Connect with us

EDUCATIE

Examenul de admitere în profesia de avocat: SUBIECTELE și BAREMELE la proba scrisă tip grilă

Publicat


tribunal-justitie-decizie-instanta

Peste 3000 de absolvenți ai facultăților de Drept din țară au susținut vineri, 30 august, examenul pentru dobândirea calității de avocat stagiar, informează ziarul Alba24.ro.

Concursul s-a desfășurat București, iar examenul a constat într-un test grilă ce a cuprins 100 de întrebări din toate materiile de examen.

Vezi mai jos subiectele și baremele publicate de unbr.ro

StagiariRaspunsuri-G1

StagiariRaspunsuri-G2

StagiariRaspunsuri-G3

StagiariRaspunsuri-G4

StagiariBarem-G1

StagiariBarem-G2

StagiariBarem-G3

StagiariBarem-G4

Cei care au reușit să fie declarați admiși și au reușit un punctaj total de cel puțin 70 de puncte, vor avea de așteptat până în luna ianuarie a anului 2020, când vor primi decizia de primire în profesie.

După primirea deciziei și depunerea jurământului, aceștia vor fi înscriși în tabelul avocaților stagiari. De asemenea, cel mai important lucru pentru avocații stagiari este găsirea unui avocat îndrumător, care să aibă cel puțin 6 ani experiență și să aibă o reputație neștirbită.

Mai mult, în timpul stagiaturii, aceștia sunt obligați să meargă la cursurile de perfecționare organizate de Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților.

Pentru a dobândi calitatea de avocat, la doi ani după ce au fost numiți avocați stagiari, aceștia vor susține examenul de definitivat. Dacă un candidat pică de trei ori examenul de definitivat, va fi exclus din profesie.

Contestaţiile la baremul probei de examen din data de 30 august 2019 vor putea fi formulate până cel târziu sâmbătă, 31 august 2019, ora 14,30.

Contestaţiile se vor putea depune:
– personal, la sediul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor, la adresa Str. Vulturilor nr. 23, Sector 3, cu respectarea următorului program:

• Vineri, 30 august 2019, între orele: 14.30 – 20.00
• Sâmbătă, 31 august 2019, între orele: 08.00 – 14.30
– prin fax la numărul 021-330.12.97;
– prin email la adresa office@inppa.ro

Termenul limită de depunere a contestațiilor la barem:
Sâmbătă, 31 august 2019 ora 14,30.

Sursa: Alba24.ro

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Studiu: Laudele și recompensele i-ar putea ajuta pe elevi să se concentreze mai bine la ore

Publicat

elevi

Laudele mai degrabă decât sancţiunile i-ar putea ajuta pe elevi să se concentreze mai bine la ore, potrivit unei studiu preluat marţi de Press Association.

Cercetarea sugerează că adolescenţii sunt mai înclinaţi să asculte de profesori şi să se concentreze asupra activităţii şcolare dacă sunt lăudaţi.

La studiu, desfăşurat pe o perioadă de trei ani, au luat parte 2.536 de copii cu vârste cuprinse între 5 şi 12 ani, înmatriculaţi la şcoli de pe teritoriul Statelor Unite.

În jumătate dintre clasele desfăşurate, profesorii au pus în aplicare un program comportamental în care elevilor li se comunică abilităţile sociale pe care ar trebui să le pună în aplicare în timpul lecţiilor şi sunt recompensaţi pentru folosirea acestora.

La celelalte ore, profesorii au folosit măsurile obişnuite de management al clasei.

Cercetătorii, conduşi de Paul Caldarella din cadrul Brigham Young University, Utah, au examinat numărul de declaraţii laudative pe care le oferă profesorii, în comparaţie cu numărul mustrărilor – raportul dintre laudă şi mustrare (PRR) – şi impactul acestui comportament asupra copiilor.

Descoperirile, publicate în Educational Psychology, sugerează că în orele cu cel mai înalt raport PRR, elevii petrec un interval cu 20% până la 30% mai lung acordând atenţie profesorului sau activităţii de învăţare, în comparaţie cu cele unde PRR a fost la nivelul cel mai scăzut.

Situaţia a fost similară atât în timpul orelor obişnuite, cât şi a celor în care profesorii au aplicat programul comportamental.

“Din nefericire, cercetările anterioare au arătat că profesorii au deseori tendinţa de a-şi dojeni elevii pentru probleme de conduită într-o măsură egală sau chiar mai mare decât a-i lăuda pentru comportament adecvat, deseori cu efect negativ asupra efectivelor de copii şi a comportamentului elevilor”, a spus Caldarella.

“Lauda este o formă de răspuns oferit de profesor, iar elevii au nevoie de această reacţie pentru a înţelege felul în care trebuie să se comporte şi care anume conduită este apreciată de profesori”, a mai spus acesta. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Anchetă la o școală din Sibiu: Elevi de clasa I lăsaţi nesupravegheaţi sau cu femeia de serviciu la ore

Publicat

arhivă foto

Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu a demarat o anchetă la Şcoala Gimnazială ”Radu Selejan”, după ce 21 de copii, elevi în clasa I, au fost lăsați, în repetate rânduri, nesupravegheați, sau chiar în grija femeii de serviciu. Asta după ce învăţătoarea elevilor a anunţat de mai multe ori, luni dimineaţa, chiar la începerea orelor, că nu se poate prezenta la serviciu, fiind bolnavă.

Părinţii elevilor s-au plâns verbal şi în scris directoarei care conduce şcoala şi IŞJ Sibiu şi cer o învăţătoare sănătoasă, care să le predea copiilor lor în fiecare zi de şcoală, aşa cum se întâmplă şi în celelalte clase.

“Am luat la cunoştinţă de problemele existente la Şcoala ‘Radu Selejan’ şi vom dispune măsurile legale care se impun în astfel de situaţii”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Gheorghe Bîrză.

El le-a transmis părinţilor celor 21 de copii că pot să stea liniştiţi. Întrebat dacă la această clasă va fi miercuri un învăţător la catedră şi copiii vor fi în siguranţă, Bîrză a declarat: “În prima fază se va face o suplinire colegială, dintre colegi”.

Conducerea şcolii din Sibiu şi cea a Inspectoratului Şcolar au fost sesizate în mai multe rânduri de părinţi nemulţumiţi care şi-au arătat îngrijorarea că învăţătoarea bolnavă lipseşte foarte mult, ceea ce, spun părinţii, afectează felul în care sunt pregătiţi copiii lor. Mai mult, învăţătoarea reclamată de părinţi a avut aceeaşi problemă şi când a predat în urmă cu câţiva ani de zile la Colegiul Naţional Pedagogic “Andrei Şaguna” din Sibiu.

Contactată de corespondentul AGERPRES în cursul zilei de luni la şcoală în prezenţa mai multor părinţi, învăţătoarea Adela Achim a refuzat să dea vreo declaraţie.

Părinții se plâng că elevii au început să aibă rezultate slabe la învățătură

O parte dintre părinţii îngrijoraţi de siguranţa copiilor lor la Şcoala “Radu Selejan” au declarat că intenţionează să se adreseze Poliţiei, Protecţiei Copilului şi să ceară numirea unui învăţător care să se prezinte la ore zilnic. Oamenii spun că ei îşi lasă copiii la şcoală dimineaţa la ora 8,00, după care află de la copii la ora 12.00, la terminarea orelor, că învăţătoarea lor nu a fost la catedră. Unii părinţi reclamă faptul că s-a schimbat comportamentul copiilor de când sunt în această clasă şi că au rezultate slabe la învăţătură, care ar putea fi îmbunătăţite dacă ar fi un învăţător zilnic la catedră.

Liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar din Sibiu, Teodor Fârţonea, a precizat marţi, pentru AGERPRES, că a încercat să o contacteze pe învăţătoarea Adela Achim pentru a discuta cu ea, mai ales că ştie că au fost astfel de probleme şi la Colegiul Naţional Pedagogic “Andrei Şaguna” din oraş, unde aceasta a mai predat.

“Doamna este membru de sindicat la noi. Fac tot ce e posibil să aflu şi părerea doamnei învăţătoare. Încerc să o sfătuiesc de ce posibilităţi are în situaţia de faţă. Iau în calcul să-i transmit să accepte pensionarea vârstă standard pentru femei”, a spus Teodor Fârţonea. Potrivit sursei citate, învăţătoarea se poate pensiona în acest an.

Surse din şcoala unde predă învăţătoarea reclamată de părinţi au precizat, pentru AGERPRES, că aceasta a adus certificate de concedii medicale eliberate de un medic din judeţul Argeş, iar testarea psihologică este făcută la Bucureşti. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Cursuri suspendate în mai multe școli și grădinițe din Bucureşti

Publicat

Cursurile vor fi suspendate, în perioada următoare, în mai multe unităţi de învăţământ din Capitală, din cauza gripei sau a unor probleme apărute după decontaminare, potrivit unei informări a Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Astfel, Grădiniţa Panseluţa din sectorul 4 suspendă pentru o zi cursurile, întrucât după decontaminare persistă mirosul substanţelor utilizate.

Tot pentru o zi este suspendată activitatea şi la Grădiniţa 72 din sectorul 5, din cauza emanaţiilor de gaze de la centralele termice.

Potrivit IŞMB, sunt unităţi de învăţâmânt care îşi suspendă activitatea pentru 3 zile. Şcoala 195 din sector 3 suspendă cursurile la 6 clase; Grădiniţa Luminiţa din sectorul 2 – la o grupă; Şcoala 56, sector 2, – la o clasă, iar Şcoala 45 din sector 1 – la 5 clase.

Totodată, la Liceul “Ady Endre”, grădiniţa suspendă cursurile la grupa mică pe o perioadă de 3 zile.

Potrivit sursei citate, situaţia unităţilor şcolare cu suspendare de cursuri poate suferi modificări în funcţie de raportările cazurilor de gripă. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Cursuri suspendate timp de 3 zile în mai multe unităţi şcolare, din cauza gripei

Publicat

Cursurile din mai multe unităţi şcolare au fost suspendate, având în vedere cazurile de gripă, potrivit unei informări a Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Conform sursei citate, Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti a propus suspendarea cursurilor.

La Şcoala 195, sectorul 3, clasa pregătitoare G, cursurile au fost suspendate timp de 3 zile începând de luni.

La Grădiniţa 116, sectorul 1, grupa mijlocie 1, Şcoala Generală Pia Brătianu, sectorul 1, clasa IV G, Grădiniţa 68, sectorul 3, integral, Şcoala Generală 172, sectorul 6, clasa IV F, Şcoala Generală 59 sectorul 6, clasa 1B, Şcoala Generală 206, sectorul 6, clasa 1C, Şcoala Generală 157 sectorul 6, clasa 1A, Grădiniţa 210, sectorul 6, grupa Campionii cursurile au fost suspendate timp de 3 zile începând de marţi, se arată în informare. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate