Connect with us

ACTUALITATE

Ai un apartament de închiriat? Cum vrea ANAF să schimbe procedurile și ce trebuie să faci

Publicat

chirie
Ai un apartament de închiriat? Fiscul vrea să schimbe regulile după care poți face acest lucru. ANAF a supus dezbaterii publice un proiect de ordin pentru aprobarea procedurii de înregistrare a contractelor de locaţiune, precum şi modelul şi conţinutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune”. Ceva mai multă birocrație și reintroducerea obligativității de a anunța contractul în 30 de zile sunt doar câteva noutăți.

Conform proiectului, contractele de locaţiune încheiate prin înscris sub semnătură privată pot fi înregistrate la organele fiscale centrale, din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Organul fiscal central competent este:

a) organul fiscal central în a cărui evidenţă locatorul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii;

b) organul fiscal central în a cărui rază teritorială locatorul, persoană fizică rezidentă, are domiciliul fiscal, potrivit legii;

c) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află bunul care face obiectul contractului de locaţiune – în cazul persoanelor fizice nerezidente.

Pentru înregistrarea contractului de locaţiune, locatorul depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune”, prevăzută în Anexa nr.2 la ordin, denumită, în continuare, cerere, însoţită de o copie a contractului de locaţiune.

Conformitatea copiei cu originalul se efectuează de către locator prin înscrierea menţiunii ”conform cu originalul” şi prin semnătura acestuia. Cererea se completează în două exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se păstrează de către locator.

Cererea, însoţită de copia contractulului de locaţiune se depune direct la registratura organului fiscal central competent sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Modificarea sau încetarea contractului de locaţiune pot fi înregistrate, de locator, la organul fiscal central competent, prin depunerea cererii, având bifată în formular căsuţa „Modificare” sau „Încetare”, după caz, însoţită de documentele justificative.

Data înregistrării contractului de locaţiune, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia, este data înregistrării cererii la organul fiscal central competent, sau data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic de confirmare, după caz.

Dovada înregistrării la organul fiscal central competent a contractului de locaţiune, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia este: a) copia cererii având înscrise numărul şi data înregistrării la organul fiscal – pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent; b) copia cererii, însoţită de mesajul electronic de confirmare – pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

Cererea şi documentele depuse de locator în format hârtie se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului, iar formatul electronic în arhiva de documente electronice.

Organul fiscal central competent organizează evidenţa contractelor de locaţiune, în Registrul contractelor de locaţiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.

Înregistrarea în Registrul contractelor de locaţiune, se efectuează în maximum 5 zile de la data depunerii cererii. Registrul contractelor de locaţiune se gestionează la nivelul organelor fiscale centrale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

Obligativitatea proprietarilor de imobile de a înregistra la organul fiscal, în termen de 30 de zile, contractele de închiriere, fusese eliminată începând cu data de 23 martie 2018, când a intrat în vigoare OUG 18/2018.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Deșeuri periculoase descoperite și indisponibilizate de polițiștii din Botoșani

Publicat

deșeuri periculoase descoperite și indisponibilizate de polițiștii din botoșani

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi, Substanțe Periculoase au desfășurat, marți,  o acțiune pentru verificarea respectării legislației privind gestionarea deșeurilor și substanțelor periculoase, urmărind prevenirea riscurilor pentru sănătatea publică și mediu, pe raza județului Botoșani.

În cadrul controalelor, la punctul de lucru al unei societăți comerciale din orașul Bucecea, au fost descoperite 50 de litri și 5 kilograme…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tânăr de 25 de ani, din comuna Ripiceni, dus cu escortă la locul de detenție

Publicat

tânăr de 25 de ani, din comuna ripiceni, dus cu

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului de Investigații Criminale și Postului de Poliție Ripiceni au identificat, marți, un tânăr, de 25 de ani, din comuna Ripiceni, pe numele căruia era emis de către Judecătoria Săveni, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea.

 Acesta a fost condamnat la 1 an și 4 luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

 Bărbatul a fost identificat la domiciliul din localitatea Ripiceni și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Titularizare 2025: Rata de promovare la nivelul județului Botoșani a crescut după contestații

Publicat

titularizare 2025: rata de promovare la nivelul județului botoșani a

Publicitate

În urma reevaluării lucrărilor contestate la proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar, rata de promovare la nivelul județului Botoșani a crescut la 44,6%, cu 2,9% față de cea inițială (41,7%).

Anul acesta, la nivelul județului Botoșani, numărul total al contestațiilor depuse a fost de 136În cazul a 135 contestații (0,99 %), notele au fost modificate astfel:…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Medicii cer stoparea internărilor inutile: Accent pe consultații ambulatorii și prevenție înainte de spitalizare

Publicat

medicii cer stoparea internărilor inutile: accent pe consultații ambulatorii și

Publicitate

Asociația Profesională a Medicilor de Ambulator (APMA) susține reforma sistemului de sănătate din România, propunând reducerea internărilor inutile și orientarea serviciilor medicale către medicina prespitalicească, scrie alba24.ro.

Reprezentanții APMA au avut, marți, o întâlnire cu președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Horațiu Moldovan, pentru a discuta propuneri menite să reducă numărul internărilor nenecesare…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe