Connect with us

EDUCATIE

Universitatea Politehnica din Bucureşti, a obținut 16 medalii de aur la International Invention Innovation Competition în Canada

Publicat


Reprezentanţii Universităţii Politehnica din Bucureşti au obţinut cinci trofee, 11 medalii de aur şi diplome de excelenţă, 4 certificate de apreciere (individuale), precum şi 5 medalii de aur şi premii oferite de entităţile participante la cea de-a-IV-a ediţie a International Invention Innovation Competition in Canada, care s-a desfăşurat la finalul lunii august.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior, această performanţă a clasat Romania în top trei mondial, din punct de vedere al medaliilor câştigate.


“The 4th International Invention Innovation Competition în Canada, iCAN 2019”, una dintre cele mai mari competiţii mondiale de inventică, a adunat la start 50 de ţări şi 415 invenţii dintre care 20 au fost aduse în concurs de către România, 11 dintre acestea aparţinând Universităţii Politehnica din Bucureşti.

Din delegaţia României, alături de Universitatea Politehnica din Bucureşti au participat Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi reprezentată prin Forumul Inventatorilor Români, Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi, URBAN-INCERC Bucureşti împreună cu Universitatea de Arhitectura şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti , Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie – INCDTP Bucureşti, iSENTINEL şi ARTA Sibiu.

Reprezentanţii UPB în Canada au fost profesorii Augustin Semenescu – lider grup UPB, Lucian Petre Seiciu, Ruxandra Vidu (şi prof. dr. la UC Davis, CA, USA, membru al Academiei Naţionale a Inventatorilor din Statele Unite), dr. ing. Ileana Mariana Mateş.

Printre cele 50 de ţări participante s-au aflat ţări precum: Canada, SUA, China, Germania, Franţa, Austria, Turcia, Elveţia, Croaţia, Hong Kong, România etc.

“Universitatea Politehnica din Bucureşti, prin statutul ei de universitate de cercetare avansată, care se distinge în peisajul naţional şi mondial, a avut şi la această expoziţie-salon dedicată inventicii şi inovării, precum şi cercetării ştiinţifice, un succes de răsunet, câştigând în total 5 Trofee şi Diplome de excelenţă iCAN 2019, 11 Medalii de aur iCAN 2019 şi Diplome de excelenţă iCAN 2019, 4 Certificate de apreciere (individuale), precum şi 5 Medalii de aur şi Premii oferite de entităţile participante, iar Romania a fost în top 3 din punct de vedere al medaliilor câştigate”, a declarat liderul echipei UPB prezente la Toronto, prof. dr. Augustin Semenescu, citat în comunicat.

Printre invenţiile româneşti premiate s-au aflat un implant cranian, o endoproteză craniană cu sistem de culisare, două proteze totale de cot, un dispozitiv de frezare, anuscop de câmp operator reglabil, eso-traheoscop, sistem mecanic de oscilare verticală alternantă a centurii pelviene, un dispozitiv de injectare ghidată, sistem multinfuncţional de tip magnetită utilizat în tratamentul şi diagnoza cancerului, dar şi un procedeu de preparare a unor materiale compozite multifuncţionale pentru tratarea cancerului osos şi nanostructuri magnetice. AGERPRES

Mai multe imagini pe la eveniment, găsiţi AICI

EDUCATIE

Profesorii NU vor mai putea da MEDITAȚII și vor trebui să stea 8 ore la serviciu

Publicat

profesori

Senatul a adăugat profesorii pe lista funcționarilor care pot fi considerați victime ale ultrajului. Proiectul, iniţiat de senatorul PSD Şerban Nicolae la cererea sindicatelor FSLI conduse de Simion Hăncescu, merge acum la promulgare la preşedintele Klaus Iohannis, informează ziarul Alba24.ro.

Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice: Meditațiile – interzise, 8 ore prestate efectiv pe zi.

“Agresorii cadrelor didactice riscă pededepse mai mari cu o treime decât în mod normal, în cazul violenței fizice sau verbale, prevede noua lege. Dacă în prezent cel care amenință un profesor poate primi până la un an de închisoare, în baza noii legi pedeapsa ajunge la un an și patru luni”.

În cazul lovirii sancțiunile sunt și mai mari, de până la doi ani și jumătate de închisoare.

Dacă vinovatul are mai puțin de 14 ani, atunci nu va răspunde penal, iar în cazul celorlalți minori pedeapsa se înjumătățeste. Senatul este for decizional în acest caz.

Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice: meditațiile – interzise, 8 ore prestate efectiv pe zi.

Edupedu.ro a scris încă din octombrie despre învestirea profesorilor cu statutul de autoritate publică și a relatat pe larg efectele juridice ale aplicării proiectului de lege inițiat de Șerban Nicolae, susținut de sindicatele din educație FSLI și contestat de elevi și părinți, care au cerut ajutorul președintelui Klaus Iohannis pentru “blocarea” inițiativei legislative.

“Ceea ce nu înțeleg cei care au propus această lege este că, odată cu aceasta pseudoautoritate dată profesorilor, apar și elementele constrângătoare: profesorul va fi transformat într-un real și veritabil funcționar public. Adică, pe cale de consecință, toate faptele cadrului didactic vor intra în zona de legislație penală specifică exercitării funcției publice”, a declarat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat Gabriel Ispas.

Inițiat de senatorul PSD Șerban Nicolae, proiectul de lege este susținut puternic de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), care susține că statutul de autoritate publică va proteja profesorii care “sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți, unii dintre ei răniți grav”.

Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice:

  • nu poți să desfășori activitate decât într-un domeniu care nu are legătură cu activitatea ta obișnuită => ceea ce exclude meditațiile
  • se va aplica evaluarea profesională ierarhică => deci va trebui ca profesorii să întocmească raport către director, inspector, samd
  • limitarea autonomiei profesionale: profesorul, în mod normal, are libertatea academică. Dacă l-ai făcut funcționar public, intră în niște canoane ale raportării, ale cuantificării muncii sale
  • apar consecințe ale neîndeplinirii obiectivelor => acum poți spune că elevii tăi au note mici, pentru că nu au învățat. Dacă ești funcționar public, nu mai ai o astfel de scuză
  • răspunderea pentru propriile fapte este mult mai mare, pentru că orice face, face în exercițiul funcțiunii”, a explicat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat din Educație.

Alte detalii pe Edupedu.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Două medalii de aur şi patru de argint, obținute de elevii români la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe pentru Juniori

Publicat

Două medalii de aur şi patru de argint au fost obținute de elevii români la a XVI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe, desfăşurată în perioada 3 – 12 decembrie, în Qatar, la Doha, potrivit Ministerului Educației.

Olimpicii români laureaţi cu aur sunt Ioana Mădălina Cărăuş (clasa a IX-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Vlad Ştefan Oros (clasa a IX-a/Liceul Teoretic “Grigore Moisil” din Timişoara).

Medaliile de argint au fost adjudecate de Raisa Axenie (clasa a X-a/Colegiul Naţional de Informatică “Tudor Vianu” din Bucureşti), Ştefan Eduard Doliş (Colegiul Naţional “Gheorghe Vrânceanu” din Bacău), Mircea Andrei Ţop (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Decebal” din Deva) şi Vlad Iova (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Emanoil Gojdu” din Oradea).

Lotul olimpic a fost coordonat de Daniela Bogdan (coordonator la nivel naţional şi responsabil pentru disciplina chimie), profesor la Colegiul Naţional “Sf. Sava” din Bucureşti, Traian Şaitan (responsabil biologie), inspector general MEC, şi Victor Păunescu (responsabil fizică), profesor la Colegiul Naţional “Octav Onicescu” din Bucureşti. În calitate de observator a participat Adriana Simona Popescu, inspector în cadrul ISJ Constanţa.

Structura Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe pentru Juniori implică susţinerea a trei probe: două probe teoretice (individuale) şi una practică – experiment/laborator (pe echipe, formate din 3 elevi), cu subiecte din trei discipline (chimie, fizică şi biologie).

La ediţia din acest an au participat peste 400 de elevi din 70 de ţări. AGERPRES

Sursa foto: edu.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Manuale 3D, lansate de Editura Didactică şi Pedagogică

Publicat

sursa foto: inquamphotos.com

Editura Didactică şi Pedagogică a lansat, pentru prima dată în România, manuale 3D, ”un pas înainte faţă de manualul clasic”, după cum a declarat directorul EDP, Maria Nistor.

“Manualele au fost testate în peste 40 de ţări. Ceea ce a obţinut gratuit EDP este să dea pe un an cu exclusivitate în România câte două licenţe în fiecare şcoală de stat şi privată acreditată. Aşa cum avem şi manualele aşa dăm şi aceste licenţe, unde nu doar că putem vedea nişte video întregi în care se explică foarte clar aspecte pe care altfel le-am înţelege mai mult sau mai puţin în funcţie de ce profesor avem la clasă, de ce materiale dispunem. Ne ajută să ne facem singuri exerciţii interactive, ajută profesorul să îşi construiască teste”, a spus Nistor.

Potrivit acesteia, există manuale 3D pentru majoritatea materiilor.

“Pe această platformă unde există gratuite şi exclusivitate în România 1 an vom încărca toate manualele EDP-ului. Există materiale 3D pentru majoritatea materiilor, depinde foarte mult de profesori cum ştiu să se adapteze. (…) Se poate vedea inclusiv de pe un calculator. Este un pas înainte faţă de manualul clasic cu care eram obişnuiţi cu toţii. (…) Mă gândesc că MEC va fi de acord cu acest proiect. (…) Se pot utiliza la majoritatea materiilor”, a arătat Maria Nistor. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Doi elevi din Bistrița-Năsăud s-au ales cu dosare penale pentru că au introdus petarde şi un box în şcoală

Publicat

Doi elevi de la un liceu din oraşul Năsăud s-au ales cu dosare penale după ce au introdus în şcoală petarde şi un box, potrivit datelor comunicate, miercuri, de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean (IJJ) Bistriţa-Năsăud.

Cei doi elevi sunt colegi într-o clasă de a X-a, iar incidentele s-au petrecut în cursul zilei de marţi.

Cel mai mare dintre liceeni, în vârstă de 16 ani, a aprins o petardă care a explodat în curtea şcolii, în timpul unei pauze, în apropierea altor elevi, ceea ce a determinat conducerea şcolii să solicite sprijinul jandarmilor.

“Având în vedere pericolul la care au fost supuşi elevii, conducerea instituţiei de învăţământ a luat atitudine faţă de gestul elevului şi a solicitat sprjinul jandarmilor. Ajunşi la faţa locului, jandarmii au trecut la identificarea tânărului care a făcut acest gest în mijlocul colegilor. După discuţiile purtate cu aceştia, a fost identificat elevul de 16 ani, care deţinea petardele în cauză. Au fost chemaţi aparţinătorii legali, iar în prezenţa acestora i s-au întocmit actele de sesizare pentru operaţiuni cu articole pirotehnice efectuate fără drept, conform legii nr. 126 din 1995, republicată, privind regimul materiilor explozive, art 37, lit.a”, se arată în comunicatul IJJ.

În timp ce căutau petardele în sala de clasă, jandarmii au găsit sub bradul de Crăciun împodobit, ascuns într-o cutie de cadouri, un box, care fusese introdus în şcoală de un elev de 15 ani.

Şi aparţinătorii celui de-al doilea elev au fost chemaţi la şcoală şi, în prezenţa lor, au fost întocmite actele de sesizare pentru portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase.

Conducerea liceului la care învaţă cei doi elevi va analiza, la rândul său, cazul şi va dispune sancţiuni.

În comunicatul IJJ Bistriţa-Năsăud se precizează că, tot pe 10 decembrie, părinţii unui copil de 9 ani, care a folosit petarde în faţa blocului, au fost amendaţi cu 100 lei, deoarece nu au luat măsurile necesare pentru a-l împiedica de la fapte de vagabondaj. Incidentul s-a produs în municipiul Bistriţa, în cartierul Subcetate. AGERPRES

Citește mai departe