Connect with us

ACTUALITATE

Doar 1 din 10 români din Pilonul II îşi verifică online contul de pensie privată

Publicat

Doar 780.000 de români îşi verifică online contul personal de pensie privată obligatorie (Pilonul II), adică 10% din numărul total de 7,78 milioane de participanţi înregistraţi, potrivit datelor Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR).

Asociaţia menţionează că toţi cei 7 administratori existenţi pe piaţă oferă această facilitate încă de la startul sistemului, pe portalurile proprii de Internet.

Vezi și Cum poți verifica online vechimea în muncă și dacă angajatorul ți-a plătit contribuția pentru pensie

Din acest motiv, APAPR derulează în prezent o amplă campanie naţională de informare (TV şi online) pentru conştientizarea acestei opţiuni. În cursul anului 2021, precedenta campanie APAPR s-a concentrat pe posibilitatea participanţilor de a primi pe e-mail scrisoarea anuală de informare, în locul formatului pe hârtie, pentru a stimula digitalizarea şi eficientizarea comunicării dintre fondurile de pensii private şi participanţi. Mai multe detalii sunt disponibile pe website-ul de campanie, www.proprietardepensie.ro .

Accesarea în online a informaţiilor legate de conturile individuale de pensie privată este un beneficiu

„Accesarea în online a informaţiilor legate de conturile individuale de pensie privată este un beneficiu pe care dorim să îl promovăm în perioada următoare, având în vedere avantajele de transparenţă şi accesibilitate pe care le oferă. Îi încurajez pe toţi cei care a o pensie administrată privat să îşi deschidă un cont online la administratorul fondului lor”, a declarat Radu Crăciun, preşedintele APAPR.

Citește și Fondurile de pensii Pilon II înregistrează o scădere medie de 6,4% în ultimul an

În cursul anului 2021, fondurile de pensii private şi-au continuat evoluţia pozitivă, înregistrând câştiguri semnificative pentru participanţi prin plasamente diversificate, în condiţii de risc redus.

După creşteri robuste în primele 9 luni ale lui 2021, fondurile de pensii au înfruntat în ultimul trimestru provocările aduse de reaprinderea globală a inflaţiei (cu maxime istorice pentru ultimii 25 de ani în SUA şi Zona Euro), creşterea dobânzilor pe piaţa internă şi turbulenţele de pe pieţele financiare internaţionale cauzate de incertitudinile privind nouă varianta Omicron a coronavirusului.

Potrivit APAPR, numărul total de participanţi înregistraţi în sistem a ajuns la 7,78 milioane la finele anului 2021, dintre care numărul mediu al participanţilor cu contribuţii virate lunar a fost de 4 milioane, în creştere cu 140.000 faţă de 2020. Sumele administrate de cele 7 fonduri de pensii private obligatorii au ajuns la peste 89 miliarde de lei (18 miliarde euro), în creştere cu 18,6% faţă de finele lui 2020.

Randamentul mediu ponderat al celor 7 fonduri a fost de 5,88% în 2021

Randamentul mediu ponderat al celor 7 fonduri a fost de 5,88% în 2021, uşor sub cel de 6,19% din 2020. Acest randament se traduce într-un câştig net pentru participanţi în valoare de 4,5 miliarde de lei (910 milioane euro) în 2021, uşor peste câştigul de 4,4 miliarde de lei (900 milioane de euro) generat în 2020. De la lansare (mai 2008) şi până în prezent, fondurile de pensii de Pilon II au înregistrat un randament mediu anual de 8% , generând pentru participanţi un câştig (net de toate comisioanele) în valoare totală de 21,7 miliarde de lei (4,4 miliarde euro).

Volumul total de contribuţii virate în Pilonul II în 2021 a fost de 9,77 miliarde de lei (2 miliarde de euro), cu 9,6% mai mare decât în 2020, evoluţie explicată în principal de creşterea salariilor din economie, dar şi de intrările de noi participanţi în sistem. De asemenea, administratorii au efectuat în 2021 plăti către participanţi şi beneficiari în valoare totală de circa 278 milioane lei, cu 56% mai mare decât în 2020. Valoarea totală a plăţilor efectuate din Pilonul II (de la lansare şi până în prezent) este de 675 milioane de lei.

Numărul total de participanţi la fondurile de pensii private facultative a ajuns la circa 565.000 la finele anului 2021, crescând cu 37.000 faţă de 2020, cel mai semnificativ spor din ultimii 5 ani. Participanţii la Pilonul III au virat în 2021 contribuţii totale de aproximativ 420 milioane de lei, cu 13% mai mult decât în 2020 şi o valoare maximă istorică în termeni anuali.

Contribuţia medie lunară pentru participanţii activi a ajuns în cursul anului 2021 la 150 de lei

Contribuţia medie lunară pentru participanţii activi a ajuns în cursul anului 2021 la 150 de lei, adică exact plafonul de deductibilitate fiscală (400 euro / an atât pentru salariaţi, cât şi pentru angajatori). APAPR menţionează că aceste evoluţii arată pe de-o parte interesul şi încrederea participanţilor în sistemul de pensii facultative, precum şi necesitatea creşterii plafonului de deducere fiscală, rămas neactualizat de 12 ani în pofida creşterii în această perioada a salariului mediu net pe economie cu 144%. Această face că în termeni relativi facilitatea fiscală acordată Pilonului III are o semnificaţie mai mică de jumătate decât atunci când a fost introdusă în legislaţie.

Randamentul mediu ponderat al celor 10 fonduri a fost de 5,5% în 2021. De la lansare (mai 2007) şi până în prezent, fondurile de pensii de Pilon III au înregistrat un randament mediu anual de 6,3%.

Sumele administrate de Pilonul III au depăşit 3,4 miliarde de lei (690 milioane euro) la finele anului 2021, cu 16,5% mai mult decât în 2020. Plăţile realizate de fondurile de pensii private facultative au atins 100 milioane de lei în 2021, cu 30% mai mult decât în 2020. Valoarea totală a plăţilor efectuate din Pilonul III (de la lansare şi până în prezent) este de 420 milioane de lei. Agerpres

 

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Campanie națională de CONTROL în unităţile de producere a energiei electrice. Vizate și firme din Cluj

Publicat

stalp e1588232142178.jpg

Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, va desfășura Campania de control privind verificarea respectării prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă în unităţile de producere a energiei electrice, COD CAEN 3511. Sunt vizate și firme cu acest obiect de activitate din Cluj.

Campania de control este coordonată de inspectorul general de stat, Dantes Nicolae BRATU și se va desfășura în perioada 1 – 28 februarie 2023, în toate județele în care există de întreprinderi mici, mijlocii şi mari, cu capital de stat, privat şi mixt, care efectuează activităţi…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Unul dintre cele mai VECHI dosare din justiția românească este la Cluj și împlinește 15 ani. El se află tot la prima instanță

Publicat

judecator ciocan justitie e1591951447210.jpg

Unul dintre cele mai vechi dosare din justiția românească se află la Cluj-Napoca și împlinește  anul acesta 15 ani. El încă se află tot la prima instanță și are ca obiect „rectificare carte funciară-rejudecare”.

„Inspecția Judiciară a publicat la sfârșitul anului trecut „Raportul privind soluționarea dosarelor mai vechi de 10 ani aflate pe rolul instanțelor judecătorești în anul 2021”. În document se precizează că  verificările au vizat dosarele pentru care durata totală a procedurii judiciare depăşeşte 10 ani și care s-au aflat pe rolul instanţelor judecătoreşti în anul…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Care sunt TITLURILE de călătorie valabile în transportul public oferit de C.T.P. Cluj-Napoca și MODALITĂȚILE de achiziționare

Publicat

abonament ctp e1664702453799.jpg

Pentru a călători cu transportul public oferit de C.T.P. Cluj-Napoca trebuie să deţineţi un titlu de călătorie valabil şi validat în mijlocul de transport. Prin titlu de călătorie valabil se înţelege , conform Regulamentului aprobat : “un titlu de călătorie aflat în posesia călătorului pe perioada deplasării, care îndeplineşte condiţiile de valabilitate conform ofertei tarifare (valabilitate pe perioada, linia, zona, categorii de călători) şi care a fost validat conform instrucţiunilor de validare”.

C.T.P Cluj-Napoca S.A. pune la dispoziţie titluri de călătorie sub formă de BILETE şi…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

S-a lansat Centrul Național de Competență în domeniul Cancerului. Coordonator este medicul clujean Patriciu Achimaș-Cadariu

Publicat

profesor patriciu achimas cadariu.png

La București s-a lansat Centrul Național de Competență în domeniul Cancerului, coordonatorul proiectului fiind prof. univ. dr. Patriciu Achimaș-Cadariu, medic primar de  Ginecologie și Chirurgie Oncologică în cadrul Institutului Oncologic ”Ion Chiricuță” Cluj-Napoca.

Acesta a precizat că noul centru are ca obiectiv ”dezvoltarea și aplicarea abordărilor de ultimă generație pentru îmbunătățirea managementului pacienților cu cancer – screening, diagnostic, prognostic, tratament și servicii de îngrijire paliativă în conformitate cu ghidurile europene”.

Partenerii IOCN în proiect sunt…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe