Connect with us

EVENIMENT

Valabilitatea documentelor emise de IGPR, DRPCIV, IGI se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă

Publicat



politia

Valabilitatea documentelor emise de Inspectoratul General al Poliţiei Române, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv de serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratului General pentru Imigrări se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă şi sunt recunoscute de autorităţi pe teritoriul României.

“Cetăţenii aflaţi în această situaţie vor avea la dispoziţie 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgenţă”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, joi, AGERPRES.

Certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române pe durata stării de urgenţă, doar pentru motive temeinic fundamentate menţionate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare online, pentru evitarea prezentării persoanelor interesate la ghişeu.

În cazul în care certificatul de cazier judiciar este necesar pentru dosare de concurs, angajare, licitaţie etc. la instituţiile publice sau organele de specialitate ale administraţiei publice, precum primării, instituţii din sistemul de învăţământ, sănătate, SRPCIV, DGASPC există posibilitatea ca persoanele interesate să depună o declaraţie prin care să solicite acestor instituţii obţinerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală.

Totodată, în cauzele de la nivelul parchetelor, în care, anterior instituirii stării de urgenţă, a fost disjunsă prin ordonanţă a procurorului prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, eliberate conform art. 111 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, nu este necesar ca persoanele interesate să depună cereri de prelungire.

Potrivit MAI, procurorii vor emite, din oficiu, ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanţă.

Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională.

“În ceea ce priveşte activitatea DRPCIV, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate”, arată sursa citată.

Dovezile în cauză sunt valabile până la primirea de către titulari/deţinători a certificatelor/permiselor de conducere livrate de către DRPCIV prin serviciile poştale.

Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.

Totodată, se menţine valabilitatea documentelor necesare operaţiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obţinute de către solicitanţi de la alte entităţi, documente care vor expira în interiorul stării de urgenţă (ex. certificat de autenticitate, fişa medicală, dosar şcolarizare şi altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă.

Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.

Totodată, în cazuri excepţionale, ce au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetăţenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei, exclusiv prin programarea telefonică, în prealabil, la numărul de telefon precizat pe site-ul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor competent, ori după caz menţionat pe site-ul DEPABD.

Activitatea de preluare a cererilor privind furnizarea unor date cu caracter personal din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor sau a cererilor privind clarificarea unor aspecte de stare civilă se va realiza prin intermediul adresei poştale sau a mijloacelor de comunicare electronice.

Cererile pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, (document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191), precum şi cererile privind eliberarea fotocopiilor după deciziile de schimbare a numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005, se transmit exclusiv online pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro.

Se supun prevederilor decretului prezidenţial din 16 martie 2020 şi ale Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 inclusiv documentele eliberate cetăţenilor străini de către Inspectoratul General pentru Imigrări, permise de şedere, avize de angajare/detaşare, decizii de returnare, certificate de înregistrare a rezidenţei sau cărţi de rezidenţă eliberate cetăţenilor europeni, documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecţie internaţională şi persoanelor fără cetăţenie, documentele temporare de identitate ale solicitanţilor de azil.

Având în vedere măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situaţii de urgenţă sau care nu suferă amânare, cetăţenii străini şi europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanţă cu structura competentă teritorial, precum aplicaţia online portaligi.mai.gov.ro, corespondenţa poştală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EVENIMENT

VIDEO: Bătaie între români în sala de așteptare din Aeroportul Luton – Londra

Publicat

Imagini revoltătoare au fost filmate pe Aeroportul Luton din Londra, unde mai multe persoane despre care se spune că ar fi români s-au luat la bătaie în sala de așteptare.

Bătaia a fost filmată de alți români, care comentau contrariați de faptul că poliția nu a intervenit.

Din imagini se vede că scandalul a pornit de la doi bărbați, apoi conflictul a degenerat într-o bătaie generală, la care au participat mai mulți bărbați, care s-au lovit cu pumnii și picioarele.

Filmulețul, postat de un român pe Facebook, a strâns rapid mii de distribuiri dar și comentarii.

Majoritatea celor care au comentat și-au arătat revolta față de comportamentul scandalagiilor, dar și de faptul că poliția nu a intervenit pentru aplanarea scandalului.

Sursa video: Facebook

Citește mai departe

EVENIMENT

Maramureș: Doi migranţi africani care intenţionau să ajungă în Europa de Vest, opriţi de poliţiştii de frontieră

Publicat

frontiera
Arhivă Foto

Poliţiştii de frontieră sătmăreni au depistat într-un autoturism doi cetăţeni din Camerun şi Senegal care intenţionau să treacă ilegal frontiera din România în Ungaria, cu scopul de a ajunge în Vestul Europei, a informat, vineri, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, Iulia Stan.

“Colegii noştri au observat pe comunicaţia Carei – Urziceni, judeţul Satu Mare, un autoturism înmatriculat în România din care au ieşit doi cetăţeni de origine afro-asiatică. Deoarece nu-şi justificau prezenţa în zona de frontieră, persoanele respective au fost conduse la sediul instituţiei pentru cercetări suplimentare. Din primele verificări s-a constatat că cei doi cetăţeni sunt din Camerun şi Senegal, în vârstă de 34, respectiv 35 de ani, şi că aveau intenţia să treacă ilegal frontiera din România în Ungaria, cu scopul de a ajunge în Vestul Europei”, a spus Iulia Stan.

Potrivit aceleaşi surse, în cauză se fac cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tentativă de trecere frauduloasă a frontierei de stat.

Cercetările sunt continuate sub directa supraveghere a procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Carei, urmând ca la final să fie luate măsurile legale ce se impun.

AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 300 de focare de pestă porcină, active în România. În ultima săptămână s-au înregistrat 11 focare noi

Publicat

Arhivă foto

Numărul focarelor de pestă porcină africană active era, joi, de 310, în ultima săptămână fiind înregistrate 11 focare noi, conform datelor publicate de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

Din totalul focarelor active, şapte erau în exploataţii comerciale şi unul în exploataţii comerciale de tip A. Un număr total de 140.163 de porcine erau afectate în focarele active.

În intervalul 7 – 13 mai 2021 s-au înregistrat câte un focar nou în judeţele Alba, Bacău, Bistriţa Năsăud, Gorj, Giurgiu, Maramureş, Satu Mare, Vâlcea şi trei focare în judeţul Cluj.

În perioada menţionată au fost stinse 51 de focare de PPA, respectiv: 10 focare în judeţul Arad, 14 în judeţul Bihor, un focar în judeţul Cluj, unul în judeţul Călăraşi, cinci în judeţul Covasna, şase în judeţul Maramureş, trei în judeţul Mureş, cinci în judeţul Teleorman şi şase focare în judeţul Vâlcea.

De la prima semnalare a prezenţei virusului PPA în România, pe data de 31 iulie 2017 şi până în prezent, au fost diagnosticate 5.618 de cazuri la mistreţi în 41 de judeţe. Dintre acestea, 24 de cazuri noi au fost înregistrate în intervalul 7 – 13 mai 2021.

AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 40.000 de elevi din România cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani s-au vaccinat anti-COVID

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că zeci de mii de elevi cu vârste cuprinse între 16 ani și 18 ani s-au vaccinat împotriva COVID 19. Totuși, în prezent, autoritățile nu se gândesc să organizeze o campanie de vaccinare în școli, a precizat demnitarul.

Declarațiile au fost făcute joi, la finalul ședinței de Guvern. Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus că în momentul de față sunt peste 10.000 de elevi în vârstă de 16 ani care s-au vaccinat anti-COVID.

De asemenea, sunt vaccinați aproximativ 14.000 de elevi care au 17 ani și circa 21.000 de elevi care au împlinit 18 ani.

Ministrul Educației a mai spus că în prezent nu se discută despre o campanie de vaccinare în școli.

„Pentru a avea o campanie de vaccinare în școli va trebuie să așteptăm să fie autorizat vaccinul pentru această categorie de vârstă sub 16 ani. Apoi, trebuie să fie autorizat de cei îndreptătiți în țară. Doar după vom avea o discuție”, a precizat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Un vaccin pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 ani și 16 ani este în curs de autorizare.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate