Connect with us

EVENIMENT

Valabilitatea documentelor emise de IGPR, DRPCIV, IGI se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă

Publicat

politia

Valabilitatea documentelor emise de Inspectoratul General al Poliţiei Române, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv de serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratului General pentru Imigrări se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă şi sunt recunoscute de autorităţi pe teritoriul României.

„Cetăţenii aflaţi în această situaţie vor avea la dispoziţie 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgenţă”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, joi, AGERPRES.

Certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române pe durata stării de urgenţă, doar pentru motive temeinic fundamentate menţionate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare online, pentru evitarea prezentării persoanelor interesate la ghişeu.

În cazul în care certificatul de cazier judiciar este necesar pentru dosare de concurs, angajare, licitaţie etc. la instituţiile publice sau organele de specialitate ale administraţiei publice, precum primării, instituţii din sistemul de învăţământ, sănătate, SRPCIV, DGASPC există posibilitatea ca persoanele interesate să depună o declaraţie prin care să solicite acestor instituţii obţinerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală.

Totodată, în cauzele de la nivelul parchetelor, în care, anterior instituirii stării de urgenţă, a fost disjunsă prin ordonanţă a procurorului prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, eliberate conform art. 111 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, nu este necesar ca persoanele interesate să depună cereri de prelungire.

Potrivit MAI, procurorii vor emite, din oficiu, ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanţă.

Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională.

„În ceea ce priveşte activitatea DRPCIV, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate”, arată sursa citată.

Dovezile în cauză sunt valabile până la primirea de către titulari/deţinători a certificatelor/permiselor de conducere livrate de către DRPCIV prin serviciile poştale.

Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.

Totodată, se menţine valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi, documente care vor expira în interiorul stării de urgenţă (ex. certificat de autenticitate, fişa medicală, dosar şcolarizare şi altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă.

Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.

Totodată, în cazuri excepţionale, ce au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetăţenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei, exclusiv prin programarea telefonică, în prealabil, la numărul de telefon precizat pe site-ul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor competent, ori după caz menţionat pe site-ul DEPABD.

Activitatea de preluare a cererilor privind furnizarea unor date cu caracter personal din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor sau a cererilor privind clarificarea unor aspecte de stare civilă se va realiza prin intermediul adresei poştale sau a mijloacelor de comunicare electronice.

Cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, (document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191), precum şi cererile privind eliberarea fotocopiilor după deciziile de schimbare a numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005, se transmit exclusiv online pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro.

Se supun prevederilor decretului prezidenţial din 16 martie 2020 şi ale Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 inclusiv documentele eliberate cetăţenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de şedere, avize de angajare/detaşare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenţei sau cărţi de rezidenţă eliberate cetăţenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională şi persoanelor fără cetăţenie, documentele temporare de identitate ale solicitanţilor de azil.

Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situaţii de urgenţă sau care nu suferă amânare, cetăţenii străini şi europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanţă cu structura competentă teritorial, precum aplicaţia online portaligi.mai.gov.ro, corespondenţa poştală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Permis auto la 17 ani. Care este condiția pentru a putea conduce autovehicule. Modificări în Codul Rutier, la Parlament

Publicat

permis auto la 17 ani. care este condiția pentru a

Permis auto la 17 ani. Un proiect legislativ ce aduce modificări la Codul Rutier și Codul Penal a primit raport de admitere la comisiile Senatului.

Acesta prevede că un minor de 17 ani care deţine permis de conducere categoriile B şi BE poate conduce un autovehicul. Condiția este să fie asistat de o persoană care are permis din aceeaşi categorie de minimum 10 ani.

„Este imperios necesară adoptarea unor măsuri pentru responsabilizarea tinerilor posesori de permis auto.

O…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Ateliere de încondeiat ouă, la Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia

Publicat

video: ateliere de încondeiat ouă, la palatul principilor transilvaniei din

În perioada 22 – 27 aprilie și 29 aprilie – 2 mai, la Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia au loc ateliere de încondeiat ouă de Paște.

Atelierele sunt destinate persoanelor cu vârsta de peste 7 ani și se vor desfășura din oră în oră, în intervalul 10:00 – 15:00.

„Copiii fac un desen pe ouăle golite. Urmează o serie de linii trase cu condeiul apoi o serie de vopsiri, cu culori sintentice. Normal se vopsea cu culori vegetale, numai atelierul fiind atât de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Trei persoane, prinse de jandarmii clujeni cu droguri asupra lor

Publicat

22.04.jpeg

Echipaje de jandarmerie aparținând Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj, aflate în misiune de asigurare a ordinii publice pe raza municipiului Cluj-Napoca, au identificat, în weekend, trei persoane de 25, 29, respectiv 39 de ani, asupra cărora au fost găsite droguri, respectiv 15 bucăți de cristale care conțineau o substanță tip praf de culoare albă.

”Având în vedere suspiciunea rezonabilă că ar putea fi substanțe interzise, jandarmii au întocmit pe…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 8.300 de lei și 11 avertismente date de inspectorii de muncă, după controale la firme din județ

Publicat

itm alba: amenzi de 8.300 de lei și 11 avertismente

Inspectorii de muncă din Alba au aplicat, în perioada 25-19 aprilie, trei amenzi în valoare totală de 8.300 de lei și 11 avertismente, după controale la firme din județ.

În domeniul relaţiilor de muncă, ITM Alba a verificat 48 de agenți economici, cu un număr total de 429 de salariați. Au fost descoperite 110 de nereguli și aplicate o amendă de 300 de lei și 5 avertismente.

Principalele deficienţe constatate în controale:

  • nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
  • nu…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe