Connect with us

ACTUALITATE

FOTO: O ”casă nouă”, cu fonduri REGIO, pentru troleibuzele și autobuzele moderne, ”prietenoase cu mediul”, din municipiul Brașov

Publicat



Din luna iulie 2021, locuitorii municipiului Brașov și turiștii care vizitează acest mare oraș din Regiunea Centru vor călători cu 35 de noi troleibuze și autobuze hibrid, ce se vor achiziționa printr-un proiect finanțat cu fonduri Regio.

Aceste vehicule moderne vor avea și o ”nouă casă”, prin semnarea – de către primarul George Scripcaru și de către Simion Crețu, directorul general ADR Centru – a contractului de finanțare pentru proiectul ”Infrastructura de garaj pentru transport public”. Finanțarea proiectului, cu o valoare totală de peste 16,7 milioane euro, este susținută de către Programul Operațional Regional REGIO 2014-2020, ce este coordonat în regiunea noastră de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru.

Prin semnarea acestui contract, municipalitatea brașoveană va dezvolta sistemul de mobilitate publică, folosind resurse în valoare totală de peste 65,8 milioane euro, pentru achiziția de vehicule, modernizarea tramei stradale și a garajelor, dar și pentru îmbunătățirea sistemului de mobilitate alternativă și a monitorizării traficului.

Municipiul Brașov este unul dintre cele 3 orașe românești indicate de Comisia Europeană pentru valorile ridicate de poluare a aerului provenită din traficul auto. Această situație este cauzată de nivelurile ridicate de trafic și viteza scăzută de deplasare, precum și de dezvoltarea de noi zone urbane, care au probleme de accesibilitate. Pe de altă parte, ocuparea spațiilor pietonale de către autoturismele parcate, lipsa pistelor de biciclete și a sistemelor de management al traficului și al parcărilor publice, complică situația.

Ca atare, municipalitatea a pregătit mai multe proiecte finanțabile din surse publice europene pentru reducerea emisiilor de carbon și de creștere a calității vieții locuitorilor din municipiul Brașov, prin creșterea atractivității sistemului de transport public. Concret, s-a avut în vedere descurajarea utilizării autoturismului pentru deplasările urbane și scăderea nivelului de congestie și de poluare chimică și fonică generate de transport, în special în zona centrală a municipiului.

Achiziția de mijloace de transport public moderne, culoarele dedicate pentru transportul public și un nou sistem de garaje pentru vehicule au fost prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Polului de Creștere Brașov (PMUD) și Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană Brașov (SIDU), care au evidențiat că traficul rutier intens din municipiu afectează calitatea vieții.

”Cetățeanul din Brașov poate vedea acum un exemplu concret de integrare și corelare a proiectelor finanțate din fonduri europene. Noi, la nivelul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru, am colaborat cu echipele tehnice și am sprijinit viziunea de dezvoltare a edililor brașoveni, pe de o parte pentru înlocuirea vehiculelor poluante, cu vechime ridicată, dar și pentru definirea rutelor care vor fi utilizate de vehiculele noi, eficiente energetic și cu un nivel redus de emisii poluante.

Aceste investiții se vor corela cu noul garaj al RATBv, de pe strada Hărmanului, ce va fi realizat prin actualul proiect. La acestea se adaugă terminalul de transfer intermodal de la Gară, parcarea modernă din Bartolomeu, noile trasee pietonale și de biciclete, precum și sistemele de monitorizare a traficului din oraș. Practic, municipiul Brașov are la dispoziție peste 58 milioane euro, din fonduri europene REGIO, pentru șapte proiecte ale complexului sistem al mobilității urbane, la care se adaugă investițiile pentru trasee pietonale și de biciclete, adică încă două proiecte ce vor atrage peste două milioane euro, fonduri nerambursabile.

Astfel, beneficiind de resurse europene în cuantum de peste 60 milioane euro, pe care le coordonează Agenția noastră, în Brașov vor crește atât eficiența activității de transport public, cât și gradul de atractivitate a modurilor alternative de transport”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Descrierea investiției:

Proiectul vizează realizarea unui complex cu o suprafață construită la sol de 11.740 mp, la care se adaugă platforma de garare a vehiculelor, care va oferi condiții adecvate pentru parcarea acestora și executarea lucrărilor de întreținere și reparații.

Pe actualul amplasament din strada Hărmanului vor fi demolate construcțiile și platforma existentă, în vederea eliberării terenului pentru construirea noilor spații, cu excepția clădirii ”Anexa B” a corpului C7, care va fi consolidată și reabilitată. Noul garaj va fi o hală închisă, pe structură metalică, la care se vor adăuga spații tehnice și administrative specifice.

În complex se vor realiza întreținerea și repararea autovehiculelor de transport public, verificări tehnice și Inspecții Tehnice Periodice, spălarea și curățarea autovehiculelor, în interior și exterior, reparații de tinichigerie și vopsitorie, schimbul de anvelope, inclusiv vulcanizarea și echilibrare roților, dar și alimentarea cu carburanți.

Toate spațiile nou create, dar și cele reabilitate vor fi dotate cu instalații de alimentare cu apă rece și caldă; canalizare; de separare a substanțelor poluante; instalații termice și electrice; precum și sisteme de detecție, semnalizare/avertizare precum și stingere a incendiilor.

Întregul complex va fi realizat pe o suprafață de peste 5,2 ha, din care peste 20% vor fi spații verzi, cu rol antipoluant și estetic. Spațiul verde cu arbori și arbuști va înconjura perimetral toată incinta, pentru crearea unei perdele de protecție împotriva noxelor și a zgomotului. În acest complex, platforma de parcare alocată pentru flota de transport public va avea 2,5 hectare, iar suprafața totală a halelor și spațiilor anexă va fi de circa 1,2 hectare.

”Astăzi am semnat un nou contracte de finanțare, de 16 milioane de euro, care vizează unul dintre principalele obiective de dezvoltare ale Municipalității pentru perioada următoare, cel al mobilității urbane, cu accent pe transportul în comun. Este vorba de construirea unui garaj modern, adaptat noului parc auto al societății de transport, care a crescut ca și număr, dar și ca tipuri de mijloace de transport, Municipalitatea accesând fonduri nerambursabile pentru achiziția a 133 de autobuze electrice și troleibuze.

Pe lângă nevoia evidentă a unei astfel de facilități, semnarea acestui proiect este și o bucurie, având în vedere că acest proiect a fost pe lista de rezerve și, până la începutul acestui an, nu eram siguri că vom obține aceste fonduri. Garajul vine ca o completare firească a investițiilor în ceea ce înseamnă transformarea transportului în comun în principala modalitate de transport în Brașov.

Avem deja în derulare achiziția de autobuze electrice și troleibuze, benzile dedicate, terminalul de la gară, Park&Ride-ul din Bartolomeu și mai urmează să semnăm contractul de finanțare pentru extindere sistemului de management informatizat al sistemului de transport public. Putem spune că obiectivele propuse în Planul de Mobilitate Urbană și în cel privind calitatea aerului sunt foarte aproape de a fi atinse.

Cu toții ne dorim un oraș cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraș. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea acestui sistem de transport, folosind vehicule ecologice, reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru“, a declarat primarul George Scripcaru.

Datele proiectului:

Proiectul cu titlul ”Infrastructura de garaj pentru transport public” este finanțat prin Prioritatea de investiții 4.1 din cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, ce vizează reducerea emisiilor de carbon. Proiectul are o valoare totală de 76.440.247,46 lei, din care finanțarea nerambursabilă alocată este de 71.317.373,87 lei, respectiv peste 15.59 milioane euro, la care se adaugă contribuția municipalității, la cheltuielile eligibile și neeligibile. Termenul estimat de finalizare a proiectului este data 31.10.2022.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Un nou centru de vaccinare fără programare se va deschide la cinematograful Victoria din municipiul Iaşi

Publicat

Primăria Municipiului Iaşi va deschide, de luni, un nou centru de vaccinare împotriva COVID-19 fără programare prealabilă, la cinematograful Victoria.

Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi, a anunţat că noul centru va fi deschis în incinta cinematografului “Victoria”, începând de luni, şi va
funcţiona în intervalul orar 8,00 – 21,00.

În cadrul centrului vor fi organizate trei fluxuri de vaccinare concomitentă în foaierul imobilului.

Vaccinul folosit este Pfizer-BioNTech.

Cei interesaţi se vor putea vaccina fără programare prealabilă. Ieşenii care doresc să se vaccineze vor trebui să aibă asupra lor cartea sau buletinul de identitate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Debitul maxim al Dunării, peste mediile multianuale în iunie şi iulie

Publicat

dunare

Debitul maxim al fluviului Dunărea la intrarea în ţară (secţiunea Baziaş) se va situa sub media multianuală în luna mai şi peste în lunile iunie şi iulie, în timp ce regimul hidrologic pe râurile interioare va fi, în general, la valori cuprinse între 50% şi 80% din mediile lunare, reiese din prognoza realizată de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) pentru intervalul mai – iulie 2021.

Astfel, în luna mai 2021, regimul hidrologic se va situa în general la valori cuprinse între 50-80% din mediile multianuale lunare, mai mari (80-100%) pe râurile din bazinele hidrografice: Vişeu, Iza, Tur, Someş, Crasna, Barcău, Ialomiţa, Bistriţa şi Suceava, în bazinul superior şi mijlociu al Oltului şi în bazinele superioare ale Buzăului, Trotuşului, Moldovei şi Prutului şi mai mici (sub 30%) pe afluenţii Prutului şi pe râurile din bazinul Bârladului.

Potrivit hidrologilor, în cursul lunii mai sunt posibile scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide şi creşteri mai importante de niveluri şi debite, cu depăşirea Cotelor de Apărare, pe unele râuri din zonele de deal şi munte, datorită efectului combinat al precipitaţiilor sub formă de aversă, cedării apei din stratul de zăpadă din zona de munte şi propagării.

În luna iunie 2021, regimul hidrologic se va situa în general la valori cuprinse între 50-80% din mediile multianuale lunare, mai mari (80-100%) pe Prahova şi în bazinele superioare ale râurilor: Buzău, Olt, Trotuş, Bistriţa, Moldova, Suceava şi Prut şi mai mici (sub 30%) pe afluenţii Prutului şi pe râurile din bazinul Bârladului.

Şi în prima lună de vară sunt posibile scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie şi viituri rapide pe unele râuri din zonele de deal şi munte, datorită precipitaţiilor sub formă de aversă şi cu caracter torenţial specifice acestei luni şi creşteri mai însemnate de niveluri şi debite, cu depăşirea Cotelor de Apărare pe unele râuri, îndeosebi din jumătatea de nord a ţării.

În luna iulie 2021, regimul hidrologic se va situa în general la valori cuprinse între 50-80% din mediile multianuale lunare, mai mici pe afluenţii Oltului inferior şi în bazinul hidrografic al râului Vedea (30-50% din normalele lunare). Cele mai mici valori se vor înregistra pe Rm. Sărat, Bârlad şi pe afluenţii Prutului (sub 30%).

De asemenea, sunt posibile fenomene episodice de scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie şi viituri rapide în timpul ploilor torenţiale.

În ceea ce priveşte fluviul Dunărea, la intrarea în ţară (pe secţiunea Baziaş), debitul maxim estimat pentru luna mai este de 7.000 metri cubi/secundă (mc/s), faţă de valoarea medie multianuală de 7.250 mc/s, iar cel minim de 4.800 mc/s, relevă prognoza de specialitate.

De asemenea, pentru prima lunii a verii, debitul maxim al Dunării este estimat la 6.500 mc/s, iar cel minim la 3.500 mc/s, faţă de media lunii respective, de 6.400 mc/s.

Pentru luna iulie 2021, debitul de nivel maxim prognozat este de 6.000 mc/s, peste valoarea medie multianuală a perioadei, de 5.350 mc/s, iar cel minim de 3.000 mc/s.

Hidrologii precizează că aceste estimări de lungă durată se vor actualiza prin prognoze de scurtă durată care vor fi precedate, în situaţiile în care se estimează posibilitatea depăşirii Cotelor de Apărare, de avertizări hidrologice emise pe baza situaţiei şi a evoluţiei factorilor meteorologici din momentul respectiv.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vești proaste. Varianta de coronavirus descoperită în India este mai contagioasă

Publicat

Varianta de coronavirus descoperită în India este mai contagioasă şi prezintă caracteristici care ar putea reduce eficienţa vaccinurilor, contribuind la accelerarea epidemiei în India, a avertizat sâmbătă responsabila ştiinţifică a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), Soumya Swaminathan, potrivit AFP.

India a înregistrat sâmbătă, pentru prima dată, un bilanţ de 4.000 de decese din cauza COVID-19 în 24 de ore şi peste 400.000 de noi contaminări, însă experţii estimează că datele oficiale sunt cu mult subevaluate.

Într-o discuţie cu AFP, Swaminathan, medic pediatru şi cercetătoare indiană, a declara că varianta B.1.617, care a fost depistată pentru prima dată în India în luna octombrie, a fost indiscutabil un factor de accelerare a epidemiei scăpate de sub control în această ţară.

Această tulpină ar putea fi inclusă de OMS pe lista tulpinilor considerate mai periculoase decât varianta originală a virusului având în vedere gradul mai ridicat de contagiune, capacitatea acestora de înfrânge protecţia oferită de vaccinare şi rata mortalităţii în rândul pacienţilor infectaţi, a precizat cercetătoarea.

Varianta B.1.617 ”prezintă mutaţii care sporesc contagierile şi care pot totodată potenţial să o facă rezistentă la anticorpii dezvoltaţi graţie vaccinării sau în urma unei contaminări naturale”, a explicat ea.

Însă această variantă nu poate fi considerată singura responsabilă pentru creşterea spectaculoasă a cazurilor în India, care pare să fi lăsat garda jos prea devreme, permiţând ”adunări masive de persoane”, a mai spus ea.

Într-o ţară vastă precum India, contaminărilor se pot produce fără prea mult zgomot timp de mai multe luni. ”Aceste prime semne au fost ratate până când (contagierile) au ajuns la un punct de unde creşterea a fost verticală”.

Pentru moment, este foarte dificil să luptăm împotriva virusului ”întrucât epidemia vizează mii de persoane şi se multiplică cu o viteză foarte dificil de stopat”, a mai precizat Swaminathan, avertizând că doar vaccinarea nu va fi suficientă pentru a recăpăta controlul asupra situaţiei.

India, care este cel mai mare producător mondial de vaccinuri, nu a imunizat cu ambele doze decât 2% din populaţia sa de 1,3 miliarde de locuitori.

”Va dura luni, dacă nu cumva ani pentru a atinge o rată de 70-80%” de populaţie imunizată, potrivit cercetătoarei.

În viitorul apropiat, va trebui să ne bazăm pe măsurile sociale şi sanitare deja testate şi aprobate pentru a stopa epidemia, a avertizat aceasta.

Amploarea epidemiei în India creşte riscul apariţiei unor noi variante încă şi mai periculoase.

”Cu cât virusul se multiplică, se răspândeşte şi se transmite, cu atât mai mult riscul de a produce mutaţii de a se adapta” creşte, a subliniat cercetătoarea. ”Variantele care acumulează un număr semnificativ de mutaţii pot în cele din urmă să devină rezistente la vaccinurile de care dispunem în prezent”.

”Va fi o problemă la nivel global”, a subliniat Soumya Swaminathan. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 14.000 de persoane au fost imunizate până duminică la prânz la Maratonul Vaccinării din Bucureşti

Publicat

Un număr de 14.302 persoane au fost vaccinate până duminică, la ora 12,55, în cadrul Maratonului Vaccinării din Bucureşti, care a fost demarat vineri după-amiază în locaţii de la Sala Palatului şi Biblioteca Naţională, au transmis organizatorii acestui eveniment

“Astfel, un număr de 9.082 persoane au fost vaccinate în locaţia Sala Palatului şi un număr de 5.220 au fost vaccinate la Biblioteca Naţională a României”, se precizează în informarea organizatorilor.

Peste 10 mii de persoane se imunizaseră la Maratonul Vaccinării din capitală până la miezul nopţii dintre sâmbătă şi duminică, a informat anterior Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) ‘Carol Davila’ din Bucureşti, unul dintre organizatori.

Coordonatorul centrului de vaccinare de la Sala Palatului, conf. dr. Mihai Craiu, a declarat, sâmbătă seara, că sunt doze suficiente pentru toţi cei care vor să se imunizeze împotriva COVID-19 la Maratonul Vaccinării de la Bucureşti, Direcţia de Sănătate Publică (DSP) trimiţând, în cursul zilei, o tranşă suplimentară de vaccinuri.

“Pot asigura pe toţi doritorii că avem suficiente doze. Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti ne-a trimis astăzi, după prânz, încă o tranşă suplimentară, aşa că avem doze pentru toată lumea care doreşte, care este clinic sănătoasă, deci fără febră în momentul ăsta, şi care vine cu orice document legal valabil”, a spus Mihai Craiu, în cadrul unei declaraţii de presă.

El a mărturisit că a stat “liniştit” având alături colegi anestezişti, echipaje SMURD şi două ambulanţe de la SABIF, a remarcat “entuziasmul contagios al voluntarilor”, care au facilitat un flux bun, şi a menţionat că o proporţie semnificativă dintre cei vaccinaţi sunt persoane cu dificultăţi legate de deplasare şi de acces la facilităţile electronice.

Maratonul vaccinării anti-COVID care se desfăşoară la Sala Palatului şi Biblioteca Naţională din Bucureşti a început, vineri, de la ora 16,00, şi se desfăşoară până luni. La maraton participă aproximativ 1.200 de voluntari, dintre care 260 sunt medici, 300 – asistenţi medicali, 135 – rezidenţi şi peste 500 – studenţi. AGERPRES

Citește mai departe