Connect with us

EDUCATIE

FOTO: Infrastructură modernă cu fonduri REGIO pentru ferma didactică Rusciori, a Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu

Publicat



Peste 850 de studenți ai Facultății de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului (SAIAPM), din cadrul Universității ”Lucian Blaga” Sibiu (ULBS), vor putea să studieze în condiții mult mai bune, ca urmare a lucrărilor ce vor fi efectuate la Ferma didactică din localitatea Rusciori, comuna Șura Mică – Sibiu.

Acest fapt este posibil ca urmare a semnării – de către Rectorul Universității sibiene, Prof. univ. dr. habil. Sorin Radu și dr. Simion Crețu, director general ADR Centru – a contractului de finanțare în valoare totală de peste 18,7 milioane lei, din care suma alocată ca finanțare nerambursabilă este de aproape 3,7 milioane euro.

 

Instituția de învățământ superior va beneficia de fonduri europene pentru modernizarea și dotarea infrastructurii de educație de la o locație din afara municipiului Sibiu, în vederea îmbunătățirii condițiilor de studiu ale studenților care se pregătesc pentru domenii ca ingineria produselor alimentare sau pentru dezvoltarea durabilă a zonei rurale.

Proiectul ”Lucrări de reabilitare, modernizare, extindere și echipare infrastructura educațională a Fermei didactice din localitatea Rusciori, Comuna Șura Mică, județul Sibiu” este finanțat în cadrul Priorității de investiții 10.1A, Obiectivul specific 10.3 – pentru creșterea calității în învățământul universitar – aferent Axei Prioritare 10 a Programului Operațional Regional REGIO 2014-2020.

Valoarea totală a cererii de finanțare este de 18.726.916,83 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile alocate pentru realizarea investițiilor este de 17.129.963,48 lei, respectiv 98,00% din valoarea eligibilă a proiectului, reprezentând peste 3,67 milioane euro.

Diferența o constituie contribuția ULBS la cheltuielile eligibile și neeligibile ale proiectului. Echipa de management a universității estimează că data finalizării investițiilor va avea loc chiar la începutul anului universitar 2022, respectiv până în 30 octombrie.

Vorbind despre importanța acestui proiect pentru ULBS, Prof. univ. dr. habil. Sorin Radu, Rectorul Universității a precizat: „Într-o lume unde se pare că mediocritatea câștigă teren în majoritatea domeniilor, noi perseverăm în a crede în excelență. Nu în mod strict discursiv, ci viu, faptic și absolut constructiv. Modernizarea și extinderea infrastructurii didactice și de cercetare constituie direcții majore de acțiune a echipei manageriale a Universității ”Lucian Blaga”. Credem că acestea constituie căile principale prin care putem răspunde provocărilor cu care se confruntă învățământul superior din România. Prin proiectul de față, universitatea noastră și-a propus creșterea gradului de participare la procesul de învățământ și de angajabilitate al studenților Facultății de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului. Investiția vizează realizarea a 12 laboratoare de cercetare în sectorul agroalimentar, a unei săli de seminar, a unei săli de curs, a unui amfiteatru cu capacitate de 120 persoane și a spațiilor conexe necesare pentru organizarea de activități didactice și practice cu caracter de cercetare-inovare, inclusiv echiparea infrastructurii cu materiale didactice, noi tehnologii și suport TIC, echipamente și mobilier de specialitate, software didactic, utilaje de dimensiuni reduse și aparate de măsură și control. Doar astfel vom construi pentru studenții, colegii noștri și pentru generațiile viitoare o universitate a excelenței, a dezvoltării și a inovării”.

Concret, proiectul care va fi realizat în comuna Șura Mică, sat Rusciori, de către ULBS va asigura condițiile necesare pentru o pregătire profesională de calitate și relevantă pentru nevoile pieței muncii în domenii agro-alimentare.

Investițiile presupun dublarea suprafeței de amprentă la sol a clădirii ce va fi modernizată, inclusiv prin extindere pe verticală, ceea ce va duce aproape la triplarea suprafeței utile desfășurate. Suprafața totală a terenului pe care se află clădirea este de peste 2400mp, procentul de ocupare al acestuia fiind de aproximativ 40%.

De structura nou creată vor beneficia studenții și cadrele didactice ale instituției de învățământ superior, care activează în cadrul specializărilor de la programele de studiu licență-zi sau masterat pe domeniile: Ingineria produselor alimentare, Controlul si expertiza produselor alimentare, Biotehnologii în industria alimentară, Inginerie și management în Alimentație publica și agroturism, Inginerie și Protectia Mediului în agricultura, Montanologie, Asigurarea calității și siguranței alimentelor, Managementul procesării moderne a alimentelor, Managementul dezvoltării durabile a zonei rurale și Managementul protecției mediului agricol.

Este vorba de un număr de peste 400 de studenți care vor putea accesa simultan noua facilitate universitară, în vederea pregătirii teoretice și practice. Pe lângă dotarea cu toate echipamente necesare studiului, precum și cu soluții TIC moderne, clădirea nou amenajată se va dota și cu panouri solare și cu sisteme de management a energiei, în vederea reducerii semnăturii termice.

”Am contractat recent încă un proiect pentru mediul universitar, la Alba Iulia, care se adaugă deja celor existente în Regiunea Centru, care vizează modernizarea infrastructurii universitare. Contractele semnate însumează aproape 100 milioane lei și de impactul lor se vor bucura peste 2.000 de studenți, în maximum doi ani. Este foarte importantă această preocupare privind investițiile de dezvoltare a mediului universitar, cu atât mai mult cu cât sunt conexate cu domeniile de specializare inteligentă identificate la nivel regional. Acesta este cel mai bun semn că și mediul universitar este interesat de creșterea competitivității regionale, care se bazează pe creșterea calității învățământului la toate nivelurile. Studenții și masteranzii au nevoie de laboratoare moderne și de centre de pregătire cu funcțiuni multiple. În cadrul acestui proiect de la Sibiu este vizată îmbunătățirea ofertei de formare universitară pentru mai multe domenii de specializare inteligentă, conform Strategiei CDI 2014- 2020: Bioeconomia; Tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; Spațiu și securitate; Energie, mediu și schimbări climatice; Eco-nanotehnologii și materiale avansate, precum și pentru Sănătate. Acest gen de investiții poate duce la crearea de centre unde se pot studia aspecte privind creșterea calității și siguranței alimentare a cetățenilor – cu atât mai mult cu cât, acum, trecem printr-o perioadă de insecuritate medicală. Proiectele de dezvoltare a Universităților vor asigura premisele creșterii calității și performantei științifice iar noi sperăm ca, pentru următoarea perioadă de finanțare, 2021-2027, să asigure transferul rapid și eficient al cunoștințelor teoretice către mediul de afaceri, dar și o mai rapidă absorbție a absolvenților pe piața specializată a forței de muncă”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Bacalaureatul va fi adaptat la pandemie. Ce soluții văd elevii și profesorii

Publicat

Bacalaureatul se apropie cu paşi repezi, iar elevii din România au de pregătit multe exerciţii la matematică şi zeci de eseuri la limba română. În vreme ce elevii spun că ar fi ajutor să se scoată din materie, profesorii nu văd în asta o soluție. Ministrul Educației spune că programa va fi adaptată.

Alesia Mazilu, elevă în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa, face ore online de aproape un an. De fapt, spune eleva, a fost mai mult un an mai mult de pauză, decât de învăţat.

„Nu neapărat că ar trebui să ne scoată materia de pe semestrul II, de exemplu, însă ne-ar fi de mai mare ajutor. Pentru că şi anul trecut s-a scos, ei au avut doar un semestru în care n-au fost la şcoală, noi am avut un an în care n-am fost la şcoală şi este cu atât mai greu”, a spus Alesia Mazilu, elevă în clasa a XII-a.

În schimb, unii profesori nu văd adaptarea materiei de examen o soluţie.

Adrian Enache, profesor de matematică la liceul Nicolae Iorga din Bucureşti, crede că toţi elevii şi profesorii ar fi avut timp să îşi pună la punct programa pentru bacalaureat.

„Dacă se prelungeşte pandemia, reducem exigenţa? Reducem nivelul? Ce câştigăm? Dacă anul trecut nu am putut studia derivatele, anul acesta nu putem studia integralele. Şi atunci ce facem? Scoatem şi derivate şi integrale?”, a spus dascălul.

Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, încă nu a anunţat cum se va modifica programa pentru Bacalaureat, însăspune că va fi corelată cu realităţile acestui an şi va fi adaptată modului în care elevii au asimilat.

„Programa de examen va fi corelată cu realităţile acestui an şi adaptată modului în care elevii au asimilat şi nu modului în care profesorii au predat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 4.400 de elevi în Mureș fără acces la internet. Aproape 3.600 nu pot avea mediile încheiate

Publicat

Unui număr de circa 3.600 de elevi din totalul de 66.300 din judeţul Mureş, din ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, nu li se pot încheia mediile, iar 4.446 de copii nu au acces la internet, majoritatea în mediul rural.

Potrivit statisticilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Mureş, în mediul urban învaţă în total 43.079 de elevi în ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, dintre care 1.701 sunt în situaţia de a nu li se încheia mediile, majoritatea din cauza lipsei dispozitivelor electronice, dar şi din cauza absenteismului sau din cauze medicale.

În mediul urban, 1.039 de elevi nu au acces la dispozitive, iar 975 nu au acces la internet, alţi 800 regăsindu-se la rubrica “alte situaţii”.

În mediul rural învaţă 23.221 de elevi, dintre care 1.896 sunt în situaţia de a nu li se putea încheia mediile.

Statistica IŞJ Mureş arată că 3.439 de elevi din mediul rural nu au acces la dispozitive şi 3.471 de elevi nu au acces la internet, iar 692 sunt în alte situaţii. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tulpina britanică a Covid nu este suficient pentru a determina autoritățile din Franța să închidă şcolile

Publicat

În Franţa nu este necesară închiderea şcolilor, dar trebuie luate noi măsuri restrictive pentru a încetini transmiterea coronavirusului şi în special a variantei britanice, a precizat miercuri principalul consilier ştiinţific guvernamental, potrivit Reuters.

”Credem că informaţiile britanice referitoare la noua tulpină nu sunt suficiente pentru a ne determina să recomandăm închiderea şcolilor în Franţa”, a declarat Jean-François Delfraissy, preşedintele Consiliului ştiinţific care consiliază guvernul în privinţa gestionării epidemiei, pentru postul de radio franceinfo.

Acesta a mai spus că varianta britanică reprezintă cauza unui procent estimat de 1% din numărul noilor infectări cu COVID-19 în Franţa.

”Provocarea imediată nu este să o eliminăm, ci să-i încetinim transmiterea adoptând un număr de măsuri restrictive”, a continuat acesta.

Preşedintele Emmanuel Macron are programată miercuri dimineaţă o întâlnire cu principalii miniştri pentru a discuta o eventuală înăsprire a restricţiilor.

Interdicţia de circulaţie la nivel naţional ar putea intra în vigoare de la ora 18:00 în loc de 20:00, aşa cum s-a întâmplat deja în unele părţi din estul şi sud-estul ţării, relatează presa franceză.AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Anunțul ministrului Educaţiei despre reluarea cursurilor în format fizic

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni seara, că nu exclude niciun scenariu privind reluarea cursurilor în format fizic, decizia se va lua în funcţie de rata de infectare, iar la finalul lunii ianuarie se va anunţa dacă din data de 8 februarie elevii se vor întoarce în şcoli.

“Nu excludem niciun scenariu, nici scenariul deschiderii în zonele în care rata de infectare este mai scăzută, nici acela al prioritizării celor mici, grădiniţă şi învăţământ primar, nici scenariul în care acordăm prioritate celor care susţin examene naţionale, clasele a VIII-a şi XII-a, nici alt scenariu sau o combinaţie între aceste scenarii. Anunţul se va face la finalul lunii ianuarie”, a spus Cîmpeanu la TVR1.

Ministrul a adăugat că este sigur că până pe 8 februarie se va învăţa online, iar elevii vor putea merge în şcoli în funcţie de rata de infectare de după vacanţa de iarnă.

“Este sigur că cele trei săptămâni din semestrul întâi vor fi online (…). Ministerul Educaţiei şi Guvernul României îşi doresc să înceapă şcoala pe 8 februarie, însă acest lucru se va face în funcţie de evoluţia ratei de infectare, după vacanţa de iarnă, care s-a încheiat ieri, 10 ianuarie. Ştim foarte bine că sunt necesare 14 zile, deci de aceea am spus că în a doua jumătate a lunii ianuarie, ultima decadă, mai exact, a lunii ianuarie, în funcţie de evoluţia ratei de infectare. Evoluţia campaniei de vaccinare, ne dorim să fie cât mai mulţi profesori vaccinaţi. În funcţie de măsurile adoptate de alte state şi în funcţie de acţiunile remediale pe care trebuie să le facem şi care necesită prezenţa fizică în şcoală, vom lua decizia referitoare la modul în care va începe şcoala pe 8 februarie”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu. AGERPRES

Citește mai departe