Connect with us

ACTUALITATE

Programul Rabla 2020, noutăți: Vor putea fi cumpărate și motociclete, iar cei care cumpără o mașină electrică nu pot să o vândă timp de un an

Publicat



motocicleta

Prin Programul Rabla 2020 se vor putea cumpăra și motociclete, iar cei care vor achiziționa mașină electrică nu vor putea să o vândă decât după un an, a anunțat marți, ministrul demis al Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe.

Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus vor avea, în acest an, un buget total de 545 de milioane de lei, din care 140 de milioane de lei doar pentru achiziţia de maşini electrice sau hibrid plug-in.

“Pentru Rabla Clasic investim un buget mai mare decât anul trecut, 405 milioane de lei. Această sumă ne va permite să creştem la 60.000 numărul maşinilor uzate pe care le vom scoate din trafic. Românii care vor să fie pe lista celor 60.000 de beneficiari trebuie să ştie că valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei, aproximativ 1.350 de euro. Această primă poate să crească cu încă 1.000 de lei dacă maşina nou cumpărată se înscrie în pragul de emisie de 96 grame de CO2. Am introdus un ecobonus nou în Rabla Clasic, valoarea lui fiind de 1.000 de lei adăugaţi la prima de casare, ce se poate cumula cu prima de casare în cazul în care maşina nouă cumpărată este una cu sistem GPL, mult mai puţin poluantă cu mediul înconjurător. Noutăţile nu se opresc aici. Am decis inclusiv creşterea ecobonusului pentru maşinile hibride convenţionale, cele care nu se încarcă la priză, de la 1.700 de lei la 2.500 de lei”, a spus Alexe.

Acesta a menţionat, totodată, că pentru cumpărarea unei motociclete prin Programul Rabla Clasic, valoarea voucherului va fi de 3.500 de lei, în schimbul casării unui autovehicul uzat.

“Suma maximă care poate fi decontată din costurile unei maşini prin Rabla Clasic este de 2.000 de euro în cazul în care maşina nouă respectă regulile a două ecobonusuri. De exemplu, dacă un român va alege să cumpere o maşină hibrid convenţională cu un grad de emisie de 96 de grame de CO2 i se va deconta din costul total al maşinii 2.000 de euro. Cu alte cuvinte, ecobonusurile vor putea fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare, aşa cum am explicat. Rabla Clasic mai vine cu o noutate: posibilitatea de a achiziţiona motociclete. Este pentru prima dată când vom face acest lucru şi sperăm că vom satisface dorinţa a foarte mulţi români care au aşteptat această noutate. Şi în acest caz, trebuie casat un autovehicul vechi. Prima de casare pentru motociclete este de 3.500 de lei. De ce 3.500 de lei ? Pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de maşini şi cei de motociclete. Dacă la maşini decontăm în jur de 10% din valoarea autovehiculului nou, am vrut să păstrăm aceeaşi proporţie şi la motociclete, acestea fiind ceva mai ieftine decât autovehiculele”, a subliniat ministrul.

În privinţa Programului Rabla Plus din acest an, bugetul va creşte cu 45% faţă de 2019, până la 140 de milioane de lei, intenţia fiind aceea de a stimula folosirea maşinilor electrice în traficul urban.

“Programul Rabla Plus, prin care stimulăm transportul cu emisii zero sau aproape de zero vine cu noutăţi. Pentru anul acesta avem cel mai mare buget de când există acest program, adică 140 de milioane de lei, creştere de 95 de milioane de lei cât a fost în 2019. Nu întâmplător am crescut acest buget, pentru că vrem cât mai multe maşini electrice în traficul urban din ţară. Deocamdată, maşinile electrice reprezintă mai puţin de 1% faţă de cele convenţionale. Păstrăm neschimbată cea mai mare primă de casare din Europa pentru maşinile electrice, 10.000 de euro pentru full electric şi circa 4.500 de euro pentru maşinile hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cu bugetul de anul acesta, 2.500 de români îşi pot cumpăra maşini full electric şi 400 de români hibride plug-in. Practic, ne propunem ca obiectiv să introducem într-un an la fel de multe maşini hibride şi electrice cât au fost introduse în ultimii patru ani, de când avem Rabla Plus”, a declarat Costel Alexe.

Ministrul de resort a menţionat, totodată, că persoanele care vor achiziţiona un autovehicul electric prin Rabla Plus nu vor avea dreptul că înstrăineze bunul pe o perioadă de cel puţin an an.

“O noutate a programului este de a nu înstrăina maşina cel puţin un an. E normal să ne asigurăm că aceste maşini rămân în traficul din ţară. Această condiţie nu exista şi tare aş vrea să ştiu câte maşini din cele 2.500 cumpărate în acest program mai sunt în ţară. De asemenea, pot fi achiziţionate motociclete cu propulsie electrică. Cei care îşi doresc un astfel de vehicul, primesc prin AFM 3.000 de lei, adică peste 600 de euro. Dacă aleg să-şi caseze un vehicul, poate ajunge să deconteze 2.000 de euro din preţul acestei motociclete cu propulsie electrică”, a explicat şeful de la Mediu.

Pe de altă parte, un alt program ce va fi demarat pe parcursul anului 2020 este cel pentru finanţarea achiziţiilor de mijloace de transport în comun electrice.

“Continuăm şi în 2020 să finanţăm autobuze şi troleibuze electrice pentru oraşele din România. M-aş bucura dacă cele 13 administraţii, cu care am avut întâlniri pe calitatea aerului pentru a găsi soluţii mai bune care să ţină poluanţii din aer sub control, s-ar interesa de acest program imediat ce-l lansăm. Aş vrea să vă informez că Ministerul Mediului, prin Administraţia Fondului pentru Mediu, investeşte în 2020 în transportul în comun din România jumătate de miliard de lei, cu aproape 30 de milioane mai mult decât în 2019. Din acest buget pot fi puse în circulaţie aproximativ 400 de autobuze şi troleibuze electrice. Depindem de cât de repede se vor implica administraţiile publice locale din România pentru a asigura condiţii şi un transport public modern şi evident nepoluat cetăţenilor din judeţele pe care le reprezintă”, a susţinut Alexe.

La capitolul infrastructură verde va fi disponibil un buget de 19 milioane de euro pentru instalarea de puncte de încărcare în localităţile şi staţiunile din ţară, respectiv 20 de milioane de euro pentru amplasarea de staţii de încărcare pe autostrăzi şi drumuri naţionale.

“Problema transportului cu maşini electrice depinde 100% de infrastructură. Problema punctelor de încărcare reduse din ţară face ca transportul electric din România să se dezvolte cu încetinitorul. Avem anul acesta un buget de 19 milioane de euro pentru infrastructura verde din localităţile şi staţiunile din România, iar dacă primăriile se mişcă bine şi repede putem instala până la 1.000 de puncte de încărcare doar în 2020. Vreau să declanşăm cea mai mare reformă a infrastructurii verzi din România. Venim anul acesta şi cu un program în premieră: staţii de încărcare pe autostrăzi şi drumuri naţionale. Am primit deja acordul Comisiei Europene pentru acest program şi investim pe aceste rute aproape 20 de milioane de euro în mod special pe coridorul european. Prin acest program putem finanţa alte o mie de puncte de încărcare. Practic, ar trebui ca într-o perioadă foarte scurtă de timp fiecare benzinărie, fie că se află pe autostrăzi sau pe drumurile naţionale să aibă puncte de încărcare pentru maşinile electrice, pentru că astfel vom reuşi să dăm un semnal populaţiei să facă transferul de la maşinile pe diesel sau benzină la cele electrice, mult mai puţin poluate. România trebuie şi poate fi traversată cu o maşină electrică de la un capăt la altul al ţării. Abia atunci vom putea convinge populaţia să circule cu maşini zero emisii”, a apreciat ministrul Mediului.

Demnitarul a anunţat, în acelaşi timp, că Programul Rabla pentru electrocasnice va avea sesiune de finanţare şi în 2020, cu un buget total de 30 de milioane de lei.

“Programul Rabla pentru electrocasnice va fi şi în 2020. Am prevăzut un buget de 30 de milioane de lei şi estmm că vom avea în jur de 100.000 de vouchere care vor veni n sprijinul cetăţenilor României. Vom păstra categoriile de echipamente care pot fi achiziţionate prin program – aparate frigorifice, maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase, aparate de aer condiţionat şi televizoare”, conform ministrului de resort.

Ministrul demis al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă, date despre programele ce vor fi derulate în 2020 prin Administraţia Fondului pentru Mediu.

Sursa: tvr.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, Bruno Le Maire, testat pozitiv cu COVID-19

Publicat

Ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, Bruno Le Maire, a anunţat că a fost testat pozitiv cu COVID-19 şi că a intrat în izolare pentru şapte zile, precizând că nu prezintă niciun simptom şi că îşi exercită în continuare atribuţiile, relatează DPA şi AFP.

Guvernul a precizat că preşedintele Emmanuel Macron, premierul Jean Castex şi membrii executivului prezenţi miercuri la Consiliul de Miniştri „nu sunt consideraţi contacte ale lui Bruno Le Maire” deoarece au respectat „cu scrupulozitate protocolul sanitar şi în special măsurile de protecţie şi de distanţare şi au purtat mască”.

Politicianul de 51 de ani nu este primul membru al guvernului francez infectat cu coronavirus.

Franck Riester, fost ministru al Culturii şi actual ministru al Comerţului Exterior, a fost de asemenea diagnosticat cu coronavirus în martie.

Ulterior, într-o perioadă de două săptămâni, au mai fost testaţi pozitiv şi doi secretari de stat de la Tranziţia Ecologică de la acel moment. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alarmant în Rusia: 6.065 noi cazuri de coronavirus

Publicat

Rusia a raportat sâmbătă 6.065 de noi cazuri de coronavirus, fiind pentru prima dată când numărul de infectări zilnice a depăşit valoarea de 6.000 în ultimele două luni, transmite Reuters.

Numărul total al cazurilor de infectare de la începutul pandemiei a ajuns la 1.097.251.

Conform autorităţilor ruse, 144 de persoane au murit din cauza noului coronavirus în ultimele 24 de ore. Numărul total al deceselor puse pe seama noului coronavirus a ajuns la 19.339, la o populaţie de peste 144 de milioane de locuitori. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prima piaţă agroalimentară cu produse exclusiv româneşti certificate se deschide sâmbătă în Capitală

Publicat

Bucureştenii pot cumpăra, începând de sâmbătă, alimente bio şi produse tradiţionale din Piaţa Românilor, fosta piaţă Colentina, fiind unicul loc unde se vor putea găsi cele mai multe alimente bio româneşti certificate, alături de produse tradiţionale şi naturale româneşti atestate.

„Suntem bucuroşi că Asociaţia Bio-România şi Federaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale Româneşti sunt invitate în prima piaţă românească, pentru români, cu producători români. Din păcate, în multe pieţe agroalimentare sunt produse nealimentare, iar la produsele alimentare găsim foarte multă marfă din import, marcată sau nemarcată. În această piaţă se vor comercializa exclusiv produse de calitate româneşti, că sunt bio, că sunt tradiţionale, doar produse de calitate, nu de larg consum cu foarte multe E-uri sau chimicale. Produsele tradiţionale sunt atestate de Ministerul Agriculturii, iar cele ecologice sunt certificate de către firme autorizate de Ministerul Agriculturii, deci statul român garantează calitatatea produselor din această piaţă. Este prima iniţiativă pe care o cunosc şi sunt în domeniu de foarte mulţi ani. Felicitări tuturor celor care au gândit şi au realizat acest proiect şi ni-l oferă nouă spre gestionare şi implementare”, a transmis preşedintele Asociaţiei Operatorilor din Agricultura Ecologică Bio România, Marian Cioceanu, într-un mesaj video, pe Facebook.

Deschiderea are loc sâmbătă dimineață.

România deţine în prezent în jur de 364.000 de hectare în agricultura ecologică şi circa 10.000 de beneficiari înregistraţi în acest sistem. Piaţa bio din România a ajuns la 20 de milioane de euro, în 2018, înregistrând o creştere anuală de circa 30%. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Principalul focar de coronavirus din Australia a înregistrat cele mai puţine cazuri din iunie

Publicat

Statul Victoria, rămas principalul focar de coronavirus din Australia, a raportat sâmbătă cel mai mic număr de noi infectări din ultimele trei luni, îndreptându-se spre relaxarea măsurilor draconice de închidere şi izolare aplicate de autorităţi, transmite Reuters.

Conform autorităţilor australiene, dacă această tendinţă de scădere a numărului de infectări se va menţine, statul Victoria se va deschide la sfârşitul acestei luni.

Victoria, al doilea cel mai populat stat australian cu 25 de milioane de locuitori, a înregistrat doar 21 de noi cazuri de infectare cu noul coronavirus în ultimele 24 de ore, cu mai mult de jumătate mai puţin decât numărul de cazuri înregistrat cu o zi înainte şi, totodată, cel mai mic număr de noi infectări înregistrate din data de 24 iunie şi până în prezent.

“Aceste numere ne spun o poveste cu un mesaj puternic despre ce se poate obţine atunci când urmăm cursul stabilit şi nu ne lăsăm distraşi nici măcar de cele mai puternice voci (care contestă aceste măsuri n.r), despre care înţeleg că suferă şi doresc cât mai rapid deschiderea”, a comentat premierul acestui stat, Daniel Andrews, într-o conferinţă de presă.

“Cu toţii ne dorim să ne redeschidem cât mai repede cu putinţă, însă nu am rămâne deschişi pentru prea mult timp dacă nu menţinem aceste numere cât mai mici cu putinţă”, a adăugat el.

New South Wales, cel mai mare stat australian, cu capitala la Sydney, a raportat doar 3 noi cazuri. Celelalte 6 state şi teritorii australiene nu au raportat noile date sâmbătă, însă în ultima perioadă au înregistrat creşteri de ordinul câtorva cazuri pe zi şi au fost şi zile fără nicio nouă infectare.

Statul Victoria a raportat 7 noi decese puse pe seama COVID-19, ajungând la un număr de 844 de decese la nivelul întregului stat de la începutul pandemiei (acest stat a înregistrat 90% din totalul victimelor puse pe seama coronavirusului în Australia).

Australia a raportat cu puţin sub 26.900 de infectări, dar apariţia celui de-al doilea val de infectări în Victoria a pus autorităţile în stare de alertă şi majoritatea statelor australiene şi-au închis frontierele interne.

Capitala statului Victoria, Melbourne, a aplicat măsuri drastice de închidere şi izolare, autorităţile statale interzicând chiar părăsirea locuinţelor pe timpul nopţii. Aceleaşi autorităţi au anunţat însă că vor permite redeschiderea unor zone de activitate începând cu 28 septembrie, în situaţia în care media zilnică de noi infectări coboară sub 50 de cazuri. Astfel, primele domenii unde se va relua activitatea sunt şantierele de construcţii, în fabrici şi uzine, depozite, creşe şi grădiniţe.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate