Connect with us

ECONOMIE

Sprijin în valoare de 358 milioane euro pentru IMM-urile din România afectate de pandemie

Publicat

bani

Comisia Europeană a aprobat o schemă românească în valoare de 358 de milioane de euro pentru a sprijini întreprinderile mici și mijlocii afectate de pandemie și de măsurile restrictive din ultima perioadă.

Potrivit unui comunicat al CE, sprijinul public a fost aprobat în temeiul cadrului temporar privind ajutoarele de stat. Astfel, ajutorul va fi acordat sub formă de subvenții directe pentru investiții în activități productive, până la o sumă maximă de 1 milion de euro pe beneficiar.

Citește și: IMM-urile din domeniul agriculturii vor primi între 5.000 și 120.000 de euro – proiect

Schema va fi deschisă IMM-urilor care își desfășoară activitatea în sectoarele afectate de epidemia de coronavirus, precum industria prelucrătoare, construcțiile, comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, transportul și depozitarea.

Pentru a fi eligibile, firmele trebuie să fi fost înființate în România până la 31 decembrie 2018 și trebuie să fi înregistrat profituri din exploatare pe parcursul anului 2019.

„Se preconizează că schema va aduce beneficii unui număr de 4.000 de societăți. Comisia a constatat că schema românească respectă condițiile prevăzute în cadrul temporar.

În special, ajutorul nu va depăși 1,8 milioane EUR per beneficiar și se acordă până la 31 decembrie 2021.

Comisia a concluzionat că măsura este necesară, adecvată și proporțională pentru a remedia o perturbare gravă a economiei unui stat membru, în conformitate cu articolul 107 alineatul (3) litera (b) din TFUE și cu condițiile prevăzute în cadrul temporar”, a transmis CE.
(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ECONOMIE

ASF a sancţionat compania de asigurări Euroins cu amendă de peste 300.000 de lei

Publicat

Arhivă foto

ASF a sancţionat compania de asigurări Euroins cu amendă de 309.400 lei pentru întârzierea soluţionării cererilor de despăgubire şi a plăţilor datorate clienţilor.

Potrivit anunţului ASF, firma a fost sancţionată pentru încălcarea prevederilor art. 21 alin. 4, alin. 1 şi alin.5 din Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie, cu modificările şi completările ulterioare, relatează ZF.

Art. 21. – Soluţionarea cererii de despăgubire

(1) În termen de 30 de zile de la data înaintării cererii de despăgubire de către asigurat ori de către partea prejudiciată, asigurătorul RCA este obligat: a) fie să răspundă cererii părţii solicitante, formulând în scris o ofertă de despăgubire justificată, transmisă cu confirmare de primire, în cazul în care se dovedeşte răspunderea asiguratului în producerea riscurilor acoperite prin asigurarea RCA, iar prejudiciul a fost cuantificat; b) fie să notifice părţii prejudiciate în scris, cu confirmare de primire, motivele pentru care nu a aprobat, în totalitate sau parţial, pretenţiile de despăgubire.

(4) Despăgubirea se plăteşte de către asigurătorul RCA în termen de 10 zile de la data acceptării ofertei de despăgubire prevăzută la alin. (1) lit. a) sau de la data la care asigurătorul RCA a primit o hotărâre judecătorească definitivă sau acordul entităţii de soluţionare a litigiului cu privire la suma de despăgubire pe care este obligat să o plătească.

Documentele care stau la baza cererii de despăgubire sunt stabilite prin reglementări ale A.S.F.

(5) Dacă asigurătorul RCA nu îşi îndeplineşte obligaţiile în termenul prevăzut la alin. (4) sau şi le îndeplineşte defectuos, inclusiv dacă diminuează nejustificat despăgubirea sau întârzie achitarea despăgubirii, acesta este obligat la plata unor penalităţi de 0,2% pe zi de întârziere calculate la nivelul sumei de despăgubire cuvenită sau la diferenţa de sumă neachitată. Plata penalităţilor se face odată cu plata despăgubirii.

Euroins conduce topul companiilor de asigurări după valoarea despăgubirilor plătite pe zona asigurărilor generale, cu peste 1 mld. lei în primele nouă luni din 2022, în creştere cu 27,2%.

După plata despăgubirilor, compania a rămas cu 842 mil. lei de gestionat în vederea acoperirii rezervelor tehnice, cedarea în reasigurare şi acoperirea cheltuielilor administrative.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ECONOMIE

Guvernul a aprobat schema de reducere a accizei pentru motorina utilizată în agricultură

Publicat

tractor.jpg

Guvernul a aprobat în ședința desfășurată joi, 26 ianuarie 2023, schema de reducere a accizei pentru motorina utilizată în agricultură. Astfel, în 2023, subvenția care se acordă fermierilor ca ajutor de stat, sub formă de rambursare, este de 1,529 lei/litru.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii, Guvernul a aprobat actul normativ care stabilește condițiile pentru acordarea și în acest an a ajutorului de stat fermierilor, prin reducerea accizei pentru motorina utilizată în agricultură.

Pentru anul 2023, subvenția care se acordă fermierilor ca ajutor de stat, sub formă de rambursare, este de 1,529 lei/litru. Pentru acest an, valoarea totală a schemei de ajutor de stat este de 500 de milioane de lei și se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

„Suma alocată asigură achitarea ajutorului de stat determinat la plată și neachitat în ultimul trimestru al anului 2022 de către APIA – Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, precum și plățile aferente anului 2023”, transmite Ministerul Agriculturii.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ECONOMIE

Ministerul de Finanţe a împrumutat joi aproape 8 miliarde de lei de la bănci

Publicat

bani lei
fotografie cu caracter ilustrativ

Ministerul Finanţelor a împrumutat joi, 26 ianuarie 2023, de la bănci aproape 8 miliarde lei prin două licitaţii cu titluri de stat, la randamente de 7,39% şi 7,10% pe an, scrie Ziarul Financiar.

În prima licitaţie, Finanţele au redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2032 şi a împrumutat de la bănci suma de 3,8 miliarde lei, faţă de valoarea nominală de 500 milioane lei, la o dobândă anuală de 7,39%.

La licitaţie au participat opt dealeri primari.

Volumul total al cererii a fost de 4,62 miliarde lei, din care băncile au licitat în nume propriu 4,3 miliarde lei şi 20 milioane lei în contul clienţilor.

Ofertele necompetitive au însumat 287 mil. lei.

Ministerul de Finanţe a împrumutat joi aproape 8 miliarde de lei de la bănci. Volumul total al cererii a fost de 4,82 miliarde lei

Din suma totală adjudecată, băncile au oferit în nume şi cont propriu 3,7 miliarde lei, iar ofertele necompetitive au fost de 125 milioane lei.

Rata cuponului a fost de 8,25%.

La cea de-a doua licitaţie, Ministerul Finanţelor a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2025 şi a împrumutat de la bănci suma de 4,02 miliarde lei, faţă de nivelul de 500 milioane lei programat, la o dobândă anuală de 7,10%.

Volumul total al cererii a fost de 4,82 miliarde lei, din care băncile au licitat în nume propriu 4,70 miliarde lei/, iar ofertele necompetitive au însumat 120 milioane lei.

Din suma totală adjudecată, băncile au oferit în nume şi cont propriu 3,9 miliarde lei.

Rata cuponului a fost de 3,5%, iar randamentul până la maturitate aferent preţului mediu de adjudecare a fost de 7,10%.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ECONOMIE

Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori

Publicat

asoc

400 kilometri de autostradă de 6 miliarde de euro fără „câine de pază”. Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori.

Rolul supervizorului, al dirigintelui de șantier denumit și „consultant”, „inginer FIDIC” sau simplu „inginer”, în implementarea în teren a unui proiect de infrastructură de transport este esențial: se asigură că lucrările puse în operă de constructor sunt conforme și respectă caietul de sarcini, oferta asumată și normativele în vigoare, adică standardele de calitate necesare, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

„Dar CNAIR tergiversează lansarea licitațiilor pentru aceste servicii esențiale ori, în dulcele stil „timpul trece leafa merge”, tărăgănează procedurile de achiziție publice pornite în urmă cu mai bine de un an de zile în unele cazuri. În lipsa consultantului care să fie zilnic pe șantier și să certifice lucrările executate de antreprenor, se lasă liber la abuzuri, „scurtături” și „optimizări” care cresc riscul ca drumul să aibă probleme pe termen lung și cresc artificial profitul constructorului. Contractarea supervizării este urgentă pe cele 7 loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău și Bacău, adică 178 km, unde constructorul a intrat în teren sau este pe cale să înceapă execuția (până) în primăvară. Aceeași situație pe lotul 3 de lângă Buzău și pe cele trei sectoare ale Bacău-Pașcani unde suntem în licitație de lucrări, dar ne așteptăm ca să fie și ele parafate cu antreprenorii până în vară. Mai mult, scandalos este că încă nu avem supervizor pe Autostrada A0 Nord tronsonul 2 (între Corbeanca și Afumați) deși se apropie cu pași rapizi de inaugurare în decembrie 2023! La fel pe 1 (în contestații, probabil vom avea constructor până în vară) și 3 (în procedură semnare contract de lucrări)”, arată sursa citată.

Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori: sectoare aflate în licitație

Potrivit asociației, nu există timp de pierdut nici pe secțiunile de munte ale A1 Sibiu-Pitești unde antreprenorii vor face proiectare în 2023 dar probabil la anul vor pune utilajele la treabă: „Nu trebuie să fii expert să-ți dai seama că ai nevoie de diriginte de șantier pe 68 de kilometri prin creierii munților pe Valea Oltului și Valea Topologului. Nici pe ciotul Holdea-Margina al A1 nu există consultant! Tot în 2024 ar trebui să se înceapă și aici lucrările. Doar aceste exemple de autostrăzi amintite mai sus însumează aproape 400 kilometri și au o valoare contractuală/estimată totală de peste 6 miliarde de euro! Iar din urmă vin noi sectoare aflate în licitație, precum A13 Boița-Făgăraș sau capetele din PNRR ale A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț. Desigur, lor li se adaugă și multe alte proiecte rutiere mai mici și mai puțin mediatizate care nu au supervizor pe șantier”. Mediafax

Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Citește mai departe