Connect with us

ACTUALITATE

Un milion de consumatori de energie şi-au schimbat contractul în acest an

Publicat

Arhivă foto

Aproximativ un milion de consumatori casnici de electricitate şi-au schimbat contractul de la începutul anului până acum şi toţi marii furnizori din piaţă au primit amenzi pentru nereguli, potrivit datelor furnizate pentru AGERPRES de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE).

La 1 ianuarie 2021, piaţa de electricitate din România s-a liberalizat total.

Citește și ANRE: Consumatorii de energie care rămân fără furnizor în luna iulie vor fi preluați de Tinmar Energy

„Din numărul total al clienţilor casnici, de aproximativ 8,9 milioane, la data de 1 ianuarie 2021, 5.902.323 se aflau în piaţa reglementată de energie electrică. În perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2021, 926.000 de clienţi casnici au semnat contracte de furnizare a energiei electrice în regim concurenţial, iar numărul acestora a ajuns în prezent la circa un milion”, au arătat reprezentanţii ANRE.

Aceştia nu au putut preciza câţi dintre aceşti consumatori au schimbat şi furnizorul şi câţi au rămas la acelaşi, schimbând doar contractul. „Nu avem prerogative legislative pentru a cere aceste informaţii de la furnizori”, au precizat responsabilii reglementatorului.

Citește și Factură șocantă la energie electrică, primită de o familie din Alba Iulia. Suma de plată: peste 27.800 de lei

Peste 20% din numărul clienților casnici au încheiat contracte aferente furnizării gazelor

În ceea ce priveşte gazele naturale, din numărul clienţilor casnici care nu îşi exercitaseră dreptul de eligibilitate la data de 30 iunie 2020 de 3.378.309, 21,10% au încheiat până la data de 30 aprilie 2021, contracte aferente furnizării gazelor naturale în regim concurenţial, respectiv 712.937 clienţi casnici.

Vezi și PENALITĂȚI maxime pentru consumatori, la rezilierea contractului. Ce COMISOANE percep furnizorii de energie, potrivit noii legi

„Astfel, până la data de 30 aprilie 2021, din numărul total al clienţilor casnici de aproximativ 3.970.388, 33% aveau încheiate contracte aferente furnizării gazelor naturale în regim concurenţial, respectiv 1.304.916 clienţi casnici”, se mai arată în răspunsul ANRE.

ANRE a desfășurat acțiuni de control la marii furnizori de energie electrică

În contextul derulării, începând cu 1 ianuarie 2021, a procesului de liberalizare a pieţei de energie electrică, în cursul lunilor ianuarie – aprilie, ANRE a desfăşurat acţiuni de control la marii furnizori de energie electrică pentru a verifica: modul de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center); respectarea obligaţiei de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială; respectarea obligaţiei de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare; respectarea frecvenţei de emitere a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal; modalitatea de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură de către operatorul de reţea; informarea clienţilor casnici din portofoliu cu privire la oferta pentru serviciu universal, ofertele concurenţiale proprii aplicabile precum şi la dreptul clienţilor de a încheia un contract de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială cu orice furnizor licenţiat.

În urma acestor controale, toţi marii furnizori au fost amendaţi.

Hidroelectrica a fost sancţionată cu amenda contravenţională în valoare de 400.000 lei pentru: nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială şi pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Furnizorii Electrica Furnizare, Enel Energie România au fost sancţionaţi fiecare cu amendă contravenţională în valoare de 400.000 lei pentru: nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială; nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Enel Energie a primi o amendă contravenţională în valoare de 400.000 lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Amendă contravențională de 200.000 lei pentru Enel Energie

Totodată, Enel Energie a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor.

Enel Energie Muntenia a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor.

CEZ Vânzare a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare.

Amendă de peste 200.000 lei pentru E.ON Energie România

La rândul său, E.ON Energie România a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 210.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor şi frecvenţa de emitere a facturii, iar Electrica a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 300.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.

Acțiuni de control

În urma acţiunilor de control efectuate pentru verificarea modului de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center), furnizorii verificaţi au asigurat funcţionalitatea centrelor de telefonie, timpul mediu de aşteptare pentru preluarea apelurilor, determinat de ANRE prin sondaj pe parcursul a două zile, s-a încadrat între 17 secunde şi 594 de secunde.

Furnizorii la care s-au constatat nereguli

Dintre furnizorii verificaţi, au fost constatate nereguli la Hidroelectrica, societate care a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 10.000 lei pentru nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcţionare a centrului de telefonie (call-center), dispunându-se măsuri şi termene de conformare pentru remedierea situaţiei neconforme constatate.

AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Țeapa ”Coletul” a ajuns și în Alba. Cum funcționează înșelătoria prin care primești prin curier, ce nu ai comandat

Publicat

teapa coletul 1000x600.jpeg

O nouă țeapă a ajuns la Alba Iulia, dar și în județ: produse sosite prin curier, pe care nu le-ai comandat.

Au pățit mai mulți locuitori ai județului Alba, care au primit acasă căști ieftine, pentru care au plătit 69.90 de lei. 

Povestea funcționează simplu: oamenii primesc acasă un colet pe care nu l-au comandat.

Majoritatea îl acceptă, considerând că este posibil să-l fi comandat un alt membru al familiei, mai ales că este perioada în care sosesc bunurile întârziate cumpărate de ”black friday”.

Coletele au o valoare relativ mică, pentru a nu…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un clujean de 61 de ani, prins beat la volan, a ajuns 24 de ore după gratii. Ce alcoolemie avea

Publicat

aclool test bun blurat.jpg

Polițiștii Biroului Rutier Cluj-Napoca au dispus reținerea pentru 24 de ore a unui bărbat în vârstă de 61 de ani, prins băut la volan.

Potrivit polițiștilor clujenei, bărbatul, care este din Cluj-Napoca, a fost interceptat în trafic de polițiști în timp ce se deplasa cu autoturismul pe strada Clinicilor din municipiu.

Un clujean de 61 de ani, prins beat la volan, a ajuns 24 de ore după gratii

Șoferul a fost testat alcoolscopic, fiind înregistrată concentrația de 1,18 mg./l. alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la o unitate medicală în vederea prelevării de mostre biologice.

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

De Sfântul Andrei, se deschid pârtia pentru începători și cea de sanie de la Buscat, din comuna Băișoara

Publicat

buscat re e1669797975509.jpg

Pârtia de începători de la Buscat, din comuna Băișoara, județul Cluj este una dintre primele (două) pârtii care se deschid în sezonul de iarnă 2022-2023.

Buscat Resort își așteaptă vizitatorii chiar de astăzi, 30 noiembrie, atât cu pârtia de 100 metri și cu banda de urcare dedicată, cât și cu o pârtie de sanie, cu restaurant și pensiune funcționale.

”Mai mult, supriza sezonului e dezvăluită tot astăzi: Buscat Academy, școala oficială de schi de pe pârtia din Băișoară și-a deschis porțile!

Reprezentanții pârtiei s-au pregătit intens pentru cei care vor să-și petreacă…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Restricțiile din zona unde este cea mai mare fabrică de iPhone din lume, ridicate de autoritățile chineze

Publicat

iphone apple
fotografie cu caracter ilustrativ

Autoritățile din China ridică restricțiile COVID-19 din zona în care se află cea mai mare fabrică de iPhone din lume. O revoltă violentă a izbucnit săptămâna trecută în interioriul unității.

Autoritățile din orașul Zhengzhou, din centrul Chinei, unde se află cea mai mare fabrică de iPhone din lume, au anulat restricțiile dure, într-o măsură pe care analiștii au numit-o „o ușurare necesară” pentru Apple și principalul său furnizor Foxconn.

În Zhengzhou se află „iPhone City”, un campus de producție vast deținut de producătorul taiwanez Foxconn, care găzduiește în mod normal aproximativ 200.000 de muncitori care fabrică produse pentru Apple.

Restricțiile din zona unde este cea mai mare fabrică de iPhone din lume, ridicate de autoritățile chineze. Livrările de iPhone ar putea fi cu 20% mai mici

Vinerea trecută, autoritățile au blocat accesul în cartiere timp de cinci zile, deoarece cazurile de COVID-19 au crescut foarte mult.

Unitatea Foxconn nu este inclusă în districtele urbane ale orașului, dar restricțiile au afectat producția și au provocat o revoltă violentă a angajaților. Muncitorii care s-au luptat cu ofițerii de securitate au primit bani pentru a demisiona și a pleca.

Analiștii susțin că problemele de producție ale Foxconn vor afecta piața mondială. Ming-Chi Kuo, analist la TF International Securities, a scris pe rețelele de socializare că a estimat că livrările de iPhone ar putea fi cu 20% mai mici decât se preconiza în trimestrul octombrie-decembrie.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe