Connect with us

EDUCATIE

Universitatea Politehnica din Bucureşti, a obținut 16 medalii de aur la International Invention Innovation Competition în Canada

Publicat

Reprezentanţii Universităţii Politehnica din Bucureşti au obţinut cinci trofee, 11 medalii de aur şi diplome de excelenţă, 4 certificate de apreciere (individuale), precum şi 5 medalii de aur şi premii oferite de entităţile participante la cea de-a-IV-a ediţie a International Invention Innovation Competition in Canada, care s-a desfăşurat la finalul lunii august.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, această performanţă a clasat Romania în top trei mondial, din punct de vedere al medaliilor câştigate.


„The 4th International Invention Innovation Competition în Canada, iCAN 2019”, una dintre cele mai mari competiţii mondiale de inventică, a adunat la start 50 de ţări şi 415 invenţii dintre care 20 au fost aduse în concurs de către România, 11 dintre acestea aparţinând Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Din delegaţia României, alături de Universitatea Politehnica din Bucureşti au participat Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi reprezentată prin Forumul Inventatorilor Români, Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi, URBAN-INCERC Bucureşti împreună cu Universitatea de Arhitectura şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti , Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie – INCDTP Bucureşti, iSENTINEL şi ARTA Sibiu.

Reprezentanţii UPB în Canada au fost profesorii Augustin Semenescu – lider grup UPB, Lucian Petre Seiciu, Ruxandra Vidu (şi prof. dr. la UC Davis, CA, USA, membru al Academiei Naţionale a Inventatorilor din Statele Unite), dr. ing. Ileana Mariana Mateş.

Printre cele 50 de ţări participante s-au aflat ţări precum: Canada, SUA, China, Germania, Franţa, Austria, Turcia, Elveţia, Croaţia, Hong Kong, România etc.

„Universitatea Politehnica din Bucureşti, prin statutul ei de universitate de cercetare avansată, care se distinge în peisajul naţional şi mondial, a avut şi la această expoziţie-salon dedicată inventicii şi inovării, precum şi cercetării ştiinţifice, un succes de răsunet, câştigând în total 5 Trofee şi Diplome de excelenţă iCAN 2019, 11 Medalii de aur iCAN 2019 şi Diplome de excelenţă iCAN 2019, 4 Certificate de apreciere (individuale), precum şi 5 Medalii de aur şi Premii oferite de entităţile participante, iar Romania a fost în top 3 din punct de vedere al medaliilor câştigate”, a declarat liderul echipei UPB prezente la Toronto, prof. dr. Augustin Semenescu, citat în comunicat.

Printre invenţiile româneşti premiate s-au aflat un implant cranian, o endoproteză craniană cu sistem de culisare, două proteze totale de cot, un dispozitiv de frezare, anuscop de câmp operator reglabil, eso-traheoscop, sistem mecanic de oscilare verticală alternantă a centurii pelviene, un dispozitiv de injectare ghidată, sistem multinfuncţional de tip magnetită utilizat în tratamentul şi diagnoza cancerului, dar şi un procedeu de preparare a unor materiale compozite multifuncţionale pentru tratarea cancerului osos şi nanostructuri magnetice. AGERPRES

Mai multe imagini pe la eveniment, găsiţi AICI

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EDUCATIE

Elevii revin la cursuri, după vacanţa de iarnă. Măsuri de prevenire a răspândirii virusului gripal

Publicat

elevi liceu adolescenti clasa sala

Elevii revin la cursuri luni, 9 ianuarie 2023, după vacanţa de iarnă, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Pentru prima dată, structura noului an şcolar include cinci module de învăţare şi cinci vacanţe.

Următoarea vacanţă, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, este programată în perioada 6 – 26 februarie.

Programele „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se vor desfăşura între 27 februarie şi 16 iunie, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri.

Prin excepţie, la clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se organizează activităţi de instruire practică.

Măsuri de prevenire a răspândirii virusului gripal. România, în stare de alertă epidemiologică

Ministerul Educaţiei a transmis, din partea Institutului Naţional de Sănătate Publică, o serie de materiale informative cu privire la măsurile de prevenire a răspândirii virusului gripal şi a recomandat inspectorilor şcolari să sprijine unităţile de învăţământ pentru a continua procesul educaţional în condiţii normale şi să pună accent pe prevenţie.

Joi, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat că şcolile vor fi redeschise pe 9 ianuarie conform programului şi că nu este încurajată neparticiparea la cursuri.

„Nu încurajăm în niciun fel neparticiparea la cursuri. Considerăm că, după doi ani pandemici, este foarte important să păstrăm ritmul şi să avem un procent mare de participare la cursuri. Considerăm că accentul, aşa cum am discutat împreună cu domnul ministru al Sănătăţii, trebuie să fie pe prevenţie”, a spus Ligia Deca într-o conferinţă de presă comună cu Alexandru Rafila, în contextul creşterii numărului de infecţii respiratorii şi a cazurilor de gripă confirmate clinic.

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a precizat că România se află, în prezent, în stare de alertă epidemiologică, dar nu va fi declarată epidemie, întrucât ar presupune revenirea la „anumite restricţii”, cum au fost cele din perioada pandemiei cu noul coronavirus.

Recomandări

Conform recomandărilor de la autorităţi, conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar au următoarele obligaţii:

* diseminarea către părinţii sau reprezentanţii legali ai elevilor/preşcolarilor/ antepreşcolarilor a informaţiilor cu privire la recunoaşterea simptomelor de gripă sau alte infecţii respiratorii, în vederea realizării triajului epidemiologic zilnic la domiciliu, înainte de intrarea copilului în colectivitate, conform ghidului transmis de Ministerul Sănătăţii;
* realizarea triajului zilnic în colectivităţi şcolare la începutul primei ore de curs a fiecărui schimb;
* asigurarea materialelor necesare pentru dezinfecţia periodică a mâinilor şi suprafeţelor;
* efectuarea dezinfecţiei periodice a spaţiilor de învăţământ;
* aerisirea periodică a încăperilor;
* instruirea elevilor cu privire la comportamentul adecvat, în caz de tuse sau strănut, astfel încât să nu răspândească virusul gripal, recomandarea utilizării batistelor de unică folosinţă;
* recomandarea folosirii măştilor de protecţie sanitară, atât pentru personal, cât şi pentru elevi/preşcolari;
* informarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali cu privire la necesitatea consultării medicului de familie la apariţia simptomelor respiratorii pentru stabilirea indicaţiilor terapeutice, izolării şi efectuării unor eventuale investigaţii suplimentare.

Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educaţiei: Școlile se vor redeschide în condiții normale

Publicat

elevi liceu sala clasa

Școlile se vor redeschide în condiții normale. Ministerul Educaţiei nu are în vedere suspendarea cursurilor, trecerea în regim online sau în sistem hibrid.

Joi a avut loc o întâlnire convocată de Ministerul Sănătății, la care ministrul Educației, Ligia Deca, a participat însoțită de secretarul de stat Sorin Ion.

„Școlile se vor redeschide în condiții normale și nu avem în vedere suspendarea cursurilor, trecerea în regim online sau în sistem hibrid. În funcție de evoluția situației epidemiologice, vom avea în vedere încheierea unui protocol comun ME-MS.

Mai multe detalii vor fi oferite de către ministrul Ligia Deca, în cadrul unei conferințe de presă organizată la sediul Miniserul Sănătății, începând cu ora 15:00”, se arată într-o comunicare a Ministerul Educaţiei.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Ultima zi de școală din acest an. Elevii intră de joi în vacanţă, după finalizarea cursurilor

Publicat

scoala clasa e1584967970661.jpg

Elevii vor intra în vacanţă de joi, după finalizarea cursurilor, urmând să se întoarcă la şcoală pe data de 9 ianuarie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.

Pentru prima dată structura noului an şcolar include cinci module de învăţare şi cinci vacanţe.

Următoarea vacanţă, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, este programată în perioada 6 – 26 februarie 2023.

Programele „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se vor desfăşura în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri.

Prin excepţie, la clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se organizează activităţi de instruire practică.

Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

De câți bani ai nevoie pentru a studia la o facultate din străinătate. Cum te poți pregăti pentru aplicare

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

O companie a calculat costul studiilor la facultăți din afara țării. În sistemul public european, taxele de școlarizare, în general, nu sunt foarte mari. În sistemul privat din afara spațiului european, universitățile însă aplică o taxă de școlarizare foarte mare.

Costurile legate de studiul în străinătate se împart în două categorii principale: pregătirea pentru aplicare și costul propriu-zis din timpul facultății.

Pregătirea pentru aplicare

Pentru ca juniorul să poată aplica la o universitate din afara țării, cei mai mulți părinți iau în calcul, ca prim pas, meditațiile la limba engleză pentru a obține certificări de tipul TOEFL, IELTS, Cambridge sau meditații la matematică pentru examenul SAT (bacalaureatul american). Meditațiile, atât la limba engleză, cât și la matematică costă aproximativ 50 de lei / oră, dar trebuie luată în calcul o ședință de 1,5-2 ore de cele mai multe ori.

Drept urmare, dacă elevul are meditații la engleză și matematică într-un ritm de o ședință pe săptămână, costul se ridică la 800-1000 de lei / lună.

La acest cost se adaugă apoi cheltuielile cu aplicarea propriu-zisă:

• taxele de aplicare – în general între 0 și 150 de euro / per facultate
• taxele de înscriere la examene (~200 euro pentru examenele de limbă, 60 USD examenul SAT)
• costurile notariale și traduceri legalizate (10-15 euro per document).
• dacă este cazul, cheltuielile legate de obținerea vizei (160 USD)

În total, aceste costuri cu aplicarea se ridică la aproximativ 250 euro pentru Europa și 630 USD pentru SUA.

Odată finalizat procesul de aplicare, dacă studentul este admis la universitate, vorbim despre costurile aferente taxei de școlarizare și de cheltuielile de zi cu zi – cazare, masă, transport și bani de buzunar.

Aceste costuri diferă însă, substanțial, în funcție de zona geografică în care se află universitatea respectivă.

În sistemul public european, taxele de școlarizare, în general, nu sunt foarte mari.

În Uniunea Europeană, costurile mai mari vin din cheltuielile de zi cu zi

“La universitățile din Uniunea Europeană, costurile mai mari vin din cheltuielile de zi cu zi, care pot să ajungă la 1.000 – 1.500 de euro pe lună, în funcție de țară.

În general, un buget de 15.000 de euro pe an, cu totul inclus, este considerat un buget bun pentru Europa”, a declarat Andrei Nicolae, Fondator și CEO Youni.

Pe de altă parte, în sistemul privat din afara spațiului european, în special în cel din Statele Unite ale Americii, universitățile au o taxă de școlarizare foarte mare (între 50.000 și 100.000 USD pe an de studiu), dar majoritatea oferă burse foarte consistente astfel încât costul mediu după obținerea burselor este 15.000 – 25.000 USD / an.

În plus, cazarea și masa sunt incluse, întrucât facultățile dispun de campusuri universitare unde studenții beneficiază de toate facilitățile.

“Principalele tipuri de burse sunt: Financial aid – bursă care se oferă în funcție de situația financiară a familiei și Bursa de merit – bursă care se oferă în funcție de calitatea dosarului.

Cu un dosar foarte bun, un student poate avea zero costuri legate de studiul la facultate”, a completat Andre Nicolae.

Marea Britanie

În Marea Britanie, odată cu ieșirea regatului din Uniunea Europeană, sistemul pentru cei care doresc să urmeze studiile acolo s-a modificat.

Taxele de școlarizare sunt între 15 – 19.000 de lire sterline / an cu excepția Cambridge / Oxford dar, din păcate, în prezent nu mai poți aplica pentru împrumutul studențesc în Marea Britanie.

Există însă posibilitatea ca elevul să obțină pre-settlement, caz în care taxele de școlarizare se reduc la 9000 de lire /an (așa cum era înainte de Brexit) iar studentul poate obține credit pentru studii.

Aplicarea pentru pre-settlement nu e facilă și implică relocarea în Marea Britanie pentru măcar 3 luni înainte de începerea studiilor acolo, ceea ce ridică totalul cheltuielilor cu aplicarea la o universitate britanica cu peste 3000 de lire sterline.

Obținerea pre-settlementului nu este însă garantată.

Australia

În Australia, studenții internaționali plătesc taxe de școlarizare ce variază de la o universitate la alta; în general, sunt cuprinse între 20.000-40.000 AUD / anual.

Unele universități oferă burse parțiale, care pot acoperi între 10% și 30% din costurile totale. Criteriile de acordare a acestor burse sunt diferite: naționalitate, GPA, program de studiu, etc.

Alte cheltuieli se referă la: asigurarea medicală obligatorie pe perioada studiilor ($700AUD/an), taxa de viza $650 AUD, controlul medical (aproximativ $250AUD).

În prezent, studenții internaționali pot muncii full-time.

În contextul în care Australia are unul dintre cele mai ridicate salarii minime din lume ($22AUD/ora), studenții reușesc să își acopere cea mai mare parte a costurilor.

Pentru a-și susține costurile legate de studiu, tinerii pot aplica pentru împrumuturi studențești – mai puțin în Australia.

Aceste împrumuturi se pot obține fie în țara de origine, fie la universitățile din străinătate care oferă această opțiune.

Împrumuturile de studii au dobânda mult mai mică decât cele standard și încep să fie plătite după ce studentul termină facultatea – practic, atunci când se angajează.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe