Connect with us

EDUCATIE

Eleva din Alba Iulia, care și-a câștigat în instanță dreptul de a participa la BAC, a obținut note peste 9 la toate materiile

Publicat



sediul ISJ Alba

Eleva eliminată de la proba orală de Bacalaureat, din cauza faptului că i-a sunat telefonul și care a câștigat în instanță dreptul de a susține examenul în toamnă, a  promovat cu trei note de peste 9.00.

Fosta eleva a Liceului de Arte ”Regina Maria” a fost eliminată de la proba orală de limba engleză, din cadrul sesiunii de vară și dacă nu ar fi acționat în instanță decizia, ar fi fost nevoită să aștepte doi ani până să susțină examenul, informează ziarul Alba24.ro

După ce a câștigat atât în instanța de fond, la Tribunalul Alba, dar și la Curtea de Apel Alba Iulia, suspendarea executării procesului verbal de sancționare, tânăra s-a prezentat la a doua sesiune a examenului de Bacalaureat, unde a obținut trei note de peste 9.00.

CITEȘTE ȘI: Eleva din Alba Iulia, eliminată de la Bacalaureat, poate susține miercuri examenul. IȘJ Alba a pierdut definitiv un prim proces

Reamintim că eleva a fost eliminată din sală, în data de 13 iunie, de la proba orală la limba engleză, din cadrul examenului de Bacalaureat 2019.

Atunci, tinerei i-a sunat telefonul în timpul verificării competențelor la limba engleză. În acel moment, comisia de examinare a procedat conform metodologiei și a eliminat-o pentru tentativă de fraudă.

Fata a deschis o acțiune în contencios administrativ împotriva Inspectoratului Județean Școlar Alba, acțiune înregistrată pe rolul Tribunalului Alba.

CITEȘTE ȘI: Eleva din Alba Iulia eliminată de la Bacalaureat pentru că i-a sunat telefonul, a câștigat în instanță primul proces cu IȘJ

În timpul procesului, tânăra a precizat că din cauza ”organizării defectuoase și a neprezentării altor candidați, nu a fost respectată repartizarea pe ore, așa cum a fost aceasta prestabilită”, ea primind un mesaj de la colegi să se prezinte mai repede să susțină proba de engleză, întrucât nu sunt candidați și „comisia stă degeaba și profesorii sunt nervoși”.

În aceste condiții, fata s-a precipitat, s-a grăbit să plece de acasă și să ajungă cât mai repede, deși nu era încă ora la care fusese programată.

În graba mare reclamanta și-a lăsat lucrurile (geanta) într-o altă sală unde erau depozitate și alte obiecte personale ale altor candidați, uitând cu desăvârșire că telefonul mobil i-a rămas în buzunar.

”Reclamanta a recunoscut acest fapt și în continuare, respectiv faptul că telefonul mobil a fost asupra sa la intrarea în sala de examen, însă a susținut că acest fapt s-a datorat defectuoasei organizări a examenului de bacalaureat, a faptului că nu s-au respectat întocmai dispozițiile cuprinse în Metodologia organizării examenului național -(…), și mai ales, din cauza grabei și a emoțiilor, fără să existe nici un moment intenția de frauda, având în vedere că se prezenta la un examen oral”, se arată în motivarea magistraților.

Reprezentanții ISJ au motivat în timpul procesului că susținerile fetei sunt nefondate și că aceasta nu a fost obligată să vină la altă oră diferită, decât cea la care a fost programată.

”Nu a sunat-o nici unul din membrii comisiei de examen cu privire la decalarea orelor de examinare. Așa cum rezultă din înscrisurile depuse în probațiune, a fost chemată de colegele sale, care au apreciat că proba se derulează repede, spunându-i ”dacă vii termini mai repede”.

Din dialogul purtat între colegi nu rezultă nici presiune, nici faptul că aceasta a fost inițiativa comisiei de examinare. Aceste susțineri sunt nefondate. Comisia nu a forțat nici un candidat(…)

Candidații sunt majori și hotărăsc singuri cum și când se prezintă în examen. De altfel, din dialogul lor rezultă că nu sunt dispuși vreunui compromis în fața comisiei: ”că nu pot să zbor de acasă așa cum vor ei”.

Susținerile reclamantei cu privire la nervozitatea membrilor comisiei sunt nefondate. În primul rând, din comisie fac parte cadre didactice cu experiență în multe examene de bacalaureat, cunosc emoțiile inerente ale unui astfel de examen și sunt pregătiți și responsabili cu misiunea pe care o au în aceste comisii.

Dincolo de aceste susțineri, înregistrările video ale examenului dovedesc că membrii comisiei nu sunt nervoși, ci dimpotrivă, reclamanta este puțin agitată, cum de altfel susțin și colegele în declarațiile olografe date în fața membrilor comisiei de bacalaureat.

Prin urmare, susținerea privind justificarea emoțiilor prin decalarea orei de examinare este nedovedită și nefondată”, se arată în motivarea instanței.

Decizia magistraților de la Tribunalul Alba

În privința unei posibile tentative de fraudă, ”din înregistrarea pusă la dispoziția instanței de către pârât, rezultă că reclamanta avea telefonul mobil în buzunarul din spate al pantalonilor, fiind practic perfect vizibil pentru oricine, iar mai mult de atât telefonul a și sunat în timpul examenului deci nu a fost comutat pe modul silențios, astfel că există dubii serioase cu privire la faptul că s-a urmărit fraudarea examenului.”

Mai mult, judecătorii de la Tribunalul Alba, au studiat actele depuse la dosar, procesele-verbale, declarațiile reclamantei și pârâtei și au ajuns la concluzia că  ”există o îndoială serioasă în privința legalității actului administrativ în discuție, fiind așadar îndeplinită cerința cazului bine justificat”, prin care tânăra a cerut anularea.

De asemenea, judecătorii au luat în calcul și perioada de timp în care tânăra are interdicție de a participa la examenul de Bacalaureat, interdicție care i-ar afecta viața și cariera, adică doi ani.

Decizia magistraților de la Curtea de Apel Alba Iulia

”Respinge recursul declarat de pârâtul INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI ALBA împotriva sentinţei administrative nr. 390/CAF/2019, pronunţate de Tribunalul Alba– Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă în dosar nr. 1411/107/2019, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 19.08.2019”, se arată în decizia pe scurt a instanței superioare din Alba Iulia.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

A fost promulgată legea prin care Ministerul Educației asigură elevilor sau profesorilor, la cerere, un laptop sau o tabletă

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea prin care Ministerul Educaţiei asigură fiecărui elev sau cadru didactic, la cerere, un laptop sau o tabletă, conectate la internet.

Actul normativ vizează completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.

“Ministerul Educaţiei şi Cercetării asigură elevilor şi profesorilor infrastructura necesară constând în dispozitive şi acces la internet pentru accesarea Bibliotecii Şcolare Virtuale, Platformei şcolare de e-learning şi a altor platforme educaţionale agreate”, prevede legea. De asemenea, actul normativ stipulează că MEC asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv laptop sau tabletă, conectat la internet pentru a putea participa la activităţile de e-learning. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Au început înscrierile elevilor pentru admiterea în învăţământul profesional de stat şi dual

Publicat

Prima etapă pentru înscrierea elevilor în învăţământul profesional de stat şi în cel dual pentru anul şcolar 2020 – 2021 a început luni şi durează până pe 3 iulie, pe 6 iulie urmând să fie afişate listele de candidaţi înscrişi.

Potrivit Ordinului de ministru nr. 4.325/2020, perioada de înscriere începe pe 29 iunie, iar prima etapă a admiterii în învăţământul profesional de stat (înscriere – afişare rezultate) este programată în perioada 29 iunie – 10 iulie.

Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul profesional se face pe baza fişei de înscriere în învăţământul profesional de stat şi a foii matricole.

Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial completează, la cererea elevilor şi a părinţilor/ reprezentanţilor legali pentru minori, fişa de înscriere în învăţământul profesional de stat cu informaţiile privind datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, mediile generale de absolvire, notele şi mediile obţinute la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a, prin tipărirea acestora din aplicaţia informatică centralizată, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V – VIII, prevede ordinul.

Opţiunile elevilor pentru o unitate de învăţământ care are ofertă pentru învăţământul profesional şi calificările din oferta acesteia se completează de către candidaţi asistaţi de diriginţi/cadrele didactice din unitatea de învăţământ gimnazial pe baza unei | programări pe zile şi ore a tuturor elevilor. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional a fişelor de înscriere a candidaţilor, însoţite de foile matricole. Candidaţii nu se prezintă şi nu depun personal documentele de înscriere la unităţile de învăţământ pentru care optează.

Se va elibera o singură fişă de înscriere. Nu se eliberează fişe de înscriere elevilor din clasa a VIII-a cu situaţia şcolară neîncheiată, aflaţi în stare de corigenţă sau repetenţie, precizează sursa citată.

Pe 6 iulie are loc afişarea, la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ gimnazial absolvite şi a unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional pentru care au optat, a listei candidaţilor înscrişi în învăţământul profesional.

La unităţile de învăţământ şi calificările la care numărul candidaţilor înscrişi la unitatea de învăţământ este mai mare decât numărul de locuri disponibile, se afişează şi precizări detaliate privind probele suplimentare de admitere.

Pe 9 iulie are loc calcularea de către comisiile de admitere din unităţile de învăţământ a mediilor finale de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învăţământul profesional, iar pe 10 iulie – validarea, de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional de stat, a listei candidaţilor declaraţi admişi în învăţământul profesional de stat. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 200 de absolvenţi ai clasei a VIII-a susţin Evaluarea Naţională, în cadrul etapei SPECIALE

Publicat

Peste 200 de absolvenţi ai clasei a VIII-a vor susţine Evaluarea Naţională în cadrul etapei speciale, a anunţat, duminică, Ministerul Educaţiei.

La etapa specială a examenului de Evaluare Naţională (sesiunea 2020) s-au înscris 216 absolvenţi ai clasei a VIII-a, conform situaţiei centralizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Examenul începe luni, 29 iunie, cu proba scrisă la Limba şi literatura română (192 de candidaţi înscrişi). Marţi, 30 iunie, se desfăşoară proba la Matematică (206 candidaţi înscrişi), iar miercuri, 1 iulie, va avea loc proba la Limba şi literatura maternă (9 candidaţi înscrişi).

Probele încep la ora 9,00 şi se vor desfăşura în 60 de centre de examen din 37 de judeţe. Potrivit situaţiilor transmise de către inspectoratele şcolare, la nivelul judeţelor Arad, Covasna, Ilfov, Mehedinţi şi Tulcea nu există situaţii care să determine organizarea acestei etape speciale.

Primele rezultate vor fi afişate joi, 2 iulie, până la ora 12,00, în centrele de examen.

Contestaţiile pot fi depuse în ziua de 2 iulie, în intervalul orar 14,00 – 20,00. Acestea pot fi depuse/transmise şi prin mijloace electronice. În acest caz, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru candidaţii minori, declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora. Rezultatele finale vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Probele sunt monitorizate audio-video şi sunt organizate cu respectarea tuturor măsurilor de prevenţie şi protecţie stabilite în contextul pandemiei COVID-19.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării pune, în continuare, la dispoziţia celor interesaţi, o linie TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli privind desfăşurarea Evaluării Naţionale. Numărul va fi disponibil în perioada 29 iunie – 2 iulie, între orele 8,00 şi 16,00, iar vineri, 3 iulie, între orele 8,00 -14,00.

Media generală obţinută în urma susţinerii Evaluării Naţionale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenţii clasei a VIII-a îşi vor putea continua studiile în învăţământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri, prin cifra de şcolarizare aprobată, pentru toţi elevii care au finalizat ciclul gimnazial. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

REZULTATE FINALE la Evaluare Națională 2020: A crescut numărul mediilor peste 5 și a celor de 10, în urma contestațiilor

Publicat

harta medii evaluare nationala

Ministerul Educației și Cercetării a centralizat rezultatele finale ale absolvenților clasei a VIII-a, obținute în urma susținerii examenului de Evaluare Națională, sesiunea  2 – 27 iunie, 2020.

Conform datelor obținute în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 76.2% (122.252 de candidați), ceea ce înseamnă o creștere a acestui număr față de rezultatele inițiale. A crescut, de asemenea, și numărul candidaților cu media generală de 10: de la 839 la 892 (aproape dublu față de anul trecut: 459).

La proba de Limba și literatura română, 135.242 de candidați (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 4.699 de candidați au obținut nota 10.

La Matematică, 112.721 de candidați (70.2%) au primit note mai mari sau egale cu 5(cinci), iar dintre aceștia, 3.335 de candidați au obținut nota 10.

La Limba și literatura maternă, 8.898 (93.1%) de candidați au primit note mai mari sau egale cu 5(cinci), iar un număr de 143 de candidați au obținut nota 10.

Au fost depuse 15.275 de contestații, mai puține decât în ultimii doi ani: în 2019, au fost depuse 21.509 contestații, iar  în anul  2018 – 23.761 de contestații.

Rata de participare la evaluarea națională a fost de 93%: 160.468 de candidați prezenți (dintr-un total de 172.531 de candidați înscriși). Șapte elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora fiind notate cu 1(unu).

Examenul de evaluare  națională pentru elevii clasei a VIII-a  reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă  a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial.

Media de admitere în liceu constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la evaluarea națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 2 – 6 iulie și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat (10 iulie).

Raportul integral, aici.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate