Connect with us

EVENIMENT

Scandal în programul „Casa Verde Fotovoltaice”: Nereguli grave în procedura de înscriere, reclamate de instalatorii din Alba

Publicat


După ce programul a început cu o amânare de câteva luni, pe 10 septembrie, la ora 10:00, a fost deschisă sesiunea de înscriere, însă aplicația a „funcționat” doar 6 ore, după care a fost oprită pentru „verificări”, susțin reprezentanții instalatorilor validați din Alba. În acest interval, cei șase instalatori au reușit să înscrie sub 100 de dosare,informează ziarul Alba24.ro.

Citește și Programul ”Casa Verde” 2019: Finanțare de la stat cu 20.000 de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice. GHID COMPLET

Reprezentanții firmelor validate au semnalat AFM cât și opiniei publice unele nereguli care au prejudiciat procesul înscrierilor în program.

„1) Data începerii înscrierii (marți, 10 septembrie 2019, ora 10:00) a fost comunicată instalatorilor sâmbătă (!!) dimineața (7/9/2019). Deoarece eliberarea documentelor necesare înscrierii necesită mai mult de o zi (ex. certificatul fiscal de la ANAF necesită 2-3 zile), majoritatea clienților nu au avut timpul necesar să obțină documentele, și implicit nu au avut nicio șansă să prindă un loc în program. Asta după ce AFM ne asigura, cu câteva zile în urmă, la semnarea  contractelor, că vom fi anunțați din timp când vor deschide înscrierile.

2) Manualul de utilizare a fost schimbat fără a înștiința instalatorii în ultima zi înaintea înscrierii (9/9/2019). Instalatorii validați nu au avut acces la aplicatie pentru a o testa și se familiariza cu ea până la ora de deschidere a înscrierilor.

3) Mai mulți instalatori au primit parola de acces cu foarte mare întârziere, unii după ora închiderii înscrierii (16:30), alții deloc, sau a trebuit să încerce de pe mai multe adrese de e-mail.

4) Aplicația informatică a fost concepută (probabil intenționa) în așa fel încât să permita folosirea de “roboți” (programe care înscriu automat sute de cereri pe oră, pentru a ocupa locurile disponibile). Și așa a funcționat toată dimineața, până în jur de ora 15:00 când, brusc, cineva din AFM s-a deșteptat și a activat protecția anti-roboti (cod “captcha”), probabil după ce “băieții deștepți” și-au terminat treaba, dimineața rata înscrierilor fiind în medie de 8 dosare/minut, în condițiile în care instalatorii onești, care făceau operațiunea manual, conform ghidului, aveau nevoie de cel puțin 10 minute pentru înscrierea unui dosar.

Considerăm că elementele de mai sus sunt suficiente pentru a suspecta corectitudinea procesul de înscriere a dosarelor. Credem că implementarea unei limite de dosare pe care un instalator validat le poate înscrie zilnic în aplicație ar fi prevenit o bună parte din probleme.

Sperăm că AFM va investiga aspectele menționate și vor face publice rezultatele cât și numărul de dosare înscrise de fiecare instalator. Asemenea sperăm că vor lua măsuri pentru a îndrepta lucrurile acolo unde s-au constat nereguli, pentru că ar fi păcat ca un program cu scop nobil să se transforme într-un fiasco”, au transmis într-un comunicat reprezentanții instalatorilor autorizați din Alba, Dorin Fleșeriu – Delphi Electric SRL, Geroge Lorincz – Ener Rom Instal SRL, Florin Fleșeriu – Ecovolt SRL, Botanel Ionatan – Electrotimeia SRL, Pop Vasile – Electra Exim SRL.

Sursa: Alba24.ro

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Noi tentative de fraudă prin e-mailuri false. Țintele sunt anunţate că ar fi vizitat site-uri pentru adulţi

Publicat

securtitate-cibernetica

Echipa Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) informează că, în ultimele zile, a primit o serie de plângeri de la utilizatori despre e-mail-uri în care ţinta vizată era anunţată despre faptul că ar fi vizitat site-uri cu conţinut pornografic, iar atacatorii solicită recompense financiare pentru a nu distribui filmări compromiţătoare cu persoana în cauză.

“Atacatorii ne testează constant vigilenţa încercând să extragă de la noi date personale, financiare, credenţiale de acces sau chiar ne cer direct sume de bani. Echipa CERT-RO a primit în ultimele zile multiple plângeri despre e-mail-uri în care ţintele vizate erau anunţate despre faptul că ar fi vizitat site-uri cu conţinut pornografic, s-au infectat cu malware, iar acum atacatorii au control total asupra dispozitivelor şi a conturilor.

Desigur, cei care primesc astfel de mesaje sunt ameninţaţi, totodată, că au fost filmaţi cu camera web în momente intime, iar clipul urmează a fi trimis către toate contactele din agenda corespondentă adresei de e-mail. Astfel, atacatorii cer o sumă de aproximativ 1.000 de euro, plătibili în criptomonedă, într-un termen de 48 de ore. Atacatorii ascund identitatea reală a destinatarului, făcând să pară că mesajul vine chiar de pe adresa lui de e-mail, pentru a demonstra existenţa accesului neautorizat la cont.

Prin această metodă se caută panicarea posibilei victime şi validarea veridicităţii informaţiilor care urmează”, menţionează CERT-RO, într-o postare pe propria pagină de Facebook.

Conform experţilor, atacatorii transmit astfel de mesaje automat, la un număr mare de adrese, aşteptând ca unii dintre destinatari să cadă în plasă.

“În realitate, nimic din ceea ce atacatorii ameninţă că se va întâmpla nu este valabil. Se mizează exclusiv pe faptul că utilizatorul se va speria şi va plăti de ruşine, fără a cere o altă opinie din partea unei persoane avizate. Ca bonus, atacatorii oferă şi o explicaţie plauzibilă pentru faptul că o eventuală soluţie antivirus nu a identificat infecţia”, subliniază sursa citată.

Specialiştii recomandă ca, în cazul în care a fost efectuată o astfel de plată, iar utilizatorii ţi-au dat seama că totul a fost o păcăleală, să notifice deopotrivă CERT-RO la alerts@cert.ro, precum şi Poliţia Română.

Începând din data de 2 mai 2019, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România pot raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro.

Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie şi este disponibil non-stop. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Dacia a vândut peste 736.000 de maşini în 2019, dintre care peste 55.400 în România

Publicat

dacia

Automobile Dacia a vândut, în anul 2019, un număr de 736.570 de autoturisme, dintre care 581.543 au fost comercializate în statele UE şi în cele ale Asociaţiei Europene de Liber Schimb, potrivit unui comunicat remis vineri de companie.

În regiunea UE + AELS, Dacia s-a plasat în 2019 pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci, conform sursei.

În Franţa, Dacia a vândut anul trecut 140.568 de automobile, în Italia 88.499 de unităţi, în Germania a comercializat 83.518, iar în Spania 70.189.

În România, Dacia a vândut anul trecut 55.463 de vehicule, în creştere faţă de numărul de 54.593 de unităţi comercializate în 2018.

Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin programul “Rabla” au fost modele Dacia, precizează compania.

Cele mai vândute maşini noi vândute anul trecut în România au fost modelele Logan, Duster şi Sandero, notează Dacia.

Modelul Logan berlină a fost cea mai vândută maşină din România în 2019, cu 20.433 de unităţi vândute, iar Logan MCV a fost cel mai vândut model de maşină break.

Dacia Duster şi-a menţinut poziţia de lider detaşat în segmentul SUV, cu 12.795 unităţi vândute, din care 70% în configuraţie 4×4.

Modelul Sandero a atins 11.799 de unităţi vândute în 2019, în creştere faţă de cele 10.218 comercializate în 2018.

Dacia Dokker s-a vândut în 2.523 de unităţi, în timp ce modelul Lodgy a cumulat 1.056 de unităţi vândute. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Poşta Română anunţă că a finalizat distribuirea pensiilor pe luna ianuarie

Publicat

postas

Compania Naţională Poşta Română a finalizat, vineri, distribuirea la domiciliu a drepturilor băneşti reprezentând pensiile publice, cu trei zile înainte de termenul oficial comunicat anterior, precizează instituţia într-un comunicat.

Beneficiarii care nu au fost găsiţi acasă până în prezent pot intra în posesia drepturilor băneşti la ghişeele subunităţilor poştale, până marţi, 21 ianuarie, menţionează Poşta Română.

Faţă de intervalul obişnuit de distribuire a pensiilor, care, conform contractului, este de 1-14 ale fiecărei luni, în luna ianuarie Poşta Română a distribuit toate pensiile într-un interval comasat de doar 6 zile lucrătoare.

Directorul general al Poştei Române, Horia Grigorescu, a explicat că efortul poştaşilor de a lucra la capacitate maximă a compensat zilele libere din perioada sărbătorilor de iarnă.

“Aşa cum am promis, am depus toate eforturile pentru a distribui banii pensionarilor într-un timp cât mai scurt, indiferent de situaţia specială pe care am întâmpinat-o la început de an. Datorită efortului salariaţilor Poştei Române, care au lucrat la capacitate maximă, am redus disconfortul resimţit de pensionari, ca urmare a zilelor libere din perioada sărbătorilor de iarnă.

În timp ce oameni de rea-credinţă induceau, prin intermediul mass-media, o stare de panică printre persoanele vârstnice, poştaşii erau pe teren, distribuind banii pensionarilor. Le mulţumesc colegilor mei, care au făcut posibilă distribuirea pensiilor într-un timp atât de scurt”, a comentat Horia Georgescu.

Directorul general al Poştei Române a afirmat că instituţia îşi asumă faţă de toţi pensionarii angajamentul de a distribui în continuare pensiile, în contextul în care în aproximativ 70% din comune bancomatele lipsesc.

“Cu toţii aspirăm la modernizare, informatizare şi digitalizare, acestea sunt de altfel priorităţi cheie incluse în viziunea strategică a managementului Poştei Române, dar în acelaşi timp contactul direct cu societatea românească ne obligă să recunoaştem realităţile mediului în care ne desfăşurăm activitatea.

Lipsa bancomatelor în aproximativ 70% din comunele din România, nesustenabilitatea investiţiilor în mediul rural din partea sistemului bancar, sutele de mii de pensionari care îşi duc viaţa de zi cu zi singuri fără copii sau nepoţi, zecile de mii de pensionari care sunt afectaţi de vârsta înaintată pe care o au, gradul redus al competenţelor digitale, acestea sunt realităţi pe care le conştientizăm.

Din acest motiv, Poşta Română îşi asumă angajamentul ferm faţă de toţi pensionarii de a distribui în continuare toate pensiile direct în casele acestora, indiferent de colţul ţării în care trăiesc, condiţiile meteorologice cu care ne confruntăm sau de costurile pe care le generează acest demers”, a adăugat directorul general al Poştei Române. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Ţigări ascunse în cutii de bere şi detergenţi, depistate de câinele Speedy în vama Halmeu

Publicat

Peste 500 de pachete de ţigări au fost descoperite ascunse în cutii cu bere şi detergenţi, în noaptea de joi spre vineri, în vama Halmeu, de către câinele Speedy al lucrătorilor vamali, informează un comunicat de presă al Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Sighetu Marmaţiei.

Potrivit sursei citate, un bărbat de 34 de ani, domiciliat pe raza judeţului Maramureş, s-a prezentat în Punctul de Trecere a Frontierei Halmeu, judeţul Satu Mare, pe sensul de intrare în ţară, conducând un autoturism.

“Existând suspiciuni că ar transporta ţigări, poliţiştii de frontieră împreună cu lucrătorii vamali, ajutaţi de Speedy, câinele de detectare tutun al Biroului Vamal Halmeu, au efectuat un control amănunţit asupra mijlocului de transport, persoanei şi bagajelor. Astfel, a fost descoperită ascunsă, în vederea sustragerii de la controlul vamal, în cutii de bere şi detergenţi, cantitatea de 530 pachete cu ţigări de provenienţă ucraineană”, precizează sursa citată.

Ţigările, în valoare totală de 2.385 lei, au fost ridicate în vederea confiscării, iar maramureşeanul a fost sancţionat cu amendă în valoare de 5.000 de lei.

Sursa: Polișia de Frontieră Română

Citește mai departe