Municipalitatea de la Botoșani a renunțat astăzi oficial la transportul public local cu tramvaie în favoarea autobuzelor electrice, totodată încurajând transportul individual cu trotinete electrice sau biciclete.
Liderii administrație locale, în frunte cu primarul Cosmin Andrei, au renunțat la aplicarea unui proiect care viza inclusiv aplicarea unui credit de 13 milioane de euro pentru achiziția de tramvaie noi, în favoarea achiziționării de autobuze electrice.
La Botoșani, transportul public cu ajutorul tramvaielor a fost implementat în anii 90, însă noile tendințe din mobilitatea urbană a determinat astăzi majoritatea PSD, care domină Consiliul Local Botoșani, să adopte o hotărâre privind achiziția de autobuze electrice.
Administrația locală de la Botoșani speră să facă modernizarea transportului public în municipiul Botoșani prin achiziția de autobuze ecologice, pe Obiectivul Specific „Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante)” prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Proiectul aprobat astăzi de consilierii locali prevede achiziția a 11 autobuze electrice în valoare de 4.471.000 euro, amenajarea a 4 stații de încărcare rapide și 11 stații de încărcare standard, iar valoarea totală este de 5.3 milioane de euro.
Decizia municipalității de la Botoșani vine la doar o săptămână după ce în municipiul reședință de județ au fost montate pentru populație și trotinete electrice.
Luni, polițiștii din Mihăileni au oprit pentru control, drumul comunal DC 77, în comuna Dersca, un autovehicul condus de un bărbat, de 43 de ani, din aceeași localitate.
În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că acesta, nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule, iar autoturismul pe care îl conducea nu este înmatriculat.
Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere fără permis și punere în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.
Un bărbat, de 43 de ani, din municipiul Botoșani, în timp ce se deplasa cu autoturismul, pe strada Săvenilor ar fi acroșat un pieton, care se angajase în traversarea părții carosabile, prin loc nepermis și fără să se asigure.
În urma impactului, victima, un bărbat, de 73 de ani, a fost transportat la o unitate spitalicească pentru acordarea de îngrijiri medicale.
Atât conducătorul auto, cât și victima au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în cazul conducătorului auto și 1,52 mg/l alcool pur în aerul expirat, în cazul victimei.
Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
Luni, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 34 de ani, bănuit de comiterea infracțiunii de agresiune sexuală.
Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, la data de 13 aprilie 2024, în timp ce se afla în locuința unei tinere, pentru a desfășura diferite activități, ar fi agresat-o sexual, respectiv, ar fi pipăit-o prin constrângere.
Tânărul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continaute sub aspectul comiterii infracțiunii de agresiune sexuală.
Spitalul de boli paliative din Botoșani, singura unitate spitalicească ridicată de la zero în ultimele trei decenii în județ, pentru care s-au plătit 3.2 milioane de euro, zace încă nefolosit, fiindcă statul român nu l-a recepționat nici la patru ani de la terminarea lucrărilor, scrie ADEVĂRUL.
Motivele pentru care construcția modernă, cu dotări de top, la nivel european, nu a fost încă recepționată de Compania Națională de Investiții sunt greu de înțeles, dar explicații de tot felul apar an de an.
Epopeea Spitalului de boli paliative din Botoșani începe în anul 2018. Investiția a fost finanțată de Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții cu 3.2 milioane de euro.