Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Tinerii, mai înclinați să facă achiziții din magazinele fizice decât vârstnicii

Publicat

cumparaturi

41% dintre respondenți preferă să achiziționeze un dispozitiv inteligent pentru gospodărie dintr-un magazin fizic, iar persoanele sub 35 de ani sunt mai înclinate să facă achiziții din magazinele fizice decât consumatorii mai în vârstă, arată un studiu EY.

În timp ce tehnologiile digitale se răspândesc cu o viteză amețitoare sub influența măsurilor restrictive, achiziția din magazinele fizice rămâne în topul preferințelor pentru utilizatorii de tehnologii digitale în gospodării, potrivit celei de-a patra ediții a studiului EY Decodarea gospodăriei digitale.

Astfel, 39% dintre respondenți ar prefera să viziteze un magazin fizic pentru achiziționarea unui dispozitiv mobil sau a unui pachet de servicii mobile, procent care crește la 41% când este vorba de cumpărarea unui dispozitiv inteligent pentru gospodărie.

„În pofida efortului susținut de comunicare a beneficiilor noilor tehnologii și canale digitale în relația dintre clienți și furnizori, gospodăriile preferă achiziția din magazinele fizice și contactul audio cu operatorul uman, subliniind necesitatea unei abordări unitare a conceptului de <experiență a clientului>. În același timp, evidențiază importanța unei abordări echilibrate a tehnologiei, cu acces la operatori umani, empatici și educați în privința serviciilor și produselor ofertate”, a declarat Cristian Cârstoiu, Partener Consultanță, EY România.

Studiul  a sondat peste 18.000 de membri ai gospodăriilor din Canada, Franța, Germania, Italia, Regatul Unit și SUA

Studiul, care a sondat peste 18.000 de membri ai gospodăriilor din Canada, Franța, Germania, Italia, Regatul Unit și SUA, arată că liniile telefonice de asistență reprezintă canalul predominant de asistență pentru clienți, în pofida intens promovatelor avantaje ale instrumentelor digitale automate, cum ar fi asistenții virtuali.

Discuția cu un operator reprezintă încă metoda de contact preferată a clienților pentru solicitările de informații în legătură cu serviciile de internet (54%) și de telefonie mobilă (52%).

În același timp, 42% dintre consumatori preferă liniile telefonice de asistență, deoarece consideră că nu își pot transmite eficient nemulțumirile fără a vorbi cu un operator, iar 45% sunt de părere că solicitările complexe nu pot fi gestionate prin intermediul mesageriei instantanee.

Cunoașterea celor mai recente produse și servicii de către consumatori este surprinzător de limitată, potrivit studiului.

„Mai puțin de jumătate dintre membrii gospodăriilor (42%) înțeleg funcțiile produselor dedicate gospodăriilor inteligente și doar 37% percep beneficiile tehnologiei mobile 5G.

De asemenea, aproape o treime (32%) consideră serviciile de comunicații foarte dificil de înțeles, în timp ce 36% au dificultăți în a face diferența între serviciile oferite de diverșii furnizori de conectivitate în bandă largă.

Utilizatorii din grupa de vârstă 45-54 de ani întâmpină cele mai puține probleme în a înțelege serviciile

Este de remarcat faptul că utilizatorii din grupa de vârstă 45-54 de ani întâmpină cele mai puține probleme în a înțelege serviciile (29%), față de 36% dintre cei din intervalul 18-24 de ani”, se arată într-un comunicat al companiei.

Potrivit acestuia, varietatea de dispozitive, servicii și platforme provoacă confuzie în rândul consumatorilor în ceea ce privește alegerea conținutului, din nou, în special în rândul grupelor de vârstă mai mică. 39% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani consideră că este dificil să urmărească conținutul preferat, cum ar fi filmele și emisiunile TV.

În privința experienței utilizatorilor, 36% dintre respondenți nu știu sigur cum să configureze un dispozitiv inteligent, iar pentru 27% configurarea și gestionarea aplicațiilor TV sunt complexe.

În cazul celor din intervalul de vârstă 18-24 de ani, aceste procente cresc la 31% și, respectiv, 30%

De asemenea, navigarea pe site-urile furnizorilor de servicii este, de asemenea, un punct nevralgic pentru mulți utilizatori: 20% sunt de părere că e dificil de navigat pe website-ul sau aplicația furnizorului lor de servicii mobile, în timp ce 23% consideră că website-ul sau aplicația furnizorului lor de conectivitate în bandă largă este dificil de utilizat. În cazul celor din intervalul de vârstă 18-24 de ani, aceste procente cresc la 31% și, respectiv, 30%.

„Prin urmare, consumatorilor le lipsește siguranța în a configura și gestiona serviciile de conectivitate și conținut, în timp ce interacțiunea cu aplicațiile și website-urile furnizorilor de servicii reprezintă o experiență dificilă pentru mulți, în mod special pentru utilizatorii mai tineri. Furnizorii de servicii de conectivitate ar trebui să ajute clienții să devină mai independenți prin oferirea de îndrumări mai clare cu privire la modul de instalare a serviciilor și de gestionare a preferințelor. În caz contrar, satisfacția și loialitatea clienților vor fi subminate”, se mai arată în comunicat.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Extras de carte funciară gratuit, inclusiv online: Schimbare importantă pentru proprietarii din Botoșani

Publicat

extras de carte funciară gratuit, inclusiv online: schimbare importantă pentru

Publicitate

Botoșănenii care au nevoie de un extras de carte funciară pentru informare îl pot obține, de acum, gratuit și online.

Anunțul a fost făcut de directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Botoșani, Mihai Bâlbă, care a explicat că măsura a intrat în vigoare începând cu luna iunie 2025.

Inițial, gratuitatea se aplica doar pentru cererile depuse direct la ghișeele instituției, însă de câteva luni această facilitate este…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Au început lucrările de modernizare a drumurilor din comuna Răuseni. Proiect european de peste 4,6 milioane lei

Publicat

au început lucrările de modernizare a drumurilor din comuna răuseni.

Publicitate

În comuna Răuseni, județul Botoșani, au început lucrările la proiectul „Modernizare infrastructură rutieră”, investiție finanțată din fonduri europene și estimată la aproximativ 4,6 milioane lei, o sumă echivalentă a peste 920.000 de euro.

Șantierul a fost deschis pe 22 septembrie 2025, iar până în prezent lucrările se desfășoară conform graficului. Constructorul a demarat pregătirea drumurilor comunale incluse în proiect, fiind…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Focar de pestă porcină africană confirmat la Roma, Botoșani. Restricții în 10 comune și la o ferma de porci din Leorda pentru 30 de zile

Publicat

focar de pestă porcină africană confirmat la roma, botoșani. restricții

Publicitate

Alertă sanitară în județul Botoșani, după ce prefectul Dan Nechifor a convocat astăzi Centrul Local pentru Combaterea Bolilor. Măsura a fost luată în urma confirmării unui focar de pestă porcină africană la doi porci domestici deținuți de un localnic din comuna Roma.

Autoritățile au aprobat planul de acțiune și au instituit restricții dure pentru a limita răspândirea bolii. Exploatația infectată a fost plasată sub supraveghere strictă,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Start pentru modernizarea Drumului Vămii de la Botoșani: Lucrările la loturile 2 și 3, un total de 38 de kilometri, au început oficial

Publicat

start pentru modernizarea drumului vămii de la botoșani: lucrările la

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani a dat, astăzi, startul lucrărilor de modernizare pe două tronsoane importante din Drumul Vămii, artera care leagă orașul Săveni de Rădăuți-Prut și de granița cu Republica Moldova.

Ordinul de începere a lucrărilor pentru loturile 2 și 3 a fost semnat, marcând un pas decisiv pentru unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură rutieră din județ.

Lucrările sunt executate de asocierea SC BIG CONF SRL, lider de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe