Connect with us

EDUCATIE

A fost APROBAT noul calendar al examenului de Bacalaureat 2019-2020. Când au loc înscrierile, probele și când se afișează rezultatele finale

Publicat



Calendarul examenului de Bacalaureat a fost aprobat prin ordin al ministrului Educaţiei şi Cercetării, prima probă, cea la Limba şi literatura română, urmând să aibă loc pe 22 iunie, informează un comunicat remis luni presei de MEC.

Înscrierile sunt programate în perioada 3 – 10 iunie, iar între 11 şi 17 iunie – echivalarea şi recunoaşterea competenţelor lingvistice şi digitale.

Citește și BACALAUREAT 2020: REGULI pentru probele scrise care încep LUNI. Ce le este interzis candidaților

Elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine pe 23 iunie proba la Limba şi literatura maternă – proba E b) – proba scrisă.

În data de 24 iunie va avea loc Proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă, iar pe 25 iunie proba la alegere a profilului şi a specializării – proba E d) – proba scrisă.

Rezultatele vor fi afişate pe 30 iunie, până la ora 12,00.

Contestaţiile vor putea fi depuse pe 30 iunie, în intervalul orar 16,00 – 20,00, şi pe 1 iulie între 8,00 – 12,00.

Rezultatele finale după rezolvarea contestaţiilor vor fi afişate pe 5 iulie.

Potrivit comunicatului de presă, ordinul de ministru urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

În contextul epidemiologic actual, conform ordinului, se consideră centru de examen unitatea de învăţământ la care s-au înscris cel puţin 30 de candidaţi proveniţi din seria curentă şi/sau din seriile anterioare.

Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a fi centru de examen sunt următoarele: organizarea sălilor de examen să se realizeze astfel încât în fiecare candidaţii să fie repartizaţi la o distanţă de minimum 2 metri unul faţă de celălalt stânga/dreapta – faţă/spate; sălile de examen şi sălile în care îşi desfăşoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeaşi clădire; sălile deţin sisteme de supraveghere audio-video.

“Până la data de 8 iunie 2020, Comisia judeţeană de bacalaureat/a municipiului Bucureşti va nominaliza centrele de examen dintre unităţile de învăţământ care îndeplinesc condiţiile enumerate mai sus şi centrele zonale de evaluare, precum şi unităţile de învăţământ arondate acestora. Centrele zonale de evaluare se organizează pentru minimum 500 de candidaţi şi maximum 1.000 de candidaţi”, afirmă aceeaşi sursă.

Procedură specială pentru elevii aflați în izolare sau conformați cu coronavirus

MEC precizează că elevii care se află în izolare sau cei confirmaţi pozitiv cu noul coronavirus, dar şi cei care au diferite afecţiuni cronice sau cei care prezintă un risc crescut de infecţie/de a dezvolta complicaţii asociate infecţiei SARS-CoV-2 vor susţine probele pentru examenul naţional de Bacalaureat conform unei proceduri speciale, elaborate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Sănătăţii.

“Pentru examenul naţional de Bacalaureat, supravegherea probelor scrise va fi asigurată, pentru fiecare sală de examen, de minimum un profesor asistent. Comisiile judeţene de bacalaureat/a municipiului Bucureşti, comisiile de bacalaureat din centrele de examen, comisiile de bacalaureat din centrele zonale de evaluare, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de contestaţii au obligaţia aplicării întocmai a tuturor procedurilor referitoare la asigurarea securităţii igienico-sanitare a elevilor şi a întregului personal implicat în desfăşurarea examenului naţional de Bacalaureat”, se mai arată în comunicatul de presă. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EDUCATIE

Elevii de clasa a VI-a susţin proba la Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării naţionale

Publicat

examen

Elevii claselor a VI-a susţin, miercuri, prima probă scrisă – cea la Limbă şi comunicare – din cadrul Evaluării naţionale.

Următoarea probă, cea la Matematică şi Ştiinţele naturii, are loc joi.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, cele două teste vizează evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscrişi în clasa a VI-a la începutul anului şcolar.

Elevii de clasa a VI-a susţin proba la Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării naţionale. Calendar

Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a / EN IV) are următorul calendar – Limba română (18 mai), Matematică (19 mai) şi Limba maternă (20 mai).

Probele scrise la Limba română şi Limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a (EN II) sunt programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susţinute în data de 26 mai. Proba de Matematică este programată în data de 27 mai, în timp ce proba de Limba română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în data de 28 mai.

Elevii de clasa a VI-a susţin proba la Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării naţionale cu PREZENȚĂ FIZICĂ

“Toate probele se susţin cu prezenţă fizică, indiferent de scenariile în care se află unităţile de învăţământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, afirmă sursa citată.

Conform aceleiaşi surse, testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale şi trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea naţională la clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea naţională la clasa a IV-a şi la clasa a VI-a.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test.

“Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”, precizează Ministerul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Evaluările naționale la clasele a VI-a, a IV-a și a II-a încep miercuri cu prezența fizică a elevilor

Publicat

copii elevi scoala clasa
Arhivă Foto

Miercuri încep evaluările naționale de la finalul claselor a VI-a, a IV-a și II-a. Probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ, a anunțat Ministerul Educației.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, prima probă scrisă, de limbă și comunicare, se adresează elevilor din clasele a VI-a și începe miercuri. Următoarea probă, la matematică și științele naturii, are loc joi.

„Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar”, a transmis ministerul.

Evaluarea la clasa a IV-a se desfășoară după următorul următorul calendar: limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).

Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a sunt programate în 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în 26 mai, iar proba de matematică este programată în 27 mai. Proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.

„Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, a mai informat Ministerul Educației.

Conform acestuia, testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și au un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării testelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a IV-a și a VI-a.

Corectarea testelor se va face în școli în cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Ministerul anunță că rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea vor fi valorificate strict la nivelul școlii prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, și prin informarea elevilor și a părinților.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii din Iași se reîntorc la școală. Cele 110 unităţi de învăţământ preuniversitar din municipiu intră în scenariul verde

Publicat

Elevii care învaţă în municipiul Iaşi vor începe, de luni, să înveţe în scenariul verde, decizia fiind adoptată în şedinţa de vineri a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi, pentru prima dată de la începutul anului.

Decizia ca 110 de instituţii din învăţământul preuniversitar din municipiul Iaşi să treacă în scenariul verde de predare a fost luată întrucât rata de incidenţă cumulată a cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2 în ultimele 14 zile este de sub 1 la 1.000 de locuitori, respectiv, de 0,81 la mia de locuitori cât a fost la nivelul zilei de joi, 6 mai.

“Scenariul verde” sau “scenariul 1” presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

Potrivit reglementărilor în vigoare, scenariul de funcţionare poate fi modificat săptămânal în funcţie de evoluţia epidemiologică de la nivelul unităţii administrativ-teritoriale.

“Reînceperea în condiţii cât se poate de apropiate de normalitate a cursurilor în învăţământul preuniversitar este un motiv de bucurie pentru toţi elevii, care abia aşteaptă să continue deprinderea de noi cunoştinţe din toate materiile studiate.

Îi asigur de suportul meu pe toţi copiii, elevii, profesorii şi părinţii care trăiesc emoţiile fiecărei zile de şcoală. Ca şi până acum, vom lua toate măsurile necesare pentru bunul mers al şcolii, de la asigurarea de curse speciale pentru preşcolari şi elevi şi a măsurilor de distanţare şi dezinfecţie în mijloacele de transport public la fluidizarea traficului rutier şi asigurarea pazei şi ordinii publice în vecinătatea unităţilor de învăţământ”, spune primarul Mihai Chirica, prin intermediul unui comunicat de presă.

Edilul a dat asigurări că începând de luni toate cadrele medicale şcolare vor fi prezente în unităţile de învăţământ şi atrage atenţia că deşi rata de infectare a scăzut, pandemia nu s-a încheiat.

“Rata de infectare în oraşul nostru are o tendinţă de scădere, dar – atenţie! – pandemia nu s-a încheiat!

Prin urmare, este limpede că un ritm susţinut de vaccinare şi respectarea normelor de siguranţă sanitară sunt calea de a reveni la normalitate.

În aceste condiţii, îi rog pe toţi ieşenii să menţină acelaşi respect pentru sănătatea comunităţii, ca o garanţie a reîntoarcerii la deprinderile fireşti de care avem atâta nevoie. Iar dacă acest an şcolar a fost în mare măsură afectat de pandemie, sper ca măcar finalul acestuia să se încadreze în firescul pe care ni-l dorim cu toţii.

Încă o dată, le urez succes tuturor copiilor la reîntoarcerea la şcoală, profesorilor şi părinţilor le doresc multă putere şi răbdare, asigurându-i pe toţi că municipalitatea va fi mereu un susţinător al educaţiei ieşene.Şcoala are prioritate!”, a mai declarat primarul Mihai Chirica. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii află peste două săptămâni dacă se pot întoarce cu toții la școală. În ce condiții se fac cursuri cu prezență fizică

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este optimist că elevii vor putea să termine semestrul al doilea al anului școlar în bănci. Sunt două condiții: scăderea ratei de infectare și o vaccinare de succes. Analiza se va face peste două săptămâni.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus, miercuri seara, la Digi 24, că aproape 2 milioane de copii au putut merge la școală miercuri.

Este vorba de elevii din învățământul primar și de preșcolari, precum și de elevii din clasele a cincea, a șasea, a șaptea, a noua, a zecea și a unsprezecea din localitățile care au rată de infectare mai mică de 1 la mie, adică din peste 2.000 de localități: „Luni (lunea viitoare – n.r.) vor reveni la școală toți elevii claselor terminale și clasele terminale din învățământul profesional și liceal, alți 370.000 de elevi. Se vor apropia de 2,4 milioane de elevi care pot reveni la școală cu prezență fizică în aceste zile”.

Ministrul speră ca și ceilalți elevi să revină în bănci.

Analiza se va face în două săptămâni și ar urma să confirme trendul descrescător epidemiologic și mersul vacinării.

„Ministerul Educației își dorește să poată formula propunerea de deschidere cu prezență fizică a tuturor școlilor. Peste două săptămâni vom face această analiză”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În aceste condiții, de scădere a ritmului de infectare și a creșterii ratei de vaccinare, rămân încă 5 săptămâni de școală.

Sorin Cîmpeanu este mulțumit de colaborarea cu ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, și este optimist în privința întoarcerii elevilor la clase:

„Trebuie să recunosc că doamna ministrul Mihăilă a dovedit o înțelegere conformă sistemului de educație, pentru că ordinul comun este cel care a făcut posibilă prezența la școală în acest fel încă de astăzi (miercuri -n.r). S-a renunțat la înjumătățirea claselor terminale, un lucru foarte important, s-a permis prezența elevilor din școlile speciale (…).

A înțeles și iată de astăzi toți acești copii au putut merge școală și a înțeles importanța orelor remediale și ordinul comun permite prezența, indiferent de clasă și de scenariu, a tuturor elevilor înscriși în programul național de ore remediale.

Nu știm nici că da, nici că nu (va scădea atât de mult infectarea cu SARS-CoV-2 în țară – n.r.), dar am dreptul să sper, am dreptul să îmi doresc această scădere și am spus că dacă se va confirma această scădere, Ministerul Educației va face această propunere”.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate