Connect with us

EDUCATIE

Universitatea din Suceava oferă elevilor consultaţii gratuite pentru bacalaureat şi admitere la facultate

Publicat



Sursa foto: foto.usv.ro

Universitatea “Ştefan cel Mare” Suceava (USV) oferă, în perspectiva susţinerii examenului de bacalaureat şi a examenului de admitere la facultate, consultaţii gratuite la Limba şi literatura română şi la Matematică, a anunţat, marţi, purtătorul de cuvânt al instituţiei academice, Codruţ Şerban.

Este al patrulea an consecutiv când elevii din judeţul Suceava, dar şi din judeţele învecinate, care doresc să îşi îmbunătăţească performanţele, pot beneficia de această oportunitate.

Sursa citată precizează că aceste consultaţii sunt concepute sub forma unor module interactive şi vor putea fi personalizate în funcţie de nivelul de pregătire al elevilor participanţi.

Pentru înscriere este necesară completarea cererii de înscriere, aflată pe site-ul www.usv.ro, la secţiunea “Consultaţii bacalaureat”, şi transmiterea ei în perioada 25 februarie – 7 martie, iar orarul consultaţiilor va putea fi, de asemenea, accesat pe site, înainte de finalizarea perioadei de înscrieri.

În urma cursurilor de pregătire desfăşurate în perioada februarie – mai 2019, la care au participat aproape 350 de elevi, peste 90% dintre cursanţi au obţinut diploma de bacalaureat. AGERPRES/(AS – autor: Silvia Marcu, editor: Oana Popescu, editor online: Ady Ivaşcu)

 

 

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Sesiunea specială de BAC 2020 ar putea avea loc între 6 și 8 iulie – a anunțat ministrul Educației

Publicat

bac

”Sesiunea specială de bacalaureat va începe, de principiu, pe 6 iulie, cu proba la Limba română. Pe 7 iulie, proba obligatorie la Matematică sau Istorie și pe 8, cea la alegere”, a anunțat luni ministrul Educației, Monica Anisie.

La această sesiune specială vor participa absolvenții de clasa a XII-a care nu pot participa la sesiunea normală, cea din 22 iunie, din cauze medicale sau din cauza carantinei institutite pentru ei sau familiile lor.

Premierul Ludovic Orban a declarat, luni, că este de acord cu organizarea unei sesiuni speciale de bacalaureat pentru elevii care, în ziua examenului, au temperatura mai mare de 37,3, sunt în izolare sau în spital suferind de COVID-19.

“Am avut o discuţie cu doamna ministru al Educaţiei, Monica Anisie. Şi din punctul meu de vedere mi-am dat acordul, pentru că este clar că pentru copiii care au temperatură, copiii care sunt în izolare la domiciliu fiind în anchete epidemiologice, eventual copii care sunt în spital, nu li se poate răpi şansa de a da bacalaureatul. În ceea ce priveşte examenul de evaluare se face o sesiune specială la diferenţă de două săptămâni şi mi se pare corect ca şi pentru elevii din clasa a XII-a care dau bacalaureatul, să poată să dea bacalaureatul”, a spus Orban.

El a adăugat că Ministerul Educaţiei, de comun acord cu Ministerul Sănătăţii, trebuie să pregătească foarte bine tot ce ţine de acest examen.

Calendarul sesiunii de Bacalaureat 2020:

3 – 10 iunie 2020 Înscrierea candidaților

11 – 17 iunie 2020 Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale

22 iunie 2020 Limba și literatura română – proba E a) – proba scrisă

23 iunie 2020 Limba și literatura maternă – proba E b) – proba scrisă

24 iunie 2020 Proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă

25 iunie 2020 Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E d) – proba scrisă

30 iunie 2020 Afișarea rezultatelor la probele scrise – până la ora 12:00

30 iunie 2020 Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00 – 20:00

1 iulie 2020 Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00 – 12:00

1 – 4 iulie 2020 Rezolvarea contestațiilor

5 iulie 2020 Afișarea rezultatelor finale

Noutățile organizării Bacalaureatului 2020:

Se consideră centru de examen unitatea de învățământ la care s-au înscris cel puțin 30 de candidați proveniți din seria curentă și/sau din seriile anterioare.

Condițiile care trebuie îndeplinite pentru a fi centru de examen sunt următoarele:

organizarea sălilor de examen să se realizeze, astfel încât în fiecare sală, candidații să fie repartizați la o distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt stânga/dreapta – față/spate;
sălile de examen și sălile în care își desfășoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeași clădire;
sălile dețin sisteme de supraveghere audio-video.
Până la data de 8 iunie 2020, Comisia județeană de bacalaureat/a municipiului București va nominaliza centrele de examen dintre unitățile de învățământ care îndeplinesc condițiile enumerate mai sus și centrele zonale de evaluare, precum și unitățile de învățământ arondate acestora. Centrele zonale de evaluare se organizează pentru minimum 500 de candidați și maximum 1.000 de candidați.

Elevii care se află în izolare sau cei confirmați pozitiv cu noul coronavirus, dar și cei care au diferite afecțiuni cronice sau cei care prezintă un risc crescut de infecție/de a dezvolta complicații asociate infecției Sars-CoV-2 vor susține probele pentru examenul național de Bacalaureat conform unei proceduri speciale, elaborate de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății.

Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se vor realiza în perioada 11-17 iunie 2020, conform unei metodologii realizate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație și aprobate prin ordin de ministru.

Pentru examenul național de Bacalaureat, supravegherea probelor scrise va fi asigurată, pentru fiecare sală de examen, de minimum un profesor asistent. Comisiile județene de bacalaureat/a municipiului București, comisiile de bacalaureat din centrele de examen, comisiile de bacalaureat din centrele zonale de evaluare, comisia județeană/a municipiului București de contestații au obligația aplicării întocmai a tuturor procedurilor referitoare la asigurarea securității igienico-sanitare a elevilor și a întregului personal implicat în desfășurarea examenului național de Bacalaureat.

Sursa: edupedu.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elevii de clasa a VIII-a și a XII-a s-au întors la școală. Se face doar pregătiri pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat

Publicat

Elevii din anii terminali s-au întors, marţi, 2 iunie, la şcoală, până pe 12 iunie urmând să facă pregătire pentru examenele naţionale – Evaluarea Naţională şi Bacalaureat.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, anunţa recent că în perioada 2 – 12 iunie se vor realiza numai activităţi de pregătire şi consiliere pentru examenele naţionale, iar prezenţa în această perioadă la şcoală este opţională.

Pentru elevii care nu vor participa fizic la pregătire în vederea susţinerii examenelor naţionale vor fi organizate activităţi de pregătire online sau de pregătire alternativă.

În această perioadă, durata activităţilor petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu şi de 2 ore pentru elevii de gimnaziu, iar pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale, activitatea de pregătire nu va dura mai mult de 4 ore pentru elevii de liceu şi 3 ore pentru gimnaziu.

Printr-un ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii, s-au stabilit anumite măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unităţile/instituţiile de învăţământ, instituţiile publice şi toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educaţiei.

Documentul stabileşte că în aceste instituţii accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate; să nu fie permis accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,3°C; să fie asigurate dezinfectarea suprafeţelor expuse.

Potrivit ordinului, Consiliile de administraţie ale şcolilor elaborează o procedură proprie, prin care stabilesc modalităţile de desfăşurare a activităţilor de pregătire a examenelor naţionale, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii/instituţiei de învăţământ.

Școlile trebuie să respecte anumite reguli:

* la intrarea în şcoală va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37,3°C) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor;

* în situaţia în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învăţământ şi i se va recomanda să se adreseze medicului de familie;

* parcursul prin curtea şcolii până la intrarea în unitatea de învăţământ se va realiza pe un traseu bine delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică;

* elevii vor fi însoţiţi de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până în sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire;

* la intrarea în şcoală vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini etc.);

* se realizează curăţenia şi dezinfectarea pardoselilor, a obiectelor din sala de curs (pupitre/mese, scaune), a clanţei uşii, cremonului de la geamuri, pervazului ferestrei, prin ştergere cu apă şi detergent, apoi cu substanţe biocide, înainte şi după fiecare serie de elevi prezenţi la activităţile de pregătire;

* elevii, personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic vor purta mască de protecţie pe durata activităţilor şi îşi vor igieniza regulat mâinile cu substanţe dezinfectante sau cu săpun;

* în situaţia unităţilor de învăţământ care vor realiza activităţile de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de două ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substanţe biocide şi aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puţin o oră;

* în perioada desfăşurării activităţilor de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat, astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacţioneze fizic;

* grupele de elevi vor păstra aceeaşi sală de clasă pe toată perioada desfăşurării activităţilor de pregătire;

* colectarea măştilor purtate se va face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ.

În Capitală, aproximativ 13.000 de elevi s-au înscris să participe la activităţile de pregătire pentru examene.

Potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, 7.156 de elevi din clasa a VIII-a şi 5.666 – din clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR şi-au anunţat participarea la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ din Capitală în perioada 2 – 12 iunie.

“Până la acest moment, şi-au anunţat participarea fizică la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ: 7.156 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a, 882 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar inferior şi 5.666 de elevi înscrişi în clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR, precum şi 1.090 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar superior”, anunţa pe 27 mai ISMB. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii din anii terminali se întorc în 2 iunie la şcoală. Se fac numai activităţi de pregătire a examenelor naţionale

Publicat

Elevii din anii terminali se întorc pe 2 iunie la şcoală, până pe 12 iunie urmând să facă pregătire pentru examenele naţionale – Evaluarea Naţională şi Bacalaureat.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, anunţa recent că în perioada 2 – 12 iunie se vor realiza numai activităţi de pregătire şi consiliere pentru examenele naţionale, iar prezenţa în această perioadă la şcoală este opţională.

Pentru elevii care nu vor participa fizic la pregătire în vederea susţinerii examenelor naţionale vor fi organizate activităţi de pregătire online sau de pregătire alternativă.

În această perioadă, durata activităţilor petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu şi de 2 ore pentru elevii de gimnaziu, iar pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale, activitatea de pregătire nu va dura mai mult de 4 ore pentru elevii de liceu şi 3 ore pentru gimnaziu.

Printr-un ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii, s-au stabilit anumite măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unităţile/instituţiile de învăţământ, instituţiile publice şi toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educaţiei.

Documentul stabileşte că în aceste instituţii accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate; să nu fie permis accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,3°C; să fie asigurate dezinfectarea suprafeţelor expuse.

Potrivit ordinului, Consiliile de administraţie ale şcolilor elaborează o procedură proprie, prin care stabilesc modalităţile de desfăşurare a activităţilor de pregătire a examenelor naţionale, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii/instituţiei de învăţământ.

Astfel, şcolile trebuie să respecte anumite reguli:

* la intrarea în şcoală va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37,3°C) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor;

* în situaţia în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învăţământ şi i se va recomanda să se adreseze medicului de familie;

* parcursul prin curtea şcolii până la intrarea în unitatea de învăţământ se va realiza pe un traseu bine delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică;

* elevii vor fi însoţiţi de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până în sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire;

* la intrarea în şcoală vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini etc.);

* se realizează curăţenia şi dezinfectarea pardoselilor, a obiectelor din sala de curs (pupitre/mese, scaune), a clanţei uşii, cremonului de la geamuri, pervazului ferestrei, prin ştergere cu apă şi detergent, apoi cu substanţe biocide, înainte şi după fiecare serie de elevi prezenţi la activităţile de pregătire;

* elevii, personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic vor purta mască de protecţie pe durata activităţilor şi îşi vor igieniza regulat mâinile cu substanţe dezinfectante sau cu săpun;

* în situaţia unităţilor de învăţământ care vor realiza activităţile de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de două ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substanţe biocide şi aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puţin o oră;

* în perioada desfăşurării activităţilor de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat, astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacţioneze fizic;

* grupele de elevi vor păstra aceeaşi sală de clasă pe toată perioada desfăşurării activităţilor de pregătire;

* colectarea măştilor purtate se va face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ.

În Capitală, aproximativ 13.000 de elevi s-au înscris să participe la activităţile de pregătire pentru examene.

Potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, 7.156 de elevi din clasa a VIII-a şi 5.666 – din clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR şi-au anunţat participarea la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ din Capitală în perioada 2 – 12 iunie.

“Până la acest moment, şi-au anunţat participarea fizică la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ: 7.156 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a, 882 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar inferior şi 5.666 de elevi înscrişi în clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR, precum şi un număr de 1.090 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar superior”, anunţa pe 27 mai IŞMB. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bacalaureat 2020: Cum se echivalează probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale

Publicat

Comisiile de Bacalaureat de echivalare şi recunoaştere a competenţelor lingvistice şi digitale din unităţile de învăţământ liceal vor calcula, în perioada 11 – 17 iunie, mediile candidaţilor şi vor asigura echivalarea/recunoaşterea nivelurilor de competenţă la probele de profil, potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei, Monica Anisie.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis metodologia de echivalare/recunoaştere a nivelurilor de competenţă din cadrul probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale pentru examenul naţional de Bacalaureat – sesiunea 2020.

Nivelul de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabileşte în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la aceste discipline.

Prin recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la disciplina Limba şi literatura română/Limba şi literatura maternă, în clasele a IX-a – a XII-a, candidaţilor li se acordă următoarele niveluri de competenţă lingvistică de comunicare:

* utilizator mediu – pentru media cuprinsă între 5 şi 6,99;

* utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

Noua metodologie prevede că nivelul de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională din cadrul probei C se stabileşte prin echivalarea cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la disciplina aleasă pentru susţinerea probei, în anii în care a studiat această materie.

Potrivit MEC, nivelul unic de competenţă se identifică, în raport cu nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referinţă pentru limbi şi se acordă conform următoarei grile:

* calificativul A1 – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;

* calificativul A2 – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;

* calificativul B1 – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* calificativul B2 – pentru media cuprinsă între 8,5 şi 10.

În ceea ce priveşte nivelul de competenţă digitală din cadrul probei D acesta se stabileşte calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de acesta la disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a. Nivelul de competenţă digitală se acordă conform următoarei grile:

* utilizator începător – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;

* utilizator de nivel mediu – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;

* utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

“Candidaţii care nu au studiat disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau echivalente vor susţine proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea şi desfăşurarea probei de evaluare a competenţelor digitale (proba D). Candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C”, a stabilit MEC.

De asemenea, candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate