ACTUALITATE
Vânzările Apple înregistrează cea mai mare scădere din 2019 încoace

Vânzările Apple au scăzut la sfârșitul anului 2022, în condițiile în care cumpărătorii presați de creșterea costului vieții și-au redus achizițiile, scrie BBC.
Vânzările companiei au scăzut cu 5% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu aceeași perioadă din 2021.
A fost cel mai mare declin din 2019 și mai rău decât se estima.
Actualizarea a venit în condițiile în care multe firme avertizează cu privire la o încetinire economică bruscă, în special în sectorul tehnologic care a cunoscut un boom în timpul pandemiei.
Șeful Apple, Tim Cook, a declarat că firma navighează într-un „mediu dificil”.
El a pus declinul vânzărilor pe seama penuriei de aprovizionare din cauza întreruperilor Covid-19 din China – unde sunt fabricate telefoanele sale – și a dolarului puternic, precum și a unei slăbiciuni economice mai largi care rezultă din creșterea prețurilor, din războiul din Ucraina și din efectele persistente ale pandemiei.
Apple a precizat că scăderile de vânzări au avut loc în întreaga lume și au afectat majoritatea produselor sale.
Vânzările popularelor sale iPhone-uri au scăzut cu peste 8%, iar vânzările de computere Mac s-au redus cu 29%.
Scăderile au afectat profiturile firmei, care au scăzut cu 13%, la 30 miliarde de dolari.
Vânzările Apple înregistrează cea mai mare scădere din 2019 încoace. Vânzările Amazon în perioada de trei luni au crescut cu 9%
Și alte mari companii de tehnologie au declarat, de asemenea, că resimt presiunea în actualizările adresate investitorilor.
Amazon, care se străduiește să-și relanseze activitatea de comerț electronic, a declarat că vânzările în magazinele sale online au scăzut cu 2% în ultimele trei luni din 2022, comparativ cu anul precedent.
În general, vânzările Amazon în perioada de trei luni au crescut cu 9%, la 149,2 miliarde de dolari, susținute de o creștere mai puternică a activității sale de cloud computing.
Dar profiturile sale au scăzut brusc, ajungând aproape de zero, de la 14,3 miliarde de dolari în urmă cu un an, o schimbare pe care directorul financiar Brian Olsavsky a avertizat investitorii că este posibil să continue în lunile următoare.
La Alphabet, compania mamă a Google și YouTube, vânzările au crescut cu doar 1% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu 2021, în condițiile în care firmele au redus publicitatea – principala sursă de venit a companiei – în fața incertitudinii economice.
(sursa: Mediafax)

Citește mai mult pe Botosani24.ro
ACTUALITATE
Tânăr de 22 de ani, din Suceava, la plimbare prin Botoșani cu mașină fără plăcuțe de înmatriculare și fără permis

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai mult pe Botosani24.ro