Connect with us

ACTUALITATE

Două treimi dintre români utilizează produse şi servicii bancare (sondaj)

Publicat

visa

Doi din trei români (67%) utilizează produse şi servicii bancare de orice fel, precum conturi curente, carduri, credite, depozite şi efectuează plăţi, potrivit Studiului Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), comandat de Asociaţia Română a Băncilor.

La nivelul anului 2017, gradul de incluziune financiară era estimat la 58% în România.

În prezent, aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse şi servicii bancare utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu). Bărbaţii, cu vârsta între 36-50 ani şi cu studii superioare, se află pe poziţia întâi în topul utilizatorilor de conturi curente. Studiul nu reflectă un decalaj în utilizarea conturilor curente în rândul populaţiei din mediul rural (79,5%) comparativ cu mediul urban (77,9%).

Potrivit organizaţiei, 16% dintre respondenţii care au produse şi servicii bancare au un credit de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% deţin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenţi au un overdraft.

La capitolul economisire, 14% dintre respondenţi au depozite bancare şi tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse şi servicii bancare.

Studiul relevă creşterea gradului de digitalizare comparativ cu anii trecuţi, acest trend fiind accelerat şi de măsurile de protecţie sanitară adoptate în perioada pandemiei. Dintre utilizatorii de servicii financiare, 43% efectuează plăţi cu cardul la comercianţi (POS), 27% plătesc prin internet/mobile banking, iar 61% dintre respondenţi au menţionat că retrag numerar de la bancomate (ATM), întrebarea adresată fiind cu răspuns multiplu.

Comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30 de puncte procentuale a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat, comparativ cu situaţia de acum cinci ani. 14% dintre cei care utilizează aplicaţia de mobile banking o folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiei de internet banking, smartphone-ul fiind cel mai utilizat aparat pentru accesarea acestui serviciu.

În ceea ce priveşte interacţiunea cu banca şi modalitatea de accesare a produselor şi serviciilor, mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate (54%) au declarat că merg mai rar de o dată pe lună la sucursala băncii cu care lucrează, 32% o dată pe lună şi restul mai des. Mai mult de jumătate dintre clienţi (54%) au indicat că vizita la bancă este prima modalitate prin care accesează produsele şi serviciile bancare cel mai des, cea de a doua menţiune fiind telefonul (25%).

Pentru obţinerea unui credit bancar, constituirea unui depozit şi pentru deschiderea unui cont bancar, românii preferă interacţiunea directă cu funcţionarul bancar în proporţie de 80%.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eşantion de 1.479 respondenţi adulţi, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

MAI anunță licitație pentru infrastructură de comunicații în vederea implementării cărții electronice

Publicat

mai anunță licitație pentru infrastructură de comunicații în vederea implementării

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne anunță pe SEAP licitație pentru infrastructură de comunicații în vederea punerii în aplicare a măsurilor de sprijin pentru implementarea cărții de identitate electronice.

Valoarea totală estimată a contractelor este de 40.956.938 lei. Achiziția face parte din proiectul ‘D4Eid – Digitalizare pentru promovarea cărții de identitate electronice’, finanțat prin Planul Național de Redresare și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

ITM Botoșani anunță o nouă sesiune de informare privind utilizarea platformei REGES ONLINE

Publicat

itminspectia muncii.webp.webp

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani își exprimă disponibilitatea de a organiza o nouă sesiune dedicată prezentării și utilizării sistemului REGES ONLINE, cu scopul de a sprijini angajatorii din județ în procesul de tranziție către noua platformă electronică de evidență a salariaților.

Prin această inițiativă, ITM Botoșani dorește să ofere suport practic și informațional tuturor angajatorilor interesați de accesarea și utilizarea…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sindicaliștii din sistemul penitenciar declanșează acțiuni de protest

Publicat

sindicaliștii din sistemul penitenciar declanșează acțiuni de protest

Publicitate

Sindicaliștii din sistemul penitenciar declanșează, începând de luni, acțiuni de protest, prin care își vor arăta nemulțumirea ”față de haosul instituțional, față de lipsa de transparență și de intențiile de reorganizare lipsite de fundamente obiective”.

”Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare (SNPP), membru al Federației PUBLISIND și al Blocului Național Sindical, și Federația Sindicatelor din Sistemul Penitenciar…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cutremur cu magnitudinea 3,3 în județul Brăila, luni dimineața

Publicat

cutremur 1.jpg

Publicitate

Un cutremur de suprafață cu magnitudinea 3,3 s-a produs luni dimineața, la ora 3:35, în Muntenia, județul Brăila, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP).

 

Seismul a avut loc la adâncimea de 7,9 kilometri (km), în apropierea următoarelor orașe: 9 km nord-est de Braila, 11 km sud de Galați, 63 km vest de Tulcea, 63 km vest de Izmayil, 77 km sud-est de Focșani și 96 km est de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe