Connect with us

EVENIMENT

Numărul de noi infectări cu COVID-19 crește în Franța. Premierul solicită o nouă măsură pentru prevenirea extinderii pandemiei

Publicat



Premierul francez Jean Castex a anunţat marți, în contextul unei ”situaţii epidemiologice care evoluează într-un sens rău”, o intensificare a controalelor pentru respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii noului coronavirus, o nouă măsură pe care o solicită fiind purtarea obligatorie a măştii şi în spaţiile deschise.

”O spun cu o formă de gravitate: dacă nu reacţionăm colectiv ne expunem unui risc ridicat de relansare epidemică ce va fi dificil de controlat”, a avertizat premierul francez, citat de AFP, în timpul unei vizite într-un spital din oraşul Montpellier.

O revenire a epidemiei ”va pune din nou sub presiune ansamblul lanţului sanitar (…), economia noastră, sistemul nostru educaţional, viaţa noastră colectivă şi culturală”, a mai atenţionat Jean Castex, după ce în ultima săptămână Franţa a înregistrat 10.800 de noi cazuri de COVID-19, acum numărul zilnic al noilor contagieri fiind de circa 2.000, faţă de aproximativ 1.000 cu trei săptămâni în urmă.

Franţa va depăşi săptămâna aceasta ”pragul de atenţie” de 20 de cazuri săptămânale la 100.000 de locuitori, a mai spus premierul francez. El a remarcat o diminuare a respectării măsurile preventive de către populaţie şi a anunţat că le va solicita prefecţilor că convingă aleşii locali să extindă cât mai mult posibil purtarea măştii în spaţiile publice deschise, decizie deja luată de zeci de oraşe franceze, inclusiv Paris şi Marsilia, care au impus purtarea măştii şi în aer liber pe anumite străzi.

Ca urmare a evoluţiei nefavorabile a epidemiei a fost prelungită până pe 30 octombrie interdicţia organizării de evenimente cu mai mult de 5.000 de persoane, care urma să expire pe 30 august.

Jean Castex a anunţat şi o intensificare a controalelor privind ”respectarea ansamblului regulilor destinate prevenirii propagării virusului, respectarea gesturilor barieră, a purtării măştii”, mai ales în restaurante, sau a respectării ”obligaţiilor de declarare a adunărilor cu mai mult de zece persoane”. AGERPRES

EVENIMENT

FOTO: Un autoturism pierdut de sub control s-a izbit violent de un stâlp, în Focșani. Șoferul s-a urcat beat la volan

Publicat

Un șofer de 42 de ani, care sa-a urcat beat la volan, a produs un accident rutier duminică dimineața, în municipiul Focșcani. Bărbatul a pierdut controlul asupra volanului, iar autoturismul s-a izbit puternic de un stâlp.

Potrivit IPJ Vrancea, în urma verificărilor efectuate polițiștii au identificat un bărbat în vârstă de 42 de ani, din comuna Popești, care, în timp ce conducea un autoturism pe Bulevardul Unirii, a pierdut controlul volanului și a intrat în coliziune cu un stâlp.

Acesta nu a suferit vătămări iar la testarea cu aparatul etilotest rezultatul a fost 1,0 8 mg/ l alcool pur în aerul expirat.

Potrivit ISU Vrancea, șoferul a suferit mai multe excoriații la nivelul feței și a membrelor inferioare.

Șoferul a fost dus la o unitate medicală pentru recoltarea mostrelor biologice, în vederea stabilirii alcoolemiei.

În cauză a fost întocmit dosar penal.

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 18 milioane de alegători sunt aşteptaţi duminică la urne. Măsuri sanitare speciale în procesul de vot

Publicat

Peste 18 milioane de alegători sunt aşteptaţi duminică la urne pentru a-şi alege primarii, preşedinţii de consilii judeţene, dar şi pe cei care vor face parte, timp de patru ani, din consiliile locale şi judeţene.

Cetăţenii îşi pot exercita dreptul de a alege în 18.794 de secţii de votare organizate la nivel naţional, dintre care peste 1.200 în Capitală, cele mai multe în sectoarele 3 şi 6.

Pandemia de COVID-19 a determinat noi reguli de desfăşurare a votului de duminică, pentru prima dată românii fiind nevoiţi să respecte anumite măsuri de protecţie sanitară, pentru a evita răspândirea noului coronavirus.

Tot ca urmare a pandemiei, alegerile, care trebuiau să aibă loc în iunie, au fost amânate, mandatul actualilor aleşi locali fiind prelungit.

*** Consiliile locale, judeţene, primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene se aleg prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat. În Bucureşti, alegătorii votează pentru desemnarea consiliului local şi primarului sectorului, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi primarului general.

Consiliile locale şi judeţene se aleg pe circumscripţii electorale, pe baza scrutinului de listă, potrivit principiului reprezentării proporţionale. Primarii comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, primarul general şi preşedintele consiliului judeţean se aleg pe circumscripţii electorale, prin scrutin uninominal.

*** Numărul total de cetăţeni cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral la data de 31 iulie era de 18.983.585, potrivit ultimei informări a Autorităţii Electorale Permanente.

Din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, 18.251.611 au domiciliul sau reşedinţa în ţară, iar 731.974 au domiciliul în străinătate şi sunt posesori de paşaport CRDS.

Cine votează şi ce documente sunt necesare

Au dreptul de a alege cetăţenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, inclusiv cei care împlinesc această vârstă în ziua alegerilor; cetăţenii români care nu au fost puşi sub interdicţie sau cărora nu le-a fost interzisă exercitarea dreptului de a alege, pe durata stabilită prin hotărâre judecătorească definitivă; cetăţenii Uniunii Europene care au domiciliul sau reşedinţa în România.

La alegerile locale, dreptul de vot se exercită numai în comuna, oraşul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului în care alegătorul îşi are domiciliul sau reşedinţa, după caz.

Alegătorii votează numai la secţia la care este arondată strada sau localitatea de domiciliu sau reşedinţa şi unde sunt înscrişi în lista electorală permanentă (alegătorii cetăţeni români) sau în copia de pe lista electorală complementară (alegătorii cetăţeni ai Uniunii Europene).

Potrivit BEC, alegătorul care, până cel târziu în data de 4 septembrie, şi-a stabilit reşedinţa la o altă adresă decât cea de domiciliu şi a solicitat înscrierea în Registrul electoral cu adresa de reşedinţă votează numai la secţia de votare unde este arondată strada la care îşi are reşedinţa menţionată în actul de identitate, urmând a fi înscris în lista electorală suplimentară, dacă nu a solicitat înscrierea în listele electorale permanente cu adresa de reşedinţă şi se prezintă la vot la secţia de votare la care este arondată adresa de reşedinţă.

* La scrutinul de duminică, cetăţenii români îşi exercită dreptul de vot pe baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu sau paşaportul de serviciu electronic, iar în cazul elevilor din şcolile militare – carnetul de serviciu militar. Actele trebuie să fie valabile în ziua votării.

Alegătorul care deţine un act de identitate al cărui termen de valabilitate ar fi expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie îşi poate exercita dreptul de vot în baza acestuia, a stabilit Biroul Electoral Central.

Totodată, cetăţenii Uniunii Europene înscrişi în lista electorală complementară îşi pot exercita dreptul de vot pe baza oricărui document valabil care le atestă identitatea.

Alegătorul european care nu este înscris în lista electorală complementară poate vota în baza documentului ce îi atestă identitatea emis de statul membru al Uniunii Europene al cărui cetăţean este, însoţit de documentul privind adresa în România sau în baza certificatului de înregistrare sau a cărţii de rezidenţă permanentă, fiind înscris în lista electorală suplimentară, precizează BEC.

Centrele de eliberare a actelor de identitate – deschise

Centrele de eliberare a actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora funcţionează după un program prelungit. Mai exact, vor lucra sâmbătă, în intervalul orar 8,00 – 16,00, iar duminică – între orele 7,00 şi 21,00.

Cartea de identitate se eliberează pe baza cererii scrise a solicitantului şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.

Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:

– Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor – Municipiul Bucureşti – la ghişeul biroului de evidenţă a persoanelor;

– Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP) Sector 1 – online, pe site-ul Ghişeul.ro/transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghişeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate), fizic la bănci, oficii poştale în contul RO05TREZ70121330208XXXXX, CUI 12293095 sau la Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13); centre impozite şi taxe locale Sector 1 (Calea Griviţei nr. 208 – 210, strada Pajurei nr. 13); Primăria Sectorului 1 (bd. Banu Manta nr. 9);

– SPCLEP Sector 2 – la toate oficiile poştale de pe raza acestui sector;

– SPCLEP Sector 3 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;

– SPCLEP Sector 4 – la toate oficiile poştale de pe raza acestui sector şi Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 4, precum şi online, pe site-ul propriu;

– SPCLEP Sector 5 – la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului, Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 5, precum şi prin SMS, apelând numărul scurt 7530;

– SPCLEP Sector 6 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor.

În situaţia în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.) se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi trei fotografii 3/4 cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca în cazul cărţilor de identitate, potrivit PMB.

* Şi Inspectoratul General pentru Imigrări a prelungit programul de lucru cu publicul, în preziua şi ziua alegerilor, venind în sprijinul cetăţenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei în vederea participării la vot.

Astfel, programul de lucru al structurilor pentru imigrări, din întreaga ţară, este prelungit, sâmbătă, între orele 8,00 şi 16,00, şi duminică, între orele 7,00 şi 21,00, pentru a răspunde cererilor de înregistrare a rezidenţei formulate de către cetăţenii UE.

“Cetăţenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcţie de scopul şederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeaşi zi şi este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puţin de un an. De asemenea, europenii pot vota şi în baza cărţii de rezidenţă permanentă, document care atestă rezidenţa de lungă durată”, precizează IGI.

Votarea – între orele 7,00 şi 21,00

Secţiile de votare se vor deschide duminică, la ora 7,00, şi se închid la ora 21,00. Alegătorii care, la ora 21,00, se află în localul secţiei de votare pot să îşi exercite dreptul de vot.

Votarea se desfăşoară după anumite reguli de protecţie sanitară impuse de autorităţi în contextul pandemiei, care presupun purtarea măştii, dezinfectarea, dar şi păstrarea distanţei fizice de minimum un metru între participanţii la procesul electoral.

* În ceea ce priveşte imobilul în care se află secţia de votare, trebuie avute în vedere o serie de reguli, prevăzute în Ordinul 1.594/2020:

– afişarea în locuri vizibile a regulilor de protecţie individuală, de distanţare fizică, de igienă şi de acces în sediul secţiei de votare şi în localul de vot;

– stabilirea, pe cât posibil, a unor circuite separate de intrare şi de ieşire în sediul secţiei, precum şi marcarea corespunzătoare a acestora cu indicatoare;

– marcarea locurilor de staţionare în sediul secţiei de votare şi în afara acestuia, astfel încât să se asigure menţinerea distanţei fizice de minimum un metru între participanţii la procesul electoral;

– amplasarea, în sediul secţiei de votare şi în localul de vot, a flacoanelor cu dezinfectant pe bază de alcool, pentru mâini, precum şi a recipientelor cu saci menajeri (ce vor fi schimbaţi periodic) în care se vor arunca măştile şi mănuşile folosite;

– asigurarea personalului tehnic care va măsura temperatura participanţilor la procesul electoral, la intrarea în sediul secţiei de votare, şi care va îndruma alegătorii către localul de vot, respectiv către ieşirea din sediul secţiei, astfel încât aceştia să petreacă un timp cât mai scurt în interiorul acestuia;

– locurile membrilor biroului electoral al secţiei de votare şi al

operatorului de calculator în localul de vot vor rămâne fixe pe toată durata votării, aceştia trebuind să evite, pe cât posibil, să schimbe locurile între ei;

– la intrarea în localul de vot va fi organizat un spaţiu dedicat pentru dezinfecţia mâinilor alegătorilor, dotat cu flacoane cu dezinfectant pe bază de alcool şi şerveţele de hârtie;

– pe toată durata votării şi a desfăşurării activităţii biroului electoral al secţiei de votare se va asigura aerisirea localului de vot, prin menţinerea deschisă a ferestrei/ ferestrelor; în cazul în care aerisirea permanentă a localului de vot nu este posibilă, acesta va fi aerisit prin deschiderea ferestrei/ ferestrelor cel puţin 10 minute la fiecare două ore; dacă imobilul unde este amenajat localul de vot nu permite deschiderea ferestrelor şi este prevăzut cu instalaţie centralizată de ventilaţie, se vor lua măsuri ca instalaţia să nu fie setată pe recircularea aerului.

* Şi pentru membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare, operatorii de calculator, persoanele acreditate, candidaţii, delegaţii acreditaţi, personalul de pază, personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare, informaticieni, personalul centrelor operative de intervenţie pentru remedierea disfuncţionalităţilor Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal – SIMPV, membrii biroului electoral de circumscripţie ierarhic superior au fost instituite anumite măsuri:

– se supun unui triaj observaţional şi termometrizării, cu termometru noncontact, atât în preziua votării (unde este cazul), cât şi la începerea activităţii; persoanele febrile (cu temperatura de peste 37,3°C) sau cu simptome respiratorii evidente (tuse, rinoree, dificultăţi în respiraţie) nu vor avea acces în sediul secţiei de votare şi vor fi înlocuite de către autorităţile şi/ sau organismele competente;

– trebuie să poarte masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toată perioada în care se află în sediul secţiei de votare şi în localul de vot;

– trebuie să menţină o distanţă fizică de minimum un metru faţă de celelalte persoane care participă la procesul electoral;

– trebuie să îşi spele şi/ sau dezinfecteze frecvent mâinile sau să poarte mănuşi; în cazul în care poartă mănuşi, acestea vor fi schimbate frecvent, evitându-se atingerea feţei;

– trebuie să evite, pe cât posibil, contactul direct cu alte persoane, să îşi dezinfecteze mâinile după fiecare contact direct cu alte persoane care participă la procesul electoral şi să îşi schimbe masca la fiecare patru ore sau ori de câte ori este nevoie;

– îşi vor putea da masca jos pentru a consuma, cu precauţie, băuturi sau alimente, asigurându-se că menţin o distanţă de minimum 1,5 metri faţă de alte persoane;

– în cazul în care, în timpul desfăşurării activităţii în sediul secţiei de votare, dezvoltă febră şi/ sau simptomatologie de tip respirator (de exemplu tuse, rinoree, dificultăţi în respiraţie) sau alte simptome de boală infecţioasă (vărsături, diaree, mialgii, stare generală modificată), vor anunţa preşedintele biroului electoral al secţiei de votare; persoana simptomatică va fi izolată într-o sală separată, evitând contactul cu alegătorii sau cu alte persoane, şi va fi supravegheată, de la distanţă, până când va fi preluată de personalul medical; locul şi obiectele atinse de persoanele simptomatice vor fi dezinfectate imediat, prin pulverizare cu un dezinfectant pe bază de alcool şi prin ştergere cu o lavetă curată ce va fi aruncată după folosire, iar preşedintele biroului electoral al secţiei de votare sau locţiitorul acestuia, după caz, va contacta serviciul 112 în vederea trimiterii ambulanţei, iar apoi biroul electoral de circumscripţie, pentru a solicita, dacă este cazul, înlocuirea persoanei simptomatice;

– preşedintele biroului electoral al secţiei de votare sau locţiitorul acestuia, după caz, se va asigura că numărul total al persoanelor care sunt prezente în acelaşi timp în localul de vot, exceptând alegătorii, nu va fi mai mare de 15.

AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Legenda Valentino Rossi va pilota sezonul viitor pentru echipa Yamaha-SRT

Publicat

Valentino Rossi, legenda italiană a MotoGP, clasa-regină a motociclismului viteză, va pilota în 2021 pentru echipa Yamaha-SRT, prelungindu-şi cu încă un an prestigioasa sa carieră în care a cucerit şapte titluri de campion mondial, scrie AFP.

Rossi, în vârstă de 41 de ani, va trece de la echipa fabricii Yamaha la echipa satelit Sepang Racing Team (SRT). El va face rocada cu francezul Fabio Quartararo, 21 de ani, care va părăsi SRT pentru a se alătura echipei fabricii Yamaha.

”Este o mare onoare să-l întâmpinăm pe Valentino Rossi, un pilot legendar, la echipa noastră, de anul viitor. Experienţa sa va fi un atu imens pentru noi deoarece începem al 3-lea sezon în MotoGP şi cu siguranţă vom învăţa multe de la el”, a spus Razlan Razali, directorul echipei din Malaezia.

SRT a intrat în MotoGP abia în 2019, dar s-a impus imediat în top cu Fabio Quartararo, el însuşi debutant, care a obţinut mai multe podiumuri şi pole position.

Pilotul francez este în prezent pe locul 2 în clasamentul provizoriu al campionatului mondial.

Rossi îl va avea coechipier anul viitor la SRT pe compatriotul său Franco Morbidelli, 25 de ani, care a câştigat prima sa cursă MotoGP acum două săptămâni la San Marino. AGERPRES/(AS- editor: Adrian Drăguţ, editor online: Anda Badea)

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Autoturism răsturnat în afara șoselei, pe Autostrada A3, sensul Gilău – Turda

Publicat

Un accident rutier soldat doar cu pagube materiale s-a produs, sâmbătă după-amiaza, pe Autostrada A3, pe sensul de mers dinspre Gilău spre Turda.

Potrivit ISU  Cluj, o autospecială a fost alertată, în jurul orei 17.50, ca urmare a răsturnării în afara părții carosabile a unui autoturism.

Evenimentul s-a produs în apropiere de km. 19, pe sensul de mers dinspre Gilău spre Turda.

În momentul sosirii pompierilor la locul accidentului, ocupantul era ieșit din acesta.

Poliția efectuează cercetări.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate