Connect with us

ACTUALITATE

Zeci de localuri verificate, sute de mașini controlate, zeci de amenzi, bilanțul unei acțiuni ample a polițiștilor din Botoșani

Publicat

razie 3 e1660637629678 800x600.jpeg

Polițiștii botoșăneni au continuat, luni,seria activităților de  prevenire, descurajare și combatere a faptelor cu risc social, fiind asigurate măsuri pentru menținerea ordinii și siguranței publice.

Astfel, în cadrul activităților desfășurate pe raza întregului județ, au fost legitimate peste 350 de persoane, au fost controlate aproximativ 200 de autovehicule, totodată fiind verificate 38 de localuri publice.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate  82 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de peste 61.000 de lei.

 

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

ACTUALITATE

Bătaie în plină stradă la Zlatna, în care au fost implicați 4 bărbați. Un agresor a fost reținut de polițiști

Publicat

politie alba24 1000x600.jpg

Polițiștii din Zlatna au reșinut, pentru 24 de ore, un bărbat de 45 de ani, din Zlatna. Acesta este cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de lovire sau alte violențe, distrugere și tulburarea ordinii și liniștii publice.

Acesta a fost implicat într-un scandal produs pe Strada Mărășești, în după amiaza zilei de 23 septembrie 2022.

Potrivit polițiștilor, bărbatul din Zlatna era sub influența băuturilor alcoolice și, pe fondul unor discuții contradictorii avute cu doi bărbați de 45 și 34 de ani, din Alba Iulia, respectiv Galda de Jos, i-ar fi…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ce aveți de făcut când vreți un credit? Sfaturi practice

Publicat

Consumatorii trebuie să urmărească, în mod activ, să le fie respectate drepturile prin contractele de creditare dacă vor să obţină rapid bani de la o Instituţie Financiară Nebancară (IFN), să citească integral contractele şi să se asigure că au înţeles, clar, condiţiile, avertizează directorul general al ANPC, Paul Anghel, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Acesta precizează că înainte de semnarea contractului de credit, trebuie efectuate comparaţii între mai multe oferte de credit şi subliniază totodată că important este costul creditului şi nu neapărat uşurinţa în a obţine împrumutul.

În context, Paul Anghel arată că cerinţele şi documentaţia de credit pot fi mai simplificate la Instituţiile Financiare Nebancare, însă costurile creditelor oferite de bănci sunt mult mai mici în comparaţie cu IFN-urile.

 

Ce aveți de făcut când vreți un credit? Sfaturi practice: Cerinţele şi documentaţia de credit pot fi mai simplificate la IFN-uri

„Costurile creditelor oferite de bănci sunt mult mai mici în comparaţie cu IFN-urile. Nu toate IFN-urile au costurile la fel! Recomandarea este ca un client care doreşte să acceseze un credit să analizeze Dobânda Anuală Efectivă (DAE) înainte de semnarea contractului de credit pentru a nu plăti costuri prea mari şi să efectueze comparaţii între mai multe oferte de credit (…). Cerinţele şi documentaţia de credit pot fi mai simplificate la IFN-uri, însă ceea ce contează nu este rapiditatea/uşurinţa cu care obţineţi creditul, ci costul creditului să fie mai redus şi dumneavoastră să aveţi capacitatea de a rambursa împrumutul cât mai uşor”, a precizat Paul Anghel, pe pagina de socializare.

Potrivit reprezentantului ANPC, băncile sunt mult mai bine legiferate şi reglementate în comparaţie cu IFN-urile.

„O bancă are funcţionalităţi mult mai complexe în comparaţie cu un IFN care acordă credite. Banca este o entitate a cărei activitate constă în principal în atragerea de depozite sau de alte fonduri de la public, acordarea de credite, servicii de plăţi, emiterea de garanţii şi asumarea de angajamente, tranzacţionarea în cont propriu şi/sau pe cont propriu în condiţiile legii, emitere şi administrare mijloace de plată etc.”, precizează directorul general al ANPC.

În aceste condiţii, Anghel recomandă consumatorilor să citească contractul de credit înainte de semnare şi să pună întrebări acolo unde sunt termeni neclari. De asemenea, clienţii trebuie să realizeze o analiză pertinentă a capacităţii de rambursare a creditului.

Ce aveți de făcut când vreți un credit? Sfaturi practice: pe parcursul derulării unui credit pot să apară riscuri legate de creşterea dobânzii

Totodată, Anghel atrage atenţia că pe parcursul derulării unui credit pot să apară riscuri legate de creşterea dobânzii dacă dobânda este variabilă, privind cursul de schimb şi de incapacitate de plată din cauza pierderii/ reducerii veniturilor.

„Citiţi cu atenţie informaţiile privind dobânzile penalizatoare din contracte. Şi atenţie la creditele fără dobândă în prima etapă, este posibil ca ulterior să constataţi că aveţi mai mult de plătit”, subliniază oficialul ANPC.

De asemenea, cei care doresc obţinerea unui credit de la un IFN, trebuie să verifice dacă în contract este precizat corect costul total al creditului, suma totală pe care trebuie să o ramburseze, dar şi dacă este menţionată valoarea dobânzii, dobânda penalizatoare şi dobânda aferentă reeşalonării plătită în avans. Consumatorii trebuie să se asigure că dobânda penalizatoare nu este mai mare de 3 puncte procentuale peste dobânda curentă şi că în contractul de credit nu există informaţii contradictorii.

Potenţialii clienţi ar trebui să verifice dacă în contract sunt menţionate alte comisioane decât cele permise de lege (comision de analiză dosar, comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent, compensaţie în cazul rambursării anticipate, costuri aferente asigurărilor şi, după caz, dobânda penalizatoare, alte costuri percepute de terţi, precum şi un comision unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor), dacă se specifică clar şi concis dreptul de rambursare anticipată şi dacă există procedură clară de rambursare anticipată parţială sau totală şi să solicite un exemplu de calcul DAE reprezentativ.

Ce aveți de făcut când vreți un credit? Sfaturi practice: este important să fie solicitat graficul de rambursare

Atunci când se are în vedere contractarea unui credit este important să fie solicitat graficul de rambursare în anuităţi egale sau rate descrescătoare, iar clienţii nu trebuie să ofere comisionul de administrare în avans şi în totalitate.

Alte sfaturi ale directorului general de la Protecţia Consumatorilor se referă la solicitarea unui document care dovedeşte stingerea obligaţiilor contractuale. În plus, clienţii ar trebui să se asigure că la un credit de 60 de luni nu plătesc 59 de luni doar dobânda, după care, în ultima lună, trebuie să restituie suma împrumutată.

În postarea sa, Paul Anghel face referire la o cercetare de piaţă care a arătat că 60% dintre debitori nu cunosc diferenţa dintre o bancă şi o instituţie financiară nebancară (IFN). De asemenea, aceeaşi cercetare a evidenţiat că 2 din 5 români nu au acces la produse şi servicii financiare iar nivelul de utilizare a serviciilor financiare de bază este cel mai scăzut din Europa.

Ce aveți de făcut când vreți un credit? Sfaturi practice: exemple de niveluri ale dobânzilor la credite oferite de bănci

Acesta oferă şi exemple de niveluri ale dobânzilor la credite oferite de bănci, valabile în iulie. Acestea variază de la 3,81% pentru un credit ipotecar nou contractat, în euro, la 5,5% pentru un împrumut ipotecar în lei, 5,49% pentru un credit de consum în euro şi 10,96% pentru un credit de consum în lei.

„Toate sfaturile de mai sus reflectă, în principal, legislaţia deja aplicabilă. Astfel, nu este suficient pentru cei care vor să obţină un credit de la un IFN să se bazeze pe faptul că drepturile le vor fi respectate, din cauză că aşa prevede legea. Consumatorii trebuie să urmărească, în mod activ, să le fie respectate drepturile. Iar cel mai uşor mod de a începe, este să citească integral contractele, asigurându-se că au înţeles, clar, condiţiile de creditare”, a mai arătat Paul Anghel, în postarea sa pe reţeaua de socializare.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Furt la Alba Iulia, reclamat de o tânără. Suspectul, prins într-un autobuz

Publicat

politie sursa alba24 1000x600.jpg

Polițiștii de ordine publică din Alba Iulia au intervenit la un incident produs pe Bulevardul Transilvaniei din municipiu. 

O tânără a sunat la 112 și a reclamat că i s-a furat o boxă audio portabilă, în valoare de 800 de lei.

În urma cercetărilor efectuate, polițiștii au identificat, într-un mijloc de transport în comun, un bărbat de 32 de ani, din Alba Iulia, care este bănuit de săvârșirea furtului.

De altfel, asupra sa a fost găsită boxa sustrasă.

Boxa a fost restituită păgubitei, iar, față debărbat, cercetările sunt continuate sub…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO. Povestea primului restaurantului AFRICAN din Cluj. Pela a venit la studii: Nu m-am gândit că voi avea propria afacere

Publicat

whatsapp image 2022 09 24 at 10.15.42 pm 1 e1664046996247.jpeg

PelPenn este primul restaurant cu tematică africană ce s-a deschis la Cluj-Napoca începând din luna iunie a anului 2022, la inițiativa a doi prieteni veniți din Camerun în Ardeal. Ea a terminat studiile la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor (FSEGA), el e fotbalist ajuns în Cluj anul trecut, iar deschiderea unui restaurant nu a fost niciodată în plan.

„În copilărie găteam pentru frații mei. În timpul pandemiei m-am apucat să vând mâncare pe internet, găteam și trimiteam comenzile mai departe. Era un fel de bucătărie online. Am făcut masterul la FSEGA și în vara asta am…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe