Connect with us

ACTUALITATE

Hotelurile au pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în martie, aprilie şi mai

Publicat



Industria hotelieră a pierdut aproximativ 240 de milioane de euro în lunile martie, aprilie şi mai, în urma celor circa 6 milioane de înnoptări care nu au mai avut loc în această perioadă, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile.

“În industria hotelieră estimăm o pierdere de circa 6 milioane de înnoptări, ceea ce duce undeva la 240 de milioane de euro pierdute în lunile martie – aprilie – mai. Sperăm ca, în ultimele şapte luni din an, să funcţionăm undeva la un nivel de 40 – 50% faţă de anul trecut”, a afirmat Ile.

Acesta a apreciat că hotelurile de dimensiuni mai mici ar putea fi nevoie să îşi limiteze capacitatea de cazare.

“Fiecare hotel îşi face limitarea (de rezervări, n.r.), hotelurile mai mari nu vor avea probleme pentru că au spaţiu suficient, dar cele mici s-ar putea să fie nevoite să-şi limiteze capacitatea de utilizare”, a spus Călin Ile.

Preşedintele FIHR a precizat că măsurile de prevenire a răspândirii virusului introduse de către hotelieri ajung la un cost de 50 de euro pentru fiecare angajat.

“Estimările noastre despre costurile de conformare igienico – sanitară sunt undeva la 50 de euro per angajat. Acestea sunt costuri care, la această oră, sunt asumate de investitor, pentru că nu există niciun sprijin, deşi s-a discutat de mai multe ori că sumele respective vor fi în parte suportate de stat, deocamdată acest sprijin nu există, şi aceşti 50 de euro pe angajat i-am susţinut noi”, a explicat oficialul FIHR.

Ile a subliniat, în acelaşi timp, că industria hotelieră se concentrează pe transmiterea unui sentiment de siguranţă către clienţi.

“Federaţia a recomandat membrilor reguli de funcţionare atât pe partea de hotel, cât şi pe partea de restaurante. Am făcut diverse cursuri, ţinem aproape de membri să-i ajutăm să deschidă în condiţii de siguranţă, pentru că asta e important, să fie siguranţă, să dăm un sentiment de încredere turiştilor. Sigur, unii membrii vor deschide hotelurile de acum, de pe 1 iunie, alţii treptat, pe măsură ce va creşte cererea, dar credem că 1 iunie e un semnal bun, e un prim pas pentru redeschiderea turismului în acest an. E un prim pas care trebuie urmat şi de paşi ulteriori, în 15 iunie când ar trebui să deschidem piscinele, să deschidem zonele de agrement, să deschidem parţial restaurantele de interior, iar după 30 iunie să ne gândim şi la evenimentele de interior. În aceste trei faze trebuie deschis business-ul în sectorul turismului”, a precizat preşedintele FIHR.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, joi, o serie de măsuri de relaxare începând cu data de 1 iunie, precum redeschiderea teraselor, plajelor, reluarea transportului internaţional şi a deplasărilor în afara localităţii fără declaraţie, posibilitatea organizării de spectacole şi de competiţii sportive în aer liber.

“În ceea ce priveşte, totuşi, măsurile de relaxare, avem şi câteva veşti pozitive. Începând din 1 iunie, câteva activităţi care până acum au fost interzise vor redeveni posibile. Astfel, de la 1 iunie, se redeschid terasele. Este însă clar că aici e nevoie de unele măsuri foarte speciale şi acestea vor fi comunicate. Mesele vor trebui să fie la cel puţin doi metri, vor putea să stea maximum patru persoane la o masă şi în acest fel lucrurile vor fi, zicem noi, sub control. Tot de la 1 iunie, va fi reluat transportul internaţional, rutier şi feroviar, în condiţii, sigur, de siguranţă, de distanţare şi de igienă. Tot de la 1 iunie, vor deveni posibile spectacolele în aer liber, cu un număr de până la maximum 500 de spectatori, însă aceştia vor trebui să fie aşezaţi pe scaune, la distanţele care sunt impuse de regulile de distanţare, cu un control foarte strict la intrare şi, evident, cu respectarea tuturor normelor de igienă. În ce priveşte deplasările în afara localităţii, acestea de la 1 iunie vor fi libere. Deci nu va mai fi nevoie de declaraţie când ieşim cu maşina sau cu piciorul sau cu bicicleta din localitate”, a spus şeful statului. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Cardul de sănătate redevine obligatoriu de la 1 octombrie, cu o singură excepţie

Publicat

Cardul de sănătate redevine obligatoriu începând cu 1 octombrie, cu excepţia consultaţiilor la distanţă, a anunţat, luni, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) într-un comunicat de presă.

“HG 162/2020 aprobată de Guvern pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 (privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative) prevede prelungirea aplicabilităţii măsurilor în domeniul sănătăţii până la data de 31 decembrie 2020”, se arată în comunicat.

Astfel, se menţin până la finalul anului consultaţiile la distanţă acordate de medicii de familie şi de medicii specialişti din ambulatoriul clinic, pentru care “nu este necesară validarea cu cardul de sănătate”.

Potrivit CNAS, în urma consultaţiilor acordate la distanţă, medicul de familie/medicul specialist va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical, inclusiv prescripţiile medicale.

Documentele vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică

Însă, în cazul consultaţiilor acordate la cabinet, este obligatorie validarea cu cardul de sănătate a serviciilor medicale.

“Reintroducem utilizarea cardului de sănătate în toate situaţiile în care pacientul se deplasează fizic la unitatea medicală pentru a primi servicii medicale, pentru a avea o evidenţă cât mai exactă şi a gestiona cât mai eficient fondurile din sistem. Consultaţiile la distanţă rămân o alternativă benefică atât pentru pacienţi, cât şi pentru medici, prin care se asigură accesul la tratamentele necesare fără a se expune riscurilor de infectare. Recomandăm în continuare pacienţilor programarea consultaţiilor, medicul fiind cel care decide modul în care va fi acordată consultaţia, la distanţă sau în cadrul unei vizite la cabinetul medical”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS, citată în comunicatul de presă.

De asemenea, s-a prelungit până la data de 31 decembrie 2020 termenul de valabilitate pentru următoarele documente a căror valabilitate expiră până la această dată: biletele de trimitere pentru specialităţi clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare; biletele de trimitere pentru specialităţi paraclinice; recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive – ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate; deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive.

Printre măsurile al căror termen de valabilitate s-a prelungit prin aprobarea HG 162/2020 se numără şi posibilitatea ca medicii de familie să poată prescrie în continuare pentru pacienţii cronici inclusiv medicamentele restricţionate din Lista de medicamente compensate şi gratuite care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, cu menţiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice şi a unor formulare specifice (medicamente notate cu (**)1, (**)1 Alfa şi (**) Beta în Lista de medicamente compensate şi gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un nou bilanț îngrijorător în Franţa: Rata de pozitivare din totalul testelor de COVID-19 efectuate continuă să crească

Publicat

Franţa a raportat sâmbătă 14.412 cazuri noi de infectare cu coronavirus, în scădere uşoară faţă de zilele de joi şi vineri, când au fost consemnate în jur de 16.000 de cazuri, transmite AFP, citând datele publicate sâmbătă seara de agenţia de sănătate publică.

Cu toate acestea, rata de pozitivare îşi continuă creşterea regulată, sâmbătă procentul de cazuri pozitive fiind de 7,2% din totalul testelor efectuate.

Potrivit autorităţilor, în ultimele 24 de ore au decedat 39 de persoane – faţă de 56 în precedentele 24 de ore -, ridicând la cel puţin 31.700 numărul total al victimelor COVID-19.

În ultimele şapte zile au fost înregistrate 4.102 spitalizări, dintre care 763 de cazuri grave la terapie intensivă.

Epidemia de COVID-19 este într-o ”fază ascendentă”, a avertizat vineri agenţia de sănătate publică, menţionând între aspectele ”îngrijorătoare” ”circulaţia din ce în ce mai puternică” a virusului printre persoanele vârstnice. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Simona Halep s-a calificat în turul al doilea la Roland Garros chiar de ziua ei

Publicat

halep

Jucătoarea română de tenis Simona Halep, numărul doi mondial, s-a calificat în runda a doua a turneului de la Roland Garros, după ce a învins-o pe spaniola Sara Sorribes Tormo cu 6-4, 6-0, duminică, în ziua în care împlineşte 29 de ani.

Halep, campioana din 2018 şi principala favorită anul acesta, s-a impus după o oră şi 22 de minute.

Românca a început mai greu şi a fost condusă cu 3-1 şi 4-2 în primul set, până şi-a găsit ritmul de joc. Halep a dominat apoi jocul şi a reuşit patru ghemuri consecutive, câştigând primul act cu 6-4. În setul secund, Simona Halep a controlat jocul de la un capăt la altul şi s-a impus cu 6-0.

Halep a reuşit un as în acest meci, iar Sorribes Tormo (23 ani, 70 WTA) a comis două duble greşeli. Simona Halep a avut 23 de mingi direct câştigătoare şi 23 de erori neforţate, în timp ce iberica a adunat 10 winners şi 16 erori neprovocate.

Halep şi-a asigurat un cec de 84.000 de euro şi 70 de puncte WTA. În turul secund, Halep o va înfrunta pe câştigătoarea dintre românca Irina Begu şi elveţianca Jil Teichmann, meci care va avea loc tot duminică. Simona s-a oprit în sferturi la ediţia de anul trecut a turneului parizian.
AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Votul valabil exprimat şi votul nul: Unde se aplică ştampila pe buletin. Votul multiplu – procedură specială

Publicat

vot

Cetăţenii care se vor prezenta la vot duminică trebuie să aplice ştampila cu menţiunea ”Votat” în patrulaterul care cuprinde lista de candidaţi sau numele candidatului pentru care îşi exprimă opţiunea.

Fiecare alegător va primi patru buletine de vot: unul pentru primar, unul pentru consiliul local, unul pentru consiliul judeţean şi unul pentru preşedintele consiliului judeţean.

În Bucureşti, fiecare votant va primi patru buletine de vot: unul pentru primarul de sector, unul pentru consiliul local al sectorului, unul pentru primarul general al municipiului Bucureşti şi unul pentru Consiliul General.

Alegătorul trebuie să fie atent în momentul în care aplică ştampila pe buletinul de vot, pentru că există riscul ca votul său să fie declarat nul.

Votul nul

*** Sunt considerate voturi valabil exprimate buletinele de vot găsite în urne pe care opţiunile alegătorilor au fost exprimate în oricare dintre următoarele modalităţi: ştampila cu menţiunea “Votat” este aplicată în interiorul unui singur patrulater; ştampila cu menţiunea “Votat” depăşeşte limitele patrulaterului, dar opţiunea alegătorului este evidentă (inclusiv situaţia în care ştampila atinge doar un patrulater); ştampila cu menţiunea “Votat” este aplicată în interiorul unui patrulater, dar pe buletinul de vot sunt înscrise diverse menţiuni ale alegătorului (votul este considerat valabil indiferent de menţiunile înscrise pe buletinul de vot); ştampila cu menţiunea “Votat” este aplicată în interiorul unui patrulater, dar pe buletinul de vot alegătorul a aplicat una sau mai multe ştampile fără să atingă vreun alt patrulater.

*** Sunt considerate voturi nule următoarele buletine de vot găsite în urne: buletinul pe care nu a fost aplicată ştampila de control a secţiei de votare; buletinul de vot care are alt model decât cel legal; buletinul pe care a fost aplicată o ştampilă cu menţiunea ”Votat” care are alt model decât cel legal aprobat; buletinul pe care nu a fost aplicată ştampila cu menţiunea ”Votat”; buletinul pe care ştampila cu menţiunea ”Votat” este aplicată în două sau mai multe patrulatere; buletinul pe care ştampila cu menţiunea ”Votat” este aplicată în două sau mai multe patrulatere, chiar dacă unele ştampile au fost tăiate/ anulate de alegător; buletinul pe care ştampila cu menţiunea ”Votat” a fost aplicată în exteriorul patrulaterelor şi nu atinge niciun patrulater; buletinul de vot pe care ştampila cu menţiunea ”Votat” atinge două sau mai multe patrulatere.

*** După ce a votat, alegătorul îndoaie buletinele de vot astfel încât pagina albă care poartă ştampila de control să rămână în afară şi introduce fiecare buletin de vot în urna corespunzătoare. Îndoirea greşită a buletinului de vot nu atrage nulitatea votului, dacă secretul votului este asigurat.

În cazul în care buletinul de vot se deschide în aşa fel încât secretul votului nu mai este asigurat, acesta se anulează şi se dă alegătorului, numai o singură dată, un nou buletin de vot, făcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal al operaţiunilor de votare.

*** Votul multiplu este atunci când o persoană votează de două sau mai multe ori în aceeaşi zi; persoana în cazul căreia SIMPV semnalează că a mai fost înscris ca alegător care şi-a exercitat dreptul de vot duminică poate să voteze doar dacă semnează un proces verbal.

Biroul Electoral Central a stabilit procedura care va fi urmată la alegerile locale în cazul în care Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal va semnala că o persoană a mai votat o dată în aceeaşi zi.

Potrivit BEC, în cazul în care, urmare a introducerii codului numeric personal al unui alegător în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal – SIMPV, acesta semnalează faptul că persoana care s-a prezentat la urne şi-a mai exercitat dreptul de vot în aceeaşi zi la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare mai întâi va aduce la cunoştinţa alegătorului că SIMPV a semnalat că şi-a mai exercitat o dată dreptul de vot la aceste alegeri şi că fapta unei persoane care votează de două sau mai multe ori constituie infracţiunea de fraudă la vot prevăzută de art. 387 alin. (1) lit. b) din Codul penal şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi.

În cazul în care alegătorul stăruie în solicitarea de a-şi exercita dreptul de vot, preşedintele biroului electoral al secţiei va contacta telefonic, prin intermediul terminalului pus la dispoziţie de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare unde alegătorul figurează deja înscris în SIMPV, în vederea identificării eventualei semnături a acestuia în dreptul datelor sale de identificare din listele electorale, iar convorbirea va fi înregistrată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Dacă preşedintele biroului electoral al secţiei de votare apelate infirmă existenţa unei semnături în lista electorală în dreptul alegătorului în cauză, îi va permite exercitarea dreptului de vot. Dacă preşedintele biroului electoral al secţiei de votare apelate confirmă existenţa unei semnături în lista electorală în dreptul alegătorului în cauză, îi va permite să voteze numai după ce acesta va completa şi semna împreună cu preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi operatorul de calculator un proces verbal.

Alegătorul va preciza, în document, că, deşi i s-a adus la cunoştinţă că SIMPV a semnalat că a mai fost înscris ca alegător care şi-a exercitat dreptul de vot la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, precum şi că fapta de a vota de două sau mai multe ori constituie infracţiunea de fraudă la vot şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi, solicită în continuare exercitarea dreptului de vot.

Verificări în cazul folosirii urnei mobile, pentru evitarea votului multiplu

Codurile numerice personale ale alegătorilor care au formulat cereri pentru urna specială sunt preînregistrate în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, urmând a fi înregistrate definitiv la întoarcerea în localul de vot a echipei care s-a deplasat la locul unde se află alegătorul netransportabil, pe baza semnăturilor în extrasul de pe lista electorală.

Înainte ca echipa de membri ai biroului electoral al secţiei de votare să se deplaseze cu o urnă de vot specială la persoanele care nu pot vota la secţia de votare potrivit legii, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare solicită operatorului să verifice dacă persoanele respective şi-au mai exercitat dreptul de vot în aceeaşi zi. Agerpres

Citește mai departe