Connect with us

ACTUALITATE

Un milion de consumatori de energie şi-au schimbat contractul în acest an

Publicat

Arhivă foto

Aproximativ un milion de consumatori casnici de electricitate şi-au schimbat contractul de la începutul anului până acum şi toţi marii furnizori din piaţă au primit amenzi pentru nereguli, potrivit datelor furnizate pentru AGERPRES de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE).

La 1 ianuarie 2021, piaţa de electricitate din România s-a liberalizat total.

Citește și ANRE: Consumatorii de energie care rămân fără furnizor în luna iulie vor fi preluați de Tinmar Energy

"Din numărul total al clienţilor casnici, de aproximativ 8,9 milioane, la data de 1 ianuarie 2021, 5.902.323 se aflau în piaţa reglementată de energie electrică. În perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2021, 926.000 de clienţi casnici au semnat contracte de furnizare a energiei electrice în regim concurenţial, iar numărul acestora a ajuns în prezent la circa un milion", au arătat reprezentanţii ANRE.

Aceştia nu au putut preciza câţi dintre aceşti consumatori au schimbat şi furnizorul şi câţi au rămas la acelaşi, schimbând doar contractul. "Nu avem prerogative legislative pentru a cere aceste informaţii de la furnizori", au precizat responsabilii reglementatorului.

Citește și Factură șocantă la energie electrică, primită de o familie din Alba Iulia. Suma de plată: peste 27.800 de lei

Peste 20% din numărul clienților casnici au încheiat contracte aferente furnizării gazelor

În ceea ce priveşte gazele naturale, din numărul clienţilor casnici care nu îşi exercitaseră dreptul de eligibilitate la data de 30 iunie 2020 de 3.378.309, 21,10% au încheiat până la data de 30 aprilie 2021, contracte aferente furnizării gazelor naturale în regim concurenţial, respectiv 712.937 clienţi casnici.

Vezi și PENALITĂȚI maxime pentru consumatori, la rezilierea contractului. Ce COMISOANE percep furnizorii de energie, potrivit noii legi

"Astfel, până la data de 30 aprilie 2021, din numărul total al clienţilor casnici de aproximativ 3.970.388, 33% aveau încheiate contracte aferente furnizării gazelor naturale în regim concurenţial, respectiv 1.304.916 clienţi casnici", se mai arată în răspunsul ANRE.

ANRE a desfășurat acțiuni de control la marii furnizori de energie electrică

În contextul derulării, începând cu 1 ianuarie 2021, a procesului de liberalizare a pieţei de energie electrică, în cursul lunilor ianuarie - aprilie, ANRE a desfăşurat acţiuni de control la marii furnizori de energie electrică pentru a verifica: modul de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center); respectarea obligaţiei de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială; respectarea obligaţiei de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare; respectarea frecvenţei de emitere a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal; modalitatea de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură de către operatorul de reţea; informarea clienţilor casnici din portofoliu cu privire la oferta pentru serviciu universal, ofertele concurenţiale proprii aplicabile precum şi la dreptul clienţilor de a încheia un contract de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială cu orice furnizor licenţiat.

În urma acestor controale, toţi marii furnizori au fost amendaţi.

Hidroelectrica a fost sancţionată cu amenda contravenţională în valoare de 400.000 lei pentru: nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială şi pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Furnizorii Electrica Furnizare, Enel Energie România au fost sancţionaţi fiecare cu amendă contravenţională în valoare de 400.000 lei pentru: nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială; nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Enel Energie a primi o amendă contravenţională în valoare de 400.000 lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

Amendă contravențională de 200.000 lei pentru Enel Energie

Totodată, Enel Energie a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor.

Enel Energie Muntenia a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor.

CEZ Vânzare a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare.

Amendă de peste 200.000 lei pentru E.ON Energie România

La rândul său, E.ON Energie România a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 210.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor şi frecvenţa de emitere a facturii, iar Electrica a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 300.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.

Acțiuni de control

În urma acţiunilor de control efectuate pentru verificarea modului de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center), furnizorii verificaţi au asigurat funcţionalitatea centrelor de telefonie, timpul mediu de aşteptare pentru preluarea apelurilor, determinat de ANRE prin sondaj pe parcursul a două zile, s-a încadrat între 17 secunde şi 594 de secunde.

Furnizorii la care s-au constatat nereguli

Dintre furnizorii verificaţi, au fost constatate nereguli la Hidroelectrica, societate care a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 10.000 lei pentru nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcţionare a centrului de telefonie (call-center), dispunându-se măsuri şi termene de conformare pentru remedierea situaţiei neconforme constatate.

AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

De ce este sărbătorit Crăciunul pe 25 decembrie. Originea și semnificația Nașterii Domnului

Publicat

de ce este sărbătorit crăciunul pe 25 decembrie. originea și

Publicitate

Crăciunul este una dintre cele mai importante sărbători creștine, însă puțini cunosc motivele pentru care Nașterea Domnului Iisus Hristos este celebrată pe 25 decembrie, dată aleasă cu o semnificație aparte în istoria creștinismului, relatează alba24.ro.

Alegerea zilei de 25 decembrie a fost mai degrabă simbolică decât exactă. Biserica a stabilit această dată cu multe secole în urmă, pentru a înlocui vechile sărbători păgâne de iarnă,...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Căutări la Trușești: Trei minori dispăruți dintr-un centru de plasament, găsiți de jandarmi în Ajun de Crăciun

Publicat

căutări la trușești: trei minori dispăruți dintr un centru de plasament,

Publicitate

În dimineața zilei de 25 decembrie, începând cu ora 06.00, jandarmii botoșăneni au intervenit de urgență la solicitarea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, pentru căutarea a trei minori care plecaseră fără permisiune dintr-un centru de plasament din comuna Trușești.

Este vorba despre trei copii cu vârste cuprinse între 13 și 16 ani, care au părăsit Centrul de plasament „Sfântul Nicolae” fără acordul personalului de serviciu,...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ce cuprinde Ordonanța ”trenuleț” semnată de Bolojan pentru 2026: Lista măsurilor adoptate de Guvern

Publicat

ce cuprinde ordonanța ”trenuleț” semnată de bolojan pentru 2026: lista

Publicitate

„Ordonanța trenuleț”, adoptată de Guvernul Bolojan introduce un pachet amplu de măsuri care vizează reducerea cheltuielilor bugetare, susținerea mediului de afaceri, sprijinirea persoanelor vulnerabile și a autorităților locale, precum și întărirea mecanismelor de combatere a evaziunii fiscale.

Ordonanța de urgență urmărește relansarea economică prin decizii precum reducerea subvențiilor pentru partide, reducerea impozitelor pe cifra de...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (415)

Publicat

momentul de culturĂ. cu georgicĂ manole (414)

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist: 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

Selma Iusuf, în „Dilema veche” nr. 868 din 2020, scrie despre relaţia sa cu matematica: „Îmi cer iertare şi de la foste mea dirigintă din liceu care ne-a dat afară de la ora de matematică pe mine şi pe o bună prietenă, pentru că eu n-am ştiut a râde mai discret. După ora petrecută pe holuri, ne-am gândit totuşi să mergem să ne cerem...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe