Connect with us

ECONOMIE

Vămile de la ANAF vor trece în subordinea Ministerului Finanțelor Publice (proiect)

Publicat


ministerul de finante

Autoritatea Vamală Română (AVR) se înfiinţează ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator terţiar de credite, prevede o propunere legislativă iniţiată de ministrul Finanţelor Publice, senatorul Eugen Teodorovici, şi depusă la Senat.

Potrivit expunerii de motive a actului normativ, ca urmare a reorganizării activităţii ANAF în anul 2013, Autoritatea Naţională a Vămilor a fuzionat cu ANAF, pierzând calitatea de ordonator terţiar de credite, desfăşurarea activităţii structurilor vamale în cadrul ANAF evidenţiind o serie de disfuncţionalităţi, ceea ce justifică proiectul de înfiinţare a AVR în subordinea Ministerului Finanţelor Publice (MFP).

Actul normativ prevede că AVR elaborează reglementările vamale care sunt în competenţa României în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, asigură administrarea impozitelor taxelor şi altor venituri bugetare date prin lege în competenţa sa, aplică politica şi legislaţia vamală, respectiv fiscală în domeniul supravegherii produselor accizabile, exercită atribuţiile de autoritate vamală şi controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte care au ca efect frauda vamală şi fiscală, precum şi a altor fapte date prin lege în competenţa sa.

Iniţiatorul precizează în expunerea de motive că înfiinţarea Autorităţii Vamale nu implică suplimentarea numărului de personal la nivelul MFP, respectiv ANAF.

AVR va fi condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizia prim-ministrului, la propunerea ministrului Finanţelor Publice, ajutat de un vicepreşedinte, numit tot de premier, se arată în propunerea legislativă.

AVR poate utiliza pe maşinile proprii semnale speciale de avertizare luminoase de culoare albastră.

“Prin trecerea structurilor vamale şi organizarea acestora în subordinea MFP, România se aliniază modelului organizatoric şi bunelor practici existente în majoritatea statelor membre care gestionează frontiera externă a Uniunii Europene (exemplu: Belgia, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Lituania”, se menţionează în expunerea de motive a proiectului.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional. AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Hotelierii din Republica Moldova vor să înveţe de la români tehnici de management

Publicat

receptie hotel

Hotelierii din Republica Moldova intenţionează să dezvolte un parteneriat cu cei din România, de la care să înveţe metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente, cum ar fi vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul, informează Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Potrivit unui comunicat, remis duminică AGERPRES, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, împreună cu SKAL Internaţional Bucureşti, a organizat în perioada 24-27 ianuarie 2020 un infotur pentru o delegaţie formată din 20 de reprezentanţi ai hotelurilor din Republica Moldova, aceştia fiind interesaţi să cunoască dotările camerelor şi facilităţile acordate de hotelurile româneşti, dar şi metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente: vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul.

Cu acest prilej, hotelierii din Republica Moldova au vizitat 14 hoteluri de 4 şi 5 stele din Bucureşti, atât ale lanţurilor internaţionale, cât şi investiţii româneşti, printre care Capital Plaza, Ambasador, Sheraton, Intercontinental, Cismigiu, Lido, Pullman şi Phoenicia Grand Hotel, care a fost gazda principală a grupului. În programul vizitei a fost inclus un tur al Capitalei, dar şi restaurantele Cercul Militar Naţional şi Pescăruş, unde s-au servit produse tradiţionale româneşti.

“Pentru început, partenerii noştri din Republica Moldova doar au vizitat hotelurile, urmând ca anul viitor să facă şcolarizare practică. În Republica Moldova, nu sunt multe lanţuri hoteliere, motiv pentru care hotelierii din această ţară, cei care vor să ajungă la nivel european, s-au gândit că cel mai bine ar fi să înveţe de la noi, pentru că hotelurile româneşti sunt competitive pe piaţa europeană. Această acţiune este susţinută financiar integral de membrii FPTR printre care se numără şi SKAL International Bucureşti. Am ales această perioadă în mod special, pentru a sărbători împreună cu colegii noştri moldoveni Ziua Unirii Principatelor Române”, a declarat Dragoş Răducan, prim-vicepreşedintele executiv al FPTR.

La rândul său, Stanislav Rus, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Hotelurilor şi Restaurantelor din Republica Moldova, a precizat că scopul acestui infotur constă în continuarea promovării şi dezvoltării parteneriatului turistic dintre Republica Moldova şi România pe segmentul hotelier, eficientizării dialogului profesionist dintre hotelieri, dar şi familiarizării hotelierilor moldoveni cu cele mai bune practici şi tehnici de management folosite în administrarea business-ului hotelier din ţara noastră.

Acesta a fost al doilea infotur pentru Asociaţia Hotelierilor din Republica Moldova.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) este singura federaţie reprezentativă la nivel de de sector de activitate “turism, hoteluri, restaurante”
având în componenţă angajatori care asigură venituri salariale pentru 73.752 de persoane şi deţine peste 80% din cifra de afaceri a acestui domeniu de activitate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Numărul turiştilor străini în Deltă a scăzut cu peste 20% în 2019

Publicat

hotel plutitor

Numărul total al turiştilor veniţi în Delta Dunării în 2019 a rămas aproape de acelaşi nivel record înregistrat în anul 2018, însă a continuat scăderea numărului turiştilor străini constatată şi în anii anteriori, arată datele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD).

Preşedintele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), Cătălin Ţibuleac, a declarat joi, pentru AGERPRES, că anul trecut numărul turiştilor străini a fost de 20.501, în timp ce în 2018 Delta a fost vizitată de 25.722 de turişti străini, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.

“Această scădere vine din faptul că nu putem susţine un turism de calitate pe toate componentele lui în Deltă. Mă refer şi la ghizii de turism care, din păcate, nu întotdeauna ştiu o limbă de circulaţie internaţională, la transportul pe Dunăre, inclusiv la anumite servicii”, a menţionat Ţibuleac.

El a mai spus că turiştii străini nu vin într-o zonă în care nu există predictibilitate şi şi-a exprimat speranţa că în 2020 Delta va recupera din scăderea numărului de turişti străini.

“Cred că printr-o intensificare a acţiunilor de promovare la nivel internaţional, concomitent cu acţiuni coerente de îmbunătăţire a serviciilor, putem regla această situaţie”, a precizat preşedintele AMDTDD.

Asociaţia a organizat joi o şedinţă a Adunării Generale a Acţionarilor în timpul căreia membrii şi asociaţiile invitate şi-au exprimat problemele cu care se confruntă înainte de deschiderea sezonului turistic.

“Există vreun plan de deschidere a canalelor colmatate? Care este acesta? Acum 80% din canale sunt colmatate şi trebuie să sun 20 de pescari să aflu că pe un canal nu se poate circula. Se va plăti o taxă de pescuit sportiv anul acesta? Se va mări taxa de acces în Deltă anul acesta? Avem probleme legate de personal”, a declarat preşedintele Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării, Daniel Iluşcă, în timpul întâlnirii.

Operatorii turistici au solicitat schimbarea impozitării, în condiţiile în care sezonul în Deltă este de nouă luni, modificarea perioadei de prohibiţie a pescuitului, dar şi a legislaţiei, astfel încât să li se permită să cumpere peşte direct de la pescari.

În anul 2018, conducerea Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării a semnalat faptul că în anul 2015 aproape 37.000 de turişti străini au vizitat Delta, în anul următor 22.000, iar în 2017 – doar 18.100 de turişti străini. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un aspirator care prezintă risc de explozie, retras de la vânzare dintr-un important lanț de hipermarketuri

Publicat

Un aspirator care prezenta risc de explozie a fost retras de la vânzare dintr-un important lanț de hipermarketuri, situația periculoasă fiind semnalată chiar de producător, care a trimis o notificare și magazinelor din România.

Este vorba despre aspiratorul vertical Klindo, comercializat de Carrefour România. Producătorul a făcut mai multe teste și a reieșit că există o defecțiune la sistemul de încărcare al aparatului și că ar fi putut să explodeze acest aspirator, astfel că produsele au fost retrase de la raft. Carrefour face acum apel ca oamenii care au cumpărat acest aspirator să se întoarcă de unde l-au achiziționat pentru a-l returna, alături de încărcătorul și bateria, și vor primi banii înapoi, informează digi24.ro.

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului spun că nu vor amenda operatorul economic pentru că retragerea de la raft a fost voluntară și nu a fost vorba de o sesizare de la un client.

„Compania le recomandă clienților care au cumpărat deja acest produs să nu-l mai folosească și să îl returneze complet (bateria și încărcătorul incluse), în magazinul Carrefour din care l-au achiziționat. Consumatorii pot restitui produsul în perioada 16.01-15.04.2020. Contravaloarea produsului se va restitui integral, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal care să ateste achiziția.

Motivul rechemării produsului este că a fost detectată o defecțiune a sistemului de încărcare a bateriei, care poate determina supraîncărcarea acesteia și explozia ei. Carrefour România nu a primit nicio sesizare din partea clienților săi. Cu toate acestea, pentru a evita posibilele situații neplăcute, Carrefour ia toate măsurile de siguranță necesare.

Astfel, au fost retrase de la comercializare 873 de bucăți, pentru restul de 1267 comercializate fiind demarată procedura de rechemare. Un formular de rechemare a fost afișat în toate magazinele Carrefour România în zonele de recepție clienți, la raft, în zona de comercializare a produsului și la punctul de informare EPCS (Electronice Photo Cinema Sound), precum și online, pe carrefour.ro.

Clienții care au cumpărat aspiratorul vertical KVCM222P-18 Klindo sunt așteptați în magazine pentru a restitui produsul si pentru a-și primi integral contravaloarea acestuia. Dovada plății (bonul fiscal) nu este necesară.

Carrefour România își cere scuze pentru eventualele inconveniente și își asigură clienții că siguranța lor este o prioritate pentru companie”, transmite Carrefour printr-un comunicat.

Sursa: digi24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Volumul investițiilor imobiliare din România a depăşit un miliard de euro în 2019

Publicat

bloc

Volumul investiţiilor imobiliare din România a depăşit borna de un miliard de euro în 2019, fiind cu 7% mai mare faţă de nivelul înregistrat în 2018, arată datele departamentului de research al companiei de consultanţă imobiliară CBRE România.

Volumul atins anul trecut – aproximativ 1,06 miliarde de euro – marchează totodată un record al ultimilor cinci ani din punct de vedere al tranzacţiilor de investiţii pe piaţa imobiliară românească.

“2019 a fost anul oraşelor regionale pentru tranzacţiile cu clădiri de birouri, Cluj-Napoca atrăgând investiţii de aproape 200 milioane de euro, respectiv 20% din totalul volumului tranzacţionat la nivelul ţării, însă Bucureştiul a rămas lider, cu 64% din totalul tranzacţiilor.

Clădirile de birouri au fost principalele produse tranzacţionate, reprezentând aproape 75% din totalul tranzacţiilor la nivel naţional. Apetitul pentru clădirile de birouri din Capitală rămâne în continuare ridicat şi sunt multiple oportunităţi, atât în zonele consacrate, precum CBD (Central Business District) şi nordul Bucureştiului, precum şi în zonele dinamice, aflate în continuare în plin proces de dezvoltare, precum vestul oraşului”, a declarat Gijs Klomp, Head of Investment Properties, CBRE România.

Din punct de vedere al profilului cumpărătorilor, investitorii israelienii ocupă primul loc prin tranzacţia record de la finalul anului 2019, cu 36% din volumul tranzacţionat, urmaţi de investitorii români (26%) şi de fondurile sud-africane cu 17%.

“România este o destinaţie tot mai interesantă pentru noi investitori şi cel mai probabil 2020 va aduce, similar cu 2019, noi nume pe piaţa locală. Sunt mai multe companii care vor să îşi extindă portofoliul în România, urmărind în special achiziţia de clădiri de birouri şi spaţii industriale. Ne aşteptăm în continuare la o compresie a yieldurilor, atât pentru birouri (7% în prezent), cât şi pentru sectorul industrial (7,75%)”, a adăugat Gijs Klomp.

CBRE România şi-a extins în 2019 echipa locală de management prin recrutarea lui Gijs Klomp ca Head of Investment Properties. Gijs are o experienţă de peste 17 ani în domeniul imobiliar şi a fost implicat în tranzacţii de achiziţii cu o valoare cumulată de peste două miliarde de euro în Europa Centrală şi de Est.

CBRE Group, cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie de servicii comerciale şi investiţii în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2018. Compania are peste 90.000 de angajaţi (fără a include afiliaţii), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari şi deserveşte proprietari şi chiriaşi prin intermediul celor peste 480 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. AGERPRES

Citește mai departe