Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Tinerii, mai înclinați să facă achiziții din magazinele fizice decât vârstnicii

Publicat

cumparaturi

41% dintre respondenți preferă să achiziționeze un dispozitiv inteligent pentru gospodărie dintr-un magazin fizic, iar persoanele sub 35 de ani sunt mai înclinate să facă achiziții din magazinele fizice decât consumatorii mai în vârstă, arată un studiu EY.

În timp ce tehnologiile digitale se răspândesc cu o viteză amețitoare sub influența măsurilor restrictive, achiziția din magazinele fizice rămâne în topul preferințelor pentru utilizatorii de tehnologii digitale în gospodării, potrivit celei de-a patra ediții a studiului EY Decodarea gospodăriei digitale.

Astfel, 39% dintre respondenți ar prefera să viziteze un magazin fizic pentru achiziționarea unui dispozitiv mobil sau a unui pachet de servicii mobile, procent care crește la 41% când este vorba de cumpărarea unui dispozitiv inteligent pentru gospodărie.

„În pofida efortului susținut de comunicare a beneficiilor noilor tehnologii și canale digitale în relația dintre clienți și furnizori, gospodăriile preferă achiziția din magazinele fizice și contactul audio cu operatorul uman, subliniind necesitatea unei abordări unitare a conceptului de <experiență a clientului>. În același timp, evidențiază importanța unei abordări echilibrate a tehnologiei, cu acces la operatori umani, empatici și educați în privința serviciilor și produselor ofertate”, a declarat Cristian Cârstoiu, Partener Consultanță, EY România.

Studiul  a sondat peste 18.000 de membri ai gospodăriilor din Canada, Franța, Germania, Italia, Regatul Unit și SUA

Studiul, care a sondat peste 18.000 de membri ai gospodăriilor din Canada, Franța, Germania, Italia, Regatul Unit și SUA, arată că liniile telefonice de asistență reprezintă canalul predominant de asistență pentru clienți, în pofida intens promovatelor avantaje ale instrumentelor digitale automate, cum ar fi asistenții virtuali.

Discuția cu un operator reprezintă încă metoda de contact preferată a clienților pentru solicitările de informații în legătură cu serviciile de internet (54%) și de telefonie mobilă (52%).

În același timp, 42% dintre consumatori preferă liniile telefonice de asistență, deoarece consideră că nu își pot transmite eficient nemulțumirile fără a vorbi cu un operator, iar 45% sunt de părere că solicitările complexe nu pot fi gestionate prin intermediul mesageriei instantanee.

Cunoașterea celor mai recente produse și servicii de către consumatori este surprinzător de limitată, potrivit studiului.

„Mai puțin de jumătate dintre membrii gospodăriilor (42%) înțeleg funcțiile produselor dedicate gospodăriilor inteligente și doar 37% percep beneficiile tehnologiei mobile 5G.

De asemenea, aproape o treime (32%) consideră serviciile de comunicații foarte dificil de înțeles, în timp ce 36% au dificultăți în a face diferența între serviciile oferite de diverșii furnizori de conectivitate în bandă largă.

Utilizatorii din grupa de vârstă 45-54 de ani întâmpină cele mai puține probleme în a înțelege serviciile

Este de remarcat faptul că utilizatorii din grupa de vârstă 45-54 de ani întâmpină cele mai puține probleme în a înțelege serviciile (29%), față de 36% dintre cei din intervalul 18-24 de ani”, se arată într-un comunicat al companiei.

Potrivit acestuia, varietatea de dispozitive, servicii și platforme provoacă confuzie în rândul consumatorilor în ceea ce privește alegerea conținutului, din nou, în special în rândul grupelor de vârstă mai mică. 39% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani consideră că este dificil să urmărească conținutul preferat, cum ar fi filmele și emisiunile TV.

În privința experienței utilizatorilor, 36% dintre respondenți nu știu sigur cum să configureze un dispozitiv inteligent, iar pentru 27% configurarea și gestionarea aplicațiilor TV sunt complexe.

În cazul celor din intervalul de vârstă 18-24 de ani, aceste procente cresc la 31% și, respectiv, 30%

De asemenea, navigarea pe site-urile furnizorilor de servicii este, de asemenea, un punct nevralgic pentru mulți utilizatori: 20% sunt de părere că e dificil de navigat pe website-ul sau aplicația furnizorului lor de servicii mobile, în timp ce 23% consideră că website-ul sau aplicația furnizorului lor de conectivitate în bandă largă este dificil de utilizat. În cazul celor din intervalul de vârstă 18-24 de ani, aceste procente cresc la 31% și, respectiv, 30%.

„Prin urmare, consumatorilor le lipsește siguranța în a configura și gestiona serviciile de conectivitate și conținut, în timp ce interacțiunea cu aplicațiile și website-urile furnizorilor de servicii reprezintă o experiență dificilă pentru mulți, în mod special pentru utilizatorii mai tineri. Furnizorii de servicii de conectivitate ar trebui să ajute clienții să devină mai independenți prin oferirea de îndrumări mai clare cu privire la modul de instalare a serviciilor și de gestionare a preferințelor. În caz contrar, satisfacția și loialitatea clienților vor fi subminate”, se mai arată în comunicat.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Circulația va fi restricționată pe o stradă intens circulată din municipiul Botoșani. Șoferii sunt rugați să folosească rutele alternative recomandate

Publicat

circulația va fi restricționată pe o stradă intens circulată din

Publicitate

În vederea efectuării lucrărilor de reabilitare a canalului colector din zona străzii Petru Rareș, din municipiul Botoșani, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță participanții la trafic că este necesară restricționarea circulației rutiere.

Astfel, începând cu data de 12.08.2025 ora 09:00, până pe data de 13.08.2025 ora 23:00, zona afectată de aceste restricții este strada Petru Rareș, pe o distanță de aproximativ 100 m, de la intersecția cu…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

România continuă să piardă populație: În iunie, numărul deceselor a fost cu 60% mai mare decât cel al nașterilor

Publicat

românia continuă să piardă populație: În iunie, numărul deceselor a

Publicitate

Numărul deceselor înregistrate în România în luna iunie 2025 a fost de 1,6 ori mai mare decât cel al copiilor născuți-vii, potrivit datelor provizorii publicate luni, 11 august, de Institutul Național de Statistică (INS), scrie alba24.ro.

Sporul natural al populației a rămas negativ, cu un deficit de 6.916 persoane. Comparativ cu iunie 2024, numărul nașterilor a scăzut cu 223 (-1,9%), în timp ce numărul deceselor a fost mai mic cu 166 (-0,9%). În…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Pe 8 septembrie școala NU va începe”, anunță sindicaliștii după discuțiile cu premierul Bolojan

Publicat

„pe 8 septembrie școala nu va începe”, anunță sindicaliștii după

Publicitate

Sindicaliștii din Educație au avut o întâlnire luni cu premierul Ilie Bolojan, pentru a discuta despre aspectele privind reducerea deficitului bugetar. În urma discuțiilor, sindicaliștii au anunțat că vor boicota începutul anului școlar. Aceștia sunt nemulțumiți de măsurile adoptate, între care mărirea normei didactice, însă Guvernul subliniază că creșterea numărului de ore plasează România în media europeană, scrie alba24.ro.

După…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Cine a primit Marele trofeu la Festivalul-concurs de muzică folk pentru copii și tineret „Seri eminesciene”

Publicat

foto: cine a primit marele trofeu la festivalul concurs de muzică

Publicitate

Festivalul-concurs de muzică folk pentru copii și tineret Seri eminesciene și-a desemnat câștigătorii celei de-a treia ediții organizate în noul format. Juriul, format din Mircea Bodolan, Daniel Făt și Cristi Dumitrașcu, a apreciat în unanimitate ca Marele trofeu al festivalului să fie decernat lui Andrei Arad, iar Premiul de popularitate să îi revină Elizei Vamanu.

La Secțiunea individual, categoria de vârstă 7-14 ani, premiați au fost:…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe