Connect with us

EVENIMENT

Desfășurare impresionantă de forțe pe șantierul lotului 1 de pe Autostrada A7. Soluția ingenioasă găsită de JV Retter – Pizzarotti

Publicat

retter - pizzarotti lucrari santier autostrada a7 autostrada Moldovei lotul 1

Aproape 600 de oameni și 300 de utilaje lucrează intens pentru construcția lotului 1 din Autostrada Moldovei A7. La sfârșitul lunii octombrie, progresul lucrărilor în șantier a fost de 34% și se lucrează în continuare în ritm alert.

Pentru a-și îmbunătăți performanțele în activitate, Asocierea Retter – Pizzarotti a găsit o soluție ingenioasă și, cu sprijinul proiectantului de specialitate – SSF RO, a pus bazele propriei producții de grinzi în șantier.

grinzi rpm santier lotul 1 autostrada A7

Astfel, turnarea primelor grinzi în șantier a început în data de 15 septembrie. Pe tronsonul 1 al autostrăzii Moldovei, care măsoară 21 de kilometri și se intersectează cu Autostrada A3 București – Ploiești, sunt necesare peste 400 de grinzi.

Lotul 1 Dumbrava-Mizil de pe A7 are o lungime de 21 de kilometri și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 de metri.

Mobilizarea și buna colaborare între Asocierea Retter – Pizzarotti și SSF RO – proiectantul de specialitate care a contribuit cu soluția tehnică pentru realizarea grinzilor în șantier, au făcut ca progresul pe acest lot să fie deja notabil.

grinzi santier - lotul 1 autostrada A7 Autostrada Moldovei Retter Pizzarotti

Se lucrează zi și noapte pe șantierul lotului 1 de pe A7

La construcția celor 15 structuri de pe traseul Autostrăzii (poduri și pasaje) se lucrează zi și noapte. Dintre cele 39 de podețe pe pe acest lot, 34 sunt în lucru, potrivit ultimei informări transmise de constructor.

Acest lucru a fost posibil prin faptul că asocierea Retter – Pizzarotti și-a făcut propria producție de grinzi în organizarea de șantier. Este vorba de o grindă reproiectată în cadrul proiectului DDE de către SSF-RO.

Peste 400 de grinzi, pe lotul 1 al Autostrăzii Moldovei

Guido Retter, CEO RETTER Projectmanagement SRL, a declarat motivul pentru care a decis să producă grinzile în șantier:

”Am reproiectat aceste grinzi pentru că soluția din proiect mă trimitea spre un singur producător, care oricum nu ar fi avut capacitatea de producție în condițiile numărului mare de grinzi pentru astfel de contracte cum sunt acestea de pe autostrada A7. Doar la lot 1 avem peste 400 bucăți de grinzi!

Dar am avut și motive tehnice și logistice care făceau necesară reproiectarea grinzilor cu o lungime l=40m și cu o înălțime de h=2,10m.

Din punct de vedere logistic este vorba și de transportul grinzii în șantier, având o placă superioară foarte lata, care îngreunează echilibrarea grinzii pe trailer/șaretă.

Același motiv a plăcii superioare neobisnuit de lată, cât și greutatea de peste 85 tone îngreunează montajul, reducând raza de acțiune a macaralelor de mare tonaj, făcând necesară relocarea repetitivă a macaralelor, ceea ce duce la dublarea timpului de montaj, luând în considerare și măsurile de fixare și sprijinire temporare, până la încheierea altor etape de construcții și montaj.

Nu în ultimul rând, producătorii de prefabricate în România sunt în mare parte limitati la un tonaj de maxim 80 tone la podurile rulante astfel ISCIR-izate, necesare la manipularea grinzilor în producție.

Este de altfel firesc și uzual ca un constructor să poată interveni în soluțiile tehnice proiectate înaintea semnării contractului de execuție pentru a corela soluțiile proiectate cu tehnologia și resursele proprii care le deține constructorul în dotarea lui”.

santier lucrari Autostrada A7 Autostrada Moldivei lotul 1 Retter - Pizzarotti

Colaborarea dintre Retter și SSF RO a avut un rol esențial la eficientizarea procesului de lucru în șantier.

Practic, grinzile uriașe care trebuie montate nu mai sunt transportate pe distanțe lungi, ci sunt făcute chiar pe șantier.

”În astfel de cazuri, mai ales sub presiunea iminentă a termenelor contractuală se face văzută colaborarea cu proiectanți cu know-how puternic la nivel european!

În același timp este benefică o astfel de colaborare unde experienta la nivel internațional cât și cunoștințele asupra materii prime pe piața locală, cum ar fi agregate și ciment de calitate, aditivi speciali, și controlul de calitate a proprii producției de beton, dar nu în ultimul rând marea experiența în domeniul  prefabricatelor pe care partenerul Pizzarotti o transferă în aceasta producție în situ prin specialiști din Italia” spune Guido Retter, CEO RETTER Projectmanagement SRL.

Citește și Video aerian: RETTER lucrează în ritm alert pe lotul 1 al Autostrăzii Moldovei A7. S-au montat primele grinzi la podul peste Valea Vitmanu

 

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Când se încheie campania pentru alegerile prezidențiale. Ora de la care este interzisă propaganda electorală

Publicat

când se încheie campania pentru alegerile prezidențiale. ora de la

Este ultima zi de campanie electorală pentru alegerile prezidențiale. După încheierea campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, legislația electorală din România interzice o serie de activități pentru a asigura desfășurarea alegerilor într-un mod corect și echitabil.

Când se încheie campania electorală

Campania electorală pentru alegerile pentru Președintele României din anul 2024 se încheie sâmbătă,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Șoferul unui BMW, nevinovat de producerea unui accident rutier mortal în Alba. Cum au ajuns magistrații la clasarea dosarului

Publicat

Șoferul unui bmw, nevinovat de producerea unui accident rutier mortal

Un șofer care a fost implicat înr-un accident rutier mortal în urmă cu cinci ani, pe raza județului Alba, nu va fi tras la răspundere. Magistrații au stabilit că nu a fost vinovat de producerea accidentului, ci persoanele din căruța pe care le-a lovit din spate, în timp ce conducea un autoturism marca BMW.

Accidentul rutier s-a petrecut în data de 31 ianuarie 2020, pe DN 14 B Teiuș-Blaj, în localitatea Cistei. Atunci, un…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

UTCN, jucător cheie în HUB-ul de cercetare al hidrogenului din România. Proiect ambițios de 130 de milioane de euro

Publicat

utcn hub hidrogen1.jpg

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) face parte din HUB-ul regional de cercetare pentru tehnologiile care folosesc hidrogen Ro-HydroHub, alături de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice și Izotopice Râmnicu Vâlcea (ICSI) și Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București (UNSTPB).

Acest proiect ambițios, anunțat de Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, joi, 21 noiembrie…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Aiudeanul Andrei Rațiu, dorit de cele mai mari echipe din Europa. Un club italian vrea să îl transfere și este gata de negocieri

Publicat

aiudeanul andrei rațiu, dorit de cele mai mari echipe din

Andrei Rațiu, fotbalistul Naționalei născut la Aiud, este în acest moment jucătorul român cel mai curtat de marile echipe din Europa. După ce Barcelona, Atletico Madrid, Bayer Leverkusen și Tottenham și-au arătat interesul pentru el, o altă echipă mare este dispusă să discute despre clauza de 25 de milioane de euro pe care o are acesta în contractul cu Rayo Vallecano. 

Este vorba despre Napoli, club care este gata să…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe