Connect with us

EVENIMENT

SONDAJ: Sunteți de acord cu eliminarea pensiilor speciale? În 28 ianuarie, legea intră la VOT în Parlament

Publicat


pensii speciale

Legea care elimină pensiile speciale trebuia să intre în decembrie 2019 la votul final în Camera Deputaților, intră la vot în parlament în 28 ianuarie 2020. Deputații din Comisia de muncă au votat, în unanimitate, ELIMINAREA pensiilor speciale, cu excepția celor militare.

Au fost abrogate pensiile speciale ale parlamentarilor, judecătorilor și procurorilor, judecătorilor CCR, personalului auxiliar din justiție, ale funcționarilor de la Curtea de Conturi, ale funcționarilor parlamentari, aviatorilor, diplomaților, și ale foștilor șefi de stat.

De asemenea, în baza unui amendament propus au fost eliminate și indemnizaţiile pentru aleşii locali.

Este important de știut că și în cazul aprobării legii, în luna februarie 2020, aceasta nu se va aplica retroactiv. Astfel, cei care au primit pensii speciale înainte de adoptarea ei, le vor primi în continuare.

De asemenea, legea ar putea fi declarată neconstituțională, dacă va fi atacată la CCR ceea ce ar face ca  aceasta să fie imposibil de aplicat.

O altă variantă inatacabilă, prin care s-ar putea reduce aceste pensii speciale, care în unele cazuri depășesc 15.000 de euro pe lună,  ar fi supraimpozitarea acestora, dar până la această dată nu a fost luată în considerare această variantă.

România24.ro vă propune să vă exprimați opțiunea într-un sondaj care vizează eliminarea pensiilor speciale pentru fiecare categorie profesională care beneficiază în prezent de acestea.

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru ALEȘII LOCALI (Primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți de consilii județene, consilieri locali și consilieri județeni)?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru MAGISTRAȚI (judecători, procurori, grefieri)?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru PARLAMENTARI?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru MILITARI (armată, poliție, servicii secrete)?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru funcționarii de la Curtea de Conturi?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru funcționarii de la Parlament?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru AVIATORI?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru DIPLOMAȚI?

Loading ... Loading ...

Sunteți de acord cu ELIMINAREA PENSIILOR SPECIALE pentru FOȘTI ȘEFI DE STAT?

Loading ... Loading ...

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Ioachim Mihaela

    ianuarie 27, 2020 la 10:03 pm

    Sunt de acord si cu impozitarea BOR!!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Sorina Pintea se întoarce la conducerea Spitalului Județean Baia Mare. Și-a retras demisia depusă după ce a fost reținută pentru luare de mită

Publicat

sanatate

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Baia Mare, Sorin Pintea, şi-a retras demisia din postul deţinut în unitatea medicală, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean (CJ) Maramureş, Amalia Babici Man.

“Sorina Pintea şi-a depus demisia pe 2 martie şi a fost înregistrată pe 5 martie la Consiliul Judeţean Maramureş. Demisia este un act unilateral, iar demisia unui şef sau al unui manager îşi face efectul după 30 de zile din momentul înregistrării. În tot acest timp, Sorina Pintea a fost manager al SJU Baia Mare pentru că nicio instanţă nu i-a interzis să-şi exercite funcţia. Ea s-a aflat în concediu medical în această perioadă, timp în care a fost înlocuită de directorul medical Vasile Pop. Înainte ca acele 30 de zile de preaviz să expire, Sorin Pintea a transmis o informare către CJ Maramureş, anunţând că renunţă la demisie. CJ a luat act de acest nou document, trimiţându-l spre informare SJU. Sorina Pintea ocupă acest post prin concurs pe perioadă determinată care expiră în toamna acestui an, urmând a fi organizat un nou concurs pentru postul de manager”, a precizat Amalia Babici Man.

Sorina Pintea, manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă “Dr. Constantin Opriş” din Baia Mare, judeţul Maramureş, este acuzată de DNA de săvârşirea infracţiunii de luare de mită, în formă continuată.

“În perioada decembrie 2019 – 28 februarie 2020, inculpata Pintea Sorina (…) ar fi primit, printr-un intermediar, de la reprezentanţii unei societăţi comerciale, în două tranşe, sumele de 10.000 de euro şi 120.000 de lei, care nu i s-ar fi cuvenit, reprezentând un procent de 7% din valoarea unui contract de achiziţie publică ce avea ca obiect ‘proiectarea şi executarea lucrărilor de amenajare bloc operator-sală chirurgie cardiovasculară şi toracică şi spaţii adiacente’, încheiat în anul 2019 de unitatea spitalicească (n.r. – Spitalul Judeţean de Urgenţă din Baia Mare) cu societatea comercială. Concret, inculpata ar fi primit banii respectivi în legătură cu îndeplinirea unor acte ce intrau în atribuţiile sale de serviciu ca manager şi ordonator de credite”, se arată în ordonanţa procurorilor.

Conform sursei citate, “în data de 28 februarie 2020, după primirea sumei de 120.000 lei, activitate ce ar fi avut loc în biroul inculpatei din cadrul spitalului, s-a procedat la constatarea infracţiunii flagrante”.

Curtea de Apel Bucureşti a decis, pe 6 martie, ca Sorina Pintea, fost ministru al Sănătăţii în guvernul Dăncilă, să fie eliberată din arest preventiv şi să fie cercetată sub control judiciar în dosarul în care este acuzată de luare de mită.

Judecătorii de la CAB au dispus ca Sorina Pintea să fie plasată sub control judiciar pe o perioadă de 60 de zile, perioadă în care trebuie să respecte următoarele obligaţii: să se prezinte la organul de urmărire penală, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanţa de judecată ori de câte ori este chemată; să informeze de îndată organul judiciar care a dispus măsura sau în faţa căruia se află cauza cu privire la schimbarea locuinţei; să se prezinte la IPJ Maramureş, desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de această instituţie ori de câte este chemată. De asemenea, Sorina Pintea nu are voie să comunice direct sau indirect cu inculpatul Mihai Coste, precum şi cu martorii George Lucian Tudor, Octavian Niculescu, Marius Mihai Barbul şi Dan Botorce. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Franţa, a patra ţară care a înregistrat peste 10.000 de decese din cauza coronavirusului

Publicat

În Franţa s-au înregistrat oficial marţi peste 10.000 de decese cauzate de infecţii cu noul coronavirus, devenind a patra ţară care depăşeşte acest prag după Italia, Spania şi Statele Unite, în timp ce rata de creştere a deceselor creşte pentru a doua zi consecutiv, relatează AFP, Reuters şi dpa.

În cursul unei conferinţe de presă, directorul general al Sănătăţii, Jerome Salomon a declarat că numărul de persoane care au murit din cauza bolii COVID-19 în spitalele din Franţa a crescut cu 9% într-o zi ajungând la 7.091, faţă de 10%, luni.

El a adăugat că incluzând date parţiale despre numărul de persoane care au murit în cămine de bătrâni, numărul total de decese cauzate de COVID-19 a crescut la 10.328 de la 8.911, luni, o creştere cu 16%, faţă de 10% luni şi 7% faţă de ziua de duminică. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Managementul medical şi operaţional al Spitalului Judeţean Deva, preluat de o echipă din Ministerul Apărării

Publicat

spital deva

Managementul medical şi operaţional al Spitalului Judeţean Deva a fost preluat, începând de miercuri, de o echipă din Ministerul Apărării Naţionale, formată din patru militari.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Apărării Naţionale, este vorba despre locotenent-colonel medic Constantin Vlase – manager, maior medic Bogdan-Ion Ţambrea – director medical, locotenent-colonel Cătălin Ciopei – ofiţer de logistică şi locotenent-colonel Sorin Vartolomei – ofiţer de stat major.

CITEȘTE ȘI: Continuă tensiunile la Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva. Managerul și directorul medical au demisionat din funcții

Potrivit MApN, locotenent-colonelul medic Constantin Vlase, director medical al Spitalului Militar de Urgenţă “Aristide Serfiodi” din Galaţi, este medic specialist în boli infecţioase şi a executat două misiuni în teatrul de operaţii Afganistan.

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat miercuri, la Deva, că Spitalul Judeţean de Urgenţă intră sub management militar şi toate cadrele medicale vor fi testate pentru infecţia cu noul coronavirus.

CITEȘTE ȘI: Coronavirus: Sindicatul medicilor din Spitalul Județean Deva acuză conducerea unităţii de abuzuri. Avertisment pentru autorități

El a spus că managementul militar al spitalului va fi menţinut atât timp cât este nevoie, precizând însă că a remarcat o implicare din partea autorităţilor judeţene şi locale în soluţionarea problemelor.

“Acest management va sta doar atât cât este nevoie, urmând ca în trei-patru săptămâni să ne putem gândi la un management civil care să preia şi să respecte toate condiţiile”, a arătat Tătaru.

Citește mai departe

EVENIMENT

A fost lansat 9SOS, primul sistem privat de telemedicină care oferă asistență persoanelor afectate de coronavirus, suspecte, izolate sau în carantină

Publicat

9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de COVID-19, la numărul de asistenţă 021.9789, a fost lansat de doi antreprenori români, cu sprijinul Romanian Business Leaders.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, 9SOS este o soluţie complexă şi completă, care are funcţiuni de înscriere, triere, evaluare şi monitorizare a celor afectaţi de COVID-19. Serviciul este gratuit, iar Telekom este operatorul de telecomunicaţii partener.

Apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare şi poate fi efectuat de orice cetăţean român, din orice reţea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau din afara graniţelor.

“Proiectul pornit la iniţiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie şi Marius Ţapu, cu sprijinul şi implicarea comunităţii Romanian Business Leaders (RBL), răspunde apelului lansat de către preşedintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluţie care diminuează încărcarea spitalelor, medicilor de familie, Direcţiilor pentru Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină. În contextul în care numărul persoanelor infectate, suspecte şi aflate în carantină este în creştere, iar spitalele sunt supraaglomerate şi le sunt alocate un număr mare de persoane, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea şi asistenţa lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789”, se menţionează în comunicat.

Pentru a evita suprasolicitarea centrelor de triaj – ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate şi la creşterea riscului de contaminare şi infectare a populaţiei sănătoase – serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcţionează traficul şi monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaborarea mai multor entităţi, în baza unui parteneriat public- privat.

Întregul proces are loc la distanţă, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicaţiilor cu persoanele afectate. În plus, sistemul degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc şi de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaţionale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.

Un palier de suport oferit de 9SOS pentru cei afectaţi de COVID-19 este call center-ul medical care face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază şi le întocmeşte o fişă situaţională, pe baza celor declarate de persoana care apelează şi, în funcţie de categoria de risc care i-a fost alocată de, persoana va fi direcţionată către un medic de specialitate, medic de familie, ISU sau DSP, în funcţie de situaţie. În plus, serviciul 9SOS oferă şi monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primeşte o recomandare şi rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariţia definitivă a riscului.

Cel de-al doilea palier de suport este call center-ul social, care oferă suport emoţional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilităţi sau singure şi care, în funcţie de situaţie, îi direcţionează către autorităţile abilitate sau grupuri de suport civic.

Gestionarea procesului se face prin call center CRM, integrat cu platforme de telemedicină şi asistenţă socială. Tot lanţul de înregistrare, evaluare şi îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap-la-cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.

Sistemul funcţionează în condiţii stricte de GDPR – Date Sensibile cu Caracter Special, cu anonimizarea lor conform reglementărilor GDPR şi vor respecta complet condiţiile impuse de securitate, complexitate şi scalabilitate.

Platforma 9SOS va fi încredinţată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgenţă şi minimum 3 luni după încheierea acesteia.

Totodată, este în proces de dezvoltare website-ul www.9sos.ro, unde vor fi disponibile informaţii despre beneficiarii acestei platforme de telemedicină, documente şi modele de declaraţii. Proiectul este deschis pentru colaborarea cu alte entităţi care doresc să implementeze soluţia la nivel local.

Soluţia este pusă la dispoziţie gratuit de iniţiatori şi comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experţi call center, platformă telemedicină, cybersecurity, ingineri comunicaţii mobile şi speciale, analişti de sisteme software, specialişti în comunicare. Fiecare participant contribuie cu resurse diverse, integrarea acestora fiind realizată de Asociaţia Open Knowledge, cu susţinerea RBL, împreună cu EvoMed (CRM folosit în telemedicine), Bright Communication (serviciul Call Center), EvoGPS (infrastructura informatică), Asociaţia Salvarea Bucureşti (voluntari cu pregătire medical) şi multe alte entităţi private.

Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii, uniţi de dorinţa de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companiei sau industriei. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate