Connect with us

ECONOMIE

Programul ”Panouri Fotovoltaice” 2019: Finanțare de la stat cu 20.000 de lei pentru instalarea de sisteme de producere e energiei electrice

Publicat



fotovoltaice

Programul “Casa Verde” pentru anul 2019 s-a modificat. În loc de panouri solare, statul va da bani pentru sisteme de panouri fotovoltaice. Bugetul proiectului este de 120 de milioane de euro , iar reprezentanții Fondului pentru Mediu estimează că din luna ianuarie, programul va fi pus în aplicare, iar din luna martie proprietarii de case vor putea să aplice pentru instalarea de panouri fotovoltaice. Noutatea programului constă în faptul că deţinătorii de panouri vor putea livra surplusul către reţeaua naţională, amortizând astfel investiţia.

UPDATE: La sfârşitul lunii martie, românii vor putea beneficia de fonduri europene de 100 de milioane de euro pentru montarea de panouri fotovoltaice. Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat vineri, 22 februarie că s-a prelungit termenul de depunere a dosarelor pentru instalatori, pentru că foarte mulţi nu au apucat să facă acest lucru, iar interesul este ridicat. Procedura prin care oamenii pot primi până la 90% din valoarea totală a unui sistem fotovoltaic este una foarte simplă.

Statul subvenţionează cu 20.000 de lei persoanele fizice care doresc să îşi monteze panouri fotovoltaice acasă. Reprezintă până la 90% din valoarea totală a unui astfel de sistem, iar restul de 10% trebuie plătit de către beneficiarul sistemului.

Vezi mai mult pe Programul ”Casa Verde” 2019: Finanțare de la stat cu 20.000 de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice. GHID


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Ministrul Economiei anunță că se va elimina, din nou, ”infama” declaraţie de beneficiar real

Publicat

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Claudiu Năsui, a discutat vineri cu ambasadorul Austriei în România, Isabel Rauscher, despre bunele practici ale Austriei în ce priveşte mediul de afaceri, iar unul dintre subiectele principale a fost “infama declaraţie de beneficiar real: o sarcină birocratică inutilă şi exagerată împotriva antreprenorilor”.

“Ieri am avut o întâlnire cu doamna Isabel Rauscher, ambasadorul Austriei în România. Ne-am întâlnit pentru a discuta bunele practici ale Austriei în ce priveşte mediul de afaceri, mai ales în relaţia dintre antreprenori şi autorităţile statului.

Unul dintre subiectele principale pe care le-am discutat a fost infama declaraţie de beneficiar real: o sarcină birocratică inutilă şi exagerată împotriva antreprenorilor, prin care îi obligăm să declare, în aproape 10 pagini, informaţii pe care statul le are deja. Anul trecut am eliminat această declaraţie inutilă (prin legea 108/2020), însă a fost reintrodusă recent în parlament. Pretextul? Temerea de un aşa-zis infringement.

Adevărul este că nu există nici un infringement, iar legea prin care am eliminat declaraţiile inutile anul trecut nu a reinventat roata: a preluat bunele practici ale altor ţări, care nu mută răspunderea şi povara pe antreprenori şi nu implementează directivele în cel mai leneş şi draconic mod posibil”, a scris, sâmbătă, ministrul Economiei pe pagina sa de Facebook.

El a subliniat că intenţionează să implementeze cât mai multe reforme în sprijinul antreprenorilor din România, iar Austria este un exemplu de bune practici în acest sens.

“Austria este un astfel de exemplu de bune practici, plasându-se la peste 25 de poziţii în faţa României la uşurinţa de a face afaceri, conform Băncii Mondiale. Vrem să implementăm cât mai multe reforme în sprijinul antreprenorilor din România şi vrem să învăţăm de la cei mai buni. Suntem norocoşi să avem astfel de parteneri în Europa şi nu există nici un motiv pentru care România să nu adopte modelele lor, dovedit mai bune. Iar declaraţia de beneficiar real este un exemplu perfect. Vom reveni asupra legii şi vom elimina din nou această povară inutilă”, a precizat Năsui.

De asemenea, şeful de la Economie a anunţat în aceeaşi postare că a publicat stadiul plăţilor pentru IMM Recover şi pentru Start-up Nation, menţionând că nu există finanţare pentru 500 de milioane de euro din aceste măsuri.

“Tot ieri am publicat stadiul plăţilor pentru IMM Recover şi pentru Start-up Nation. După cum ştiţi, în fiecare vineri, publicăm transparent şi deschis toate informaţiile legate de aceste plăţi. Asta înseamnă normalitate. Toate le regăsiţi aici: https://bit.ly/32nKh4w, https://bit.ly/3dohG5d şi https://bit.ly/3mTqtPQ. Încă nu avem finanţare pentru 500 de milioane de euro din aceste măsuri. Până când se programează React-EU, sau altă facilitate europeană din care să finanţăm aceste măsuri, ritmul va încetini în săptămânile următoare. Aceste măsuri ar fi trebuit să aibă finanţare în momentul în care au fost începute. Adică anul trecut. N-au avut. Situaţia aceasta am explicat-o în luna ianuarie când împreună cu Cristian Ghinea căutam (şi vom găsi) soluţii pentru finanţarea promisiunilor”, a mai scris ministrul Economiei pe reţeaua de socializare. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

BUNDA AUTOTRASPORTI SRL – ANUNT DEMARARE PROIECT „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Publicat

ANUNT DEMARARE PROIECT

„Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19

BUNDA AUTOTRASPORTI SRL cu sediul in Sibiu, str. P. I. Ceaikovski, nr. 11, judetul Sibiu, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J32/104/2012, CUI 29682275, deruleaza incepand cu data de 06.04.2021 proiectul ’’Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor IMM-urilor’’, in baza Contractului de finantare nr. M2-7643 din 06-04-2021, încheiat cu Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului, Tg. Mureș.

Obiectul contractului îl reprezintă ajutorul de stat acordat sub formă de grant pentru capital de lucru, în baza formularului electronic de înscriere şi a documentaţiei anexe, prin măsura “Granturi pentru capital de lucru”, implementată de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) şi Agenţia pentru IMM, Atragere de Investiţii şi Promovarea Exportului (AIMMAIPE), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu completările şi modificările ulterioare.

Rezultate în urma implementării proiectului: Menținerea sau suplimentarea numărului de angajați existenți la data înscrierii electronice pentru o periodă de minim 6 luni de la obținerea finanțării si combaterea efectelor negative ale COVID-19 asupra activitatii beneficiarului BUNDA AUTOTRANSPORTI SRL.

Valoarea proiectului este de 109.733,2875 (valoarea totala) din care:

95420.25 lei grant

14313.0375 lei cofinanțare.

Perioada de implementare a proiectului este de 1 an, de la data semnării contractului de finantare până la data de 06.04.2022.

Date de contact beneficiar:

BUNDA AUTOTRANSPORTI SRL

e-mail: vasybunda@yahoo.com

tel: 0755336346

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 Axa prioritară 3 – Sprijinirea IMM-urilor ca reacție la pandemia COVID-19 Prioritatea de investiții 3d – Sprijinirea capacității IMM-urilor de a crește pe piețele regionale, naționale și internaționale și de a se angaja în procesele de inovare.

Documentul în format pdf poate fi consultat AICI.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

RAPID COM S.R.L.: ANUNT DEMARARE PROIECT „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Publicat

ANUNȚ DEMARARE PROIECT

„Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19

RAPID COM S.R.L., cu sediul în SIBIU, localitatea Apoldu de Sus, str. , nr. 625, înregistrată sub nr. J32/386/2006 la oficiul Registrului Comerţului, CUI 18490681, deruleaza incepand cu data de 09.04.2021 proiectul ’’Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor IMM-urilor’’, in baza Contractului de finantare nr. M2-4784 din 09-04-2021, încheiat cu Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului, Tg. Mureș.

Obiectul contractului îl reprezintă ajutorul de stat acordat sub formă de grant pentru capital de lucru, în baza formularului electronic de înscriere şi a documentaţiei anexe, prin măsura “Granturi pentru capital de lucru”, implementată de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) şi Agenţia pentru IMM, Atragere de Investiţii şi Promovarea Exportului (AIMMAIPE), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu completările şi modificările ulterioare.

Rezultate în urma implementării proiectului: Menținerea sau suplimentarea numărului de angajați existenți la data înscrierii electronice pentru o periodă de minim 6 luni de la obținerea finanțării si combaterea efectelor negative ale COVID-19 asupra activitatii beneficiarului RAPID COM SRL

Valoarea proiectului este de 136.733,6775 (valoarea totala) din care :

118898.85 lei grant

17834.8275 lei cofinanțare.

Perioada de implementare a proiectului este de 1 an, de la data semnării contractului de finantare până la data de 09.04.2022.

Date de contact beneficiar:

RAPID COM SRL

e-mail: office@git-sebes.ro

tel: 0740097079.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 Axa prioritară 3 – Sprijinirea IMM-urilor ca reacție la pandemia COVID-19 Prioritatea de investiții 3d – Sprijinirea capacității IMM-urilor de a crește pe piețele regionale, naționale și internaționale și de a se angaja în procesele de inovare.

Documentul în format pdf poate fi consultat AICI.

Citește mai departe

ACTUALITATE

IMM Invest, cel mai important program pentru întreprinderile mici şi mijlocii. A fost accesat de 25.586 IMM-uri

Publicat

bani lei

IMM Invest a fost şi este cel mai important program pentru întreprinderile mici şi mijlocii, iar anul trecut a fost accesat de 25.586 de IMM-uri, a declarat, miercuri, directorul general al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Dumitru Nancu.

“IMM Invest a fost şi este cel mai important program pentru întreprinderile mici şi mijlocii.Cifrele arată că anul 2020 a fost principala sursă de finanţare a întreprinderilor mici şi mijlocii. Dacă programul a debutat la 1 iunie cu prima garanţie acordată de către Fondul de Garantare şi cu primul credit, una din patru IMM-uri erau bancabile, am închis anul cu două din patru, deci jumătate din IMM-urile care au accesat programul IMM Invest au fost bancabile. De ce spun că este cel mai important? Cifrele demonstrează acest lucru, pentru că 10% din mediul de afaceri din perspectiva veniturilor au accesat acest program.

Am derulat programul prin 21 de instituţii financiar-bancare. A fost un an în care doar pe IMM Invest au fost acordate finanţări record, 25.586 de IMM-uri beneficiind de acest program. Totalul de finanţare pe care sistemul financiar-bancar l-a infuzat în economie a fost de 15 miliarde de lei, aproximativ 1,5% din PIB. Cred că este cea mai mare injecţie de capital”, a declarat Dumitru Nancu, în cadrul unei conferinţe organizată de Banca Comercială Română şi FNGCIMM, privind noutăţile programului IMM Invest în 2021 şi rezultatele obţinute anul trecut.

După închiderea programului, la 31 decembrie, FNGCIMM a făcut impactul fiscal şi a constatat că cele 25.586 de IMM-uri şi-au continuat activitatea şi acest program a dus la salvarea a 443.000 de angajaţi. Nancu a spus că, potrivit Institutului Naţional de Statistică, la sfârşitul anului 2019 numărul de şomeri era 375.000, iar dacă nu era acest program şomajul se dubla.

De asemenea, el a menţionat că totalul contribuţiilor de muncă, CAS, CASS, impozit pe venit, concedii de asigurări medicale, respectiv cât au plătit înapoi aceste IMM-uri, este de 7,7 miliarde de lei, Taxa pe Valoare Adăugată pe care acestea au întors-o la bugetul statului este de 36 de miliarde de lei, iar impozitul pe venit, de 1,6 miliarde de lei. Astfel, statul a garantat cu 12 miliarde de lei, instituţiile financiar-bancare au acordat credite în valoare de 15 miliarde de lei, iar total impozite şi taxe pe care le-au plătit aceste IMM-uri a fost de 12,9 miliarde de lei. El

Programul IMM Invest a avut un efect de multiplicare în economie de şapte ori

În ceea ce priveşte planurile pentru acest an, Dumitru Nancu a afirmat că Guvernul a fost foarte receptiv la nevoia IMM-urilor şi normele de aplicare pentru programele IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Factor, IMM Leasing. Acestea au fost publicate luni în Monitorul Oficial, iar întreprinderile se pot înscrie în platforma IMM Invest şi Agro Invest.

El a menţionat că au fost aduse unele modificări programului, iar Comisia Europeană a fost notificată în acest sens. Agerpres

Citește mai departe