Connect with us

ACTUALITATE

Două treimi dintre români utilizează produse şi servicii bancare (sondaj)

Publicat

visa

Doi din trei români (67%) utilizează produse şi servicii bancare de orice fel, precum conturi curente, carduri, credite, depozite şi efectuează plăţi, potrivit Studiului Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), comandat de Asociaţia Română a Băncilor.

La nivelul anului 2017, gradul de incluziune financiară era estimat la 58% în România.

În prezent, aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse şi servicii bancare utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu). Bărbaţii, cu vârsta între 36-50 ani şi cu studii superioare, se află pe poziţia întâi în topul utilizatorilor de conturi curente. Studiul nu reflectă un decalaj în utilizarea conturilor curente în rândul populaţiei din mediul rural (79,5%) comparativ cu mediul urban (77,9%).

Potrivit organizaţiei, 16% dintre respondenţii care au produse şi servicii bancare au un credit de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% deţin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenţi au un overdraft.

La capitolul economisire, 14% dintre respondenţi au depozite bancare şi tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse şi servicii bancare.

Studiul relevă creşterea gradului de digitalizare comparativ cu anii trecuţi, acest trend fiind accelerat şi de măsurile de protecţie sanitară adoptate în perioada pandemiei. Dintre utilizatorii de servicii financiare, 43% efectuează plăţi cu cardul la comercianţi (POS), 27% plătesc prin internet/mobile banking, iar 61% dintre respondenţi au menţionat că retrag numerar de la bancomate (ATM), întrebarea adresată fiind cu răspuns multiplu.

Comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30 de puncte procentuale a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat, comparativ cu situaţia de acum cinci ani. 14% dintre cei care utilizează aplicaţia de mobile banking o folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiei de internet banking, smartphone-ul fiind cel mai utilizat aparat pentru accesarea acestui serviciu.

În ceea ce priveşte interacţiunea cu banca şi modalitatea de accesare a produselor şi serviciilor, mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate (54%) au declarat că merg mai rar de o dată pe lună la sucursala băncii cu care lucrează, 32% o dată pe lună şi restul mai des. Mai mult de jumătate dintre clienţi (54%) au indicat că vizita la bancă este prima modalitate prin care accesează produsele şi serviciile bancare cel mai des, cea de a doua menţiune fiind telefonul (25%).

Pentru obţinerea unui credit bancar, constituirea unui depozit şi pentru deschiderea unui cont bancar, românii preferă interacţiunea directă cu funcţionarul bancar în proporţie de 80%.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eşantion de 1.479 respondenţi adulţi, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Cardul de energie. Când vor fi distribuite voucherele pentru plata facturilor și care sunt condițiile. Ce spune ministrul Energiei

Publicat

cardul de energie. când vor fi distribuite voucherele pentru plata

Publicitate

Cardul de energie. Consumatorii vulnerabili vor putea primi carduri de ajutor pentru plata facturilor la energie începând cu luna august 2025, a declarat ministrul Energiei, Bogdan Ivan, la Digi24.

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sume importante de bani descoperite la percheziții în dosarul privind emiterea de acte de identitate românești false

Publicat

lângă noi: 21 de percheziții într un dosar privind introducerea ilegală

Publicitate

Procurorii au descoperit și ridicat 76.150 de euro și 27.000 de lei în urma perchezițiilor domiciliare în dosarul privind obținerea de documente de identitate românești false pentru persoane din Federația Rusă, Ucraina și Republica Moldova.

‘Din probatoriul administrat în cauză a reieșit faptul că patru funcționari publici sprijineau persoane născute în Federația Rusă, Ucraina și Republica Moldova să obțină documente de identitate…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incendiu la Tocileni! Au ars vegetația uscată de pe aproximativ un hectar și un adăpost de animale, construit

Publicat

incendiu la tocileni! au ars vegetația uscată de pe aproximativ

Publicitate

Pompierii botoșăneni au fost la datorie 24 de ore din 24 pentru intervenția imediată la solicitările cetățenilor și gestionarea optimă a situațiilor de urgență, produse la nivel local. În ultimele ore, aceștia au intervenit pentru stingerea a două incendii de vegetație uscată, în următoarele localități:

Tocileni: au ars vegetația uscată de pe aproximativ un hectar și un adăpost de animale, construit din lemn, cu o suprafață de 20 de metri…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Avarie depistată la căminul de vane situat pe Aleea Mihail Kogălniceanu, din municipiul Botoșani. Mai multe străzi au rămas fără apă

Publicat

va fi sistată furnizarea apei potabile în comuna ungureni și

Publicitate

În vederea efectuării lucrărilor de remediere a unei avarii depistată la căminul de vane situat pe Aleea Mihail Kogălniceanu, din municipiul Botoșani, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani  anunță întreruperea furnizării apei, astăzi, 04 iulie 2025.

Astfel, în intervalul orar 8:30-13:00, sunt afectați de lipsa furnizării apei consumatorii ce locuiesc în imobilele situate pe străzile: Bucovina, Viilor, Mihail Kogălniceanu, inclusiv pe Aleea Azurului,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe