Connect with us

EVENIMENT

Votul PRIN CORESPONDENȚĂ pentru românii din Diaspora. Pașii de parcurs pentru înscriere

Publicat



aep

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că numărul celor care s-au înregistrat online pe portalul www.votstrainatate.ro, până vineri, 9 august 2019, ora 14:00, este de 10.039 de alegători români, cu aproape 1300 mai mulţi faţă de ultima comunicare pe această temă.

În acest interval s-a înregistrat o creştere mai mare a accesărilor votului prin corespondenţă, aşadar reiterăm avantajele înregistrării cu această opţiune:

– posibilitatea de a vota de acasă printr-o procedură simplă şi sigură;
– evitarea aglomeraţiei de la secţiile de votare;
– evitarea costurilor deplasării la secţia de votare.

AEP recomandă cetăţenilor cu drept de vot din străinătate să opteze pentru votul prin corespondenţă, a cărui procedură este simplă, sigură şi eficientă şi care reprezintă o modalitate modernă de vot anticipat la distanţă.

Precizăm că pentru exercitarea votului prin corespondenţă trebuie parcurşi următorii paşi:

1. ÎNREGISTRAREA – completarea formularului online de pe portalul www.votstrainatate.ro cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă. La acest formular trebuie anexată copia scanată sau fotografia actului de identitate şi copia documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine (vezi Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 500/2016).

2. PRIMIREA DOCUMENTELOR – Poşta Română transmite alegătorului următoarele documente necesare exercitării votului prin corespondenţă:
– două plicuri exterioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
– două plicuri interioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
– două autocolante cu menţiunea “VOTAT”, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
– două certificate de alegător, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
– două buletine de vot prin corespondenţă, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
– instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot;
– două autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din ţară, pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondenţă în ţară îl va aplica pe plicul exterior.

3. VOTAREA
– Pe buletinul de vot se lipeşte autocolantul cu menţiunea “VOTAT” pe patrulaterul cu candidatul preferat;
– Buletinul de vot astfel marcat se introduce în plicul interior, care nu are niciun semn distinctiv, apoi acesta se sigilează;
– Se completează certificatul de alegător, menţionând data şi semnând olograf;
– Se introduce plicul interior şi certificatul de alegător în plicul exterior, care se sigilează;

ATENŢIE! În cazul celui de-al doilea tur de scrutin pentru Preşedintele României, înainte de a aplica timbrul autocolant pe patrulaterul ce conţine candidatul pentru care optează, alegătorul se asigură că acesta participă la cel de-al doilea tur de scrutin.

4. EXPEDIEREA – Alegătorul cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate are trei variante de expediere a plicului exterior sigilat care conţine votul său:
– îl trimite în ţară, depunând plicul la orice oficiu poştal ori în orice cutie poştală a statului-gazdă;
– îl depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din statul-gazdă, după caz, pe cheltuiala sa;
– îl poate depune personal la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din ţara-gazdă după caz.

Reamintim că înregistrarea pe portalul www.votstrainatate.ro se poate face doar în nume propriu. Orice acţiune de utilizare a datelor de identitate în vederea înregistrării online în numele altei persoane este ilegală. Faptele de acest gen, realizate cu scopul de a genera înfiinţarea artificială de secţii de votare semnifică inducerea în eroare a autorităţilor publice şi pot aduce prejudicii statului român.

Atragem atenţia tuturor cetăţenilor cu drept de vot care intenţionează să se înregistreze pe portal să acţioneze individual, respectând principiile onestităţii şi corectitudinii, şi să nu divulge datele de identificare proprii unor terţe părţi în scopul facilitării înscrierii unui grup de alegători de către o singură persoană.

Accesaţi portalul www.votstrainatate.ro pentru a vă preînregistra şi a vă asigura exercitarea dreptului de vot în cele mai bune condiţii.

Întrebări şi sesizări legate de procedura de preînregistrare şi înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Motociclist rănit, după impactul dintre motocicletă și un autoturism, în Baia Mare

Publicat

sursa foto: Facebook Radare Maramures

Un bărbat de 30 de ani a fost rănit, în urma unui accident rutier produs miercuri, în Baia Mare, după coliziunea dintre un autoturism și o motocicletă.

Potrivit IPJ Maramureș, accidentul s-a produs miercuri, în jurul orei ora 15:15, pe bulevardul București, polițiștii fiind sesizați prin apel 112.

Ajunși la fața locului polițiști au constatat că un bărbat de 30 de ani, care conducea o motocicletă din direcția bulevardului București înspre bulevardul Republicii, a efectuat un viraj la stânga pentru a pătrunde pe strada Moldovei fără a acorda prioritate de trecere unui autoturism condus regulamentar din sens opus.

În urma coliziunii dintre cele două vehicule, motociclistul a suferit vătămări corporale și a fost transport la spital pentru îngrijiri medicale.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind zero în ambele cazuri.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citește mai departe

EDUCATIE

Președintele Iohannis: Elevii încep școala în 14 septembrie. Învățământul online este acceptat doar dacă nu se pot ține cursuri

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că școala va începe în data de 14 septembrie pentru majoritatea elevilor din învățământul preuniversitar.

Președintele a declarat că există trei scenarii, în funcție de numărul de bolnavi dintr-o localitate. Scenariul verde (risc mic sau deloc): mai puțin de un caz la mie detectat zilnic în ultimele 14 zile – cursurile se fac fizic la școală. Scenariul galben (risc mediu): 1-3 persoane medie zilnică în ultimele 14 zile – cursurile se țin mixt. Scenariul roșu – peste 3 cazuri, în care școala se închide și se țin cursuri doar online.

Invațamantul online este acceptat ca si invatamant normal- adica se preda materie atunci cand nu se pot tine cursuri fizice.

“Pe 14 septembrie începe noul an şcolar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor, asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la şcoală.

Pentru a ţine cont de impactul pandemiei în fiecare şcoală, în fiecare localitate, au fost elaborate trei scenarii, în funcţie de numărul de bolnavi din localitate. Aceste criterii sunt mai general valabile, nu doar pentru şcoli, dar ele vor fi folosite şi pentru a evalua impactul pandemiei asupra şcolilor.

Aceste trei scenarii sunt: scenariul verde, care înseamnă că în localitatea respectivă e mai puţin de o persoană în medie, în ultimele 14 zile, detectată cu COVID-19; scenariul doi, scenariul galben – între unul şi trei persoane detectate în medie zilnică în ultimele 14 zile; scenariul trei – când în media ultimelor zile au apărut mai mult de trei bolnavi noi în localitatea respectivă”, a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele a precizat că în săptămânile care urmează vor fi detaliate deciziile luate miercuri. El a subliniat că felul în care funcţionează fiecare unitate şcolară va fi decis la nivel local.

Citește mai departe

EVENIMENT

Autorităţile elveţiene au inclus România pe lista statelor cu GRAD RIDICAT DE RISC privind infectarea cu COVID-19

Publicat

mae

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a informat că, în cursul zilei de miercuri, autorităţile federale elveţiene au anunţat noi măsuri privind condiţiile de intrare pe teritoriul acestei ţări, care vor intra în vigoare la data de 8 august, ora 00,00, şi care se aplică şi pentru intrarea pe teritoriul Principatului Liechtenstein, fiind introdusă carantina pentru 10 zile pentru cei care vin din România, cu anumite excepţii.

Potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri AGERPRES de MAE, România a fost inclusă pe lista statelor cu grad ridicat de risc epidemiologic privind infectarea cu SARS-CoV-2, iar toate persoanele care intră în Elveţia şi care s-au aflat în ultimele 14 zile pe teritoriul ţării noastre trebuie să intre în carantină (autoizolare) la domiciliu sau la o altă locaţie adecvată pentru o perioadă de 10 zile, imediat după sosire. Persoanele care intră în carantină (autoizolare) au obligaţia de a contacta autorităţile sanitare cantonale în decurs de două zile de la intrarea pe teritoriul acestui stat şi de a urma indicaţiile acestora.

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de carantină (autoizolare) nu poate fi întreruptă ca urmare a unei testări moleculare negative pentru infecţia cu noul coronavirus. Nerespectarea măsurilor menţionate se sancţionează cu amendă contravenţională de până la 10.000 de franci elveţieni, a precizat MAE.

Sunt exceptate de la măsura carantinei (autoizolării), cu condiţia să nu prezinte simptome specifice COVID-19, următoarele categorii de persoane:

* persoanele care asigură în mod profesional şi organizat (pe cale rutieră, feroviară, aeriană sau navigabilă) transportul de bunuri şi persoane şi care, din acest considerent, s-au aflat în ultimele 14 zile pe teritoriul unui stat cu grad ridicat de risc epidemiologic;

* persoanele care provin din România şi care tranzitează direct teritoriul elveţian spre destinaţii din alte state. În aceste cazuri, autorităţile elveţiene pot solicita prezentarea unor documente justificative care să dovedească necesitatea tranzitării teritoriului elveţian (ex.: domiciliu/rezidenţă/drept de şedere/contract de muncă/orice altă dovadă a necesităţii intrării pe teritoriul elveţian, precum adeverinţă de tratament medical imperios necesar, de studii etc.);

* persoanele care s-au aflat în tranzit direct (pentru mai puţin de 24 de ore) pe teritoriul României sau pe cel al unui stat cu grad ridicat de risc epidemiologic;

* angajaţii care sunt direct implicaţi în asigurarea bunei funcţionări a sistemului medical şi/sau de ordine şi securitate publică elveţian;

* persoanele care călătoresc în Confederaţia Elveţiană în scop profesional sau medical, zilnic sau pentru o perioadă de cel mult cinci zile, iar respectiva deplasare este absolut necesară şi nu suferă amânare.

Informaţii cu privire la noile măsuri sunt disponibile la următoarele link-uri: berna.mae.ro/, www.bag.admin.ch.

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Berna: +41 31 351 36 39 sau +41 31 351 05 46, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice: +41 76 387 50 05.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet: www.mae.ro/node/51909, www.mae.ro/node/51979, berna.mae.ro şi www.mae.ro. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Bucureştean reținut de polițiști după ce a retras bani de pe un card bancar pe care îl găsise

Publicat

atm

Un bucureştean în vârstă de 52 de ani, suspectat că a retras bani de pe un card bancar pe care îl găsise, a fost reţinut de poliţiştii argeşeni şi apoi arestat preventiv.

Potrivit unui comunicat transmis miercuri de Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Argeş, bărbatul este cercetat pentru săvârşirea infracţiunilor de însuşire a bunului găsit, accesul ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.

“Din cercetări s-a stabilit că în ziua de 18 iunie, bărbatul în cauză, împreună cu un alt bărbat, de 31 de ani, tot din Bucureşti, ar fi utilizat un card bancar pentru a retrage mai multe sume de bani de la ATM-uri de pe raza municipiului Piteşti”, se precizează în comunicat.

Bărbatul de 52 de ani a fost prezentat miercuri la Tribunalului Argeş, instanţa dispunând arestarea preventivă pentru 30 de zile.

Poliţiştii le recomandă cetăţenilor să nu ţină în portofel şi datele referitoare la codul PIN al cardurilor bancare sau alte date de autentificare. Din punct de vedere legal, însuşirea unui bun găsit sau ajuns din eroare ori în mod fortuit în posesia altei persoane, care nu îl predă autorităţilor în termen de 10 zile, constituie infracţiune. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate