Connect with us

ACTUALITATE

Două treimi dintre români utilizează produse şi servicii bancare (sondaj)

Publicat

visa

Doi din trei români (67%) utilizează produse şi servicii bancare de orice fel, precum conturi curente, carduri, credite, depozite şi efectuează plăţi, potrivit Studiului Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), comandat de Asociaţia Română a Băncilor.

La nivelul anului 2017, gradul de incluziune financiară era estimat la 58% în România.

În prezent, aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse şi servicii bancare utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu). Bărbaţii, cu vârsta între 36-50 ani şi cu studii superioare, se află pe poziţia întâi în topul utilizatorilor de conturi curente. Studiul nu reflectă un decalaj în utilizarea conturilor curente în rândul populaţiei din mediul rural (79,5%) comparativ cu mediul urban (77,9%).

Potrivit organizaţiei, 16% dintre respondenţii care au produse şi servicii bancare au un credit de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% deţin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenţi au un overdraft.

La capitolul economisire, 14% dintre respondenţi au depozite bancare şi tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse şi servicii bancare.

Studiul relevă creşterea gradului de digitalizare comparativ cu anii trecuţi, acest trend fiind accelerat şi de măsurile de protecţie sanitară adoptate în perioada pandemiei. Dintre utilizatorii de servicii financiare, 43% efectuează plăţi cu cardul la comercianţi (POS), 27% plătesc prin internet/mobile banking, iar 61% dintre respondenţi au menţionat că retrag numerar de la bancomate (ATM), întrebarea adresată fiind cu răspuns multiplu.

Comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30 de puncte procentuale a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat, comparativ cu situaţia de acum cinci ani. 14% dintre cei care utilizează aplicaţia de mobile banking o folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiei de internet banking, smartphone-ul fiind cel mai utilizat aparat pentru accesarea acestui serviciu.

În ceea ce priveşte interacţiunea cu banca şi modalitatea de accesare a produselor şi serviciilor, mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate (54%) au declarat că merg mai rar de o dată pe lună la sucursala băncii cu care lucrează, 32% o dată pe lună şi restul mai des. Mai mult de jumătate dintre clienţi (54%) au indicat că vizita la bancă este prima modalitate prin care accesează produsele şi serviciile bancare cel mai des, cea de a doua menţiune fiind telefonul (25%).

Pentru obţinerea unui credit bancar, constituirea unui depozit şi pentru deschiderea unui cont bancar, românii preferă interacţiunea directă cu funcţionarul bancar în proporţie de 80%.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eşantion de 1.479 respondenţi adulţi, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

UniCredit Bank a încheiat fuziunea cu Alpha Bank România. În noua bancă lucrează peste 4.800 de angajați

Publicat

unicredit bank a încheiat fuziunea cu alpha bank românia. În

Publicitate

UniCredit Bank S.A. (UniCredit Bank) anunţă încheierea cu succes a fuziunii cu Alpha Bank România S.A. (Alpha Bank România), potrivit unui comunicat emis redacţiei. Banca rezultată după fuziune consolidează poziţia pe piaţă a Grupului UniCredit în România, atât pe segmentul corporativ, cât şi pe cel de retail.

Noua bancă are o cotă de piaţă de 11% după active totale, 13% după totalul creditelor (cu UniCredit Consumer Financing) şi 11% după…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Adio rovinietă clasică: Șoferii vor plăti în funcție de distanța parcursă. Data aplicării

Publicat

adio rovinietă clasică: Șoferii vor plăti în funcție de distanța

Publicitate

În curând, plata rovinietei în România nu va mai fi la fel. Ministerul Transporturilor și CNAIR pregătesc un sistem electronic de tarifare rutieră prin care șoferii vor plăti în funcție de distanța parcursă și de tipul vehiculului, nu după o perioadă fixă de timp, ca până acum., scrie alba24.ro.

Taxa de drum, calculată în funcție de distanță și clasa de emisii

Pe 31 iulie 2025, Ministerul Transporturilor a semnat cu CNAIR un contract…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Copiii din cadrul școlii de vară organizate de Școala Gimnazială nr. 1 Blândești s-au întâlnit cu polițiștii

Publicat

copiii din cadrul școlii de vară organizate de Școala gimnazială

Publicitate

Ziua de 16 august 2025 a constituit un bun prilej de întâlnire a copiilor din cadrul şcolii de vară organizate de Scola Gimnazială nr.1 Blândeşti cu poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani.
Astfel, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenirea Criminalității s-au întălnit cu aproximativ 100 de copii şi voluntari implicaţi în proiect, adaptând mesajele și activitățile la specificul fiecărei comunități…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Minunea trăită de o femeie grav bolnavă la Biserica „Sfântul Proroc Ilie” din Manolești. În această seară, priveghere în cinstea Maicii Domnului „Pantanassa”

Publicat

minunea trăită de o femeie grav bolnavă la biserica „sfântul

Publicitate

Luni, 18 august 2025, credincioșii din Botoșani sunt chemați la rugăciune și comuniune duhovnicească la Biserica „Sfântul Proroc Ilie” din satul Manolești, unde va avea loc Slujba Privegherii închinată Maicii Domnului „Pantanassa” – Izbăvitoarea de cancer.

Slujba va începe la ora 20:00 și va fi săvârșită în sobor de preoți și diaconi, iar răspunsurile liturgice vor fi oferite de psalți, ale căror cântări vor înălța inimile…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe