Connect with us

EDUCATIE

Peste 170.000 de absolvenţi de gimnaziu încep astăzi Evaluarea Naţională

Publicat

Un număr de 172.482 de absolvenţi ai clasei a VIII-a, dintre care 16.004 în municipiul Bucureşti, s-au înscris pentru a susţine Evaluarea Naţională din sesiunea 2 – 27 iunie, conform situaţiei centralizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Examenul începe luni cu proba scrisă la Limba şi literatura română, iar miercuri se va desfăşura proba la Matematică. Potrivit MEC, un număr de 10.294 de absolvenţi de gimnaziu vor susţine joi proba la limba şi literatura maternă.

Citește EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: SUBIECTELE la Matematică, a doua probă de examen pentru elevii claselor a VIII-a

Probele pentru examenele naţionale încep la ora 9,00 şi se vor desfăşura în 4.337 de centre de examen.

Primele rezultate vor fi comunicate pe data de 22 iunie, până la ora 14,00 (în centrele de examen).

Contestaţiile pot fi depuse în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16,00 – 19,00) şi 23 iunie (între orele 8,00 – 12,00). Acestea pot fi depuse/ transmise şi prin mijloace electronice. În acest caz, candidaţii completează, semnează şi depun/ transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru candidaţii minori, declaraţia-tip este semnată şi de părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afişate pe data de 27 iunie.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev, iar probele vor fi monitorizate audio-video.

Candidaţii trebuie să aibă asupra lor un act de identitate şi instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor, creion negru pentru realizarea desenelor/ schemelor şi instrumente de desen la proba de Matematică.

Potrivit MEC, pentru elevii care solicită şi primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naţionale de Organizare a Evaluării Naţionale în vederea susţinerii probelor cu subiectul de rezervă se organizează proba scrisă/ probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în calendarul de desfăşurare a Evaluării Naţionale.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete etc. De asemenea, elevii vor fi informaţi că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări/ materiale: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., precum şi cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informaţii sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.

Elevii aflaţi în izolare/ confirmaţi pozitiv cu noul coronavirus vor susţine probele conform unei proceduri speciale, în perioada 22 iunie – 4 iulie.

La această etapă vor participa doar absolvenţii care au avut temperatura peste maximul admis, au fost în izolare, carantină, au afecţiuni cronice care pot creşte receptivitatea sau severitatea afecţiunii în contextul pandemiei, sunt spitalizaţi/ internaţi, în prima etapă a examenelor naţionale, pentru diverse afecţiuni.

În zilele probelor de examen, la intrarea în centrul de examen/ unitatea de învăţământ, cadrele medicale vor efectua triajul epidemiologic al elevilor.

Conform MEC, măsurarea temperaturii se face cu termometrul noncontact; temperatura nu trebuie să depăşească 37,3 grade, iar în cazul în care temperatura înregistrată depăşeşte maximul admis se repetă măsurarea acesteia de trei ori succesiv, la interval de două – cinci minute. Măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact se va realiza la umbră şi se va face observarea clinică a simptomelor respiratorii (de tipul tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată).

MEC reaminteşte că fiecare centru de examen va dispune de echipamente şi materiale de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini, etc).

De asemenea, se va realiza curăţenia şi dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanţa uşii, a mânerelor de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ştergere cu apă şi detergent, apoi cu substanţe biocide, iar intrările/ ieşirile, precum şi sensul de deplasare pe coridoare către sălile de examen şi alte încăperi vor fi semnalizate corespunzător şi dezinfectate în mod regulat.

Totodată, se asigură existenţa, în regim permanent, de săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar, iar în sălile de clasă examenele se vor desfăşura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanţă între candidaţi, pe rânduri şi între rânduri, de 2 metri unul faţă de celălalt.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării pune la dispoziţia celor interesaţi o linie TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli din cadrul Evaluării Naţionale. Numărul va fi disponibil în perioada 15 – 18 iunie, între orele 8,00 – 16,00, iar pe 19 iunie între orele 8,00 -14,00.

Media generală obţinută în cadrul Evaluării Naţionale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Primul liceu hibrid din România a început cursurile. Elevii aleg ce materii vor să studieze

Publicat

elevi
Arhivă foto

Primul liceu hibrid din România a început cursurile. La liceul internațional hibrid Spark, din Cluj-Napoca, elevii aleg ce materii vor să studieze.

Primul liceu hibrid din România a început cursurile, iar la liceul internațional hibrid Spark, elevii aleg ce materii vor să studieze.

La liceul Spark, elevii fac cursurile online în limba engleză cu profesori din 6 țări.

Inspirată de pandemie și cu gândul la viitor, Ruxandra Mercea a deschis la Cluj-Napoca primul liceu internațional hibrid din România, un liceu care îi scutește pe elevi de materiile care nu îi pasionează.

La Spark, adolescenții aleg ce vor să învețe

La Spark, adolescenții aleg ce vor să învețe, iar profesori din înreaga lume îi coordonează online, pas cu pas.

De mic copil, Vald Meșa, un elev în vârstă de 14 ani, din Brașov, a dezvoltat o pasiune pentru robotică. Vrea să studieze doar științe și matematică, iar dacă ar fi rămas la o școală de stat nu ar fi reușit să se dezvolte din acest punct de vedere. Crede că liceul Spark îl va pregăti să intre la o universitate de prestigiu din America.

„Am început cursurile, sunt foarte faine. Profesorii sunt din alte țări și ne întâlnim pe zoom”

„Am început cursurile, sunt foarte faine. Profesorii sunt din alte țări și ne întâlnim pe zoom. Eu lucrez în timpul săptămânii apoi am un meeting cu fiecare profesor în care discutăm ce am lucrat și ce urmează să mai lucrez. Sper să ajung la MIT în America și la un moment dat poate la NASA. Mi-am cumpărat imprimantă 3D și alte componente și construiesc roboți”, a spus Vlad, la Aleph News.

La liceul hibrid se pune accentul pe educația viitorului. Elevii sunt ajutați să intre la facultățile pe care și le doresc, dar și să descopere ce carieră vor să aibă.

„Avem deja primii 10 elevi, avem încă 200 pe lista de așteptare”

„Avem deja primii 10 elevi, avem încă 200 pe lista de așteptare să îi trecem prin procesul de admitere și avem profesori atât din România, cât și din alte șase locuri din lume. Avem în acest moment elevi din Canada care participă, din Africa de Sud și urmează să avem un grup mare de elevi din Rusia, Turcia, Azerbaijan, Kazahstan”, a spus Ruxandra Mercea, fondatorul Liceul Internațional Hibrid Spark.

Taxele școlare la liceul Spark valorează între 1.000 de euro și 6.000 de euro pe an, în funcție de regimul în care aleg elevii să studieze: part time sau full time.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Consiliul Elevilor solicită Ministerului Educaţiei clarificarea situaţiei privind implicarea profesorilor în procesul de testare COVID

Publicat

Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare COVID, apreciind că în prezent nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor.

Potrivit unui comunicat transmis, marţi, AGERPRES, Consiliul spune că, după ce toţi reprezentanţii societăţii civile (elevi, părinţi, profesori) au solicitat testare periodică în şcoli şi după ce, într-un final, acest lucru poate fi realizabil, întregul demers este „blocat de proceduri şi dezinteres”.

„Pe de o parte, Ministerul Educaţiei nu îşi asumă testarea în şcoală pentru a nu atribui profesorilor o sarcină în plus şi, pe de cealaltă parte, sindicatele din educaţie refuză vehement să susţină necesitatea implicării personalului din învăţământ în procedura de testare. În tot acest timp, din ce în ce mai multe şcoli decid distribuirea testelor rapide către elevi şi administrarea lor acasă, fără a avea garanţia că acest lucru se va întâmpla cu adevărat. (…) Consiliul Naţional al Elevilor condamnă astfel de atitudini din partea celor care ar trebui să reprezinte un model de stabilitate şi siguranţă într-un context social ca acesta şi îndeamnă la responsabilitate din partea tuturor actorilor implicaţi în sistemul de educaţie”, accentuează reprezentanţii Consiliului.

Elevii solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă

De aceea, aceştia solicită Ministerului Educaţiei să clarifice situaţia privind implicarea profesorilor în procesul de testare rapidă, indicând foarte clar ce atribuţii au cadrele didactice în acest proces.

„Considerăm că, la acest moment, nu există nicio altă variantă alternativă pentru testarea elevilor, având în vedere lipsa acută a resursei umane din sistem”, susţine CNE.

În ultimele zile, ministrul Educaţiei a declarat în repetate rânduri faptul că mizează pe înţelegerea şi pe bunăvoinţa cadrelor didactice care se vor implica în asamblarea testelor non-invazive ale elevilor şi care vor participa la administrarea acestora în spaţiul şcolar, adiacent, sindicatele din educaţie anunţând că nu sunt de acord cu niciun fel de implicare din partea personalului din învăţământ pentru această procedură, fără a indica
o variantă adiacentă realizabilă, aminteşte Consiliul Naţional al Elevilor. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Se renunță la unele restricții în București: Elevii pot reveni la orele de sport normale, fără mască

Publicat

Orele de educaţie fizică în spaţii interioare vor avea loc, începând de joi, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie. Hotărârea a fost adoptată de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă (CMBSU) în şedinţa de luni, în contextul în care incidenţa COVID-19 este în Capitală de 1,95 de cazuri la mia de locuitori.

„În aplicarea art. 3 alin. (8) din Ordinul comun – Ministerul Educaţiei (nr. 5338/01.10.2021) şi Ministerul Sănătăţii (nr. 2015/01.10.2021) pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, în municipiul Bucureşti, începând cu data de 02.12.2021, se dispune desfăşurarea orelor de educaţie fizică în săli de sport/spaţii interioare, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie”, prevede hotărârea CMBSU. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sindicatele din învăţământ: ”Testele din salivă nu respectă regulile sanitare”

Publicat

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie (FSE) „Spiru Haret” solicită Guvernului României blocarea distribuţiei testelor din salivă pentru depistarea SARS-CoV-2 şi distribuirea în unităţile de învăţământ a unor kit-uri individuale.

Cererea este motivată prin faptul că testele care au ajuns în inspectoratele şcolare nu respectă nicio regulă de siguranţă sanitară.

„Testele din salivă care au ajuns în inspectoratele şcolare nu respectă nicio regulă de siguranţă sanitară, acestea urmând să fie manipulate de cel puţin trei persoane înainte să ajungă la elevi, în condiţiile în care nu toate piesele care formează kit-ul sunt ambalate şi sigilate individual.

Solicităm, pe această cale, Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), cea care a elaborat cerinţele de performanţă şi de reglementare, să explice cum pot fi aceste teste distribuite către elevi, respectându-se în acelaşi timp şi regulile sanitare.

”Cine îşi permite să-şi bată joc de sănătatea copiilor şi a cadrelor didactice este iresponsabil!”

De asemenea, cerem public Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate (ONAC) să prezinte criteriile potrivit cărora aceste teste au fost achiziţionate şi livrate dezmembrate, şi nu sub formă de kit individual. Ne întrebăm ce a stat la baza luării unor astfel de decizii şi dacă această licitaţie a respectat legislaţia în vigoare?!”, se arată într-un comunicat al celor două federaţii sindicale reprezentative pentru învăţământul preuniversitar transmis duminică AGERPRES.

Federaţiile sindicale menţionate consideră că Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) trebuia să se ocupe şi de livrarea testelor către fiecare instituţie de învăţământ, în condiţiile în care respectivele contracte au fost semnate de această instituţie.

„Întrebarea firească pe care şi-o pun părinţii şi cadrele didactice este următoarea: instituţia care a lansat licitaţia, a întocmit corect Caietul de sarcini privind distribuirea acestor teste? Dacă a fost întocmit corect, se respectă regulile stabilite? Opinia publică aşteaptă nişte explicaţii, urgent! Altfel, această mult aşteptată testare riscă să se transforme într-un mare eşec! Cine îşi permite să-şi bată joc de sănătatea copiilor şi a cadrelor didactice este iresponsabil!”, afirmă sindicaliştii.

Pe de altă parte, sindicatele din învăţământ susţin că au primit numeroase semnale din ţară prin care directorii şi angajaţii din unităţile de învăţământ au fost chemaţi sâmbătă, 27 noiembrie, să ridice testele, deşi ministrul educaţiei a dat asigurări cu o zi în urmă, pe 26 noiembrie, că livrarea către şcoli nu se va mai face în aceste zile libere legale.

„Ţinând cont de situaţiile expuse mai sus, solicităm Guvernului României să explice clar care este modalitatea de efectuare a testelor, astfel încât toţi părinţii să ştie să le utilizeze, deoarece la ora actuală, în afară de un videoclip demo, nu există niciun fel de instrucţiuni.

Ne întrebăm cum se vor descurca părinţii dintr-un sat, unde nu există internet şi care nu vor avea acces la acel videoclip, să le facă propriilor copii aceste teste?!
Cerem imperativ Guvernului României şi Ministerului Educaţiei respectarea dreptului angajaţilor la zilele libere legale şi propunem ca aceste teste să fie distribuite pe 2 şi 3 decembrie, urmând a fi utilizate începând cu 6 decembrie.

De asemenea, solicităm ca, măcar începând cu următoarea tranşă de teste, acestea să corespundă normelor sanitare şi să fie ambalate individual”, se precizează în comunicatul semnat de liderii celor două federaţii sindicale, Simion Hăncescu, preşedinte FSLI şi Marius Ovidiu Nistor, preşedinte FSE „Spiru Haret”.

Agerpres

Citește mai departe