onestitate înaintea examenului, scrie Cluj24.

„Declarație de onestitate pentru evaluări online.

În calitate de student al Universității Tehnice din Cluj-Napoca mă angajez să susțin acest examen în deplină onestitate, bazându-mă pe propriile cunoștințe și abilități.

Nu voi folosi alte resurse decât cele permise de către profesor și nu mă voi consulta cu alte persoane în timpul examenului.

Mă angajez să respect Codul universitar al drepturilor și obligațiilor studentului din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca”, se arată în documentul publicat pe site-ul Universității Tehnice Cluj-Napoca.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Admitere exclusiv online la Academia de Studii Economice din București. Când au loc înscrierile

Publicat

Academia de Studii Economice din Bucureşti anunţă desfăşurarea exclusiv online a Admiterii 2020, pe platforma admitere.ase.ro.

Potrivit unui comunicat al instituţiei de învăţământ transmis AGERPRES, înscrierile au loc în perioada 13 iulie – 17 iulie.

ASE scoate la concurs, la cele 35 de programe universitare de licenţă în limbile română, engleză, franceză, germană, peste 7.300 de locuri, dintre care peste 6.400 la învăţământul cu frecvenţă şi 900 la învăţământul la distanţă şi cu frecvenţă redusă.

Concursul de admitere la ASE la programele universitare de licenţă este alcătuit din eseul motivaţional, testul de competenţă lingvistică – pentru candidaţii care optează pentru programe cu predare în limbă străină şi nu au certificate de competenţă lingvistică recunoscute de ASE – şi media generală de admitere, calculată ca medie ponderată între media la examenul de bacalaureat (70%) şi media anilor de studii (30%).

Instituţia de învăţământ superior pune la dispoziţia viitorilor săi studenţi peste 3.400 de burse de performanţă, studii şi sociale, peste 550 de burse Erasmus, peste 5.000 de locuri în căminele proprii, numeroase parteneriate pentru stagii şi practică la firme de top, 400.000 de volume în bibliotecă, spaţii moderne de învăţământ, alte facilităţi de învăţare, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, Academia de Studii Economice îşi diversifică oferta universitară în acest an prin înfiinţarea Facultăţii de Drept, care va forma viitori profesionişti în activităţi specifice ariei juridice în diverse domenii din societate, cum ar fi – justiţie, business, administraţie publică, activităţi non-profit, pentru care scoate la concurs 150 de locuri, buget şi taxă, cu durata cursurilor de 4 ani.

Informaţiile despre Admiterea la ASE pot fi consultate pe pagina site-ului instituţional www.ase.ro şi pe pagina oficială de Facebook Academia de Studii Economice din Bucureşti, prin e-mail admitere@ase.ro, telefonic sau prin Zoom, Skype, Google meet. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

ADMITERE LICEU 2020. Noul calendar privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021

Publicat

examen

Noul calendar privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021 a fost aprobat, potrivit unui comunicat emis de Ministerul Educației și Cercetării.

Ordinul de ministru nr. 4.317/2020, prin care a fost aprobat Calendarul actualizat al organizării şi desfăşurării admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021, va fi publicat în Monitorul Oficial.

În contextul epidemiologic actual, şedinţele/acţiunile de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare, precum şi cele pentru completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora pot fi organizate în unitatea de învăţământ sau prin mijloace electronice de comunicare-telefon, e-mail, videoconferinţă. Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru rromi se va face computerizat, într-o sesiune distinctă.

Media de admitere, în baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la examenul de evaluarea naţională (80%) şi media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).

În data de 27 mai 2020, prima zi din noul calendar de admitere, se afişează oferta de şcolarizare/de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale pentru învăţământul liceal, filiera tehnologică.

Înscrierea pentru probele de aptitudini se va realiza în perioada 2-5 iunie

Completarea opţiunilor în fişele de înscriere, de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, se va realiza în perioada 2-6 iulie 2020, iar repartizarea computerizată va avea loc în data de 10 iulie 2020.

Probele de aptitudini organizate pentru admiterea în liceele vocaţionale vor fi apreciate astfel:

– La profilurile artistic, sportiv, teologic şi pentru specializarea filologie – liceul Waldorf-aprecierea probelor de aptitudini se face prin note.

– La profilurile pedagogic şi militar, aprecierea probelor de aptitudini se face pe bază de calificativ: admis/respins.

Probele de aptitudini din cadrul examenului de admitere în învăţământul vocaţional se vor desfăşura astfel:

– Pentru profilul Artistic – arte vizuale: specializările Arte plastice, Arte decorative, Arhitectură, Arte ambientale, Design, Conservare – restaurare bunuri culturale: evaluarea unui portofoliu de lucrări.

– Pentru profilul artistic, specializarea Muzică – Secţia Instrumentală şi Secţia Artă vocală interpretativă se va desfăşura pe baza evaluării unei înregistrări audio-video a repertoriului instrumental/vocal. Probele de aptitudini din cadrul examenului de admitere în învăţământul liceal vocaţional, profil artistic, specializarea Muzică-Secţia Teoretică se vor susţine on-line, pe una din platformele comunicate de unitatea de învăţământ care organizează probele.

– Pentru profilul artistic, specializarea Coregrafie, pentru absolvenţii claselor a VIII-a, specializarea Coregrafie se echivalează cu media aritmetică a mediilor generale obţinute de candidat în ultimul an de studiu la disciplinele Dans Clasic şi Dans românesc. Pentru absolvenţii învăţământului gimnazial, altul decât specializarea Coregrafie, proba de aptitudini constă în evaluarea unei înregistrări pe suport CD/DVD(audio – video) transmise de candidat.

– Pentru profilul artistic, specializarea Arta Actorului, examenul de admitere se va realiza pe baza evaluării unei înregistrări pe un CD/DVD (audio-video) cu evoluţia candidatului, conform cerinţelor conţinutului probelor.

– Pentru profilul pedagogic, pentru toate specializările, evaluarea şi certificarea aptitudinilor se vor realiza prin eliberarea unei fişe de aptitudini, de către unitatea de învăţământ în care este înmatriculat candidatul în clasa a VIII-a.

Fişa de aptitudini va conţine următoarele:

a. tipurile de aptitudini – de comunicare, artistice şi fizice – şi disciplina în ale cărei programe şcolare este cuprins fiecare tip de aptitudini: limba şi literatura română, educaţie vizuală, educaţie muzicală, educaţie fizică şi sport;

b. media generală a claselor V-VIII la disciplinele: limba şi literatura română, educaţie vizuală, educaţie muzicală, educaţie fizică şi sport;

c. media generală a claselor V-VIII la purtare;

d. calificativul – Admis/Respins la profilul pedagogic;

– Pentru profilul teologic, se vor susţine următoarele probe:

a. un interviu/colocviu/probă orală, evaluate cu calificativ admis/respins;

b. o probă de verificare a cunoştinţelor religioase, evaluată cu notă;

– Pentru profilul militar, se pot înscrie candidaţii care au fost declaraţi “Admişi” la selecţia organizată în centrele zonale de selecţie şi orientare.

– La învăţământul liceal Waldorf, specializarea filologie, nota finală la probele de aptitudini va rezulta din media aritmetică a mediilor generale pentru clasele V-VIII obţinute la disciplinele: limba şi literatura română/limba şi literatura maternă (după caz), educaţie plastică şi educaţie muzicală. Nota finală minimă de promovare a probelor de aptitudini trebuie să fie 7 (şapte).

– Pentru profilul sportiv, înscrierea candidaţilor este condiţionată de existenţa avizului medical, cu specificaţia “Apt pentru efort fizic/Clinic sănătos”, favorabil practicării disciplinei sportive, eliberat cu maximum 10 zile lucrătoare înainte de înscriere – condiţie eliminatorie. De asemenea, o altă condiţie eliminatorie este aceea ca elevul să deţină un document prin care să se ateste că practică organizat, de cel puţin un an calendaristic, disciplina sportivă pentru care se constituie clasa. Nota finală la probele de aptitudini se va echivala cu media generală la disciplina educaţie fizică/pregătire sportivă practică din clasele V-VIII, calculată ca media aritmetică a mediilor anuale la această disciplină.

În acelaşi timp, prin ordinul de ministru nr. 4.325/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 4.325/22.05.2020, a fost adoptat şi calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021. Potrivit acestui document, perioada de înscriere va începe pe 29 iunie. Prima etapă a admiterii în învăţământul profesional de stat (înscriere – afişare rezultate) este programată în perioada 29 iunie – 10 iulie, iar a doua etapă (înscriere – afişare rezultate) între 22 şi 28 iulie.

Citește mai departe

EDUCATIE

A fost APROBAT noul calendar al examenului de Bacalaureat 2019-2020. Când au loc înscrierile, probele și când se afișează rezultatele finale

Publicat

Calendarul examenului de Bacalaureat a fost aprobat prin ordin al ministrului Educaţiei şi Cercetării, prima probă, cea la Limba şi literatura română, urmând să aibă loc pe 22 iunie, informează un comunicat remis luni presei de MEC.

Înscrierile sunt programate în perioada 3 – 10 iunie, iar între 11 şi 17 iunie – echivalarea şi recunoaşterea competenţelor lingvistice şi digitale.

Elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine pe 23 iunie proba la Limba şi literatura maternă – proba E b) – proba scrisă.

În data de 24 iunie va avea loc Proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă, iar pe 25 iunie proba la alegere a profilului şi a specializării – proba E d) – proba scrisă.

Rezultatele vor fi afişate pe 30 iunie, până la ora 12,00.

Contestaţiile vor putea fi depuse pe 30 iunie, în intervalul orar 16,00 – 20,00, şi pe 1 iulie între 8,00 – 12,00.

Rezultatele finale după rezolvarea contestaţiilor vor fi afişate pe 5 iulie.

Potrivit comunicatului de presă, ordinul de ministru urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

În contextul epidemiologic actual, conform ordinului, se consideră centru de examen unitatea de învăţământ la care s-au înscris cel puţin 30 de candidaţi proveniţi din seria curentă şi/sau din seriile anterioare.

Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a fi centru de examen sunt următoarele: organizarea sălilor de examen să se realizeze astfel încât în fiecare candidaţii să fie repartizaţi la o distanţă de minimum 2 metri unul faţă de celălalt stânga/dreapta – faţă/spate; sălile de examen şi sălile în care îşi desfăşoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeaşi clădire; sălile deţin sisteme de supraveghere audio-video.

“Până la data de 8 iunie 2020, Comisia judeţeană de bacalaureat/a municipiului Bucureşti va nominaliza centrele de examen dintre unităţile de învăţământ care îndeplinesc condiţiile enumerate mai sus şi centrele zonale de evaluare, precum şi unităţile de învăţământ arondate acestora. Centrele zonale de evaluare se organizează pentru minimum 500 de candidaţi şi maximum 1.000 de candidaţi”, afirmă aceeaşi sursă.

Procedură specială pentru elevii aflați în izolare sau conformați cu coronavirus

MEC precizează că elevii care se află în izolare sau cei confirmaţi pozitiv cu noul coronavirus, dar şi cei care au diferite afecţiuni cronice sau cei care prezintă un risc crescut de infecţie/de a dezvolta complicaţii asociate infecţiei SARS-CoV-2 vor susţine probele pentru examenul naţional de Bacalaureat conform unei proceduri speciale, elaborate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Sănătăţii.

“Pentru examenul naţional de Bacalaureat, supravegherea probelor scrise va fi asigurată, pentru fiecare sală de examen, de minimum un profesor asistent. Comisiile judeţene de bacalaureat/a municipiului Bucureşti, comisiile de bacalaureat din centrele de examen, comisiile de bacalaureat din centrele zonale de evaluare, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de contestaţii au obligaţia aplicării întocmai a tuturor procedurilor referitoare la asigurarea securităţii igienico-sanitare a elevilor şi a întregului personal implicat în desfăşurarea examenului naţional de Bacalaureat”, se mai arată în comunicatul de presă. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

În fiecare unitate de învăţământ un cadru medical va supraveghea participarea elevilor la cursurile pregătitoare şi la examene

Publicat

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, marţi, că în fiecare unitate de învăţământ va exista un cadru medical care va supraveghea participarea elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a la cursurile de pregătire, dar şi procesul de examene naţionale.

“Deja am emis un ordin de ministru comun cu Ministerul Sănătăţii care va fi publicat astăzi în Monitorul Oficial – pentru că s-a schimbat starea de urgenţă în stare de alertă, avem o lege nouă – (…) şi acolo sunt prevăzute toate măsurile prevenire şi de combatere a îmbolnăvirilor. Avem acolo prevăzut în mod clar care sunt responsabilităţile Ministerului Educaţiei, inspectoratelor şcolare, unităţilor de învăţământ şi direcţiilor de sănătate publică. Am discutat cu domnul ministru al Sănătăţii şi în fiecare unitate de învăţământ va exista un cadru medical care va supraveghea tot acest proces de revenire la cursurile de pregătire, dar şi procesul de examene naţionale”, a spus Anisie, la TVR 1.

Ministrul a precizat că participarea elevilor din clasele terminale la cursurile de pregătire este opţională.

“Vom redeschide şcolile prin aceste cursuri de pregătire pentru elevii din clasele de a VIII-a şi a XII-a tocmai pentru că aceştia au nevoie în această perioadă de o revenire şi o reîntâlnire cu profesorii. (…) Revenirea la aceste cursuri este una opţională. Cred că trebuie elevul să se reobişnuiască cu spaţiul şcolii, dar să fie şi susţinut emoţional de profesori. (…) Odată cu revenirea la şcoală vom lua şi măsurile de siguranţă pentru că de aici am pornit de fapt, de la temerile pe care le au elevii sau părinţii. Această revenire este una opţională şi părintele este cel care evaluează starea de sănătate a copilului, dar şi ceea ce se află în familie, membrii familiei care ar putea fi în grupa de risc”, a arătat Monica Anisie.

Ea s-a declarat convinsă că profesorii vor fi atenţi şi la susţinerea emoţională a elevilor.

Ministrul Educaţiei a precizat că în curând va apărea metodologia pentru admiterea la liceu, inclusiv pentru liceele vocaţionale.

“Propunerile sunt multiple. Spre final s-a decis să existe în mare parte probe pe bază de portofoliu, depinde însă de fiecare tip vocaţional”, a spus Anisie.

Ea a menţionat că pentru la toamnă va exista un “plan de intervenţie”, în contextul în care epidemiologii susţin că ar putea exista un al doilea val al pandemiei.

“Am discutat în Ministerul Educaţiei cu specialiştii şi vom avea un plan de intervenţie atât la nivelul elevilor prin asigurarea cu dispozitive în aşa fel încât să aibă acces la învăţarea online, dar şi la nivelul profesorilor. Vom realiza formarea cadrelor didactice pentru a putea să predea în formatul acesta online. Nu toată lumea a fost pregătită pentru acest lucru în această perioadă, însă le mulţumesc tuturor pentru eforturile pe care le-au făcut pentru că şi-au dat seama cât de important să fie alături de elevi. (…) Pe lângă această formare a profesorilor venim şi cu o intervenţie atât pentru profesori cât şi pentru elevi – vom realiza ghiduri metodologice pentru fiecare disciplină în parte în aşa fel încât să-i ajutăm şi pe elevi şi pe profesori pentru a recupera tot ceea ce în această perioadă a semestrului al II-lea să spunem că nu s-a putut preda aşa cum şi-ar fi dorit fiecare dintre noi. Ne-am dori să continuăm proiectul în parteneriat cu Televiziunea Română, să-l extindem, şi în felul acesta să venim în sprijinul tuturor elevilor nu numai al elevilor de clasa a VIII-a sau a XII-a cum am avut acum aceste cursuri de pregătire pentru examenele naţionale”, a detaliat ministrul Educaţiei.

Ea a arătat că închiderea şcolilor în această perioadă a fost o decizie dificilă, dar necesară.

“Vedem că România nu are un număr atât de mare de îmbolnăviri poate şi pentru că Guvernul a luat măsuri bune, la timp, în aşa fel încât să nu existe riscuri foarte mari”, a mai spus Monica Anisie. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate