Connect with us

EVENIMENT

Zeci de copii cu simptome de toxiinfectie alimentară într-o tabără din Lacu Roșu

Publicat

arhiva foto

Aproximativ de 20 de copii aflați în tabără la Lacul Roșu au avut nevoie de îngrijiri medicale, după ce au prezentat simptome de toxiinfecție alimentară.

Potrivit ISU Harghita, mai multe echipaje de salvare au intervenit la o pensiune din Lacul Roșu, după ce mai mulți copii au început să se simtă rău.

Aproximativ 20 de copii prezentau simptome de toxiinfecție alimentară.

UPDATE: Copiii cu vârste cuprinse între 11 și 13 ani au fost sunt evaluați medical de echipajele SAJ și SMURD.

Toți au refuzat deocamdată transportul la spital.

Urmează să se stabilească cu supraveghetorii copiilor, astfel încât să-și asume decizia cu privire la transportul acestora la spital.

Au intervenit trei echipaje, cu ATPVM (autospeciala pentru transport personal și victime multiple) din cadrul Detașamentului de Pompieri Miercurea Ciuc, o ambulanță SMURD și o ambulanță SAJ Gheorgheni.

Copiii se aflau în tabără la Lacu Roșu.

Știre in actualizare

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EDUCATIE

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație

Publicat

sorin cimpeanu
Arhivă foto

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că au rezultat cinci decizii majore în urma consultării dintre Minister și federațiile sindicale reprezentantive, acestea fiind oportune pentru îmbunătățirea textului proiectului Legii învățământului preuniversitar.

Cîmpeanu spune că a avut un dialog „constructiv și responsabil” cu federațiile sindicale reprezentative din învățământ: Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și a agreat, împreună cu reprezentații celor două federații, cinci propuneri de îmbunătățire a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar „România Educată”.

Măsurile agreate se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern.

Una dintre măsuri este posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională.

„Această posibilitate se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce rol va avea evaluarea nanțională

Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD.

Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii”, spune Cîmpeanu, pe Facebook.

Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.

Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: O altă măsură, referitoare la Bacalaureat

O a doua măsură se referă la examenul național de bacalaureat, fiind agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat.

„Structura probei de limba romana va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică.

Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematica, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).

Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.

Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce modalitate a fost prezentată

A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă!

Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc.

Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale”, a transmis ministrul Educației.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Când va fi implementat Bacalaureatul în noua formă

Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.

A treia măsură privește asumarea filierei la nivel liceal care este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).

„Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.

Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce a mai spus Sorin Cîmpeanu

Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai”, a mai spus Cîmpeanu.

A patra măsură: Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ.

„Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară.

Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.

Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Cum se va putea face schimbarea

Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației.

Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii”, arată ministrul Educației.

A cincea măsură îi privește pe elevii cu CES.

„În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce instrumente metodologice vor fi elaborate

Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică.

În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată.

Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive”, arată Sorin Cîmpeanu,

Marți, 23 august, începând cu ora 10.00 Ministerul Educației va continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educată.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EVENIMENT

Teribil accident pe DN 28A, în județul Iași. Două persoane și-au pierdut viața

Publicat

accident general nou 1
Arhivă foto

Un accident mortal a avut loc, vineri dimineață pe DN 28A, în județul Iași. Două persoane și-au pierdut viața după impactul dintre un motociclu și o autoutilitară.

Potrivit IPJ Iași, la data de 19 august 2022, în jurul orei 05.00, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Pașcani au fost sesizați despre un accident rutier, soldat cu victime omenești, produs pe DN 28A, în afara localității Gâștești.

Din cercetările efectuate până în prezent, s-a constatat faptul că în accident au fost implicate un motociclu și o autoutilitară, iar în urma impactului cele două persoane care se aflau pe motociclu au decedat.

Conducătorul autoutilitarei a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind negativ.

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, iar cercetările sunt continuate.

Citește mai departe

EVENIMENT

Impact între un utilaj agricol și o mașină, în județul Brașov. Două persoane au fost rănite

Publicat

nou politia accident general scaled e1650044190319
Arhivă foto

Un accident rutier a avut loc, vineri dimineață pe DN 1, în județul Brașov. Două persoane au fost rănite după impactul dintre un utilaj agricol și o mașină.

Potrivit IPJ Brașov, accidentul rutier s-a produs pe DN1, la km 231 + 400 m, la ieșirea din municipiul Făgăraș către municipiul Brașov.

În eveniment au fost implicate un autoturism și un utilaj agricol.

În urma producerii accidentului rutier au rezultat două victime, care au fost transportate la spital, pentru investigații medicale.

La testarea conducătorilor auto din punct de vedere al prezenței alcoolului în aerul expirat rezultatul a fost 0.

Polițiștii efectuează cercetări pentru a stabili cu exactitate cauzele și împrejurările producerii accidentului rutier.

Traficul se desfășoară alternativ.

Stire in actualizare

Citește mai departe

EVENIMENT

Restricţii de trafic în Capitală, pentru sărbătorirea Zilei medicinii militare

Publicat

masina politie.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

Brigada Rutieră a anunţat instituirea de restricţii de circulaţie, vineri, pe mai multe artere din Capitală cu ocazia organizării unui ceremonial militar cu depuneri de coroane de flori pentru sărbătorirea Zilei medicinii militare.

Pentru buna desfăşurare a evenimentului, vor fi impuse restricţii de circulaţie, pe următoarele artere rutiere:

– în intervalul orar 09,30 – 11,00, pe banda II de circulaţie, pe Splaiul Independenţei, sensul de mers dinspre Bd. Eroilor către Piaţa Operei;

– în intervalul orar 09,00 – 11,00, pe breteaua din intersecţia Splaiul Independenţei cu Bd. Eroilor Sanitari;

– banda I de circulaţie a Bd. Eroilor Sanitari, sensul de deplasare dinspre Piaţa Operei către Bd. Eroilor.

Pentru momentul defilării gărzii de onoare, circulaţia rutieră va fi oprită timp de 5 minute, în intervalul orar 10,15 – 10,45, în Piaţa Operei, precum şi pe Splaiul Independenţei, pe sensul de mers dinspre Bd. Eroilor către Piaţa Operei. Agerpres

Citește mai departe