Connect with us

ACTUALITATE

Licitaţie pentru trenuri electrice de călători. Valoarea contractului poate ajunge la aproape 5 miliarde lei

Publicat

Sursa foto: rador.ro

Autoritatea pentru Reformă Feroviară organizează licitaţie deschisă pentru achiziţionarea de material rulant nou destinat transportului regional şi suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R), valoarea estimată a contractului fiind cuprinsă între 1,71 miliarde de lei şi 4,56 miliarde de lei, potrivit unui anunţ al ARF, publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Conform anunţului, este vorba despre 40 de rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane şi regionale (RE-R), inclusiv mentenanţă, instruirea personalului şi asistenţă tehnică în perioada de garanţie, cu posibilitate de suplimentare a numărului de garnituri până la 80. Valoarea estimată (la momentul actual) se regăseşte în intervalul: 1.707.125.000 lei, fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanţă şi 4.557.130.000 lei, fără TVA, pentru 80 de trenuri cu 30 ani mentenanţă.

Citește și: A fost deblocată licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs

„Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 72, alin (1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE , în contractul de achiziţii vor fi prevăzute două clauze de revizuire, astfel: posibilitatea suplimentării cantităţii cu încă 40 rame electrice la care se vor asigura serviciile mentenanţă şi reparaţii, conform cerinţelor din caietul de sarcini, pe o durată de 15 ani; posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani (mentenanţă 15 ani + 15 ani), conform cerinţelor din caietul de sarcini. Perioada de mentenanţă după suplimentare va fi de 30 ani pentru toate cele 80 unităţi de rame electrice. Suplimentarea cantităţilor achiziţionate (40 de rame RE-R cu 15 ani mentenanţă), prin dublare, va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”, se spune în anunţul ARF.

De asemenea, se prevede o clauză suspensivă potrivit căreia „încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de încheierea contractului de finanţare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiţii de către autoritatea contractantă.

„Ofertanţii din cadrul acestei proceduri acceptă că autoritatea contractantă şi/sau finanţatorul nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia şi indiferent dacă autoritatea contractantă şi/sau finanţatorul au fost notificate asupra existenţei unui asemenea prejudiciu. Ofertanţii din cadrul acestei proceduri îşi asumă întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situaţia aplicării clauzei”, se mai arată în anunţ.

Durata contractului va fi de 220 de zile şi nu se va reînnoi.

Achiziţia va fi făcută din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

„ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar. Finanţarea proiectului este asigurată din POIM, iar cofinanţarea este asigurată de la bugetul de stat”, se precizează pe SEAP.

Achiziţia nu intră sub incidenţa acordului privind achiziţiile publice.

Ofertele sau cererile de participare trebuie depuse până la data de 3 iunie, ora 15:00. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Vine “MARELE VAL” al scumpirilor: Ce alimente de bază se vor scumpi și cât vor crește prețurile de la 1 iulie

Publicat

vine “marele val” al scumpirilor: ce alimente de bază se

Publicitate

Românii se pregătesc pentru un nou val de scumpiri începând cu 1 iulie, când expiră măsurile de plafonare a prețurilor la alimentele de bază, energia electrică și polițele auto RCA.

„Costurile cu energia au un impact direct asupra prețurilor de producție, transport și depozitare. În lipsa plafonării, estimăm creșteri de cel puțin 5%, iar dacă adăugăm și efectul scumpirii energiei, prețurile pot urca rapid cu 10–15%”, a declarat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proiectil exploziv găsit în pădurea Rediu. Intervenție URGENTĂ a pirotehniștilor ISU Botoșani

Publicat

proiectil exploziv găsit în pădurea rediu. intervenție urgentĂ a pirotehniștilor

Publicitate

Un proiectil de artilerie, rămas neexplodat din timpul unui conflict armat, a fost descoperit în această după-amiază în pădurea Rediu, de un bărbat pasionat de detecția metalelor. Acesta a dat dovadă de responsabilitate și a alertat imediat autoritățile.

La fața locului a intervenit echipa pirotehnică a Inspectoratului pentru Situații de Urgență Botoșani, cu autospeciala de intervenție specifică. Specialiștii au identificat obiectul ca fiind…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proiect: Tichet electronic de energie de 50 lei/lună pentru persoanele vulnerabile, după 1 iulie. Vizează 2,1 milioane de gospodării

Publicat

proiect: tichet electronic de energie de 50 lei/lună pentru persoanele

Publicitate

Persoanele vulnerabile ar urma să beneficieze de un tichet electronic de energie în valoare de 50 lei pe lună, după data de 1 iulie, când încetează schema de compensare/plafonare, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, relatează agerpres.ro.

Ar urma să beneficieze de acest sprijin persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșaniul fără cișmele. Orașul în care setea se stingea altădată cu o cană de tablă sau direct de la robinet

Publicat

botoșaniul fără cișmele. orașul în care setea se stingea altădată

Publicitate

Vă mai amintiți cișmelele copilăriei? Cele de la colțul blocului, din parc sau de la școală, unde ne potoleam setea după o fugă cu bicicleta sau o repriză de fotbal printre garaje? Apa era rece, curgea direct din țeavă, și o beam cu nesaț, din palme sau dintr-o cană legată cu sârmă.

La Botoșani, toate astea au dispărut. După mai bine de 35 de ani, orașul nu mai are nicio cișmea funcțională pe domeniul public, accesibilă oamenilor de rând….

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe