EVENIMENT
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline

Conform rezultatelor unui studiu, 62% dintre utilizatorii români au declarat că au experimentat forme de cultură offline după ce au descoperit TikTok, cum ar fi vizionarea unui film la cinema, cumpărarea de cărți sau participarea la expoziții. Această cifră este cu 4 procente mai mare decât media europeană.
Un studiu recent realizat de Ipsos, arată că 87% dintre utilizatorii români ai TikTok au învățat ceva nou pe platformă, în timp ce 66% au creat ceva inspirat de ceea ce au văzut pe platformă (comparativ cu 62% media europeană).
Acestea sunt o parte dintre concluziile prezentate în Unlocking Culture in Europe, un raport realizat de Ipsos pentru 8 țări europene, printre care și România, care analizează modul în care TikTok permite utilizatorilor europeni (inclusiv români) accesul și participarea la diferite forme culturale și crearea unor noi comunități.
Conform acestuia, 75% dintre utilizatorii TikTok din România (69% dintre utilizatorii TikTok din Europa) au declarat că platforma îi ajută să se exprime liber și să-și împărtășească pasiunea pentru diverse forme de cultură, de la muzică și pictură până la noi preparate culinare locale sau modă.
TikTok este, de asemenea, o platformă care ajută utilizatorii să descopere conținut cultural.
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale
Un procent relevant (70%) de utilizatori români (59% media UE) a declarat că TikTok oferă acces la experiențe pe care altfel nu le-ar putea avea în lumea reală.
TikTok le permite artiștilor să găsească noi audiențe și utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale, în special forme culturale mai tradiționale.
Realizatorii sondajului susțin că prezența pe TikTok a permis muzeelor, precum Uffizi Gallery (IT), National Del Prado Museum (ES), Rijksmuseum (NL), dar și celor mai mari festivaluri culturale din România, precum TIFF și FITS, să rămână conectate cu publicul și să atragă noi audiențe, folosind instrumentele TikTok pentru a găsi modalități noi și inovatoare de a-și prezenta activitățile.
În plus, pentru a marca Ziua Națională a Lecturii în România, TikTok a lansat hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii, unde românii sunt încurajați să împărtășească cum i-a influențat cititul, inspirând și mai multe persoane să descopere pasiunea pentru citit.
Pentru a încuraja alți oameni să se alăture inițiativei și pentru a-i inspira să se bucure de literatură, TikTok a lucrat cu o serie de creatori îndrăgiți din România, inclusiv creatori care și-au construit o comunitate pe platformă datorită conținutului dedicat cărților.
Studiu: Utilizatorii români de TikTok explorează mai mult cultura offline. Unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape,
Din dorința de a susține comunitățile locale și a oferi experiențe autentice, TikTok anunță parteneriatul cu Romanian Creative Week, care are loc în perioada 19-28 mai la Iași, prin care comunitatea TikTok va fi încurajată să intre în universul RCW.
Aici, pasionații de modă și artă de pe platformă vor avea oportunitatea să urmărească show-urile de pe catwalk-ul din Iași și să descopere creațiile designerilor consacrați și emergenți care vor lua parte la ediția de anul acesta a Romanian Fashion Week.
Creatorii vor continua să inspire comunitatea și îi vor conduce pe iubitorii de fashion de pe TikTok în culisele show-urilor de modă, oferindu-le astfel acces pentru prima dată la conținut exclusiv din spatele scenei.
De asemenea, potrivit studiului, unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape, în timp ce 63% consideră că platforma îi ajută să înțeleagă mai bine ce fac alții și cum trăiesc.
Raportul, comandat de TikTok companiei globale de cercetare de piață Ipsos, se bazează pe rezultatele unui sondaj efectuat pe 8.000 de utilizatori TikTok din opt țări ale Uniunii Europene: Belgia, Germania, Franța, Italia, Polonia, România, Spania și Suedia.
(sursa: Mediafax)
EVENIMENT
Amendă și confiscarea autovehicului pentru cei care transportă ilegal deșeuri. Avertismentul Gărzii de Mediu

Amendă și confiscarea autovehicului pentru cei care transportă ilegal deșeuri. În ultima perioadă, Garda Națională de Mediu a intensificat numărul controalelor inopinate, organizate cu sprijinul Poliției și/sau Jandarmeriei, care vizează legalitatea activităților de gestionare a deșeurilor, respectiv abandonul de deșeuri și activitățile legate de deșeurile reciclabile.
În urma acestor razii dispuse de Comisariatul General la nivel național, a crescut numărul de vehicule…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Luni seara de la ora 20.30, pe Cluj Arena se va desfășura marele derby clujean dintre „U” și CFR, primul din istorie în play-off.
Partidele din sezonul regulat au fost adjudecate de „studenți” cu același scor, 3-2. Presiunea e pe „feroviari”, având în vedere că orice pas greșit o poate îndepărta de titlu.
Azi, marele DERBY clujean, „U” – CFR. Ce PRONOSTIC dați
Ioan Ovidiu Sabău le-a cerut elevilor săi concentrare maximă și dăruire, în timp ce…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Șofer din Ocna Mureș, trimis în judecată după ce a ieșit pozitiv la un test antidrog. Ce substanță a indicat aparatul

Judecătoria Aiud a dispus începerea judecății într-un dosar ce îl vizează pe un bărbat din Ocna Mureș, trimis în judecată pentru conducerea unui vehicul sub influența substanțelor psihoactive.
Dosarul în care va fi judecat a trecut de stadiul de măsuri și cameră preliminară în data de 27 martie 2025.
Acestar va fi judecat de magistrații din Aiud după ce a ieșit pozitiv la un test antidrog, efectuat în urma unui control de rutină.
Potrivit rechizitoriului…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO. Pui pe sticlă, preparat de clujeanul Paul Cordea, în luptă cu cei mai buni ucenici măcelari ai lumii la WBC 2025 Paris

Echipa „Măcelari de Elită”, care reprezintă România la World Butchers’ Challenge, a debutat duminică, 30 martie, la Paris cu participarea lui Paul Cordea (25 ani) în secțiunea World Champion Butchers’ Apprentice. Tânărul măcelar, angajat al Moldovan Carmangerie din Cluj-Napoca, a intrat în competiție alături de alți 13 concurenți din 7 țări: Australia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie și Noua Zeelandă. Printre adversarii săi s-au numărat…
Citește mai mult pe Cluj24.ro