EVENIMENT
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline

Conform rezultatelor unui studiu, 62% dintre utilizatorii români au declarat că au experimentat forme de cultură offline după ce au descoperit TikTok, cum ar fi vizionarea unui film la cinema, cumpărarea de cărți sau participarea la expoziții. Această cifră este cu 4 procente mai mare decât media europeană.
Un studiu recent realizat de Ipsos, arată că 87% dintre utilizatorii români ai TikTok au învățat ceva nou pe platformă, în timp ce 66% au creat ceva inspirat de ceea ce au văzut pe platformă (comparativ cu 62% media europeană).
Acestea sunt o parte dintre concluziile prezentate în Unlocking Culture in Europe, un raport realizat de Ipsos pentru 8 țări europene, printre care și România, care analizează modul în care TikTok permite utilizatorilor europeni (inclusiv români) accesul și participarea la diferite forme culturale și crearea unor noi comunități.
Conform acestuia, 75% dintre utilizatorii TikTok din România (69% dintre utilizatorii TikTok din Europa) au declarat că platforma îi ajută să se exprime liber și să-și împărtășească pasiunea pentru diverse forme de cultură, de la muzică și pictură până la noi preparate culinare locale sau modă.
TikTok este, de asemenea, o platformă care ajută utilizatorii să descopere conținut cultural.
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale
Un procent relevant (70%) de utilizatori români (59% media UE) a declarat că TikTok oferă acces la experiențe pe care altfel nu le-ar putea avea în lumea reală.
TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale, în special forme culturale mai tradiționale.
Realizatorii sondajului susțin că prezența pe TikTok a permis muzeelor, precum Uffizi Gallery (IT), National Del Prado Museum (ES), Rijksmuseum (NL), dar și celor mai mari festivaluri culturale din România, precum TIFF și FITS, să rămână conectate cu publicul și să atragă noi audiențe, folosind instrumentele TikTok pentru a găsi modalități noi și inovatoare de a-și prezenta activitățile.
În plus, pentru a marca Ziua Națională a Lecturii în România, TikTok a lansat hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii, unde românii sunt încurajați să împărtășească cum i-a influențat cititul, inspirând și mai multe persoane să descopere pasiunea pentru citit.
Pentru a încuraja alți oameni să se alăture inițiativei și pentru a-i inspira să se bucure de literatură, TikTok a lucrat cu o serie de creatori îndrăgiți din România, inclusiv creatori care și-au construit o comunitate pe platformă datorită conținutului dedicat cărților.
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. Unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape,
Din dorința de a susține comunitățile locale și a oferi experiențe autentice, TikTok anunță parteneriatul cu Romanian Creative Week, care are loc în perioada 19-28 mai la Iași, prin care comunitatea TikTok va fi încurajată să intre în universul RCW.
Aici, pasionații de modă și artă de pe platformă vor avea oportunitatea să urmărească show-urile de pe catwalk-ul din Iași și să descopere creațiile designerilor consacrați și emergenți care vor lua parte la ediția de anul acesta a Romanian Fashion Week.
Creatorii vor continua să inspire comunitatea și îi vor conduce pe iubitorii de fashion de pe TikTok în culisele show-urilor de modă, oferindu-le astfel acces pentru prima dată la conținut exclusiv din spatele scenei.
De asemenea, potrivit studiului, unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape, în timp ce 63% consideră că platforma îi ajută să înțeleagă mai bine ce fac alții și cum trăiesc.
Raportul, comandat de TikTok companiei globale de cercetare de piață Ipsos, se bazează pe rezultatele unui sondaj efectuat pe 8.000 de utilizatori TikTok din opt țări ale Uniunii Europene: Belgia, Germania, Franța, Italia, Polonia, România, Spania și Suedia.
(sursa: Mediafax)
EVENIMENT
15 octombrie: Ziua Mondială a Spălatului pe Mâini. Obiceiul care ajută la prevenirea bolilor infecțioase

15 octombrie: Ziua mondială a spălatului pe mâini este marcată anual la această dată şi este dedicată creşterii gradului de conştientizare şi înţelegere cu privire la importanţa spălatului pe mâini cu săpun ca un mod simplu şi eficient pentru a preveni bolile şi pentru a salva vieţi.
Pentru a creşte gradul de informare privind importanţa şi necesitatea spălatului pe mâini, Organizaţia Mondială a Sănătăţii susţine acţiunile desfăşurate în această zi, acţiuni…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, partener strategic al primei AI Factory din România – un proiect EuroHPC

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) anunță implicarea sa ca partener în RO AI Factory, prima infrastructură națională dedicată inteligenței artificiale. Proiectul este coordonat de ICI București și Universitatea POLITEHNICA din București (UPB).
RO AI Factory va fi implementată la UTCN prin AIRi – Artificial Intelligence Research Institute. Noul institut este finanțat din fonduri proprii și va fi…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

Zeci de cercetători vor juca rolul astronauţilor în simulări ale unor viitoare şederi pe Lună şi Marte, în cadrul celei mai extinse misiuni internaţionale, transmite luni agenţia de presă DPA, potrivit Agerpres.
Zeci de oameni simulează şederea pe altă planetă
În următoarele două săptămâni, aproximativ 70 de bărbaţi şi femei vor locui în 17 habitate din întreaga lume ce simulează o şedere pe o…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO. Proiectul imobiliar de pe Calea Turzii, blocat politic după trei ani de avize și modificări

Proiectul imobiliar de pe Calea Turzii, în care sunt implicați membri PNL Cluj, printre care și familia Forna, a fost respins la limită în Consiliul Local Cluj-Napoca. Într-o ediție a podcastului „Contraste” de pe Cluj24, jurnalistul Florin Danciu și analistul Ion Novăcescu au discutat despre implicațiile politice ale votului și de jocuri de culise în spatele unei decizii urbanistice.