Connect with us

EVENIMENT

Vama Nădlac I rămâne AGLOMERATĂ. Cel puțin 3 ore de aşteptare la ieşirea din ţară şi 2 ore la intrare

Publicat



controale vama nadlac

Persoanele care ies din România prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac I trebuie să aştepte cel puţin trei ore pentru formalităţi, vineri dimineaţă, pentru că autorităţile ungare fac controale sanitare amănunţite pentru prevenirea răspândirii COVID-19, iar la intrarea în România prin acest punct se aşteaptă două ore, în contextul revenirii multor români din străinătate după încetarea stării de urgenţă.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Filip Ionuţ Matei, a declarat, pentru AGERPRES, că în ultimele 24 de ore cu intrat în ţară, prin Nădlac I, aproximativ 4.200 de persoane cu 1.100 mijloace de transport şi au ieşit 3.200 de persoane cu 800 de mijloace de transport. Cifrele sunt similare cu cele înregistrate în ultima săptămână.

Conform sursei citate, timpii de aşteptare pentru tranzitare s-au redus uşor la Nădlac I, după deschiderea altor puncte de trecere de la graniţa cu Ungaria, dar sunt încă ridicaţi faţă de perioadele obişnuite. Se aşteaptă două ore la intrarea în România, din cauza aglomeraţiei şi a controalelor epidemiologice.

De asemenea, la ieşire din ţară se aşteaptă trei ore, iar motivul precizat de Poliţia de Frontieră Română este că autorităţile ungare fac “controalele amănunţite în vederea prevenirii răspândirii COVID-19”, respectiv au loc triaje epidemiologice.

Pentru PTF Nădlac II, autorităţile de frontieră nu au contorizat traficul uşor din ultimele 24 de ore. Acest punct este rezervat traficului greu şi este deschis ocazional pentru autoturisme, în funcţie de cum sunt deviate maşinile de pe teritoriul Ungariei de către autorităţile acestei ţări. Totodată, decizia deschiderii traficului uşor depinde şi de numărul de automarfare existent la Nădlac II.

Cu privire la traficul greu, prin Nădlac II au intrat în ultimele 24 de ore în România 650 automarfare şi au ieşit 550.

Punctele Vărşand şi Turnu nu sunt aglomerate, iar timpii de aşteptare sunt de circa 15 minute pe ambele sensuri de tranzitare. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Amenzi de peste un milion de lei aplicate comercianţilor de jucării. Ce nereguli au găsit inspectorii de la Protecția Consumatorului

Publicat

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a descoperit abateri la majoritatea comercianţilor de jucării din întreaga ţară, care au fost verificaţi dacă respectă prevederile legale privind siguranţa jucăriilor, informează un comunicat de presă al ANPC transmis AGERPRES.

Autoritatea precizează că, în perioada 27-28 mai 2020, a derulat o amplă campanie la nivelul întregii ţări, fiind verificaţi 472 de operatori economici, iar la 336 din ei, reprezentând 71,2 % din totalul celor controlaţi, depistându-se abateri de la normele în vigoare. Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 379 de sancţiuni, din care 177 avertismente şi 202 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 1,089 milioane lei.

De asemenea, au fost dispuse măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru nerespectarea cerinţelor de marcare/etichetare, pentru jucării în valoare de 253.367 lei lei şi măsuri de oprire definitivă, pentru nerespectarea cerinţelor esenţiale de siguranţă, pentru jucării în valoare de 325.061 lei.

Potrivit ANPC, cele mai întâlnite abateri constatate sunt: lipsa menţionării pe etichetă a numelui, denumirii comerciale înregistrate sau mărcii înregistrate a producătorului şi/sau a importatorului, precum şi adresa la care aceştia pot fi contactaţi; lipsa menţionării numărului unic de înregistrare pe jucărie, pe ambalaj sau în documentele însoţitoare; lipsa aplicării în mod vizibil, lizibil şi de neşters a marcajului de conformitate CE; nerespectarea cerinţelor esenţiale de siguranţă şi lipsa avertismentelor generale (sau lipsa traducerii acestora în limba română); comercializarea unor jucării care au făcut obiectul notificărilor RAPEX; nerespectarea prevederilor legale în cazul promoţiilor; practici incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii; lipsa afişării preţurilor şi/sau afişarea într-o formă echivocă; neafişarea orarului de funcţionare şi a certificatului de înregistrare la Registrul Comerţului; lipsa traducerii în limba română a elementelor de identificare şi caracterizare.

Pentru consumatorii care achiziţionează jucării direct din magazine, ANPC are următoarele sfaturi: să achiziţioneze jucării numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în caz de reclamaţie; să aleagă întotdeauna jucării potrivite pentru vârsta copilului, capacităţile şi aptitudinile sale; jucăriile trebuie să fie însoţite de avertismente generale privind grupa de vârstă recomandată care ajută la alegerea jucăriei; să ştie că jucăriile care nu sunt destinate unui grupe de vârstă specifice pot să îi rănească; să nu cumpere jucării cu părţi mici, detaşabile, pentru copiii sub 3 ani, deoarece aceştia au tendinţa să bage jucăriile în gură şi pot să se înece cu părţile mici; să respecte atenţionările referitoare la jucăriile nerecomandate copiilor sub 36 de luni; să verifice existenţa instrucţiunilor de utilizare şi a avertismentelor specifice, însoţite de indicaţii privind precauţiile în utilizare pentru anumite categorii de jucării; acestea trebuie sa fie traduse obligatoriu în limba română; să respecte întocmai aceste instrucţiuni şi precauţii.

Orice reclamaţie legată de o jucărie achiziţionată trebuie semnalată mai întâi vânzătorului/magazinului de la care a fost cumpărată şi în caz de nerezolvare, structurii teritoriale a ANPC.

ANPC îi asigură pe consumatori că, prin supravegherea atentă şi permanentă a pieţei, are grijă ca sănătatea, viaţa, precum şi drepturilor lor să fie mereu protejate, aceasta reprezentând prioritatea instituţiei. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Aproximativ 28.000 de angajaţi ai MAI şi peste 2.000 de poliţişti locali vor fi la datorie în minivacanţa de 1 Iunie

Publicat

Aproximativ 28.000 de poliţişti, jandarmi, pompieri şi poliţişti de frontieră, sprijiniţi de lucrători de la alte structuri operative şi de peste 2.000 de poliţişti locali, acţionează zilnic pentru protejarea şi sprijinirea cetăţenilor, în perioada 28 mai – 1 iunie.

Potrivit unui comunicat al MAI transmis vineri AGERPRES, una dintre priorităţile angajaţilor MAI aflaţi în teren este respectarea măsurilor dispuse pentru protejarea sănătăţii cetăţenilor.

În cadrul dispozitivelor de ordine şi siguranţă publică, vor acţiona în medie, în fiecare zi, aproximativ 12.000 de poliţişti, cu 4.843 mijloace de intervenţie.

Pentru siguranţa traficului, pe cele mai importante artere rutiere din ţară, sunt amplasate 313 aparate radar. Echipajele de la sol vor beneficia de sprijin aerian din partea aeronavelor Inspectoratului General de Aviaţie.

În fiecare zi, peste 6.000 de jandarmi vor desfăşura misiuni specifice, în sprijinul cetăţenilor

Misiunile de răspuns în situaţii de urgenţă, inclusiv cele care privesc cazurile de prim ajutor medical, vor fi asigurate, în această minivacanţă, de aproximativ 5.000 de pompieri militari şi paramedici cu 3.400 de mijloace tehnice.

Pentru activităţile de supraveghere şi control la frontieră, vor fi zilnic la datorie aproximativ 4.100 de poliţişti de frontieră, cu peste 900 de mijloace tehnice. Având în vedere că, începând cu data de 1 iunie, vor fi reluate transporturile rutiere şi feroviare internaţionale de persoane prin servicii regulate, vor fi dispuse măsuri pentru folosirea la maxim a infrastructurii punctelor de trecere a frontierei.

În această perioadă, formalităţile de frontieră urmează aceeaşi procedură, în sensul că, pe lângă controlul specific la intrarea în ţară, persoanele sunt preluate de către reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică pentru completarea declaraţiei pe proprie răspundere şi efectuarea triajului epidemiologic.

MAI aminteşte că până pe data de 31 mai, inclusiv, este obligatorie justificarea deplasării persoanelor în afara localităţilor. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Cum au călătorit cu o cursă charter mai mulți români repatriați: ”Zborul a fost un dezastru! Dacă o singură persoană avea virusul, l-a transmis la jumătate de avion”

Publicat

avion cursa charter repatriati

Într-o postare pe rețele de socializare, echipa USR Olanda redă povestea unui student român care s-a întors în țară recent, cu un zbor charter de repatriere plin cu români. Tânărul povestește în ce condiții au călătorit cu avionul și este revoltat de faptul că nu s-au respectat măsurile de distanțare socială impuse chiar de către autorități. Mai mult, după călătorie tânprul spune că s-a autoizolat, de teamă că s-ar fi putut infecta, din cauza aglomerației și a faptului că nu s-a respectat distanțarea socială.

Redăm întreaga postare:

”În această dimineață, echipa USR Olanda a primit un mesaj de-a dreptul stupefiant din partea unui student român, întors în țară în urmă cu câteva zile cu un zbor charter de repatriere și care, din cauza felului în care a decurs zborul, s-a văzut nevoit să ceară carantină instituționalizată.

avion cursa charter repatriati

Tânărul aștepta de la începutul instituirii carantinei să se întoarcă în România, după multe amânări cauzate de bâlbele autorităților noastre. Potrivit acestuia însă, de la îmbarcare și până la aterizarea pe teritoriul țării noastre, nu a fost respectată nicio regulă de distanțare socială, pasagerii fiind transportați unul lângă altul, în condiții precare, de la urcarea în avion și până la preluarea cu autobuzele de pe aeroportul Henri Coandă. (Povestea întreagă o găsiți la finalul acestei postări)

În condițiile descrise de autorul mesajul primit, nu putem decât să ne întrebăm și noi, pe bună dreptate, ce sens mai au suspendările de zboruri comerciale – și tot stresul cauzat de aceste decizii – dacă pe zborurile de repatriere oamenii sunt așezați la grămadă, fără a se ține cont de măsurile impuse chiar de autorități.

Ceea ce ni s-a relatat nu este doar o mostră de lipsă de respect față de reguli și conduita necesară într-o stare de criză sanitară, ci și un atac la siguranța cetățenilor noștri, în special a celor aflați în situații dificile și vulnerabile”.

Iată cum a povestit studentul că s-a derulat transportul românilor:

„Eu sunt masterand la o facultate în Olanda. De la începutul carantinei, cursurile au fost mutate complet online. Din acel moment, eu am tot încercat sa ma întorc în țară. Prima oară au anunțat că vor da drumul la zborurile comerciale din 1 mai. Eu mi-am cumpărat bilet pt 4 mai, zborurile au fost amânate până pe 15 mai. Am reușit sa modific biletul pentru prima zi în care puteam să zbor.

Zborurile au fost amante din nou (de aceasta data am aflat la 11 noaptea înainte de ziua zborului, aveam bagajul pregătit – de asemenea, nu m-a anunțat NIMENI! Am aflat personal din presă). Și de aceasta data mi-am amânat biletul. Ar fi trebuit sa plec pe 1 Iunie. Miercuri (27 mai) am aflat pentru a 3-a oară că zborurile sunt amânate, de această dată pe 15 iunie.

Situația mea financiară nu-mi permitea să mai rămân încă două săptămâni blocat, așa că am luat legătura cu Ambasada Română la Haga, care mi-a spus că există un zbor de repatriere pe data de 28 mai. Am cumpărat personal încă un bilet de avion, pentru zborul de repatriere (care a fost 260Euro – un bilet normal Amsterdam-București costă100E), pentru ca efectiv nu mai puteam să aștept până pe 15 iunie, ca să mă trezesc din nou cu o amânare.

avion cursa charter repatriati

Zborul de alaltăieri a fost un dezastru! Nu a existat absolut nicio măsură de distanțare socială pe durata acestui zbor. Nu știu dacă a fost vreun singur loc liber în avion. Stăteam unul lângă celălalt pe rând și erau și persoane față-spate. Nu ni s-a permis să ne dăm jos măștile decât ca să bem/mâncăm – asta deși în avion nu era deloc aer. De multe ori de-a lungul zborului m-am simțit nevoit sa îmi ridic puțin masca pentru a respira. De asemenea, avionul a mai zburat aproximativ 45 minute – o oră, pentru că nu putea să aterizeze pe Henri Coandă, din cauza unei furtuni.

avion cursa charter repatriati

După ce am aterizat, ni s-a permis sa părăsim aeronava în grupuri de 40 de persoane. A existat UN SINGUR autobuz care venea să ne ia rând pe rând (prima oară ducea un grup, iar apoi revenea să ia alte persoane – într-un aeroport gol, n-au găsit două sau trei autobuze să elibereze aeronava).

De asemenea, ne-a fost interzis din partea echipajului de zbor să coborâm din avion și să așteptăm afară.

Lângă mine, unei fete i s-a făcut rău (nu mai putea sa respire și să se miște, nici măcar să se întindă). A fost nevoie să cheme ambulanța, și sa îi facă o injecție.

Cu toate acestea, noi tot eram obligați să rămânem în avion, multe persoane în picioare.

Pe culoar s-a format din start aglomerație. În autobuz aceeași poveste: oamenii stăteau unii lângă ceilalți, bătrâni lângă tineri, fără nici un considerent pentru distanțarea socială.

Eu mă aflu în auto-izolare de aproximativ 2 luni. Înainte de fiecare posibil zbor am încercat să evit cât de mult posibil contactul cu alte persoane (și cum mereu eram amânat, mereu continuam auto-izolarea). Am făcut acest lucru pentru a îi proteja pe părinții mei. Tatăl meu este o persoană de risc major al acestei pandemii (are o boală autoimună), și am făcut tot ceea ce am putut pentru a nu le risca sănătatea dacă mă întorceam acasă.

Dacă zborul ar fi respectat regulile impuse (cu un loc liber în avion), eu aș fi putut sa mă întorc acasă.

În schimb, am simțit nevoia să mă autoizolez 14 zile. Nu-mi permit sa mă joc cu sănătatea părinților mei, dar se pare că Guvernul României nu are această problemă.

În afară de mine și încă o altă persoană, nu a mai cerut nimeni carantina instituționalizată în urma acestui zbor. Dacă o singură persoană în acel avion avea virusul, tocmai l-a transmis la jumate de avion.
Ceea ce mi s-a întâmplat mie joi consider că a fost o bătaie de joc la adresa mea și un atac la sănătatea celor din jurul meu (și a tuturor celor care au fost în acea aeronavă). Nu înțeleg de ce zboruri de acest fel sunt acceptate, în timp ce zborurile comerciale (din aceleași țări), în care trebuie păstrată regula de un scaun, sunt amânate o dată la două săptămâni.”

sursa: Facebook USR Diaspora – Olanda

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE FOTO: Impact pe contrasens între două autoturisme, pe DN 7 în județul Vâlcea. Șoferul vinovat, cu alcool ”la bord”. Două persoane au fost rănite

Publicat

accident

Două persoane au fost rănite, în urma unui accident rutier produs sâmbătă, pe DN 7 în  județul Vâlcea, după ce două autoturisme s-au ciocnit, pe contrasens.

Update: Potrivit IPJ Vâlcea, conducătorul autoturismului care a pătruns pe contransens, respectiv un bărbat de 49 de ani, din Râmnicu Vâlcea, în urma testării cu aparatul etilotest rezultatul a indicat valoarea de 0.81 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Potrivit IPJ Vâlcea, accidentul s-a produs pe DN 7, la km 167+600m, în satul Linia, comuna Budești.

accident

Conform ISU Vâlcea, la fața locului a intervenit un echipaj SMURD și două echipaje ale Serviciului de Ambulanță Județean.

În urma coliziunii dintre cele două autoturisme, două persoane au fost rănite, victimele fiind transportate la spital.

Din primele informații, cauza probabilă a accidentului: neadaptare vitezei și pătrundere pe sensul opus.

Polițiștii Serviciului Rutier Vâlcea efectuează cercetarea la fața locului, pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor în care s-a produs accidentul.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate