Connect with us

ACTUALITATE

Peste 2.500 de persoane, la deschiderea sezonului estival de la Complexul ”Weekend” din Târgu-Mureș, vizitat anual de peste 200.000 de turişti

Publicat



complex weekend
Sursa foto: Facebook

Peste 2.500 de persoane au participat, miercuri, în ciuda vremii ploioase, la deschiderea sezonului estival la Complexul de Agrement şi Sport ”Mureşul” din Târgu Mureş, care este vizitat anual de peste 200.000 de turişti, iar cu această ocazie Casa de Oaspeţi a Primăriei a oferit peste 3.500 de porţii de gulaş, mititei, cârnaţi şi bere.

Primarul din Târgu Mureş, Dorin Florea, a declarat că an de an locuitorii oraşului participă cu entuziasm la deschiderea sezonului estival la unul dintre cele mai frecventate locuri de agrement, căruia mureşenii îi spun “Weekend”.

Şeful Casei de Oaspeţi a Primăriei Târgu Mureş, Nicolae Zagon, a arătat că bucătarii au muncit aproape opt ore pentru a oferi specialitatea casei la petrecerea de 1 mai, gulaşul de cartofi făcut după o reţetă proprie.

“La un gulaş bun cele mai importante sunt legumele, care trebuie să fie proaspete – se curăţă, se aleg cu grijă, apoi se alege carnea, care trebuie să fie proaspătă şi nu congelată, apoi un gulaş bun începe de la o mie de porţii în sus. Se foloseşte ţelină, morcovi, ceapă, ardei usturoi şi cartofi, fiindcă în zona noastră se folosesc mai mult cartofi. Noi îl facem de obicei din pulpă de porc şi cârnaţi şi îi spunem Gulaş a la Casa de Oaspeţi. Prima dată se călesc toate legumele cu afumătură, după aceea se pune carnea şi se amestecă cu legumele, până ajunge de culoare albă, se pune bulion şi apoi alte ingrediente, care reprezintă secretul bucătarului, se pune apă cât cuprinde apoi se lasă să fiarbă carnea cam până la 80%, după care se pune cartoful şi se dă gustul. Patru ore durează prepararea gulaşului, însă operaţiunea pregătitoare durează mult mai mult. Am făcut 3.500 de porţii pentru care am folosit 420 kilograme de carne şi 460 kilograme de legume”, a declarat pentru AGERPRES Nicolae Zagon.

Petrecerea de 1 mai de la Complexul de Agrement şi Sport Mureşul a fost menţinută de membrii formaţiei Jukebox.

Complexul de Agrement şi Sport “Mureşul” din Târgu Mureş se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 40 de hectare, dispune de o pajişte naturală, de două locuri de joacă pentru copii, de un canal pentru plimbări cu barca, de terenuri de tenis cu piciorul, baschet, fotbal, volei de nisip şi mini-fotbal şi numeroase bazine, inclusiv unul olimpic de 50 x 25 de metri, dotat cu 20 de blocstarturi.

Consilierul primarului din Târgu Mureş, Claudiu Maior, a anunţat în timpul festivităţii de deschidere a sezonului estival că în acest an municipalitatea va extinde dotările Complexului de Agrement şi Sport “Mureşul” şi va introduce noi facilităţi, între care şi montarea a trei tobogane acvatice cu grade diferite de dificultate, valoarea estimată a lucrărilor fiind de peste 1,6 milioane de lei fără TVA.

“Anul trecut am mai creat un parc de joacă pentru copii, pe o suprafaţă de peste 150 mp, dotat cu aparatură specifică, s-au montat şi aparate de fitness fixe, dar s-a suplimentat şi numărul locurilor de parcare. Pentru acest an avem în lucru noi proiecte menite să sporească confortul tuturor şi interesul târgumureşenilor de a trece pragul Complexului Mureşul, cunoscut de localnici drept ‘Weekend’. Dintre acestea, pot să vă spun că avem în desfăşurare o licitaţie pentru achiziţia de noi tobogane şi nu numai. Cele trei tipuri de tobogane vor avea grad diferit de dificultate (…). Totodată, pe lista de achiziţii se mai află o structură metalică şi platforme, instalaţii pompe, alimentare cu apă şi energie electrică”, a arătat Claudiu Maior. AGERPRES


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

România ocupă primul loc în UE în privinţa femeilor manager de companii

Publicat

Sursa: pixabay.com

România este pe primul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives în companii, potrivit unui comunicat al unui hub de afaceri dezvoltat de femei, care citează un raport Eurostat.

Astfel, în Uniunea Europeană, 37% dintre manageri sunt femei, 28% fac parte din boardul managerial, iar 18% sunt Senior Executives.

România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană (34%) atunci când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives, urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) şi Letonia (29%).

Mai mult decât atât, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent în România şi principalele lor avantaje în pandemia Covid-19 au fost acelea că erau deja obişnuite cu lucrul de acasă şi că erau familiarizate cu comunicarea online. Din păcate, totuşi foarte puţine dintre afacerile “mamprenoarelor” erau pregătite pentru online înainte de pandemie, iar principalul motiv rămâne costul ridicat al dezvoltării unui website de calitate şi investiţia financiară destul de mare necesară pentru a deveni vizibil în marea masă de oportunităţi pe care o oferă internetul, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri mamprenoare.eu.

Totuşi, mamele-antreprenor încep să devină o forţă în E-commerce.

Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acţionar o femeie, iar majoritatea afacerilor conduse de femei sunt microintreprinderi (cabinete diverse, saloane de înfrumuseţare, magazine, centre educaţionale, terapii, mici ateliere de producţie etc.), prezenţa lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook sau un website cu buget redus, care sunt ca nişte picături ce se pierd într-un ocean de oferte.

Dacă doreşti să cumperi ceva de la o mamă-antreprenor, singura şansă să o găseşti sunt grupurile de Facebook pentru mămici, care sunt cercuri închise şi recomandările sunt total subiective, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri.

Mamprenoare este un Business Hub&Accelerator construit special pe nevoile acestei categorii speciale de mici antreprenori şi a venit cu o soluţie care adună într-un singur loc afacerile femeilor: o platformă online care este ca un “site de site-uri” şi care permite creşterea vizibilităţii fiecărei mici afaceri locale. Pe 1 martie s-a lansat varianta îmbunătăţită a platformei mamprenoare.eu cu funcţionalităţi premium pentru a oferi şi mai multă vizibilitate atât afacerii, cât şi mamprenoarei care a creat-o.

“Mamprenoare.eu este alegerea potrivită atât pentru afacerile la început de drum cât şi pentru cele consacrate. Un website, hostingul, prezenţa în social media, e-mail marketingul, campaniile pay-per-click şi de marketing automatizat pot însuma costuri de peste o mie de euro pe lună pentru o afacere. Acest buget exclude partea de realizare a identităţii vizuale şi nu putem vorbi şi de o strategie de marketing pe termen lung. Mamprenoare.eu reduce acest buget cu până 95%”, a afirmat Daniela Şuhanea, Senior Marketing Consultant Franc.Agency.

Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page.

“Principiul este simplu: ne promovăm împreună şi astfel eficientizăm costurile şi creştem performanţa promovării în online. Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page, a unui cont de specialist care este ca un CV online pentru un freelancer sau expert şi promovarea evenimentelor sau a produselor proprii în marketplace. Din punct de vedere SEO, cu Mamprenoare ai asigurat faptul că oricine caută pe motoarele de căutare după numele afacerii tale sau numele tău vei fi printre primele rezultate. Mai mult decât atât, se face legătura între antreprenor şi afacere, aspect care ajută mult la credibilitate atunci când discutăm de afaceri pornite din pasiune”, explică Alina Bota, consultant în Personal Branding şi Fondator Mamprenoare.

Etica în afaceri rămâne o valoare de grup şi toate membrele beneficiază de un plus de credibilitate, fiindcă în Mamprenoare sunt acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcţionează legal sau afacerile de tip MLM.

“Când a început pandemia am vrut să îmi închid afacerea, un mic studio care oferea cursuri de teatru şi dicţie copiilor şi adulţilor. După ce mi-am listat afacerea pe platformă şi am început să capăt vizibilitate şi sfaturi din partea specialiştilor din comunitate, am decis să continui afacerea şi pot să spun că sunt mult mai încrezătoare ştiind că am alături o echipă de experţi”, declară Oana Pocan, Studio Impro Cluj.

Adaptabilitatea rapidă la situaţii nu tocmai confortabile este dovada clară a puterii mamprenoarelor de a creşte afaceri chiar şi în perioade dificile.

“Pandemia ne-a învăţat pe toţi un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înfiinţare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online şi care se luptă pentru vizibilitate şi le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă şi posibilitatea să fie găsite uşor după localitate/domeniu, fiecare dintre noi poate creşte mult mai repede decât separat. Şi dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% şi timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii şi spre familie”, conchide Alina Bota, fondator Mamprenoare.

Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înfiinţat în urmă cu 5 ani de către Alina Bota – Antreprenor, Business & Personal Branding Consultant, care a avut iniţial ideea de a-şi conecta clientele din toată ţara pentru a face parteneriate şi a se susţine reciproc.

Comunitatea a crescut exponenţial în mai multe oraşe din ţară şi a devenit un adevărat accelerator de creştere pentru afacerile mamelor din România şi un mijloc de conectare şi socializare între mamele românce de pretutindeni. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor anunţă că americanii complet vaccinaţi se pot întâlni fără măşti

Publicat

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (CDC) din Statele Unite a afirmat luni că americanii vaccinaţi împotriva COVID-19 se pot reuni în grupuri mici fără să poarte măşti, transmite Reuters.

Măştile vor trebui totuşi purtate în afara locuinţei, a precizat CDC.

Directoarea centrului, Rochelle Walensky, a declarat într-o şedinţă de informare că persoanele complet vaccinate le pot face vizite fără a purta mască celor nevaccinaţi din afara familiei, dacă aceştia fac parte din categorii de risc redus în caz de contaminare cu coronavirus.

Instrucţiunile privind sănătatea publică au rolul de a permite tot mai multor americani vaccinaţi să îşi reia activităţile normale şi contactele în afara familiei, în timp ce coronavirusul este încă foarte răspândit.

Recomandările CDC au fost făcute după ce au fost vaccinaţi complet circa 30 de milioane de americani, adică 9,2% din populaţia SUA. Acestora li s-a administrat unul din vaccnurile Pfizer, Moderna – din care sunt necesare câte două doze – sau Johnson & Johnson, constând într-o singură doză. Aproximativ 58,9 milioane de adulţi, reprezentând 18% din populaţia ţării, au primit cel puţin o doză de vaccin împotriva COVID-19. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Estonia va intra în carantină timp de o lună pentru a opri răspândirea variantei britanice a COVID-19

Publicat

Estonia va intra în carantină timp de o lună pentru a contracara propagarea rapidă a variantei britanice a COVID-19, a anunţat luni seara şefa guvernului eston Kaja Kallas, citată de dpa.

Şcolile vor trece aproape complet la învăţământul la distanţă, iar restaurantele, cafenelele şi comercianţii cu amănuntul se vor închide, cu excepţia magazinelor esenţiale.

Activităţile sportive desfăşurate în spaţii închise vor fi interzise de asemenea, în conformitate cu noile reguli care vor intra în vigoare începând de joi.

“Situaţia legată de COVID-19 este extrem de critică în Estonia. De aceea necesită să fie soluţionată rapid. Am decis instituirea unei carantine la nivelul ţării în măsura în care aceasta este posibil”, a afirmat premierul Kallas într-o declaraţie televizată.

“Totul se face cu scopul reducerii contactelor şi ruperii lanţului de infectare”, a adăugat ea, precizând că noile restricţii sunt legate de propagarea rapidă a variantei britanice a COVID-19.

Potrivit şefei guvernului estonian, această variantă a fost detectată recent în 98% din toate probele analizate.

Estonia, ţară cu 1,9 milioane de locuitori, înregistrează în prezent una dintre cele mai mari rate de infecţii în Europa, potrivit Centrului European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (ECDC).

Din 23 februarie, în această ţară baltică au fost înregistrate peste 1.000 de cazuri zilnic.

Ca răspuns la creşterea numărului de contaminări, guvernul de la Tallin a înăsprit restricţiile, de mai mult timp relaxate faţă de ţările vecine, Lituania şi Letonia.

De la începutul pandemiei, Estonia a înregistrat peste 76.000 de cazuri de contaminare cu SARS-CoV-2 şi 667 de decese asociate coronavirusului.

Varianta britanică a COVID-19 este considerată mai contagioasă decât forma identificată la începutul pandemiei. Un studiu recent, citat săptămâna trecută de media estone, arată că această variantă reprezintă circa 13% din contaminările cu SARS-CoV-2 la nivelul întregii ţări. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

În Austria a fost confirmată prima infectare cu varianta braziliană a coronavirusului

Publicat

Austria a confirmat luni primul caz de infectare cu varianta braziliană a coronavirusului pe teritoriul său, unde varianta britanică este deja dominantă şi se regăseşte în circa două treimi din noile teste de COVID-19 pozitive, relatează agenţia EFE.

Cazul de infectare cu varianta braziliană a virusului SARS-CoV-2 a fost descoperit la un bărbat din regiunea Salzburg, care a fost considerat un caz ”suspect” şi prin urmare s-a decis efectuarea unei secvenţieri complete a genomului. Astfel a fost ”confirmată infectarea cu virusul mutant P.2, originar din Brazilia”, precizează guvernul regional din Salzburg.

Potrivit cercetătorilor, varianta braziliană a coronavirusului poate infecta şi persoane care au dobândit deja imunitate în urma unei infecţii anterioare cu o altă variantă a coronavirusului SARS-CoV-2 şi, la fel ca varianta britanică, este mai contagioasă.

Pe de altă parte, extinderea variantei britanice B.1.1.7 a contribuit în ultimele două săptămâni la o creştere cu 23% a ocupării paturilor în unităţile ATI din Austria. Tendinţa de agravare a pandemiei este reflectată şi de creşterea ratei infectărilor, care în ultimele şapte zile este de 181 de cazuri la 100.000 de locuitori, faţă de circa 100 cu aproximativ o lună în urmă. În ultimele 24 de ore au fost raportate în Austria 1.910 noi cazuri de COVID-19 şi 19 noi decese asociate acestei boli.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate