Connect with us

LIFESTYLE

Criticul de film Irina Margareta Nistor, invitat de onoare la festivalul pentru copii VRANKINO în Vrancea

Publicat

Criticul de film Irina Margareta Nistor este invitatul de onoare al primei ediţii a festivalului de film pentru copii VRANKINO, care se desfăşoară în 8 şi 9 iunie, la Sala „Balada” din Focşani, a informat Casa de Cultură Odobeşti.

„Scopul festivalului VRANKINO este familiarizarea celor mici cu lumea filmului şi aducerea acestora la sala de cinema, unde poate avea loc un exerciţiu civilizat de adaptare a copilului la întâlnirea cu lumea, în afara familiei. Nu în ultimul rând, este ocazia de a le oferi celor mici o alternativă la smartphone-ul pe care, din varii motive, copiii îl primesc din partea părinţilor de la o vârstă fragedă”, a precizat directorul Casei de Cultură Odobeşti, Romeo-Valentin Muscă.

Manifestarea, în cadrul căreia vor fi difuzate filme pentru copii cu vârste cuprinse între 4 şi 12 ani, face parte dintr-un program de formare a elevilor desfăşurat de Casa de Cultură Odobeşti în parteneriat cu mai multe instituţii de învăţâmânt din judeţ, care îşi propune difuzarea de filme inspirate din romane celebre sau ecranizări ale unor romane din programa şcolară, astfel încât elevii care nu citesc romanele respective să le poată viziona măcar ecranizarea.

Festivalul VRANKINO este organizat de Casa de Cultură Odobeşti, cu sprijinul Primăriei şi al Consiliului Local Odobeşti, în colaborare cu Ansamblul Folcloric „Ţara Vrancei”. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

53% dintre români – de acord ca alegerile europarlamentare să fie comasate cu localele. Sondaj

Publicat

vot

Conform unei cercetări sociologice efectuate la comanda PSD și PNL de către Grupul de Studii Socio-Comportamentale Avangarde și făcută publică miercuri, peste jumătate dintre români, adică 53%, sunt de acord ca alegerile europarlamentare să fie comasate cu alegerile locale.

Pe acelaşi subiect („personal sunteţi de acord ca alegerile europarlamentare să fie comasate cu alegerile locale), 35% dintre respondenţi au susţinut, conform sondajului, că nu sunt de acord ca europarlamentare şi localele să fie comasate, iar alţi 12% au spus că nu pot aprecia cu privire la o astfel de variantă.

Totodată, 66% dintre cei chestionaţi au răspuns afirmativ întrebaţi dacă varianta ca viitorul Guvern al României, care se va forma după alegerile generale, ar trebui să fie alcătuit din partide care împreună să asigure majoritatea constituţională şi stabilitate politică.

La aceeaşi întrebare, 23% dintre intervievaţi au răspuns „nu”, iar alţi 13% că nu pot aprecia.

Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri europarlamentare, 31% dintre cei 45% de respondenţi care au indicat un partid au afirmat că ar vota cu Partidul Social Democrat, 20% cu Partidul Naţional Liberal, 18% cu Alianţa pentru Unirea Românilor, 15% cu Alianţa Dreapta Unită (USR+PMP+FD), 8% cu SOS România, 5% cu Uniunea Democrată Maghiară din România, 2% cu REPER şi 1% cu altele.

Sondajul Avangarde a fost realizat în perioada 19 – 20 februarie pe un eşantion de 950 de subiecţi, prin metoda CATI (telefonic).

Cercetarea sociologică are o marjă de eroare de plus/minus 3,1%. Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

Wine Paris & Vinexpo Paris 2024: Tendințe și oportunități în industria vinurilor și băuturilor spirtoase

Publicat

targ vinuri 9

În perioada 10-12 februarie 2024 la Paris, a avut loc evenimentul dedicat vinurilor și băuturilor spirtoase „Wine Paris &Vinexpo Paris”.

”În perioada 10-12 februarie, Wine Paris &Vinexpo Paris a devenit epicentrul industriei vinurilor și băuturilor spirtoase, transformând provocările economice actuale în oportunități strategice.

Această ediție a consolidat statutul evenimentului nu doar ca un centru vital pentru afaceri, ci și ca o platformă influentă, intensificându-și rolul decisiv în spațiul comercial și politic la nivel global.” ne transmit organizatorii evenimentului.

”Cifre impresionante au marcat acest moment de cotitură, cu un număr de 4.074 de expozanți din 48 de țări producătoare și o creștere cu 53% a expozanților internaționali.

Prezența vizitatorilor a înregistrat o creștere de 14%, ajungând la 41.253 de persoane, din care 41% au fost vizitatori internaționali reprezentând 137 de țări.

Aceste cifre subliniază apelul sporit și amploarea internațională a Wine Paris & Vinexpo Paris.

targ vinuri

Angajamentul Vinexposium (compania organizatoare a evenimentelor Vinexpo din întreaga lume) față de dezvoltarea afacerilor a fost reflectat în creșterea cu 30% a participării principalelor companii cumpărătoare din piețele cheie.

După Franța, cele mai bine reprezentate țări au fost Italia, Belgia, Regatul Unit, Statele Unite și Germania.

Serviciul de matchmaking a atins, de asemenea, un nou prag, cu 10.146 de întâlniri online între producători și cumpărători.” mai adaugă aceștia.

Rodolphe Lameyse, CEO Vinexposium a evidențiat rolul evenimentului ca spațiu strategic în care industria poate vorbi cu o singură voce, împărtăși idei și aborda provocările actuale, având totodată în vedere un viitor sustenabil.

Importanța comerțului internațional și a eforturilor colaborative necesare pentru a gestiona riscurile geo-economice au fost, de asemenea, subliniate.

targ vinuri1

Premiumizarea în industria vinurilor și a băuturilor spirtoase continuă să se manifeste, implicând în principal segmentul super-premium.

Consumatorii din țările dezvoltate devin tot mai orientați spre plăcere și manifestă un interes crescut pentru produse de calitate superioară,
vinuri rare, băuturi spirtoase de înaltă clasă și experiențe de degustare exclusive.

Această tendință este alimentată de dorința de calitate, autenticitate și diferențiere.

În ciuda unei încetiniri generale a consumului de vinuri și băuturi spirtoase, consumatorii tind să descopere noi perspective, dorind să-și stârnească curiozitatea prin explorarea unei game extinse de apelative, soiuri de struguri și zone viticole.

Vinurile din Lumea Nouă devin tot mai populare, câștigând recunoaștere și premii, cum ar fi vinurile americane.

Industria băuturilor spirtoase se află, de asemenea, în plin avânt, cu creșterea continuă a culturii cocktail, popularitatea băuturilor artizanale și a băuturilor gata de băut (RTD), care se extind constant.

targ vinuri3

Segmentul Ready-to-Drink (RTDs) este estimat să crească cu 12% în volum între 2022 și 2027, atingând un total de 40 de miliarde de dolari până în 2027 (sursa: IWSR).

Fiecare actor din industrie este afectat de schimbările climatice.

Pe măsură ce țări precum Italia, Franța, Australia și Chile își văd recoltele afectate de inundații, incendii de vegetație și variații de temperatură, țările nordice precum Suedia și Regatul Unit câștigă teren.

Industria vinurilor și a băuturilor spirtoase rămâne puternic dependentă de condițiile meteorologice și climatice, cu calitatea și consistența recoltelor sub amenințarea schimbărilor imprevizibile ale mediului înconjurător.

Chestiunile geopolitice, cum ar fi tensiunile comerciale și conflictele, continuă să influențeze fluxurile de comerț internațional.

În timp ce Statele Unite și China rămân mari jucători în acest peisaj, schimbările în politicile comerciale și alianțele internaționale au un impact semnificativ asupra producției, exporturilor și consumului global de vinuri și băuturi spirtoase.

targ vinuri4

Pe măsură ce industria se adaptează la aceste provocări, inovația și sustenabilitatea devin elemente cheie pentru viitor.

Investițiile în practici viticole durabile, utilizarea tehnologiei pentru a optimiza procesele de producție și ambalare, precum și dezvoltarea de produse  inovatoare care răspund la nevoile consumatorilor moderni sunt factori critici în menținerea competitivității într-un mediu dinamic.

Wine Paris & Vinexpo Paris 2024 nu doar a reflectat starea actuală a industriei, ci și a oferit un cadru pentru definirea viitorului acesteia.

Un eveniment important al industriei alflat ”doar” la a 5a ediție, care crește însă exponențial.

targ vinuri6

Prezența României a fost nesemnificativă, fără un stand de țară, două crame din Dobrogea, Domeniul Bogdan și Alira, prima la standul de vinuri Bio, a doua în standul companiei mamă Bessa Valley, iar a treia Purcari cu stand separat fiind deja o companie internațională.

Diana Pavelescu

Citește mai departe

EVENIMENT

Maramureş: Oferta turistică şi tradiţiile populare ale judeţului, prezentate la Târgul de Turism al României

Publicat

cj maramures targ turism fb
Sursa foto: Facebook / Consiliul Judeţean Maramureș

Conform unui comunicat de presă transmis vineri de către Consiliul Județean (CJ) Maramureș către AGERPRES, prezentarea tradițiilor și obiceiurilor populare, precum și a ofertei turistice a județului Maramureș la Târgul de Turism al României, ediția de primăvară desfășurată la Romexpo București, a atras atenția și interesul vizitatorilor.

Cea de-a 49-a ediţie a Târgului de Turism al României şi-a deschis oficial porţile joi, 15 februarie.

La deschiderea evenimentului au fost prezenţi preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Ionel Bogdan şi deputatul de Maramureş Florin Alexe, care s-au arătat încântaţi de felul în care standul judeţului reflectă identitatea culturală a acestor locuri.

De asemenea, delegaţia judeţului a avut onoarea de a primi vizita ambasadorului Statului Israel în România, Reuven Azar. Despre Maramureş au vorbit admirativ rapsodul Grigore Leşe şi regizorul britanic Charlie Ottley, un vechi prieten al judeţului.

Participarea la această ediţie este coordonată de către Organizaţia de Management al Destinaţiei Judeţene Maramureş, care are alături în cadrul târgului reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Maramureş, dar şi alţi promotori.

„Ambasadori ai veseliei asociate cântecului şi jocului autentic sunt şi de această dată membrii Ansamblului Folcloric Naţional ‘Transilvania’, a căror reprezentaţii fără cusur atrag sute de spectatori.

Gastronomia tradiţională constituie un alt element prin care judeţul Maramureş se remarcă, astfel că degustările de preparate cu specific local nu lipsesc din programul pregătit de către organizatori.

Cu sprijinul Centrului pentru Promovarea şi Conservarea Culturii Tradiţionale ‘Liviu Borlan’ Maramureş, vizitatorii au ocazia să deguste câteva dintre bucatele prezente în mod curent pe mesele maramureşenilor. Totodată, cei mai pofticioşi dintre aceştia pot să achiziţioneze diverse produse cu specific local de la standul Visit Maramureş”, aminteşte comunicatul CJ.

Meşteşugurile populare sunt, la rândul lor, intens promovate în cadrul evenimentului

Meşteşugurile populare sunt, la rândul lor, intens promovate în cadrul evenimentului, unde este organizat şi un mic târg cu participarea meşterilor: Florica Vâţ – meşter popular specializat în confecţionarea podoabelor (zgărdane, brăţări) şi aranjamentelor cu flori naturale uscate, Viorica Pop – meşter popular specializat în confecţionarea de costume tradiţionale specifice ţării Lăpuşului şi producător local de miere şi ulei de dovleac, Cristian Cadar – meşter popular specializat în confecţionarea măştilor tradiţionale, Tobias Tekar – meşter popular specializat în realizarea de sticle artizanale şi sculptură în lemn, Dan Avram – meşter popular specializat în intarsie şi în realizarea şi sticlelor artizanale, Adriana Avram – meşter popular specializat în ţesut şi confecţionarea podoabelor.

Mai mult, cei care doresc să fie martori ai felului în care arta populară prinde viaţă prin dibăcia meşterilor, sunt invitaţi să asiste la demonstraţii de lemnărit susţinute de meşterul Ioan Bârsan, demonstraţii de olărit susţinute de meşterul Daniel Leş şi demonstraţii de ţesut susţinute de meşterul Anuţa Stan.

Printre promotorii judeţului se numără şi reprezentanţi ai Muzeului de Ştiinţe Astronomice Baia Mare, un obiectiv cultural-ştiinţific, educaţional şi turistic extrem de important, Complexul Turistic Simared, dar şi ai unor structuri de cazare din judeţ.

În cadrul unei iniţiative de promovare a siguranţei, în standul Maramureşului au fost invitaţi şi reprezentanţi ai Crucii Roşii Române – Filiala Maramureş, parteneri de încredere ai Organizaţiei de Management al Destinaţiei Judeţene Maramureş.

Pe toată durata târgului, în perioada 15-18 februarie, la standul judeţului Maramureş vor avea zilnic seri de micro-evenimente. Agerpres

Sursa foto: Facebook / Consiliul Judeţean Maramureș

Citește mai departe

ACTUALITATE

Reduceri de până la 50% la city break-uri sau pachete turistice pentru concediul de vară, la Târgul de Turism

Publicat

targ de turism romexpo
Arhivă foto

Potrivit unui comunicat emis de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), agențiile de turism participante la Târgul de Turism al României oferă reduceri substanțiale pentru city break-uri sau pachete turistice destinate concediului de vară, cu discount-uri ce pot ajunge până la 50%.

Aceste reduceri sunt valabile atât pentru destinații în România, cât și pentru cele în Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania, Italia sau Cipru, unde se pot beneficia de reduceri de până la 40%.

Destinaţii exotice până nu demult greu accesibile pentru Maldive, Thailanda, Mauritius, Seychelles, Zanzibar sau Punta Cana sunt acum mai aproape, tur-operatorii organizând zboruri tip charter către cele mai multe dintre acestea, la pachet cu reduceri de până la 30% pentru rezervări de tip early booking.

De asemenea, agenţiile de turism şi tur-operatorii promovează oferte pentru vacanţa de 1 Mai şi Paşte 2024, cu discounturi semnificative.

Pe de altă parte, din ce în ce mai mulţi turişti rezervă pachete turistice pentru România prin intermediul voucherelor de vacanţă, care au valoare mărită în acest an, respectiv 1.600 de lei, faţă de 1450, cât aveau ca valoare în anii precedenţi.

„Fireşte că voucherele de vacanţă se pot folosi pentru rezervările cu reduceri.

De asemenea, a crescut semnificativ numărul de angajaţi la companii private care primesc vouchere de vacanţă”, spune ANAT.

Alte agenţii de turism au optat să deruleze în această perioadă campanii de vânzări cu reduceri la fel de tentante în mediul online sau în sediile proprii, întregind pachetul de oferte de nerefuzat adresat celor care vor să-şi planifice din timp vacanţele.

Platformă interactivă de dezbateri în care se prezintă exemple de bune practici din domeniul turismului

Târgul de Turism al României oferă şi o platformă interactivă de dezbateri în care se prezintă exemple de bune practici din domeniul turismului, atât la nivel naţional, cât şi internaţional, scopul fiind de a identifica soluţii eficiente pentru promovarea şi dezvoltarea durabilă a sectorului turistic.

Mai mult decât atât, manifestarea intermediază şi întâlniri de business între antreprenori şi reprezentanţi ai domeniului turistic, într-un cadru profesionist de networking.

„Ceea ce lipseşte însă, în continuare, târgurilor noastre de profil este acea componentă destinată stimulării incoming-ului; dacă ne uităm la orice altă manifestare similară din alte ţări, accentul este pus pe valorificarea potenţialului de incoming al ţării sau al regiunii gazdă a evenimentului:

  • zone de târg destinate exclusiv operatorilor de profil (la pachet cu facilităţi pentru aceştia),
  • workshop-uri şi prezentări de destinaţie pentru participanţii străini (la pachet cu facilităţi pentru atragerea vizitatorilor profesionişti din ţările considerate pieţe-ţintă)

Este minunat că reuşim să facem al treilea an consecutiv workshop-ul cu operatori greci, că interesul de participare al lor, cât şi al reprezentanţilor agenţiilor româneşti este în creştere exponenţială, însă… e jenant că din bruma de fonduri destinate promovării României nu s-a reuşit încă organizarea vreunui eveniment similar pentru specialişti străini, interesaţi de cunoaşterea ofertei româneşti.

La majoritatea târgurilor similare din alte ţări, acesta este evenimentul central.

La noi nu am identificat vreun expozant cu ofertă de incoming şi nicio posibilitate de înregistrare a vizitatorilor specialişti din afara ţării”, a declarat Dumitru Luca, preşedintele ANAT.

Târgul de Turism al României, în perioada 15-18 februarie

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) participă la Târgul de Turism al României, ediţia februarie 2024, care are loc în Pavilionul B2 al Centrului Expoziţional ROMEXPO din Bucureşti, în perioada 15 – 18 februarie.

„ANAT a fost constant parte a celui mai important eveniment de turism al României, oferind oportunităţi unice de întâlnire între specialişti, parteneri, mass-media şi turişti.

Cu o istorie îndelungată de colaborare cu ROMEXPO, ANAT este partener strategic al Târgului de Turism al României încă de la prima ediţie, din aprilie 1999, când a contribuit la punerea în practică a acestui eveniment.

ANAT va fi prezent şi cu stand (nr. 21), ca de obicei, venind în întâmpinarea membrilor şi a partenerilor”, se mai arată în comunicat.

Programul de vizitare al Târgului de Turism al României este următorul: 15 – 17 februarie, în intervalul orar 10:00 – 18:00, respectiv 18 februarie, în intervalul orar 10:00 – 16:00. Agerpres

Citește mai departe